AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #61 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er oppgitt, frustrert og lei. Datteren vår er født i januar, og har akkurat fylt ett år. Jeg var ferdig med permisjon for én måned siden og da tok far over. Planen var at han skulle være hjemme til august med datteren vår. Kun én uke inn i permisjon så mener far at hun bør i barnehage. Noe sjokkert går jeg med på det, trodde ikke vi ville få plass. Men plass fikk vi! Og hun startet forrige onsdag. Hun skal være der fra 8 til 15 hver eneste dag 😭 Far går hjemme og suller. Driver litt med hobbyen sin, pusser opp garasjen. Og slik har han tenkt å gå til august!! Først vanlig permisjon og deretter ulønnet. Har fått barn med en ubrukelig tass. Har lyst å flytte fra hele mannen. Orker han ikke. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Hvorfor finnes det ikke regler som sier at far MÅ være hjemme når han har permisjon? Anonymkode: e8634...f95 Enig med deg, dette blir utnyttelse av et smutthull i permisjonsordningen! Anonymkode: b64e9...31c 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #62 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er kvinne, har en på 14 mnd og det er krevende å være hjemme med en som det er full fart på. Jeg elsker mitt barn, men var glad for å starte å jobbe igjen når min perm gikk ut. Far hadde mesteparten og han trivdes godt. Vi er ulike. Det må være lov å si og mene, men jeg hadde krevd at han skulle tilbake på jobb når perm er ferdig, ikke gå hjemme i ulønnet permisjon. Hvordan løser dere det økonomiske? Hvordan dro du din perm i over et år? 80% lønn? hvor mye av hans er ulønnet? Anonymkode: 58133...3e8 Det er selvfølgelig greit å ikke like permisjon. Hadde det ikke så veldig trivelig jeg heller, full i depresjon første halve året. Men det er ikke greit at han går hjemme og sender henne i barnehagen, det var ikke planen vår og det føles som et svik. Vi har 80 %. Jeg tok noe ferie og ulønnet permisjon. Min mann skal ha permisjon til mai, deretter noe ferie, så planen var 2 måneder ulønnet permisjon. Det er klarert med jobben og de har tatt inn vikar for hans stilling. Vi har en del oppsparte sparepenger, og så har jeg god lønn. Føler han lever litt på meg 😔 Anonymkode: e8634...f95 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #63 Skrevet 24. februar 2022 Eryn skrev (8 minutter siden): Dropp sånne kommentarer, skjønner du ikke at du legger sten til byrde? Dette er ikke første gang jeg hører om sånne tilfeller, og det er rett og slett fordi NAV lever sitt eget liv ift foreldrepermisjon, mens inntak i bhg lever et annet liv. Det er fullt mulig å snylte på denne ordningen, og det er det mange som gjør. Noen jobber også ekstra og får en god bonus lønn i permisjonstiden, snakker om fedrene her. Ts: Fokuser på det gode du har i livet. Ikke la dette ødelegge familien du har. Det er det IKKE verdt! 🙏🏻 Dere finner en løsning. Bruk bhg- plassen deltid. Takk ❤️ Anonymkode: e8634...f95 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #64 Skrevet 24. februar 2022 Folk må gjerne si at permisjon er kjedelig og de lkte det ikke osv, men da får de sende barnet i barnehagen og selv gå på jobb! Skjønner ikke at noen kan synes at dette er ok? Hvis man ser helt bort i fra hvor kjipt det er ovenfor barn og mor så vil jeg absolutt mene det er snylting av velferdsgoder selv om det er et smutthull i loven som gjør at det ikke er ulovlig. Folk ellers på forumet hater jo på alle som våger å være sykemeldt, uføre osv og vanligvis er folk så utrolig raske med å dra snyltekortet og være strenge på folk som spør om forskjellige støtteordninger, men at en far skal ha ferie mens staten betaler ham både lånn og subsidiert barnehageplass er ok fordi "det er kjedelig å sulle hjemme med barn"???? Fatter ikke at dette er lov. Anonymkode: d20a0...d01 14 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #65 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Mannen min gjorde det samme. Leverte barnet i barnehagen under pappapermisjonen for å pusse opp (og slappe av?) mens jeg som virkelig ville være hjemme med barnet måtte presse meg selv på jobb med klump i halsen. Det var sårt. Det er 6 år siden og er fortsatt bitter når jeg blir påminnet det 😐 Anonymkode: 8f1d3...2f8 Veldig mange menn gjør dette mot familien sin. Likestilling og delt permisjon meg i ræva. Anonymkode: b64e9...31c 6 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #66 Skrevet 24. februar 2022 TS kanskje du bør gå fra ham og få hele permen. Om du har et annet sted du kan flytte? Så får du se hva han sier og om han legger seg flat og forstår hva som har skjedd så kan du vurdere å ta ham tilbake. Du skal iallfall absolutt ikke la ham få ha ulønnet perm mens du betaler for alle utgifter, da får han hoste opp de pengene selv om han skal gå hjemme uten lønn. Anonymkode: d20a0...d01 4
Eryn Skrevet 24. februar 2022 #67 Skrevet 24. februar 2022 Anonymus Notarius skrev (5 minutter siden): Det er ikke ulovlig å ha barn i barnehage selv om man er i foreldrepermisjon (selv om det kanskje burde ha vært det?). Mannen til TS snylter derfor ikke på noe. Men moralsk forkastelig - ja. Jeg vet at det ikke er ulovlig. Jeg mente at han moralsk sett snylter på ordningen ved å ikke være hjemme med barnet, noe ordningen er ment for. 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #68 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvorfor tror du det er tull? Jeg har jobbet i barnehage i ti år og opplevd det som normalt at fedre ser på pappaperm som ferie 🤮 og tenke seg til at fedrene er pålagt denne permisjon er helt på trynet når det er slik fedrene ønsker å bruke sin pappaperm. IKKE greit. Anonymkode: b97fc...a2c Enig, denne politikken med delt permisjon der far må ha 12 uker er helt på trynet. Det skulle vært slik at man enten fikk permisjon eller måtte i jobb dersom barnet gikk i barnehage (mer enn 3 timer om dagen. Det er greit å ha litt overlapp slik at tilvenningen til barnehagen går bedre). Anonymkode: b64e9...31c 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #69 Skrevet 24. februar 2022 I alle dager😳 er mannen deprimert? Eller viser han noe interesse for barnet ellers? han betaler den bhg-plassen alene håper jeg. Høres kjipt ut😞 jeg hadde aldri godtatt noe slikt (med mindre det var en sykt god grunn), men skjønner jo at relasjoner er forskjellige.. Håper dere finner en mellomløsning, det er stygt gjort mot deg og barnet som hadde trengt mye av den tiden hjemme. Anonymkode: a9965...112 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #70 Skrevet 24. februar 2022 Men han oppfyller vel ikke lenger kravene til permisjon fra jobben, siden han ikke har omsorg for barn? Anonymkode: 2b863...c2b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #71 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men han oppfyller vel ikke lenger kravene til permisjon fra jobben, siden han ikke har omsorg for barn? Anonymkode: 2b863...c2b Usikker, så han har ikke rett på permisjon? Det er vel flere som har ulønnet permisjon mens de har tilvenning i barnehagen, blir ikke det det samme? 🤔 Tror han er flau selv. Tør vel ikke gi beskjed til sjefen at han har sendt datteren vår i barnehage. Jo mer jeg tenker på det, jo mer sikker blir jeg på å forlate han. Dette var bare toppen av isfjellet, han har virkelig ikke vært tilstede etter hun ble født 😔 Anonymkode: e8634...f95 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #72 Skrevet 24. februar 2022 Ta kontakt med familievernkontoret. Dere har flere problemer enn det som kan løses med råd på KG. Som du sier selv, har du gått med på den løsningen dere har nå. Istedenfor å gi tydelig beskjed om hva du ville. Jeg hadde forlangt korte dager på barnet og god progresjon på oppussing. Selv kjenner jeg noen som tok sin permisjon over år. En dag i uka. Barnet var selvsagt i bhg. full tid.... Anonymkode: 1302d...dcd 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #73 Skrevet 24. februar 2022 Dette er noe av det mest egoistiske jeg har lest på KG. Du får si at han får dra tilbake på jobb og du ha permisjon (iallefall den ulønnede). Jeg likte heller ikke å være hjemme i permisjon, så vi delte det 60/40 etter 4 mnd. Man har permisjon for å være hjemme med barnet, ikke lønnet egentid. Hadde tatt en telefon til nav og forhørt meg. Anonymkode: 60e9a...982 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #74 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Usikker, så han har ikke rett på permisjon? Det er vel flere som har ulønnet permisjon mens de har tilvenning i barnehagen, blir ikke det det samme? 🤔 Tror han er flau selv. Tør vel ikke gi beskjed til sjefen at han har sendt datteren vår i barnehage. Jo mer jeg tenker på det, jo mer sikker blir jeg på å forlate han. Dette var bare toppen av isfjellet, han har virkelig ikke vært tilstede etter hun ble født 😔 Anonymkode: e8634...f95 Hva annet er det som gjør at du ønsker å forlate han? Anonymkode: 7d18e...ceb
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #75 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva annet er det som gjør at du ønsker å forlate han? Anonymkode: 7d18e...ceb Han stillte ikke opp da jeg fikk fødselsdepresjon. Han var mye på hyttetur med venner og holdt på med hobbyen sin, mens jeg satt alene hjemme. Han er veldig selvsentrert. Vi har felles økonomi, men jeg tjener 400 000,- mer enn han i året. Han har dyre hobbyer. Forholdet skrantet litt fra før, men så ble jeg uplanlagt gravid og vi bestemte oss for at det riktige ville være å beholde. Uff, ja, det er mye 😔 Anonymkode: e8634...f95 2 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #76 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han stillte ikke opp da jeg fikk fødselsdepresjon. Han var mye på hyttetur med venner og holdt på med hobbyen sin, mens jeg satt alene hjemme. Han er veldig selvsentrert. Vi har felles økonomi, men jeg tjener 400 000,- mer enn han i året. Han har dyre hobbyer. Forholdet skrantet litt fra før, men så ble jeg uplanlagt gravid og vi bestemte oss for at det riktige ville være å beholde. Uff, ja, det er mye 😔 Anonymkode: e8634...f95 Kontakt familievernkontoret. Det er mitt beste råd. Få hjelp til dere begge. Og få hjelp til en avgjørelse om enten å bli eller gå. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: b97fc...a2c 4
fru Alving Skrevet 24. februar 2022 #77 Skrevet 24. februar 2022 Jeg tror dere skal søke hjelp før du gir opp hele forholdet. Mannen din høres utrolig egoistisk ut. Men det er og litt rart at du ikke sier fra til ham, dette er jo ditt barn også.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #78 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er oppgitt, frustrert og lei. Datteren vår er født i januar, og har akkurat fylt ett år. Jeg var ferdig med permisjon for én måned siden og da tok far over. Planen var at han skulle være hjemme til august med datteren vår. Kun én uke inn i permisjon så mener far at hun bør i barnehage. Noe sjokkert går jeg med på det, trodde ikke vi ville få plass. Men plass fikk vi! Og hun startet forrige onsdag. Hun skal være der fra 8 til 15 hver eneste dag 😭 Far går hjemme og suller. Driver litt med hobbyen sin, pusser opp garasjen. Og slik har han tenkt å gå til august!! Først vanlig permisjon og deretter ulønnet. Har fått barn med en ubrukelig tass. Har lyst å flytte fra hele mannen. Orker han ikke. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Hvorfor finnes det ikke regler som sier at far MÅ være hjemme når han har permisjon? Anonymkode: e8634...f95 Sånn er det når du valgte å få barn med en ubrukelig mann. Du visste jo hvordan han var før du fikk barn med han. For sent å endre han nå. Anonymkode: 7155b...d00 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #79 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor tror du det er tull? Jeg har jobbet i barnehage i ti år og opplevd det som normalt at fedre ser på pappaperm som ferie 🤮 og tenke seg til at fedrene er pålagt denne permisjon er helt på trynet når det er slik fedrene ønsker å bruke sin pappaperm. IKKE greit. Anonymkode: b97fc...a2c I 8mnd? Denne faren skal ha fri til august.. en del av det uten lønn... Anonymkode: 2e236...0c5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #80 Skrevet 24. februar 2022 Jeg har ikke noe problem med å tro på dette. Jobber selv ned de yngste i barnehagen og opplever hvert år at små babyer leveres i barnehagen mens pappa skal ha permisjon. Vanlig at de snakker varmt om lang tilvenning og korte dager for så å levere barnet 8 til 16 hver dag etter tre dagers tilvenning. Hva disse fedrene bruker tiden på vet jeg ikke. Men kjenner jeg blir provosert når de står å klorer på døra 10 min før vi åpner og blidt sier at nå skal de hjem og ha "pappa-tid". Pappa-tid har du SAMMEN med ungene din! Anonymkode: fea12...dd2 12 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå