Gå til innhold

Far i permisjon, datter i barnehage.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da hadde jeg tatt ulønnet permisjon selv for å være med babyen selv. 

Ikke at det er galt å sende 1 åringer i bhg, vi måtte gjøre det selv. Men han har ingen grunn til å gå hjemme alene, når du gjerne heller ville vært hjemme med babyen. 

Anonymkode: a81ff...7de

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er grunnen til at permisjonsordningen er urettferdig. Mannen min hadde glatt gjort det samme hadde han hatt mulighet. Han er ikke interessert i å vere hjemme med baby så jeg bruker sparepenger og tar ulønnet perm. Hadde vi ikke hatt et eldre barn hadde jeg gått fra han på flekken og Fått overført permisjonen til meg.  

Blir kvalm av hvordan fedre kan få seg til å oppføre seg

Anonymkode: f16d4...628

Han er ikke "interessert" i å ta vare på barnet han har skapt? Er han ikke blitt far? Hvem skal da ta dette ansvaret?

Får spy i munnen 🤮

Anonymkode: f8b18...dab

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette er en trolltråd, ingen foreldre er så dårlige foreldre

Anonymkode: 4188e...110

Du er klar over at det finnes foreldre som sulter, mishandler og seksuelt misbruker barna sine? Det er hårreisende, men dette er ingen sjokkerende historie.

TS: Sett foten ned. Ulønna permisjon kan han drite i.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi har også datter født i januar som har barnehageplass. Men her har jeg gitt streng beskjed og sagt: du har permisjon for å bli kjent med datteren din og tilbringe tid med hu, du har ikke permisjon for å ha ferie. Så jeg bestemte at datteren vår skal være i barnehagen fra ni til halv elleve-elleve. Da blir hu hentet og tilbringer resten av dagen med far. Ikke gi deg. Det er viktig for barnet å være litt i bhg, men pappaperm skal tilbringes med pappa. Vær streng! Jeg er så innmari lei av disse fedrene som tror at pappaperm er ferie. Jeg hadde nok gått fra mannen min om han skulle ha ferie i pappaperm. Da er vi nok helt forskjellige i familieverdier. Denne tiden får mannen aldri tilbake. Og de har nå mulighet til å knytte et godt bånd og få et fint forhold. Det er klart det er tøft og noen syns det er vanskelig, men da får de be mor ta over så de kan jobbe selv, ikke tro at de kan lure seg unna på den måten. Det er så usexy og usjarmerende. 

Anonymkode: b97fc...a2c

Hva er vitsen med barnehage i 1-1,5 time? Tar opp plassen til noen andre.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Han hadde bare utsatt permisjon med tilsvarende som deltidsjobb så det hadde ikke hjulpet 

Anonymkode: 3a632...ef0

Det er ikke det jeg hadde krevd.

Anonymkode: 50eaa...65c

Skrevet

Dette er helt drøyt! En ting at barnet begynte i bhg, men fulle dager, og ulønnet perm?! Skjønner godt at du er fortvilt! 

Ta en alvorsprat med ham! 
Når bar et først har hatt tilvenning ville jeg ikke tatt det ut igjen. Men her må far la barnet få korte dager!! Det er så slitsomt for et lite barn med fulle dager. Må man så må man, men når far bare drar seg på sofaen?! Fullstendig uaktuelt! Kan starte med 3 timer, og sakte øke det til 5-6 timer! 
Itillegg må den ubetalte permen droppes!  Du skal ikke forsørge Far mens han soser rundt hjemme! 
Om han ikke klarer å ta dette til seg, så dra ham på familievernskontoret og se om de kan snakke litt vett i ham! 

Fyttigrisen så drøyt! Synes oppriktig synd på deg og jenta di! For en vanskelig situasjon å stå i❤️

Anonymkode: b7c28...663

• Liker 6
Skrevet

Hvordan er det mulig at fedre kan levere barn i barnehage når de har FORELDREPERMISJON? Hvorfor er det lov?! De har betalt permisjon for å ta seg av avkommet sitt - hvordan kan barnet da ha rett på plass i bhg i den tiden?! 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er kvinne, har en på 14 mnd og det er krevende å være hjemme med en som det er full fart på. Jeg elsker mitt barn, men var glad for å starte å jobbe igjen når min perm gikk ut. Far hadde mesteparten og han trivdes godt. Vi er ulike. 

Det må være lov å si og mene, men jeg hadde krevd at han skulle tilbake på jobb når perm er ferdig, ikke gå hjemme i ulønnet permisjon. Hvordan løser dere det økonomiske? Hvordan dro du din perm i over et år? 80% lønn? hvor mye av hans er ulønnet? 

Anonymkode: 58133...3e8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du burde gå i fra han. Går ikke an

Anonymkode: 37bd9...4d1

Slutt å komme med sånne lite konstruktive råd! Å gå ifra barnefar er ikke alltid rette løsningen. Pga permisjon? I- lands problemer på høyt nivå! 

Anonymkode: 7d18e...ceb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er kvinne, har en på 14 mnd og det er krevende å være hjemme med en som det er full fart på. Jeg elsker mitt barn, men var glad for å starte å jobbe igjen når min perm gikk ut. Far hadde mesteparten og han trivdes godt. Vi er ulike. 

Det må være lov å si og mene, men jeg hadde krevd at han skulle tilbake på jobb når perm er ferdig, ikke gå hjemme i ulønnet permisjon. Hvordan løser dere det økonomiske? Hvordan dro du din perm i over et år? 80% lønn? hvor mye av hans er ulønnet? 

Anonymkode: 58133...3e8

Men hva i alle dager tenker du om at mor har gått hjemme med barnet i et helt år og tatt alle tunge tak - så kommer far i SIN FORELDREPERMISJON og leverer barnet i BARNEHAGE slik at han kan ha FERIE i FORELDREPERMISJONEN sin?! Sykt provoserende 🤮

• Liker 24
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Slutt å komme med sånne lite konstruktive råd! Å gå ifra barnefar er ikke alltid rette løsningen. Pga permisjon? I- lands problemer på høyt nivå! 

Dette viser kvaliteter hos far som barnet uansett ikke har godt av å bli utsatt for. Så jo. Det vitner også om at mor og far ikke er i stand til å samarbeide og far ikke tar hensyn til mors meninger. Så jo det var et godt og konstruktivt råd. 

Anonymkode: 37bd9...4d1

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det kan jo ikke være riktig. Jeg kjøper ikke denne historien.

Anonymkode: 02318...4fe

Dropp sånne kommentarer, skjønner du ikke at du legger sten til byrde? 

Dette er ikke første gang jeg hører om sånne tilfeller, og det er rett og slett fordi NAV lever sitt eget liv ift foreldrepermisjon, mens inntak i bhg lever et annet liv. Det er fullt mulig å snylte på denne ordningen, og det er det mange som gjør. Noen jobber også ekstra og får en god bonus lønn i permisjonstiden, snakker om fedrene her. 

Ts: Fokuser på det gode du har i livet. Ikke la dette ødelegge familien du har. Det er det IKKE verdt! 🙏🏻 Dere finner en løsning. Bruk bhg- plassen deltid. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi alle ikke klarer å tilbringe tid med barna sine 24/7 selv om de er elsket. Meg inkludert. Jeg begynte å jobbe uken etter at barnet ble født foedi jeg ikke takler å se på en vegg.

Høres det ut som mannen bruker tiden på oppussing så sånn sett prioriterer han ikke vare surr.

Be han gi barnet deres kortere dager. Det er helt innafor.

Anonymkode: 0eec6...68c

Du begynte å jobbe en uke etter barnet sitt ble født? Er du moren eller faren? 😨

• Liker 7
Skrevet
Fuglemor skrev (Akkurat nå):

Du begynte å jobbe en uke etter barnet sitt ble født? Er du moren eller faren? 😨

Det er faktisk vanlig i svært mange land at mor må ut i jobb bare uker, eller mnd etter fødsel. 

Tror dette var en mann da....

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette er helt drøyt! En ting at barnet begynte i bhg, men fulle dager, og ulønnet perm?! Skjønner godt at du er fortvilt! 

Ta en alvorsprat med ham! 
Når bar et først har hatt tilvenning ville jeg ikke tatt det ut igjen. Men her må far la barnet få korte dager!! Det er så slitsomt for et lite barn med fulle dager. Må man så må man, men når far bare drar seg på sofaen?! Fullstendig uaktuelt! Kan starte med 3 timer, og sakte øke det til 5-6 timer! 
Itillegg må den ubetalte permen droppes!  Du skal ikke forsørge Far mens han soser rundt hjemme! 
Om han ikke klarer å ta dette til seg, så dra ham på familievernskontoret og se om de kan snakke litt vett i ham! 

Fyttigrisen så drøyt! Synes oppriktig synd på deg og jenta di! For en vanskelig situasjon å stå i❤️

Anonymkode: b7c28...663

Hvorfor er det synd i jenta? De fleste 1- åringer er i bhg i dagens Norge! Slutt å strø salt i sårene! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er oppgitt, frustrert og lei. Datteren vår er født i januar, og har akkurat fylt ett år. Jeg var ferdig med permisjon for én måned siden og da tok far over. Planen var at han skulle være hjemme til august med datteren vår. Kun én uke inn i permisjon så mener far at hun bør i barnehage. Noe sjokkert går jeg med på det, trodde ikke vi ville få plass. Men plass fikk vi! Og hun startet forrige onsdag. Hun skal være der fra 8 til 15 hver eneste dag 😭 Far går hjemme og suller. Driver litt med hobbyen sin, pusser opp garasjen. Og slik har han tenkt å gå til august!! Først vanlig permisjon og deretter ulønnet.

Har fått barn med en ubrukelig tass. Har lyst å flytte fra hele mannen. Orker han ikke. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Hvorfor finnes det ikke regler som sier at far MÅ være hjemme når han har permisjon?

Anonymkode: e8634...f95

Uff dette høres jo ikke greit ut😢 du skulle ikke gått med på det. 

Tydelig at mannen din ønsker seg fritid, hvis det er så viktig for ham, så kunne han fått én dag til å gjøre greine sitt og resten til å være hjemme med barnet sitt som er meningen i foreldrepermisjon. 

Du må snakke med ham, for det der er ikke greit. 

Kanskje han ikke vet hva han skal gjøre om dagen? Dere kan jo sette opp en ukeplan så han får dagene til å gå. 

• Liker 1
Skrevet

Enten så flytter du fra han, eller så går han tilbake i jobb ASAP. Sånn at du kan være hjemme og passe barn.

Anonymkode: 8fe4b...8dc

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er faktisk vanlig i svært mange land at mor må ut i jobb bare uker, eller mnd etter fødsel. 

Tror dette var en mann da....

Ja, håper det er en mann. 

Jeg veit det, det er ganske sykt. Vi er heldige som har den ordningen vi har her i Norge. Tror vel normalen er 6 uker etter fødsel skal mor ut i jobb igjen, og det er umenneskelig. Stakkars babyer 😭

• Liker 4
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
Eryn skrev (3 minutter siden):

Dropp sånne kommentarer, skjønner du ikke at du legger sten til byrde? 

Dette er ikke første gang jeg hører om sånne tilfeller, og det er rett og slett fordi NAV lever sitt eget liv ift foreldrepermisjon, mens inntak i bhg lever et annet liv. Det er fullt mulig å snylte på denne ordningen, og det er det mange som gjør. Noen jobber også ekstra og får en god bonus lønn i permisjonstiden, snakker om fedrene her. 

Ts: Fokuser på det gode du har i livet. Ikke la dette ødelegge familien du har. Det er det IKKE verdt! 🙏🏻 Dere finner en løsning. Bruk bhg- plassen deltid. 

Det er ikke ulovlig å ha barn i barnehage selv om man er i foreldrepermisjon (selv om det kanskje burde ha vært det?). Mannen til TS snylter derfor ikke på noe. 

Men moralsk forkastelig - ja.

Skrevet

😳 hva søren? For en kjip mann du har! All støtte til deg. Det høres helt forferdelig ut 😥

Anonymkode: 911e4...8ce

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...