Gå til innhold

Jullan skal bli mamma!


Jullan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er du vel 11, straks 12 uker... :hjerter: Tenk, det er utrolig - ikke sant!?

Kjempekoselig å lese at nyheten om lille gullet ble tatt så godt imot av vordende besteforeldre m.fl! :)

Ellers håper jeg alt står bra til med deg!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her fant jeg enda ei fra bryllupsforumet :ler:

Nå har jeg lest gjennom boka di og ble utrolig fasinert av utviklingen av fosteret.

Gratulere så mye med graviditeten!

Jeg og Cons kommer sikkert helt etter vi også, men inntil det skjer kan vi kose oss med oppdateringer fra deg og TT.

Egentlig skulle jeg ha oppholdt meg i UBJ blokken men vi bestemte oss for å prøve, så jeg er av og til å treffe på VSP. Har opprettet ny dagbok etter bryllupet i august og har fått meg ny profil. Så hvis du ikke skulle kjenne meg igjen nå så kan jeg si at jeg før hadde profilen SMS.

Det skal bli artig å følge deg videre, og gleder meg over nyheten om enda en kg-bruker som er blitt gravid :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12+6

Fra 12 uker og 0 dager til 12 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 10-20 g

CRL: 52 mm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 10 uker gammelt, og mange regner dette tidspunktet som en milepæl. De fleste spontanaborter skjer i løpet av de 12 første ukene av svangerskapet, og fra nå av er spontanaborter mindre vanlige. Årsaken er at fosterets organer nå er ferdig dannet, og det er som regel feildannelser som ender i tidlig spontanabort.

Det lille fosteret ligner stadig mer på et lite menneskebarn, selv om det ikke er mange centimeter langt. Ansiktet har øyne, nese og munn og nå formes også strupen og stemmebåndene.

Leveren begynner å skille ut galle, som lages i den ferdig formede galleblæren. Både skjoldbruskkjertelen og bukspyttkjertelen er ferdig formet, og bukspyttkjertelen begynner å produsere insulin. Det er fremdeles vanskelig å bestemme barnets kjønn ved ultralyd, men fosteret begynner å vise karakteristiske trekk i de ytre kjønnsorganene. Mye av bevegelsene til fosteret er reflekser, og det tynne hudlaget er veldig sensitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg i gang med runden..tusen takk for det gamle og gleder meg til flere KG-stunder med deg i det nye - 2006.. :smilbla:

:gullengel: GODT NYTT ÅR!! :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

16+1

Hei og GODT NYTTÅR til alle søte som har vært innom meg selv om jeg har vært totalt fraværende siden før jul :overrasket:

Har vært så mye i det siste og når kvelden kommer og jeg har mulighet til å sette meg ned og kose meg med KG så er jeg så utmatta at jeg ikke orker. Hvor ble det av overskuddet? Uansett,det er jo vel verdt det! ;)

Er jo nå 4 mnd på vei og har fått gravid-mage! Skikkelig artig! Nå kan andre se det på meg også og det er deilig at det er offisielt og at "alle" vet det. Var skikkelig kjipt med alle små løgner.....

Var hos jordmor 20.12 og vi fikk høre hjertelyd!! Det var stort!! Hun hadde forberedt oss på at det var tidlig (12+4) og at vi kanskje ikke kom til å høre den, men den var tydelig og fin. Neste store er UL 30.01. Det blir spennende,det!!!!

Har bestemt oss for at vi ikke vil vite kjønnet,vil at det skal være en liten hemmelighet. Hadde jo selvfølgelig vært praktisk å vite,men liker tanken på en liten overraskelse.

Ja, det var en liten oppdatering fra denne kanten. Nå må jeg komme meg rundt i dere andre sine dagbøker før energien dabber av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...