Gå til innhold

Jullan skal bli mamma!


Jullan

Anbefalte innlegg

Da var tiden inne for å lage dagbok her inne :)

Trodde vel egentlig at jeg skulle starte med en prøve-dagbok om et års tid, men her har ting skjedd veldig fort!

Vi giftet oss i sommer og hadde tenkt å nyte livet som nygifte et års tid før vi satte i gang med prøvingen. Jeg har i og for seg vært klar leeenge,men i forhold til jobb, skole og det at vi vil nyte å være nygifte en stund passet det bra å starte neste sommer. Den gang ei! :ler:

Sluttet på p-piller i aug etter å ha brukt dem i 14 år. Tenkte det var lurt siden det kan ta tid å få kroppen tilbake i normalt gjenge. Tydeligvis tok det bare to mnd :overrasket: for.....

JEG ER GRAVID!!!!

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kjære Jullan.

Gratulerer så mye med en spire i magen. :hoppe:

Kjempekoselig at dere fikk det til så fort!

Skal si det er babyboom på KG i oktober!

Stor :klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,Heidi76!

Vi er i ekstase! Og litt i sjokk...

Og ja! Det er virkelig babyboom mnd her inne! :ler:

Kommer du etter,eller..... ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har lagt prøvingen på hylla på ubestemt tid. Kommer litt an på jobbsituasjonen til mannen min som vi ikke får noe klarhet i før i desember. Dessvere....

Så i mellomtiden koser jeg med med lille pusen vår Sofus. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofus er jo sååå nydelig! Tittet på bildene du la ut. Hadde også veldig lyst på pusekatt, men nå må det vente litt.

Håper dere får klarhet i jobbsituasjon i desember, da! Det er jo ikke så lenge å vente... Krysser fingrene for at dere er prøvere igjen før året er omme ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye!! Vi trodde også at ting kom til å ta tid, men det ble full klaff etter to mnd for oss også. Babyer er ikke lett å planlegge, men det er utrolig gøy uansett! Og vi kan jo føle oss veldig priveligerte, når vi ser hvordan andre sliter. Men dette er jo en gledens dag for deg da! Masse lykke til fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner!! Er så lykkelig om dagen!!! Det er utrolig spennende og jeg kan nesten ikke vente til jeg kan fortelle det til alle! Gleder meg også enormt til jeg får mage, men det er nok en stund til :ler:

Palmen: Vi har nok termin ganske på likt, ja. Etter siste mens å dømme er terminen 30 juni. Hadde positiv el-test 6 okt , men å regne ut i fra el er visst ikke den sikreste metoden.

Peony:Krysser fingre og tær for deg denne måneden! Følger med i dagboka di og håper virkelig dere lykkes denne gangen :)

Fru E:Ja,vi er utrolig heldige som fikk full klaff før vi i det hele tatt prøvde! Nesten litt urettferdig....

Jeg er i hverfall utrolig glad og stolt! Håper bare alt går som det skal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, men dette var jo bare utrolig koselige nyheter... Skrev en hilsen i den ordinære dagboken din, men fant fort frem til denne! ;)

:blomst:

Gratulerer med lille magetrollet!

Tydelig en iherdig liten spire som har tatt plass og bare VIL se dagens lys! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditeten og dagboka! :blomst:

Skal bli artig å følge deg framover! Jeg skal også ha et lite junibarn... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peony:Krysser fingre og tær for deg denne måneden! Følger med i dagboka di og håper virkelig dere lykkes denne gangen  :)

Det var hyggelig å lese! :) Du får dusje meg med litt støv... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer gjerne en gang til jeg :hoppe: og :velkommen: inn i nabolaget :)

Ja, det er en helt ubeskrivelig fantastisk følelse det der.....jeg og er helt :danse: om dagene, men begynner å lande litt mer nå denne uka. I forrige uke var jeg jo helt :eeeh: - :ler:

Har dere tenkt noe på når dere skal fortelle det? Vi har tenkt å prøve å vente til julaften, vet ikke om vi klarer det men :sjenert: (Har faktisk fortalt det til ei av mine bestevenninner)

Blir gøy å ha deg her inne!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofus er jo sååå nydelig! Tittet på bildene du la ut. Hadde også veldig lyst på pusekatt, men nå må det vente litt.

Håper dere får klarhet i jobbsituasjon i desember, da! Det er jo ikke så lenge å vente... Krysser fingrene for at dere er prøvere igjen før året er omme  ;)

:klem:

Ja, han er helt bedårende lille pusen vår. :hjerter:

Bestemor døpte han bare til Skjønnheten da hun var på besøk. :ler:

Koselig med pus men sikkert enda mere spennende med en liten spire i magen. Syns liksom det klaffer for "alle" denne mnd og det er jo kjempehyggelig. Men det gjør jo bare at jeg får enda mere lyst til å starte prøvingen igjen selv. Får håpe det ordner seg for oss snart slik at vi kan kaste oss på den positive bølgen.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer nok en gang vennen!! Er såå glad på dine vegne!

Blir morro å lese mer om graviditeten og mini-jullan... ;)

*gleder meg til jeg flytter inn i dette nabolaget jeg også*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker

Fra 5 uker og 0 dager til 5 uker og 6 dager av svangerskapet.

Lengde: 1-3 mm

OM BARNET

Embryoet er i begynnelsen av denne uken tre uker gammelt. Nå begynner hodedelen av embryoet å vokse, og det når en pæreform med en liten hale. Ryggsøylen, ryggmargen, hjernen, hjertet, skjelettet og musklene begynner så smått å utvikles. Små somitter, som ser ut som bitte små humper, formes langs ryggen til embryoet. Disse vil blant annet danne ryggsøylen, ribbein og muskler. To hjerterør formes, smelter sammen til et rør og danner det primitive hjertet. Når embryoet er 25 dager gammelt (fra unnfangelse), i midten av denne uken, begynner det lille hjertet å slå og pumpe væske rundt i kroppen!

I nevralrøret formes ryggraden, ryggmargen og hjernen. I løpet av noen dager vil nevralrøret lukke seg. Dette skjer ved at nervefoldene smelter sammen. Folinsyre er et viktig vitamin for denne lukkingsprosessen, derfor anbefales det at du tar folat. Helt i slutten av uken formes de tre hjernedelene – forhjernen, som skal ta seg av hukommelse, tenking, fornuft, problemløsing og signaler fra sansene, midthjernen, som er et slags sentralbord som koordinerer signaler og sender dem til riktig bestemmelsessted, og bakhjernen, som vil ta seg av temperaturregulering, pusterytme og muskelbevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner!! Dette er sååå heftig! Har allerede vært å kjøpt Svangerskaps-kalenderen og boken "På vei" og sluker alt jeg kommer over av emnet. :ler:

Leanora:Vi har ikke bestemt oss for når vi skal fortelle familien enda. Har lyst til å gjøre det nå,men venter nok litt. Må venne oss litt til tanken selv først. Koselig å ha en liten hemmelighet med mannen en liten stund. ;)

cons:Jeg gleder meg også til du flytter inn i nabolaget! Kom snart!!!!

Jeg var jo egentlig medlem av U.B.J og innstilt på å være det helt til neste sommer,men den gang ei! Er litt i sjokk enda,men veldig,veldig glad! Koselig at du også gleder deg sammen med meg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...