Gå til innhold

Tinasbeltann på snap

Viki6

Anbefalte innlegg

Gratulerer med kvinnedagen, her er en rabatt på skjønnhetsprodukter. Oh the irony.

Ugh så lei jeg er av bedrifter som skal profitere på kvinnedagen 🤮

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anelyy skrev (8 timer siden):

Er det lov å ha alkohol med i reklame?

Screenshot_20240309_002710_Snapchat.jpg

Kan umulig være lov…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hippyskippy skrev (3 timer siden):

Gratulerer med kvinnedagen, her er en rabatt på skjønnhetsprodukter. Oh the irony.

Ugh så lei jeg er av bedrifter som skal profitere på kvinnedagen 🤮

Det sier jo litt om intelligensen til disse damene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juhu25
Anelyy skrev (9 timer siden):

Det er ikke alkohol, du kan kjøpe den på Nille blant annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juhu25
Xmasclovn skrev (13 minutter siden):

Kan umulig være lov…

Det er alkoholfri på bildet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anelyy skrev (11 timer siden):

Det er vel denne her fra Nille, den er uten alkohol.IMG_8399.thumb.png.208ee1b9e6ea5a8e4b10ad5862554b58.png

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke lov med noe som ser ut som alkohol, spiller ikke noen rolle om det faktisk er det. Fasongen på flaska og stettglass gir definitivt uttrykk av alkohol for meg.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikeliten skrev (2 timer siden):

Det er ikke lov med noe som ser ut som alkohol, spiller ikke noen rolle om det faktisk er det. Fasongen på flaska og stettglass gir definitivt uttrykk av alkohol for meg.

Du har helt rett. Spiller ikke noen rolle om det er alkohol, ulovlig når det gir så åpenbare alkoholassosiasjoner. 
Er så drit lei influensere som driter i regelverk. Kanskje tea zero slanker for mye av hjernen🙄

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikeliten skrev (8 timer siden):

Frøkenfryden skrev (5 timer siden):

Du har helt rett. Spiller ikke noen rolle om det er alkohol, ulovlig når det gir så åpenbare alkoholassosiasjoner. 
Er så drit lei influensere som driter i regelverk. Kanskje tea zero slanker for mye av hjernen🙄

Det er det jeg også har forstått det som, at det ikke er lov med alkohol/drikke som fremstår som alkohol mens man samtidig reklamerer for noe annet. Her er det altså reklame for Byutique, med noe som fremstår som alkohol eller kan assosieres med alkohol i stettglass.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu25 skrev (På 9.3.2024 den 9.41):

Det er alkoholfri på bildet 

Tror ikke det har noe å si. Det er forbudt å vise frem alkohol eller noe som kan tolkes som alkohol samtidig som man reklamerer for noe. Her er det reklame for Byutique, sammen med flaske og stettglass med noe opp i som fremstår som alkohol. Jeg tror dett er langt på vei, om ikke faktisk, brudd på alkoholloven…

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juhu25
Xmasclovn skrev (7 timer siden):

Tror ikke det har noe å si. Det er forbudt å vise frem alkohol eller noe som kan tolkes som alkohol samtidig som man reklamerer for noe. Her er det reklame for Byutique, sammen med flaske og stettglass med noe opp i som fremstår som alkohol. Jeg tror dett er langt på vei, om ikke faktisk, brudd på alkoholloven…

ok, viste ikke det :) D har lært noe nytt jeg og :) Rart ikke influensene lærer aldri 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anelyy skrev (På 9.3.2024 den 0.29):

Nei, men er du sikker på at det er alkohol i den flasken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (7 timer siden):

Er lov så lenge det er alk fri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Nei. Flaske og vinglass assosieres med alkohol og det er ikke greit.

Se her: https://www.helsedirektoratet.no/tema/alkohol/forbud-mot-alkoholreklame

utdrag: 

Det er forbudt å la alkoholholdig drikk inngå i reklame for andre varer og tjenester

Selv om en reklame primært gjelder andre varer enn alkoholholdig drikk, er den ulovlig dersom alkoholholdig drikk eller varer med samme merke eller kjennetegn som alkoholholdig drikk inngår i reklamen. Eksempelvis vil bilder, illustrasjoner eller benevnelser av alkoholholdig drikk i markedsføring av mat, klær, møbler, reiser, opplevelser, hotellrom, boliger eller andre varer eller tjenester være forbudt.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu25 skrev (1 time siden):

ok, viste ikke det :) D har lært noe nytt jeg og :) Rart ikke influensene lærer aldri 😅

Det er i hvert fall slik jeg har forstått det. Er ikke lett å henge med på dette greiene. Tror nok de tar en god del snarveier og sjanser disse influenserne. Hadde dog forventet litt mer av Tina siden hun fremstår å jobbe seriøst med å bygge opp firmaet, og da er det bare undøvendig dumt å assosieres med brudd på alkoholloven…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Nope, det er ikke så enkelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Juhu25
Xmasclovn skrev (På 10.3.2024 den 22.04):

Det er i hvert fall slik jeg har forstått det. Er ikke lett å henge med på dette greiene. Tror nok de tar en god del snarveier og sjanser disse influenserne. Hadde dog forventet litt mer av Tina siden hun fremstår å jobbe seriøst med å bygge opp firmaet, og da er det bare undøvendig dumt å assosieres med brudd på alkoholloven…

Enig med deg , hun fremstår mer seriøs så dette ble feil å gjøre . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Bulsara

Hvorfor skal hun flytte til Oslo? 
Barnet må bytte skole og blir enda lenger vekk fra sin far.

Er det noe annen grunn enn hennes egoisme som ligger bak flytten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (1 time siden):

Hvorfor skal hun flytte til Oslo? 
Barnet må bytte skole og blir enda lenger vekk fra sin far.

Er det noe annen grunn enn hennes egoisme som ligger bak flytten?

Kan være pga jobb, regner med hun har snakket med far til barnet om det

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte hun godt før, men har mindre og mindre sansen for henne. Og resten av mammahjerter. En gjeng med fokus på sykdom. Blir jo som en konkurranse mellom dem om hvem som er mest syk.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...