Gab Skrevet 31. januar 2022 #241 Del Skrevet 31. januar 2022 nisselue skrev (12 timer siden): "Problemet" er vel mer at man forsøker påpeke hvordan ekstra kjønn (og tildels bytte kjønn) ikke samsvarer med virkeligheten, hvorpå garderober og idrett er eksempler på slike. Altså er det forsøk på å vise at man ikke kan definere seg bort fra virkeligheten, og da kommer eksempler med synlig kropp (garderobe) og bruk av kropp (idrett) til sin rett som nettopp eksempler. Du skriver om "virkeligheten" som om det er noe fastlåst og evig som alltid har vært slik og alltid må være slik. Denne virkeligheten din er er i stor grad påvirket av hva vi er vokst opp med og dermed blitt vant med. Når det gjelder garderober for kvinner og menn så er det mange eksempler på samfunn hvor man kun hadde felles fasiliteter hvor kvinner og menn var sammen og hvor det fungerte tilnærmet problemfritt. Innen idrett er virkeligheten at noen er funksjonshemmet og man har egne klasser for de. Man kan gjøre noe tilsvarende for transgendere hvis det blir urimelig at de konkurrerer med andre. Det er tydelig at noen leter etter problemene mens andre leter etter løsningene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsvin Skrevet 31. januar 2022 #242 Del Skrevet 31. januar 2022 Madame Butterfly skrev (6 minutter siden): Det er vel heller at alle andre skal måtte definere dem som noe som ikke finnes, annet enn som en ide i eget hode, som er problematisk. ikke et direkte svar eller motsvar - bare; Ja, jeg kjenner meg igjen. Har lyst til å være max inkluderende, men akuratt dette skurrer for meg.. å skulle kalle tiltale noen som «intetkjønn» eller «annet» når hen åpenbart er hun/han biologisk sett - altså deres kjønn. Kanskje jeg synes det er vanskelig fordi kjønn er så viktig for oss når det gjelder å bli kjent med noen, hvem vedkommende menneske er, og identitet. Det å forholde seg til noen uten kjønnsidentitet strider jo hardt mot felleskapsfølelsen hvor vi vet hvor vi har hverandre. Spesielt når vedkommende HAR et kjønn, men benekter det. Det er så grunnleggende for oss at alle har et kjønn. Ikke rart det koker i debattforum når dette tema blir tatt opp. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 31. januar 2022 #243 Del Skrevet 31. januar 2022 4 minutter siden, Gab said: Du skriver om "virkeligheten" som om det er noe fastlåst og evig som alltid har vært slik og alltid må være slik. Denne virkeligheten din er er i stor grad påvirket av hva vi er vokst opp med og dermed blitt vant med. Innen visse fagområder er det de objektive sannheter som gjelder. Man sosialiseres ikke til kromosomer. Det er litt usmakelig slik de holder på. Det finnes individer som er født med større lyter, folk som blir utsatt for større skader og alvorlige sykdommer, som gir langt fra mer alvorlige konsekvenser, enn at de føler seg litt uvel av at tallenes rekkefølge i personnummeret. De fleste vet ikke engang at kvinner har partall i midten, og menn oddetall. Går det ikke an å åpne øynene og se andre mennesker? Se hvordan det er for en rullestolbruker i hverdagen, og heller bruke litt tid og energi på litt solidaritet med disse, enn å overfokusere på at en ikke har et partall i midten av personnummeret, og forlange at hele resten av samfunnet skal reorganisere seg, språket og virkelighetsforståelse basert på egne følelser og ikke de ytre kjennetegn som får en selv til å føle ubehag, pga egne forestillinger i eget hode? Selvsentrert, i-lands problem, som aldri kan avhjelpes. Man kan bytte navn, kan bytte kjønn, få dekket dyre «kosmetiske» inngrep, på friske velfungerende kropper, Ttor det hjelper å av og til fokusere litt på ander, og ikke bare seg selv? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 31. januar 2022 #244 Del Skrevet 31. januar 2022 flowerpower1 skrev (2 timer siden): Hvordan føler du deg som en kvinne? Det er like naturlig for deg å være kvinne som det er for en transkvinne. Er umulig å forstå hvis ikke man er i situasjonen selv. Jeg skjønner heller ikke hvordan det er men siden forskning sier at f.eks transkvinner (og motsatt) har hjernen til en kvinne, vil jeg jo tro at man føler seg som en kvinne akkurat som cis-kvinner føler at de er kvinne. Er vel ikke så viktig at man forstår det men det går an å vise respekt for at mange faktisk føler det sånn. Det går ikke utover meg på noen som helst måte uansett så skjønner ikke hvorfor man skal bry seg så mye Hvordan føles det å være kvinne da? Sånn bortsett fra ulempene med mensen, graviditet, fødsel, kjenne på frykt i situasjoner der menn slipper (feks gå hjem på kveldstid i byen), så aner jeg ikke hva slags følelser det er snakk om, eller hvorfor de er relevante. Og jeg er selv kvinne, men har aldri følt meg som kvinne. Ikke mann heller for den saks skyld (selv om jeg mener at mannekropper er mer praktiske). Jeg er bare meg liksom. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brutex Skrevet 1. februar 2022 #245 Del Skrevet 1. februar 2022 10 hours ago, Drizzt said: For noe tull. I idrett kan man løse det med egne konkurranser hvor transpersoner får konkurrere mot hverandre på like vilkår. 100% fair. I garderober trenger man ikke fellesgarderober. Små barn er med den ene forelderen i den ene garderoben og det har aldri vært et problem for noen. Er barna store nok, kan de gå til sitt kjønns garderobe selv. Par kan fint deles i hver sin garderobe, samt vennepar. Ingen har problemer med å forholde seg til sin kjønnsgarderobe bortsett fra transpersoner fordi de føler seg som et annet kjønn. Egen garderobe for transpersoner kan være en løsning, så blir ingen krenket og fornærmet. Selv om det ikke er noe savn for deg at det mangler kjønnsblanede fellesgarderober så er det ikke slik for alle andre. Dette er et tema som har dukket opp med jevne mellomrom på KG så det er tydelig at det ikke er fullt så uaktuelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marbelle Skrevet 1. februar 2022 #246 Del Skrevet 1. februar 2022 Fru Solsikke skrev (1 time siden): Hvordan føles det å være kvinne da? Sånn bortsett fra ulempene med mensen, graviditet, fødsel, kjenne på frykt i situasjoner der menn slipper (feks gå hjem på kveldstid i byen), så aner jeg ikke hva slags følelser det er snakk om, eller hvorfor de er relevante. Og jeg er selv kvinne, men har aldri følt meg som kvinne. Ikke mann heller for den saks skyld (selv om jeg mener at mannekropper er mer praktiske). Jeg er bare meg liksom. Jeg er også kvinne. Og setter stolthet i å være kvinne. Fordi jeg er et diskriminert kjønn og kommer tils jeg dør stå opp før kvinner, før mine rettigheter , min kropp og mitt kjønn. Og ja godt spørsmål. Hvordan føler en seg som kvinne? Jeg vet ikke svaret men jeg føler en sterk tillknyttning til kjønnet mitt for det er min identitet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 1. februar 2022 #247 Del Skrevet 1. februar 2022 15 hours ago, flowerpower1 said: Transkvinner kan gå i kvinnegarderoben nå også hvis de i det hele tatt våger å gå inn i garderoben. Og menn kan også kle seg ut som kvinner og voldta folk. Det har de alltid kunnet gjøre. Er ingenting som forandrer seg i forhold til det. Ja, garderober er stort sett ulåste og enkle å komme seg inn i, fordi det er et system basert på tillit til hverandre og evne til å følge enkle regler. "Menn går hit, kvinner går dit". Det som har forandret seg er at der man før - med største selvfølgelighet - kunne varsle om menn i garderoben og få dem fjernet/utvist, forventes det nå at kvinner bare må akseptere å bli innvadert av menn - til og med når de er nakne og på sitt mest sårbare. Det være seg menn som later som om de er kvinner, menn som føler seg som kvinner, eller menn som har operert seg fordi de ønsker samsvar mellom kropp og sinn. Roper man opp om dette i dag er det visst transfobi og diskriminering av "kvinnepenis". Dette dreier seg ikke først og fremst om voldtektsrisiko heller, men at kvinner skal ha rett til å føle seg trygge i deres egne områder. Beklager, men penis er et mannlig organ, og har ingenting i en kvinnegarderobe å gjøre, med mindre vi snakker om barn som er så små at de ikke klarer seg alene i riktig garderobe ennå. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 1. februar 2022 #248 Del Skrevet 1. februar 2022 Madame Butterfly skrev (6 timer siden): Jeg tviler et lite land som vårt, har nok transer til å stille med et håndball lag, eller stafettlag 😬 Er vel ikke så mange som er uenig i det? Og det er vel heller ikke det som diskuteres? Hva folk vil definere seg selv som? Det er vel heller at alle andre skal måtte definere dem som noe som ikke finnes, annet enn som en ide i eget hode, som er problematisk. «Basert på anslagene fra forskjellige studier, vil antallet transpersoner i Norge variere mellom 20 000 og 260 000 mennesker, avhengig av om spørsmålet handler om henholdsvis dysfori eller ambivalens.»https://www.bufdir.no/Statistikk_og_analyse/lhbtiq/Hvor_mange/ Det er ganske mange. Og det heter ikke «transer» heller. Uansett er transpersoner ikke et tredje kjønn men enten kvinne eller mann. Så å starte egne lag for transpersoner blir litt feil. Debatten på nrk handlet i utgangspunktet om å innføre et tredje juridisk kjønn. Og så var det jo selvfølgelig mange som skulle komme med argumenter som ikke har rot i virkeligheten eller som hadde noe med det og gjøre. Poenget er at man ikke må definere seg. Noen er ikke kvinne eller mann og det må man godta. Hva er problemet? Det finnes jo? Er en grunn til at transpersoner og ikke-binære tar oftere selvmord. Nettopp fordi samfunnet ikke godtar dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bag Skrevet 1. februar 2022 #249 Del Skrevet 1. februar 2022 7 hours ago, Madame Butterfly said: Innen visse fagområder er det de objektive sannheter som gjelder. Man sosialiseres ikke til kromosomer. Det er litt usmakelig slik de holder på. Det finnes individer som er født med større lyter, folk som blir utsatt for større skader og alvorlige sykdommer, som gir langt fra mer alvorlige konsekvenser, enn at de føler seg litt uvel av at tallenes rekkefølge i personnummeret. De fleste vet ikke engang at kvinner har partall i midten, og menn oddetall. Går det ikke an å åpne øynene og se andre mennesker? Se hvordan det er for en rullestolbruker i hverdagen, og heller bruke litt tid og energi på litt solidaritet med disse, enn å overfokusere på at en ikke har et partall i midten av personnummeret, og forlange at hele resten av samfunnet skal reorganisere seg, språket og virkelighetsforståelse basert på egne følelser og ikke de ytre kjennetegn som får en selv til å føle ubehag, pga egne forestillinger i eget hode? Selvsentrert, i-lands problem, som aldri kan avhjelpes. Man kan bytte navn, kan bytte kjønn, få dekket dyre «kosmetiske» inngrep, på friske velfungerende kropper, Ttor det hjelper å av og til fokusere litt på ander, og ikke bare seg selv? Det er alltid noen som har det verre. Hvis vi ikke skal kunne forbedre noe fordi noen har det verre så kan vi ikke forbedre noe i Norge. At noe ikke er et problem for noen betyr ikke at det ikke er et problem for andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 1. februar 2022 #250 Del Skrevet 1. februar 2022 14 hours ago, flowerpower1 said: Men transkvinner er ikke menn. Er det menn som identifiserer seg som menn som voldtar eller er det transkvinner? Har du noen undersøkelser som viser at å innføre et tredje juridisk kjønn fører til at menn kler seg ut som kvinner og voldtar folk? Du vet vel at menn kan gjøre det uten å kle seg ut? De fleste kvinner som blir voldtatt blir det av en mannlig partner eller av en bekjent på fest. Ikke av en transkvinne i en garderobe. Dette er bare et teit argument som ikke har noen rot i virkeligheten. Slik som ting er i dag kan menn gå inn i garderoben og voldta. Skjer det ofte? For jeg har ikke hørt noe om det. Poenget er at å innføre et tredje juridisk kjønn ikke endrer det faktum at menn kan bryte seg inn i en garderobe for å voldta. Joda, men nå snakket jeg ikke om voldtekter i det hele tatt. Det jeg skrev var at man ikke kan kreve at de andre i garderoben skal føle at det er greit (å skifte og dusje sammen med annet kjønn). De fleste vil nok føle på et ubehag lenge før de føler en frykt for overgrep. Så det jeg skriver er at man kan rett og slett ikke kan kreve at de skal føle det som greit uansett hvor politisk korrekt det måtte være. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 1. februar 2022 #251 Del Skrevet 1. februar 2022 (endret) 14 hours ago, flowerpower1 said: “When we look at the transgender brain, we see that the brain resembles the gender that the person identifies as,” Dr. Altinay says. For example, a person who is born with a penis but ends up identifying as a female often actually has some of the structural characteristics of a “female” brain.» https://health.clevelandclinic.org/research-on-the-transgender-brain-what-you-should-know/amp/ Her har vi litt fakta til de som absolutt skal insistere på at det biologiske kjønnet skal bestemme hva du føler deg som. Grunnen til at jeg spurte var at jeg har hørt akkurat det samme om homofili. Så jeg er altså ikke i tvil om at dette også vil gjelde for transpersoner da de nok også vil falle inn under paraplybegrepet homofil om vi ser på medfødt kjønn, men det bringer oss altså til dette med at bare fordi en ting er lik en annen er ikke nødvendigvis den andre lik den første. Litt som at alle lesbiske er interessert i damer, men interessen for damer gjør deg ikke nødvendigvis til lesbisk. Så, har transpersoner denne "motsatte" hjernestrukturen fordi de er trans eller er det fordi de er homofile? Og om det er fordi de er homofile burde ikke transpersoner kunne kreve noe spesifikt utover hva homofile også får om det er på dette grunnlaget. Og om vi da tar eksempelet med garderober, burde homofile få skifte i den andre garderoben fordi de har hjernen til det motsatte kjønn om det er grunnlaget man vil bruke? Endret 1. februar 2022 av nisselue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 1. februar 2022 #252 Del Skrevet 1. februar 2022 14 hours ago, flowerpower1 said: Det går an å sette inn enkeltrom/dusjer f.eks til de som ikke er komfortabel i de andre garderobene. Disse personene føler seg mest sannsylig ikke komfortabel i hverken dame- eller mannegarderoben. Men det er noe annet enn transpersoner. Transpersoner må få bruke den garderoben de ønsker og er komfortabel med. Det er faktisk ikke noe grunnlag for å si at transkvinner voldtar kvinner i garderober. Jeg er sikker på at mange kan føle noe uten frykt for overgrep. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 1. februar 2022 #253 Del Skrevet 1. februar 2022 12 hours ago, Era Vulgaris said: Det jeg har størst problem med å forstå i denne diskusjonen, er hvordan man kan føle seg som noe man aldri har erfart? Jeg er kvinne og aner ikke hvordan det føles å være mann. Hvordan kan jeg da føle at jeg er feil kjønn? Jeg forstår det rett og slett ikke. Det finnes jo folk som føler at de har et ben eller en arm som tilhører noen andre også. I ekstremtilfeller har noen altså gått til det skrittet at de amputerer bort denne fremmede veksten fra kroppen. Man kan like lite skjønne hvorfor de som lider av slikt er havnet i den situasjonen uten å faktisk være i situasjonen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 1. februar 2022 #254 Del Skrevet 1. februar 2022 11 hours ago, flowerpower1 said: Det går ikke utover meg på noen som helst måte uansett så skjønner ikke hvorfor man skal bry seg så mye For enkelte kan det bety forskjellen på om de kan gå på et treningsstudio eller ikke. Eller mer spesifikt - om de kan bruke garderoben på treningsstudioet. At man påpeker dette betyr ikke at man ikke har forståelse for transpersoner. Det betyr bare at man har forståelse for andre enn transpersoner også. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 1. februar 2022 #255 Del Skrevet 1. februar 2022 11 hours ago, flowerpower1 said: Vi er mennesker med en kompleks hjerne og følger ikke kun hva «naturen» sier. Jeg foreslår at man skal innføre et tredje juridisk kjønn fordi det er mange som ikke er i kategorien mann eller kvinne. Verre er det ikke. Joda, men hva legger du i det? Skal man ha tre kjønnsgrupper i idrett? Skal man ha tre forskjellige garderober? Skal man ha et tredje kjønn som i praksis kan velge mellom de to andre der det måtte føles slik for vedkommende? Eller er det bare en ekstra boks på offentlige skjemaer? 11 hours ago, flowerpower1 said: Når har noen påstått at transkvinner kan få livmor og føde barn? Det har blitt sagt at en transkvinne kan være mor, noe man skal få være fri til å kalle seg for. Selv om man fikk barn med sin mannlige kropp kan man fortsatt kalle seg for mor/far senere. Hvordan er det et problem for deg at en transkvinne kaller seg for mamma? Veldig rart at du henger deg sånn opp i det. Det har nok å gjøre med at det tidligere i tråden ble sagt noe om at ordet "mor" burde avskaffes. 11 hours ago, flowerpower1 said: Har argumentert imot det du sier. Argumentene dine er ikke basert på fakta men tull. Å innføre et tredje juridisk kjønn innebærer ikke at menn kan gå i kvinnegarderoben, endringer i hvem som skal i fengsel med hvem eller idretten. Man kan endre juridisk kjønn og lage regler for idrett, fengsel osv. Er ikke så vanskelig Vær litt mer konkret da. Bare si at det ikke er noe problem holder rett og slett ikke når folk snakker om hvordan det skal ordnes. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 1. februar 2022 #256 Del Skrevet 1. februar 2022 9 hours ago, Gab said: Du skriver om "virkeligheten" som om det er noe fastlåst og evig som alltid har vært slik og alltid må være slik. Denne virkeligheten din er er i stor grad påvirket av hva vi er vokst opp med og dermed blitt vant med. Når det gjelder garderober for kvinner og menn så er det mange eksempler på samfunn hvor man kun hadde felles fasiliteter hvor kvinner og menn var sammen og hvor det fungerte tilnærmet problemfritt. Innen idrett er virkeligheten at noen er funksjonshemmet og man har egne klasser for de. Man kan gjøre noe tilsvarende for transgendere hvis det blir urimelig at de konkurrerer med andre. Det er tydelig at noen leter etter problemene mens andre leter etter løsningene. Nei, det er ikke virkeligheten jeg skriver om. Noen lurte på hva diskusjonen dreide seg om, og i all hovedsak dreier den seg om følelser mot virkelighet. Det er ikke mine følelser noe mer enn det er min virkelighet. Derimot snakker vi om noens virkelighet dersom de sier de ikke vil skifte og dusje sammen med det motsatte kjønn. Det er virkeligheten det da snakkes om og vi må forholde oss til det faktum. Og dette er virkeligheten til tredjeperson som føler det vanskelig at de ikke kan nyte av kjønnsseparasjon i enkelte tilfeller og finner dette vanskelig. Hva min virkelighet er oppi alt dette har jeg sagt fint lite om enda. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 1. februar 2022 #257 Del Skrevet 1. februar 2022 8 hours ago, Fru Solsikke said: Hvordan føles det å være kvinne da? Sånn bortsett fra ulempene med mensen, graviditet, fødsel, kjenne på frykt i situasjoner der menn slipper (feks gå hjem på kveldstid i byen), så aner jeg ikke hva slags følelser det er snakk om, eller hvorfor de er relevante. Og jeg er selv kvinne, men har aldri følt meg som kvinne. Ikke mann heller for den saks skyld (selv om jeg mener at mannekropper er mer praktiske). Jeg er bare meg liksom. Nå er vel menn oftere angrepet på åpen gate enn kvinner. På en annen måte selvsagt, men likevel. Det er ikke trygt å gå hjem på natten for en mann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 1. februar 2022 #258 Del Skrevet 1. februar 2022 7 hours ago, Marbelle said: Jeg er også kvinne. Og setter stolthet i å være kvinne. Fordi jeg er et diskriminert kjønn og kommer tils jeg dør stå opp før kvinner, før mine rettigheter , min kropp og mitt kjønn. Og ja godt spørsmål. Hvordan føler en seg som kvinne? Jeg vet ikke svaret men jeg føler en sterk tillknyttning til kjønnet mitt for det er min identitet Ja det er jo det store spørsmålet alle danser rundt da. Er identiteten fordi kjønn, eller er kjønn fordi identitet. Det er en aldri så liten høna-eller-egget situasjon der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 1. februar 2022 #259 Del Skrevet 1. februar 2022 (endret) I alt annet enn kjønn, definerer biologien oss. Vi kan ikke bytte rase eller alder. Jeg kan ikke si at jeg er en 18 år gammel cherokee indianer. Vel, jeg kan si det, men ingen indianere ville gått med på det. Jeg ville ikke fått et pass eller offentlige papirer på at jeg er en 18-årig cherokee. Hadde jeg gått inn på en tilstelning for utdanningsvalg for Native Indians og sagt at jeg er her for å få stipend, så ville jeg fått nei. Og hadde jeg ringt politiet og forklart at jeg ble utsatt for hatkriminalitet, lykke til med det. Jeg kan si at jeg er en tomatplante. Jeg kan si at jeg er hva jeg vil. I alt annet enn kjønn spiller realiteten inn. Det er ikke virkeligheten. Det gjør meg ikke til en tomatplante. Identifiserer man seg som fet og overvektig, og man har anoreksi, så blir man behandlet for anoreksi. Man lar ikke personens oppfatning av seg som overvektig bestemme at de er overvektige. "Sier du at det er slik, er det er sant". Personen med anoreksi har en oppfatning av seg som ikke stemmer med virkeligheten. Du kan si at anoreksi er en livsfarlig sykdom, og at det gir leger og pårørende rett til å overstyre deres identifisering. Men selvmordsraten hos transseksuelle er høy. Og den synker ikke med hormonbehandling og operasjoner. Og for den som de-transisterer, som endrer seg, har det fått livsvarige konsekvenser. Jeg kan si at mine adjektiver er vakker og genial, fordi det er slik jeg definerer meg selv. I alle dine beskrivelser av meg, må du sette inn mine adjektiver. Det er hatkriminalitet å si at du oppfatter meg som stygg og gjennomsnittlig intelligent. For bruker du ikke mine adjektiver, har du adjektivfobi, og å kalle meg noe annet enn mine adjektiver, er like ille som om du skulle utøvet vold mot meg. Min selv - identitet overstyrer burde ikke la meg endre verden. Folk sier: "Hvem bryr seg om hva de kaller seg? Det spiller ingen rolle". Ja, men de kan ikke endre biologi eller ta fordeler som er reservert for det andre kjønn. Hvordan vet en mann at han er en kvinne? Han føler seg som en kvinne. Hvordan føler en kvinne seg? Hvordan føler en mann seg? Er du sikker på at du ikke er en transvestitt, en mann som vil ha kle seg i kvinneklær, sminke seg og bruke parykk? Du føler deg som en kvinne fordi du vil følge de gamle kjønnsrollemønsterene med kjoler, neglelakk og sminke? Er ikke det et regressivt syn på kjønnsrollene, kjønn er redusert til ytre signaler? Transgenderideologien er sexisme, man skal kle seg, se ut som og oppføre seg i en stereotypisk rolle. Quote Matt Walsh: What is a woman? Can you tell me what a woman is? Speaker 6: No, I can’t, because it’s not for me to say. Womanhood looks different for everybody. Addison: What do you define a woman as? Trent Horn: Okay, so it’s interesting that the first panelist just admits, “Yeah, I can’t define a woman.” Then I would say that if you cannot define basic terms in reality, like man or woman, then your position is ultimately incoherent. ---- Les resten her: https://www.catholic.com/audio/cot/analyzing-matt-walshs-transgender-debate-on-dr-phil Endret 1. februar 2022 av ops2 12 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gab Skrevet 1. februar 2022 #260 Del Skrevet 1. februar 2022 Antlers skrev (4 timer siden): Det som har forandret seg er at der man før - med største selvfølgelighet - kunne varsle om menn i garderoben og få dem fjernet/utvist, forventes det nå at kvinner bare må akseptere å bli innvadert av menn - til og med når de er nakne og på sitt mest sårbare. Det være seg menn som later som om de er kvinner, menn som føler seg som kvinner, eller menn som har operert seg fordi de ønsker samsvar mellom kropp og sinn. Nå overdriver du voldsomt! Det er ikke snakk om menn som later som om de er kvinner. Det er heller ikke snakk om menn som føler seg som kvinner men som ellers ikke har noen ytre kjennetegn som tyder på at det er kvinner. Det er heller ikke snakk om transvestitter som er menn, føler seg som menn men som liker å gå i kvinneklær. Det er snakk om opprinnelige menn som har gått gjennom hormonbehandlig og/eller operasjoner og som har nådd et slik nivå at du, når du ikke så hva de hadde mellom beina, ville anta at de var kvinner. Altså personer som har lagt en betydelig innsats i å endre kroppen i forhold til å bli en kvinne. Hvis disse personene gikk inn i herregarderoben ville alle føle at de gikk feil, inntil de eventuelt tok av seg trusa og viste frem hva de hadde der. I damegarderoben ville alle tenke at de hadde gått riktig og ikke reagert inntil man eventuelt oppdaget hva de hadde i trusa. Slik det er nå vil disse personene ha gått feil uansett hvor de går. Hva de har i trusa skaper mindre oppmerksomhet enn å måtte skjule kroppsbygning, skjeggvekst o.s.v. Jeg er ikke så sikker på at kvinner flest vil heller vil ha i garderoben en maskulin person med dyp stemme, skjeggvekst og muskler men med kvinneunderliv enn en feminin person med pupper, kvinneformer, lys stemme, sminke og kvinneklær men med en penis. Så lenge man ikke har kjønnsnøytrale garderober må man velge en av delene. Man kan ikke sende alt som er problematisk til herregarderoben. Menn som løper inn i kvinnegarderoben og mener de skal være der kun fordi de påstår at de føler seg som kvinner er kun provokatører som ikke har forstått, eller ikke vil forstå, hva det dreier seg om. Eller som har forstått men har en egen glede ved å ødelegge for andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå