elien Skrevet 8. februar #9401 Skrevet 8. februar Hen eldste va her på middag i dag, og vi hadde en av hens livretter (den er høyt på listen min og), boller i karri (dansk klasiker), med brokkoli. Og det var lettvindt i dag, for når jeg lager bollene (av kyllingkjøttdeig), så lager jeg alltid dobbelt, så det var bare å ta en pose ut av fryså denne gangen 3 3 1
Frøya3 Skrevet 8. februar #9403 Skrevet 8. februar elien skrev (2 timer siden): Hen eldste va her på middag i dag, og vi hadde en av hens livretter (den er høyt på listen min og), boller i karri (dansk klasiker), med brokkoli. Og det var lettvindt i dag, for når jeg lager bollene (av kyllingkjøttdeig), så lager jeg alltid dobbelt, så det var bare å ta en pose ut av fryså denne gangen Det høres godt ut 🤗 Hvordan lager du bollene? 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar #9404 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (På 2.2.2022 den 19.56): Den kan du selvsagt få Suppe (NB lager stor porsjon og fryser ned) 2 ss rapsolje 0.5 stk chili 1 ss fersk ingefær 4 stk gulrøtter 1 stk grønnsaksbuljong terning 6 dl vann 250 ml kokosmelk 2 ss sopp soyasaus Skrell og skjær gulrøttene i skiver. Finhakk ingefær. Varm olje i en kasserolle. Tilsett ingefær, chili og gulrøtter. Stek i 2 minuter. Hell i buljongterning, kaldt vann og kokosmelk. Kok opp og la småkoke i 15 minutter eller til gulrøtterne er myk.. Bland suppen jevn i en stavmikser og smak til med soyasaus. Rose. Høvler blå Kongo potet på langs med mandolin,smører en stor muffinsform (bruker muffinsbrett) med olje,legger en potetskive i bunn,og danderer de andre slik at det blir en rose. Steke så på 180 grader i 40-60 min(skal bli mør). Pass på så det ikke blir brent. Dekk evt til med aluminiumsfolie. Hell så suppe i en skål,løft rosen forsiktig ut av formen og plasser i midten av skålen og strø over havsalt. Pynt med spiselige blomster og spis Anonymkode: 883b3...50c Hvor kjøpte du blå poteter? Anonymkode: 0d15d...780
elien Skrevet 8. februar #9405 Skrevet 8. februar Frøya3 skrev (28 minutter siden): Det høres godt ut 🤗 Hvordan lager du bollene? Det er utrolig godt! Bruker denne oppskriften som jeg legger ved her, anbefaler å se videoen, for alt han gjør er ikke med i den skrevne oppskriften. 2 2
MarianneE Skrevet 8. februar #9406 Skrevet 8. februar Prøver å spise oss ut av fryser&skap om dagen. Akkurat i dag funka det veldig bra 3 2 1
Strigiformes Skrevet 8. februar #9407 Skrevet 8. februar Dagens middag 🙌 Sushi med pulled pork 😂 3 1 1
Strigiformes Skrevet 8. februar #9408 Skrevet 8. februar Strigiformes skrev (Akkurat nå): Dagens middag 🙌 Sushi med pulled pork 😂 2 1 1
elien Skrevet 9. februar #9410 Skrevet 9. februar Mini pizza, med biffdeig, løk, cheddar blanding, nduja, fersk mozarella, sør paprika og rødløk, og den ene med Stranda sweet chili skinke (god, men ikke like god som teriaki) Toppet med chipotlemaio 4 1 1
MarianneE Skrevet 9. februar #9411 Skrevet 9. februar Sticky asiatisk kyllingkjøttdeig, paprika, purre og ris. 3 1 1
elien Skrevet 10. februar #9412 Skrevet 10. februar Lang dag og en katt som har vært på dyreklinikk i dag, så veldig enkel middag, nystekt bagett (kjøpt frossen) med nøtteskinke fra Idsø, med litt topping 2 3 1
jannihj92 Skrevet 11. februar #9413 Skrevet 11. februar Måtte flytte på litt ting og tang, så det ble fiskeonsdag denne uken i stedet for fisketirsdag 🐟 Laks stekt i ovnen med en blanding av soyasaus, honning, hvitløk, sesamolje og sriracha. Kokt ris og dampet brokkoli ved siden av, og sesamfrø og vårløk på toppen. 5 1 1
MarianneE Skrevet 11. februar #9414 Skrevet 11. februar (endret) Bare jeg hjemme, ble chicken pakora og chicken palak fra Foodora. Edit: Jeg tror jeg forspiste meg. Ubehagelig mett 😬 Endret 11. februar av MarianneE 1 5
Frøkenfryden Skrevet 11. februar #9415 Skrevet 11. februar Mann har ordna risotto på rekekraft av rekeskall. Sammen med smørflyndre og pak choy, og så rekene oppå🥰 5 3 1
elien Skrevet 11. februar #9416 Skrevet 11. februar (endret) Testet en nyhet i dag, ferdig "fylt" pinsa fra Eldorado, carbonara, vet ikke om det blir gjenkjøp, er usikker på smaken, hadde ikke på noe ekstra, og hen yngste tørte ikke å smake på den, hen syntes den luktet rart. Stekte den i airfryeren Endret 11. februar av elien la til noe 2 1
Frøya3 Skrevet 12. februar #9417 Skrevet 12. februar elien skrev (På 8.2.2026 den 18.12): Det er utrolig godt! Bruker denne oppskriften som jeg legger ved her, anbefaler å se videoen, for alt han gjør er ikke med i den skrevne oppskriften. Flott 🤗 Takk det skal prøves 1
elien Skrevet 12. februar #9418 Skrevet 12. februar De hadde ferske reker på mega i dag, (har hatt lyst på lenge, men de har bare vært utsolgt, og kom tidlig nok i dag) nystekt bagett, isberg i bunn, reker, løvtynn rødløk og søt paprika, sitron og litt maiones. Enkelt men nydeligt. Men det er risikosport å renske rekene, for det er 2 katter som så gjerne vil være med på det, så hen yngste må stå å passe på, når en av de tar sats til hoppe opp, så tar hen de ned. Min egen feil, de får alltid noen bitte små smakebiter 🦐 3 5 1
jannihj92 Skrevet 12. februar #9419 Skrevet 12. februar Skulle egentlig lage blomkålbiff i dag, men presterte å komme hjem uten halvparten av varene jeg skulle kjøpe, så da ble det heller pølselapskausrester med et rundstykke med smør på ved siden av. 3 2
MarianneE Skrevet 12. februar #9420 Skrevet 12. februar Laks med asiatisk glaze, ris og blanding av avokado, paprika, mango og agurk på siden. 4 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå