jannihj92 Skrevet 2. februar #9382 Skrevet 2. februar Rester fra helga. Biffsnadder i pitabrød. Biffkjøtt stekt med sopp, løk og krydder, og blandet sammen med en god skje bearnaise fra boks til slutt. Skal egentlig serveres oppi pita med salat, men jeg gjorde det på denne måten i stedet. Skal egentlig være sølvløk oppi også, kom jeg på nå, men det glemte jeg 😅 Pytt, pytt. Ble godt fordet. 4 3
elien Skrevet 3. februar #9384 Skrevet 3. februar Vi har vært på madugå i Sandnes i dag, hen yngste og meg. Vi delte noen retter, bilde 1 var desidert best burger fra Monkey, bilde 2 birra taco fra Mexicana var 2. best, men syntes den var kanskje litt lite sterk, bilde 3 var en kyllingwok og 2 små vårruller, rullene var helt ok, men woken klarte vi ikke å spise fra Yodsiam, avsluttet med en fiske taco som var ikke det beste, men minnet om fiskepinne fra Los Tacos 3 4 2
jannihj92 Skrevet 3. februar #9385 Skrevet 3. februar Fisketirsdag! Klassiker i dag med laks, kokte poteter, agurksalat, råkost, smeltet smør og rømme 😍 6 3 1
elien Skrevet 4. februar #9386 Skrevet 4. februar Forsinket bursdags middag til min søster, vi kjøper ikke gaver til hverandre lenger, og det har nå blitt tradisjon at jeg lager middag til min søster i stede for, ferskt kjøtt og suppe, og sursøt løksaus til. Nydelig mat, og en av søsters livretter! Suppen først med melboller, så kjøtt med grønnsaker fra suppen, kjøttet var utrolig mørt 4 6 1
jannihj92 Skrevet 4. februar #9387 Skrevet 4. februar Vegetaronsdag! Klinte til med en real vegetarburger i dag fra Beyond Burger. Den er egentlig en tykk burger, men jeg liker å heller lage en type smashburger-versjon av den i stedet, så jeg klemmer den litt flatere før steking. Dressing, salat, tomat og løk under burgeren, ost oppå. Båtpoteter ved siden av med en resteklatt av bearnaisesaus. Digg middag midt i uka! 4 3 1
kaledonia Skrevet 5. februar #9388 Skrevet 5. februar (endret) Panert sei, ertestuing og kokte poteter Endret 5. februar av kaledonia 1 1 1
elien Skrevet 5. februar #9389 Skrevet 5. februar Var helt knekt i dag, etter alt som jeg gjorde i går, så i dag ble det pizza fra lokal resturant, levert på døren 🍕 3 4 1
jannihj92 Skrevet 5. februar #9390 Skrevet 5. februar I dag har jeg laget noe jeg lager altfor sjeldent. Estragonkylling! Med kokt ris og brokkoli 🥦 6 1 1
MarianneE Skrevet 6. februar #9391 Skrevet 6. februar Kebab krydret med shishkebabkrydder, krydret ris, salat og tzatziki 6 1
elien Skrevet 6. februar #9393 Skrevet 6. februar Rester av fersk kjøtt og suppe fra onsdag, tok bare poteter og kjøtt i biter og blandet med suppen, med melboller og det hele. Fantastisk enkelt! på en dårlig dag 4 2 1
NurseRatched Skrevet 6. februar #9395 Skrevet 6. februar Vi skulle egentlig ha taco i dag, men jeg har tydeligvis handlet i svime, så jeg kom hjem uten halvparten av de tingene vi skulle ha + en søtpotet 😆 så da ble det hjemmelaget salsa og guacamole, linser, løk og mais stekt i tacokrydder, ovnsbakt søtpotet og rømme. Ble nå godt det også. 4 2 1
Strigiformes Skrevet 7. februar #9396 Skrevet 7. februar Forberedelser til dagens middag 😂 Nakkekoteletter med diverse krydder, stekt i tre timer på 120 grader 😋 4 2 1
Perine Skrevet 7. februar #9397 Skrevet 7. februar Det smakte med ertesuppe i dag. Salt svineknoke, erter, gulrøtter, løk, potet og timian. 5 2 1
elien Skrevet 7. februar #9398 Skrevet 7. februar I dag har hen yngste og jeg kokkelert sammen, og laget en litt hot lasagne 🌶️, med salat av strimlet spisskål, mais, søt paprika og rødløk. Og det blis snart frosne druer med gele til desert 🍇 4 2 1
jannihj92 Skrevet 7. februar #9399 Skrevet 7. februar Dette er fetapasta, bare at jeg har gjort om litt (som vanlig). Bakte cherrytomater i ovnen sammen med løk, hvitløk, fersk basilikum, fetaost, litt olje, salt og pepper. Stekte kjøttdeig mens grønnsakene stod i ovnen. Da grønnsakene var myke stavmikset jeg hele greia til en tomatsaus som jeg hadde over i panna med den stekte kjøttdeigen. Tilpasset smaken med mer krydder og litt sukker. Kokte linguine til. Strødde litt revet parmesan på toppen og la på noen basilikumblader for pynt 😅 3 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå