MarianneE Skrevet 1. januar #9281 Skrevet 1. januar Frøkenfryden skrev (46 minutter siden): En form med gresskar-og potetmos i bunnen og tacokrydret karbonadedeig oppå. Gratinert i ovnen med 4 oster oppå. Tomater, salat og rødløk til. Takk for tips til morgendagens middag! Har både poteter, kjøttdeig, tacokrydder og rester av div ost. 1
elien Skrevet 2. januar #9282 Skrevet 2. januar Laget i dag en "alt-i-én-panne koreansk-inspirert bulgogi-nudler", med oppskrift fra ChatGPT. Jeg listet opp en del ting jeg hadde lyst til å bruke, og fikk en fin oppskrift tilbake, genialt! Med indrefile av sf, løk, sjarlottløk, gulrot, søt paprika, rød spisskål og nudler, toppet med ristet sesamfrø. Laget marinade/saus 5 2 1
Frøkenfryden Skrevet 2. januar #9283 Skrevet 2. januar Suppe med litt hint av jul, syns jeg, pga kålrot. Hadde i 1/3 mandelpotet, 1/3 gulrot og 1/3 kålrot. I tillegg har jeg rødløk, hvitløk og ingefær og chili. Stavmiksa med en del fløte. 5 1 1
Frøkenfryden Skrevet 2. januar #9284 Skrevet 2. januar MarianneE skrev (På 1.1.2026 den 20.11): Takk for tips til morgendagens middag! Har både poteter, kjøttdeig, tacokrydder og rester av div ost. Åå håper det ble bra!!🥰
elien Skrevet 3. januar #9285 Skrevet 3. januar Var så heldige å få 1 kg kyllinglår, og 1 kg kyllinglårfile av naboen i går, så i dag brukte jeg litt kyllinglårfile å laget "kyllinglårfile med grønnsaker i kremet, lett spicy saus", med løk, gulrot, søt paprika, brokkoli, vårløk og finrevet rødt hodekål, toppet med sesamfrø, vårløk og finhakket søt paprika, ris til 4 2 1
Frøkenfryden Skrevet 3. januar #9286 Skrevet 3. januar Pølsegryte med mye grønt, kyllingpølser og bønnemiks. I saus av tomatpure, tomater, matfløte og creme fraiche. Pasta til. 3 1 1
jannihj92 Skrevet 3. januar #9287 Skrevet 3. januar Kjøpte noen kilo ribbe før jul og frøs ned. Ribbe er så allsidig og jeg liker at det kan brukes til så mye forskjellig 😊 Er fullstendig mettet på tradisjonell juleribbe, men asiatisk ribbe blir noe helt annet. Brukte oppskrift fra Alt Asiatisk, og stekte ribba etter oppskriften der. Syltet rødkål - og gulrotsalat, kokt ris og en hoisin-basert saus ved siden av. Sesamfrø på toppen. Burde hatt noe grønt å slenge på her også, men hadde hverken vårløk eller koriander denne gangen 😅 5 1 1
elien Skrevet 4. januar #9288 Skrevet 4. januar En nydelig T-bone biff (fra datodisken), med kremet brokkolipure, crispy parmesanpoteter og under biffen stekt løk og søt paprika. Men an var litt vel stor den biffen, så det er nok rester til kveldsmaten og! 5 4 1
Frøkenfryden Skrevet 4. januar #9289 Skrevet 4. januar Min samboer har laget hjemmelaget gnocci, med kyllingbryst og flaskegresskarpure med kokoskrem og bakt hvitløk. 6 3 1
elien Skrevet 5. januar #9290 Skrevet 5. januar Benet ut kyllinglår, (som vi fikk fra naboen), stekt i panne til det ble perfekt skinn, lagt det over en hau med stekt ris, med gulrot, rødløk, søt paprika, erter og masse egg. Nydelig mat! 🍗🍚 4 2 1
jannihj92 Skrevet 5. januar #9291 Skrevet 5. januar Det er helt tydelig at mye potet og saus har satt sine spor de siste ukene, for nå har det vært mye asiatisk-inspirert mat med kokt ris her 😅 Glemte å poste igår, så legger ved gårsdagens. Char siu-marinert kylling med kålsalat, rosenkål (med litt chiliolje) og kokt ris. I dag ble det laks med soyaglaze, kokt ris, avokado og brokkoli. Har ikke spist laks på sikkert to-tre år etter en dårlig erfaring med en veldig tranete laksebit, men dette gjensynet var bra! Ble en voksen porsjon, men spiser ikke frokost og spiste en litt liten lunsj, så var veldig sulten da jeg kom hjem fra jobb 😅 4 3 1
Frøkenfryden Skrevet 5. januar #9292 Skrevet 5. januar Måtte lage noe av to grønne squash i dag, da ble det suppe. Overraskende godt. Kylling fra gårsdagens middag oppi, og polarbrød på sida. 3 2 1
elien Skrevet 6. januar #9293 Skrevet 6. januar Har vært på langtur i dag, og var innom Gigaboks, og der kjøpte jeg en pose kylling greier som det bare var å varme i airfryeren, kokte ris og laget en salat av rødt spisskål, søt paprika, rødløk og vårløk. Tror nok at det kan bli gjenkjøp av kyllingen 2 1 1
Frøkenfryden Skrevet 6. januar #9294 Skrevet 6. januar Fiskekake, polarbrød, og ovnsomelett med parmesan, cottage cheese og purre. Tomater og salat til. 3 1 1
jannihj92 Skrevet 6. januar #9295 Skrevet 6. januar Salat! Hummus i bunn etterfulgt av salatmix, rødkål, tomater, vårløk, gulrot, avokado, fetaost, naturell yoghurt og et dryss med flaksalt på toppen. Godt! 4 1 1
Beneath the Moon Skrevet 6. januar #9296 Skrevet 6. januar Makaroni og kjøttdeug var veldig godt etter all den julematen 2 2 1
elien Skrevet 7. januar #9297 Skrevet 7. januar (endret) Kyllingfile med panchette rundt, stekt i panne, med masse brokkoli, søt paprika og nydelig potetpure laget av Folva-potet (fant masse av Folva på datosalg, hadde egentlig tenkt å ha pasta til, men måtte heller bruke potetene 🥔) Endret 7. januar av elien 2 2 1
jannihj92 Skrevet 7. januar #9298 Skrevet 7. januar Har hatt lyst på vegetarburger en stund, så da ble det en Beyond Burger til middag i dag 😊 Under burgeren er det dressing, vårløk og tomat, oppå burgeren er det osteskive og stekt løk. Ovnsstekte poteter med krydder ved siden av, og en improvisert dippsaus. 1 1 1
elien Skrevet 8. januar #9299 Skrevet 8. januar Nystekte kylling karbonader, med revet rødt spisskål, karamelisert løk, litt chipoltemaio på og potepure rest fra i går, stekt med ostelokk i airfryern 4 2 1
MarianneE Skrevet 8. januar #9300 Skrevet 8. januar Glutenfri spaghetti med en fløteskvett, bacon og moden cheddar 3 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå