Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

Fremhevede innlegg

Skrevet
Frøkenfryden skrev (46 minutter siden):

En form med gresskar-og potetmos i bunnen og tacokrydret karbonadedeig oppå. Gratinert i ovnen med 4 oster oppå. Tomater, salat og rødløk til.

IMG_9865.jpeg

Takk for tips til morgendagens middag! Har både poteter, kjøttdeig, tacokrydder og rester av div ost. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laget i dag en "alt-i-én-panne koreansk-inspirert bulgogi-nudler", med oppskrift fra ChatGPT. Jeg listet opp en del ting jeg hadde lyst til å bruke, og fikk en fin oppskrift tilbake, genialt!      Med indrefile av sf, løk, sjarlottløk, gulrot, søt paprika, rød spisskål og nudler, toppet med ristet sesamfrø. Laget marinade/saus 

2jan126.jpg

2jan226.jpg

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Suppe med litt hint av jul, syns jeg, pga kålrot. Hadde i 1/3 mandelpotet, 1/3 gulrot og 1/3 kålrot. I tillegg har jeg rødløk, hvitløk og ingefær og chili. Stavmiksa med en del fløte.:rodmer:

IMG_9873.jpeg

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MarianneE skrev (På 1.1.2026 den 20.11):

Takk for tips til morgendagens middag! Har både poteter, kjøttdeig, tacokrydder og rester av div ost. 

Åå håper det ble bra!!🥰

Skrevet

Var så heldige å få 1 kg kyllinglår, og 1 kg kyllinglårfile av naboen i går, så i dag brukte jeg litt kyllinglårfile å laget "kyllinglårfile med grønnsaker i kremet, lett spicy saus", med løk, gulrot, søt paprika, brokkoli, vårløk og finrevet rødt hodekål, toppet med sesamfrø, vårløk og finhakket søt paprika, ris til

3jan26.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Pølsegryte med mye grønt, kyllingpølser og bønnemiks. I saus av tomatpure, tomater, matfløte og creme fraiche. Pasta til.

IMG_9892.jpeg

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøpte noen kilo ribbe før jul og frøs ned. Ribbe er så allsidig og jeg liker at det kan brukes til så mye forskjellig 😊 Er fullstendig mettet på tradisjonell juleribbe, men asiatisk ribbe blir noe helt annet. Brukte oppskrift fra Alt Asiatisk, og stekte ribba etter oppskriften der. Syltet rødkål - og gulrotsalat, kokt ris og en hoisin-basert saus ved siden av. Sesamfrø på toppen. Burde hatt noe grønt å slenge på her også, men hadde hverken vårløk eller koriander denne gangen 😅

20260103_204049.thumb.jpg.9404be5feb765994babbe05533f43191.jpg

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

En nydelig T-bone biff (fra datodisken), med kremet brokkolipure, crispy parmesanpoteter og under biffen stekt løk og søt paprika. Men an var litt vel stor den biffen, så det er nok rester til kveldsmaten og! 

4jan26.jpg

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Min samboer har laget hjemmelaget gnocci, med kyllingbryst og flaskegresskarpure med kokoskrem og bakt hvitløk. 

IMG_9912.jpeg

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Benet ut kyllinglår, (som vi fikk fra naboen), stekt i panne til det ble perfekt skinn, lagt det over en hau med stekt ris, med gulrot, rødløk, søt paprika, erter og masse egg. Nydelig mat! 🍗🍚

5jan26.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er helt tydelig at mye potet og saus har satt sine spor de siste ukene, for nå har det vært mye asiatisk-inspirert mat med kokt ris her 😅 Glemte å poste igår, så legger ved gårsdagens. Char siu-marinert kylling med kålsalat, rosenkål (med litt chiliolje)  og kokt ris.

20260104_173221(0).thumb.jpg.77f37ce2963a966e752c7b8ad8e97d77.jpg

I dag ble det laks med soyaglaze, kokt ris, avokado og brokkoli. Har ikke spist laks på sikkert to-tre år etter en dårlig erfaring med en veldig tranete laksebit, men dette gjensynet var bra! Ble en voksen porsjon, men spiser ikke frokost og spiste en litt liten lunsj, så var veldig sulten da jeg kom hjem fra jobb 😅 

20260105_180822.thumb.jpg.b4bd9a319395a63437699220d973277f.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Måtte lage noe av to grønne squash i dag, da ble det suppe. Overraskende godt. Kylling fra gårsdagens middag oppi, og polarbrød på sida. 

IMG_9921.jpeg

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har vært på langtur i dag, og var innom Gigaboks, og der kjøpte jeg en pose kylling greier som det bare var å varme i airfryeren, kokte ris og laget en salat av rødt spisskål, søt paprika, rødløk og vårløk. Tror nok at det kan bli gjenkjøp av kyllingen

6jan126.jpg

6jan226.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fiskekake, polarbrød, og ovnsomelett med parmesan, cottage cheese og purre. Tomater og salat til. 

IMG_9931.jpeg

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Salat! Hummus i bunn etterfulgt av salatmix, rødkål, tomater, vårløk, gulrot, avokado, fetaost, naturell yoghurt og et dryss med flaksalt på toppen. Godt! 

20260106_194518.thumb.jpg.e9a941b42f23ef9b13bce515435cd898.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Makaroni og kjøttdeug var veldig godt etter all den julematen

Snapchat-700903290.thumb.jpg.2215c9c46c136403c0ac7afce3fb78f2.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Kyllingfile med panchette rundt, stekt i panne, med masse brokkoli, søt paprika og nydelig potetpure laget av Folva-potet (fant masse av Folva på datosalg, hadde egentlig tenkt å ha pasta til, men måtte heller bruke potetene 🥔)

7jan26.jpg

Endret av elien
  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har hatt lyst på vegetarburger en stund, så da ble det en Beyond Burger til middag i dag 😊 Under burgeren er det dressing, vårløk og tomat, oppå burgeren er det osteskive og stekt løk. Ovnsstekte poteter med krydder ved siden av, og en improvisert dippsaus. 

20260107_181456.thumb.jpg.6cc27ccb4bf79d2a0b6e5c9fdfe01439.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nystekte kylling karbonader, med revet rødt spisskål, karamelisert løk, litt chipoltemaio på og potepure rest fra i går, stekt med ostelokk i airfryern

8jan26.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Glutenfri spaghetti med en fløteskvett, bacon og moden cheddar

20260108_182126.thumb.jpg.540776029212efab1e999246a26abeaa.jpg

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...