Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ugresset skrev (7 minutter siden):

Karbonader og løk er så godt, dette ser nydelig ut! 

Hvilken panne er det du bruker? Jeg har lyst på en sånn som steker over to plater, er det det denne gjør? 

Takk! Ja jeg er og veldig glad i det. 

Pannen bruker jeg over to plater, har sånn "bro", denne pannen kan også brukes ut på bål (det kommer aldri jeg til å gjøre). Legger ved link, og jeg ser den er på tilbud nå :)                                                   https://www.bakerenogkokken.no/p/satake-stekebord-i-stopejern_65349/

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lunsjkaker, poteter og råkost

IMG_8627.jpeg

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Har lekt meg med ei ribba i dag (blir mer senere i uka), så i dag ble det med Stonwall Kitchen baby back rib sauce, med søt paprika og rødløk rester fra i går, stekt rødt spisskål med krydder og balsamiko eddik og kokt ris med soyasaus, nydelig!

30nov25.jpg

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Steinbitkaker, buttersalat, agurk og spisspaprika i rødbetwrap.

IMG_9691.jpeg

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Falaffel med byggryn, bakt squash og gulrot, fetaost og oliven. 

20251130_205634.jpg

Anonymkode: 5b50f...7e4

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Del 2 av ribbå, i dag med stekt rosenkål med tørket fruk og lønnesirup (planen var pecan nøtter og, men hadde glemt å handle inn) og kremet potetstappe, og må bare skrøyda litt av svoren, den var perfekt

1des25.jpg

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Lomper brukes til alt her☺️ En med ovnsomelett med timian, hamburgerrygg, jarlsberg og matfløte. Og en med seikake. 

IMG_9698.jpeg

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Frøkenfryden skrev (12 timer siden):

Lomper brukes til alt her☺️ En med ovnsomelett med timian, hamburgerrygg, jarlsberg og matfløte. Og en med seikake. 

IMG_9698.jpeg

Jeg trodde først det stod "sjokoladekake". Seikake i lompe er jo litt kreativt i seg selv, men sjokoladekake i lompe syntes jeg var en helt på kanten dristig middag :) 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Karbonader med egg og stekt løk, asberges bønner, søt paprika og bakt potetstappe rest med ostelokk 

2des25.jpg

Endret av elien
  • Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Gnå skrev (10 timer siden):

Jeg trodde først det stod "sjokoladekake". Seikake i lompe er jo litt kreativt i seg selv, men sjokoladekake i lompe syntes jeg var en helt på kanten dristig middag :) 

Haha! Der setter jeg lompegrensa!😂

Dagens uspennende middag er også lomper. (Da jeg brukte restekreftene på å lage mange porsjoner hjemmelaget eplesyltetøy☺️)

Med karbonade. Og avokadomos med kylling og timian.

IMG_9704.jpeg

Endret av Frøkenfryden
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ble visst enkel middag her i dag 😅

20251202_223829.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Har holdt meg unna alt av juleprodukter frem til 1. desember, så de siste dagene har det blitt noen julebrus, litt marsipan og julemiddag! Laget igår, rester idag 😊 Det ble uten julepølse da, for det hadde jeg ikke. Rødkålen er hjemmelaget!

20251203_171049.thumb.jpg.6aac5102e22f29ccbbee337936b8437d.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hen yngste hadde lyst på pizza fra vårt favoritt sted i dag, og det hadde jeg ikke noe imot, så då ble det pizza levert på døren (de har kampanje nå med gratis levering frem til jul 🎄)

3des25.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

En svinestek rest i fra fryså, moste potetene i sausen etter jeg tok bilde 🤭

4des25.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

En nydelig chili con carne, med biffdeig og entrecote, langtidskokt, litt hot men må være såpass. Med ris, nachos og en liten rømmekladd.

Og der fikk jeg tre på rad :ler:

5des25.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Pizza med hjemmelaget saus og ferdigkjøpt pizzabunn. 20251205_163655.thumb.jpg.85b4346fdaa42501e84e774c734f492b.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Ferdigkjøpt bulgur- og kikertsalat spritet opp med fetaost, oliven og rista solsikkekjerner. Hvitløksbrød. 

20251205_175252.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Roastbiff landgang, nystekt bagett, strimlet isberg i bunn, så roastbiff, rødbitsalat, langstekt løk, pariser agurk, søt paprika og sølvløk

6des25.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Er syk i dag og ikke i form til matlaging. Så i dag ble det fjordland. Det er en byggrynsgrøt under kanelen og sukkeret her, jeg lover 😂

20251206_234116.jpg

• Hjerte 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...