Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Samboer har laget steinbit stekt med litt chorizosnabb, ertepure, stekt brokkolini og ovnsstekte poteter:rodmer:

IMG_9777.jpeg

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
elien skrev (1 time siden):

Koreansk i dag og :)   Korean beef, med biffdeig (fra datodisken)

14des25.jpg

Det så skikkelig godt ut:) Har du oppskrift?

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg er 90-tallsbarn og husker godt Lørdagskylling i aluminiumsform. Har ikke sett det i norske butikker på mange år og vet ikke om det fortsatt er å få tak i her. Men så var jeg en tur i Sverige her om dagen, og i frysedisken der fant jeg noe liknende! Det var to forskjellige - én med BBQ-krydder og én med urter. Kjøpte med meg en form med urter, og lagde middag med den i dag. Hadde hjemmelaget potetmos (med masse gressløk), dampet brokkoli og rosenkål, og Bretagnesaus til. Kyllingen var god, den, så den skal jeg kjøpe mer av en annen gang 😊 

20251214_185001.thumb.jpg.473ab0b8df14339cadbf20a0d8699341.jpg

• Liker 5
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Var en Fjordland favoritt i datodisken i dag, og då ble valget enkelt, Svineknoke. Grei billig middag, og en skål frosne druer med gelepulver til desert

15des125.jpg

15des225.jpg

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
elien skrev (På 14.12.2025 den 18.25):

Takk! Det har jeg :)   Bruker denne, eneste jeg legger til er finhakket søt paprika, syntes det passer så godt til 

https://www.sixsistersstuff.com/recipe/korean-beef-and-rice/#wprm-recipe-container-112770   

Jeg tenkte meg nok at det ikke var rød chili 🌶️🌶️🌶️. Takk for tipset, det skal jeg prøve neste gang!

Endret av Pawn Hearts
Tredoblet mengden chili.
  • Hjerte 1
Skrevet
Pawn Hearts skrev (2 minutter siden):

Jeg tenkte meg nok at det ikke var rød chili 🌶️🌶️🌶️. Takk for tipset, det skal jeg prøve neste gang!

Nei, det hadde blitt for mye. Jeg har masse chiliflak i, mer enn det står i oppskriften, og derfor er det perfekt med søt paprika på!

Skrevet

Popcorn reker, med salat, ris og sweet chili dip

16des25.jpg

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ha middag på 5 minutter, og måtte bruke opp to teskjeer pizzasaus. (Ja jeg vet.. men kaster ingenting🥹).

Da ble det lomper stekt brettet i tørr panne med pizzasaus, hamburgerrygg og østavind. ☺️

IMG_9784.jpeg

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Stekte sosisser med stekt rosenkål med pecan-nøtter, bacon og lønnesirup, kremet potetstappe med folva-poteter

17des25.jpg

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Steinbitkaker med potet-og sellerirotmos.

IMG_9788.jpeg

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

En nydelig kylling-panne, med kylling lårfile vendt i krydret melblanding så stekt krispy, løk, rødløk, hvitløk, søt paprika, strimlet rødt spisskål og kokt perle spelt

18des25.jpg

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Potet-og sellerirotsuppe med stekt spansk pølse og persille på. 

IMG_9798.jpeg

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Rester av kylling-pannen fra i går, varmet opp med creme fresh og litt soyasaus, like godt i dag

19des25.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Har laget opp litt til jul i dag,  litt små karbonader, av biffdeig og svinekjøttdeig, ble 3,2 kg farse av det, så det ble 2 store panner med mange små karbonader (greit å ikke ha dem så store til all julens måltider, når det er så mye godt på bordet ), stekt opp løk, laget potetsalat og eggerøre. Så middagen i dag ble smaksprøver av karbonader og nystekt bagett til. Og hen yngste steker noe pizza senere så jeg får litt av 🍕

20des25.jpg

20des225.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Stekt torskeloins med gulrot, asbergesbønner, potet og sandefjordsmør med esdragon

21des25.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Spiser oss ut av grønnsaksskuffen før vi reiser på juleferie i morgen, så i dag ble det pasta med pesto og kylling, og diverse grønnsaker som måtte spises; løk, paprika i alle farger, sukkererter, soltørkede tomater og cherrytomater IMG_2715.thumb.jpeg.dee3e20d1d470573acdfb554e7089282.jpeg☺️

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vært på juleinkjøp i dag (og det var vi ikke alene om 😇), hadde en liten spisepause på macen. Jeg hadde som nesten alltid en nuggets meny 🍗🍟

22des25.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...