elien Skrevet 23. desember 2025 #9261 Skrevet 23. desember 2025 Enkel kremet tomatisert pasta med kyllingkjøttdeig, løk, hvitløk og søt paprika 2 5
Perine Skrevet 24. desember 2025 #9262 Skrevet 24. desember 2025 Familieribbe. Ikke særlig originalt på en dag som dette, men litt dårlig planlegging. 5 3 1
elien Skrevet 24. desember 2025 #9263 Skrevet 24. desember 2025 Som vanlig så har vi tre retters, og ikke julemat utenom desert. Forrett i dag laget hen yngste, koreansk inspirert mais med litt chipotle maio, hovedrett en nydelig helstekt indrefile av kalv, med "marinert" salat av strimlet rødt spisskål, søt paprika og løk, brokkoli, løkringer og fløtepoteter, og riskrem med saus laget med frosne jorbær med mandel i. 7 3 1
SVK Skrevet 24. desember 2025 #9264 Skrevet 24. desember 2025 elien skrev (1 minutt siden): Som vanlig så har vi tre retters, og ikke julemat utenom desert. Forrett i dag laget hen yngste, koreansk inspirert mais med litt chipotle maio, hovedrett en nydelig helstekt indrefile av kalv, med "marinert" salat av strimlet rødt spisskål, søt paprika og løk, brokkoli, løkringer og fløtepoteter, og riskrem med saus laget med frosne jorbær med mandel i. Ser fantastisk ut! God jul til deg og alle andre i tråden! 1 4
elien Skrevet 24. desember 2025 #9265 Skrevet 24. desember 2025 SVK skrev (Akkurat nå): Ser fantastisk ut! God jul til deg og alle andre i tråden! Takk! God jul til deg og, å alle andre her 🎅🎄🎁 1 1
elien Skrevet 25. desember 2025 #9266 Skrevet 25. desember 2025 Koreansk kylling med 2 smaker, hen yngste og jeg ville ha frityr stekt kylling lårfile, men jeg ville ha HoneyButterChicken, og hen yngste med sterkere saus, så vi laget begge sauser. Den siden med minst på er med hot saus, den andre med mitt valg 4 1 1
Perine Skrevet 26. desember 2025 #9267 Skrevet 26. desember 2025 Her går det i rester fra julaften, da vi hadde familieribbe og julepølse. I går ble det pytt i panne, og i dag har jeg laget 3 pizzaer av resten av ribba, pølser og diverse annet. Det er mye saus på dem, og den laget jeg av busktomatene jeg hadde frosset ned i sommer. Deig av 1 kg mel og det er 1 kg ost oppå. Det blir nok en del til fryseboksen av dette, for jeg er lei av mektig mat og lengter tilbake til grønnsakssuppene. 3 3 1
elien Skrevet 26. desember 2025 #9268 Skrevet 26. desember 2025 I dag har hen eldste vært her, og vi hadde en jule brunsj med mye godt, og resten av riskremen til desert (etter noen timer, ble alt for mette av maten) 5 3 1
elien Skrevet 27. desember 2025 #9269 Skrevet 27. desember 2025 Har hatt besøk i dag, og de hadde lyst på pinsa, så då laget jeg det. Begge med hvit saus, nduja, mortadella, lagret edamer, cheddar, fersk mozarella, søt paprika og rødløk, den første toppet med stranda teriaki skinke, den andre toppet med panchetta. Jeg tror jeg likte den med panchetta topping best 4 3 1
elien Skrevet 28. desember 2025 #9270 Skrevet 28. desember 2025 I dag har vi hatt familiemiddag, der hen eldste og eks mann kom. Og jeg hadde laget en 24 timers stekt ribbe, og julepølse til de som ikke spiser ribbe. Men du verden for ei nydelige ribbe, super mør, veldig god svor (nesten perfekt), kremet rotmos, rosenkål, rødkål, folva potet og saus av kraften 10 7 1
jannihj92 Skrevet 28. desember 2025 #9271 Skrevet 28. desember 2025 Etter mange dager med ribbe og medister, var det greit å finne på noe annet. Hadde pizza igår, og i dag ble det juleskinke med gratinerte poteter, rotmos og fløtesaus 😊 5 1 1
elien Skrevet 29. desember 2025 #9272 Skrevet 29. desember 2025 Fant en svin indrefile på dato, så i dag ble det Japansk curry fra bunn, laget roux selv fra bunn, prøvd å følge en autentisk oppskrift (selv om oppskriften var på kylling) 7 1 1
Frøkenfryden Skrevet 29. desember 2025 #9273 Skrevet 29. desember 2025 (endret) Samboer laget pannestekt skrei med risetto med soltørka tomat og chorizo i. Stekte erter og gulerøtter til. Endret 29. desember 2025 av Frøkenfryden 8 1 1
Brunhilde Skrevet 29. desember 2025 #9274 Skrevet 29. desember 2025 Vårruller med ris, grønnsaker og saus. 5 1 1
jannihj92 Skrevet 29. desember 2025 #9275 Skrevet 29. desember 2025 Fy flate, i dag var det godt med taco! 😁 Lagde en tacobowl med alt oppi, blandet det godt og hadde tacoskjell ved siden av. 8 1 1
elien Skrevet 30. desember 2025 #9276 Skrevet 30. desember 2025 Rester av ribbå fra søndag, rensket og skar den i biter og hadde på en veldig god saus fra Stonewall, baby back rib sauce og hadde den i airfryeren, og hadde svoren for seg selv i airfryeren, og den ble helt fantastisk, smake helt lik den gode posen med ekte svor som vi alltid kjøpe i Danmark. Av tilgjengelig ting i kjøleskapet så spurte jeg ChatGPT om tips, og laget en veldig god coleslaw som jeg fikk oppskrift på der (har funnet ut at det egetlig er genialt å spørre om tips der for meg, for på google så klare jeg ikke alltid å gjøre meg forstått), og ris fra i går til 1 2 1
elien Skrevet 31. desember 2025 #9277 Skrevet 31. desember 2025 Vi gjør ikke noe spesielt ut av nyttår, pga kattene som ikke liker noe spesielt godt rakketene. Men laget noe som jeg er blitt veldig glad i, pølse i vaffel, baconsvøpt ostegrill, karamelisert løk og ketshup 5 3 1
elien Skrevet 1. januar #9278 Skrevet 1. januar Godt nytt år alle sammen 🎆 I dag har vi hatt familie bursdagsmiddag for hen eldste som fylte år for noen dager siden, og hen ville ha fløtegratinerte poteter og julepølse, så jeg laget det, og stekte noen kyllinglår i tillegg, for det hadde jeg lyst på 😇 3 2 1
Frøkenfryden Skrevet 1. januar #9280 Skrevet 1. januar En form med gresskar-og potetmos i bunnen og tacokrydret karbonadedeig oppå. Gratinert i ovnen med 4 oster oppå. Tomater, salat og rødløk til. 2 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå