Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enkel kremet tomatisert pasta med kyllingkjøttdeig, løk, hvitløk og søt paprika

23des25.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familieribbe. Ikke særlig originalt på en dag som dette, men litt dårlig planlegging. 

ribbe241225.jpg

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Som vanlig så har vi tre retters, og ikke julemat utenom desert. Forrett i dag laget hen yngste, koreansk inspirert mais med litt chipotle maio, hovedrett en nydelig helstekt indrefile av kalv, med "marinert" salat av strimlet rødt spisskål, søt paprika og løk, brokkoli, løkringer og fløtepoteter, og riskrem med saus laget med frosne jorbær med mandel i. 

24des125.jpg

24des225.jpg

24des325.jpg

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
elien skrev (1 minutt siden):

Som vanlig så har vi tre retters, og ikke julemat utenom desert. Forrett i dag laget hen yngste, koreansk inspirert mais med litt chipotle maio, hovedrett en nydelig helstekt indrefile av kalv, med "marinert" salat av strimlet rødt spisskål, søt paprika og løk, brokkoli, løkringer og fløtepoteter, og riskrem med saus laget med frosne jorbær med mandel i. 

24des125.jpg

24des225.jpg

24des325.jpg

Ser fantastisk ut! :spise:

God jul til deg og alle andre i tråden! :juletre2:

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
SVK skrev (Akkurat nå):

Ser fantastisk ut! :spise:

God jul til deg og alle andre i tråden! :juletre2:

Takk!

God jul til deg og, å alle andre her 🎅🎄🎁

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Koreansk kylling med 2 smaker, hen yngste og jeg ville ha frityr stekt kylling lårfile, men jeg ville ha HoneyButterChicken, og hen yngste med sterkere saus, så vi laget begge sauser. Den siden med minst på er med hot saus, den andre med mitt valg

25des25.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Her går det i rester fra julaften, da vi hadde familieribbe og julepølse.  I går ble det pytt i panne, og i dag har jeg laget 3 pizzaer av resten av ribba, pølser og diverse annet. Det er mye saus på dem, og den laget jeg av busktomatene jeg hadde frosset ned i sommer.  Deig av 1 kg mel og det er 1 kg ost oppå.  

Det blir nok en del til fryseboksen av dette, for jeg er lei av mektig mat og lengter tilbake til grønnsakssuppene.

julerestepizza261225.jpg

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

I dag har hen eldste vært her, og vi hadde en jule brunsj med mye godt, og resten av riskremen til desert (etter noen timer, ble alt for mette av maten)

26des125.jpg

26des225.jpg

26des325.jpg

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Har hatt besøk i dag, og de hadde lyst på pinsa, så då laget jeg det. Begge med hvit saus, nduja, mortadella, lagret edamer, cheddar, fersk mozarella, søt paprika og rødløk, den første toppet med stranda teriaki skinke, den andre toppet med panchetta. Jeg tror jeg likte den med panchetta topping best 

27des125.jpg

27des225.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

I dag har vi hatt familiemiddag, der hen eldste og eks mann kom. Og jeg hadde laget en 24 timers stekt ribbe, og julepølse til de som ikke spiser ribbe. Men du verden for ei nydelige ribbe, super mør, veldig god svor (nesten perfekt), kremet rotmos, rosenkål, rødkål, folva potet og saus av kraften 

28des125.jpg

28des225.jpg

28des325.jpg

• Liker 10
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Etter mange dager med ribbe og medister, var det greit å finne på noe annet. Hadde pizza igår, og i dag ble det juleskinke med gratinerte poteter, rotmos og fløtesaus 😊 

20251228_184617.thumb.jpg.911bbd6012e8acebd366ad070f690f70.jpg

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fant en svin indrefile på dato, så i dag ble det Japansk curry fra bunn, laget roux selv fra bunn, prøvd å følge en autentisk oppskrift (selv om oppskriften var på kylling)

29des25.jpg

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Samboer laget pannestekt skrei med risetto med soltørka tomat og chorizo i. Stekte erter og gulerøtter til.

IMG_9838.jpeg

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

20251229_171253.thumb.jpg.7513a5a9a845c17742387a5cbcc368b8.jpg

Vårruller med ris, grønnsaker og saus. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fy flate, i dag var det godt med taco! 😁 Lagde en tacobowl med alt oppi, blandet det godt og hadde tacoskjell ved siden av. 

20251229_195242.thumb.jpg.9c4f873e4430a31386a1d2c9949416f9.jpg

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Rester av ribbå fra søndag, rensket og skar den i biter og hadde på en veldig god saus fra Stonewall, baby back rib sauce og hadde den i airfryeren, og hadde svoren for seg selv i airfryeren, og den ble helt fantastisk, smake helt lik den gode posen med ekte svor som vi alltid kjøpe i Danmark. Av tilgjengelig ting i kjøleskapet så spurte jeg ChatGPT om tips, og laget en veldig god coleslaw som jeg fikk oppskrift på der (har funnet ut at det egetlig er genialt å spørre om tips der for meg, for på google så klare jeg ikke alltid å gjøre meg forstått), og ris fra i går til

30des25.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi gjør ikke noe spesielt ut av nyttår, pga kattene som ikke liker noe spesielt godt rakketene. Men laget noe som jeg er blitt veldig glad i, pølse i vaffel, baconsvøpt ostegrill, karamelisert løk og ketshup

31des25.jpg

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Godt nytt år alle sammen 🎆

I dag har vi hatt familie bursdagsmiddag for hen eldste som fylte år for noen dager siden, og hen ville ha fløtegratinerte poteter og julepølse, så jeg laget det, og stekte noen kyllinglår i tillegg, for det hadde jeg lyst på 😇 

1jan26.jpg

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Bollefrikasse ❤️

20260101_175634.thumb.jpg.cbd4de0b1d4225d3a42ff8f5faad0bd7.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

En form med gresskar-og potetmos i bunnen og tacokrydret karbonadedeig oppå. Gratinert i ovnen med 4 oster oppå. Tomater, salat og rødløk til.

IMG_9865.jpeg

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...