Gå til innhold

på tide å legge ned hele NRK nå!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Arbeiderpartiet bygde landet så skulle det bare mangle om de ikke fikk en særstatus hos NRK. Sosialdemokratiet er en viktig del av Norge. 

Anonymkode: a2e82...12c

🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morten1 skrev (4 minutter siden):

🙄

Du må gjerne mislike det, men det er fakta.

Anonymkode: a2e82...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må gjerne mislike det, men det er fakta.

Anonymkode: a2e82...12c

Med den tankegangen er også AP krigsforbrytere da de var i fornektelse for at tyskerene kom for å ta Norge selvom de var halvveis inn oslofjorden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (3 timer siden):

Du ser ikke ut til å forstå at NRK er en kompetansebedrift for en hel haug med yrker, lydmenn, kameramenn, journalister, researchere, sminkører, lys og lyd, riggere, musikere og mange, mange andre yrker. NRK er mer en bare programmene du ser ut til å mislike. Du må ta inn over deg hele økosystemet, hvis du da ser på kostnad og finansiering og tenker deg en modell der NRK ikke er der, så må disse arbeidsplassene og lærling/praksisplasser hentes inn et annet sted, det vil også koste penger, mest sannsynligvis mye mer an hva dagens modell koster. Det er derfor jeg spør om din politiske tilhøringhet, da det er med på å forme hvordan du ser på samfunnet. Jeg ser du bruker ord som: "statspropaganda" som sier mye om din virkelighetsoppfatning..

Jeg har ikke brukt ordet "statspropaganda", så du blander kortene.

Jeg bruker rett og slett ikke underholdningstilbudet til NRK, så da ønsker jeg heller ikke å betale for det. Like lite som jeg antar du vil betale for mine streaming abonnement.

En annen side med NRK er at jeg misliker hvordan statlige bedrifter skal ha lønnsfest på skattebetalernes regning. Tilsvarende at man beholder stillinger ala "hallomann/dame" i en tidsalder hvor alle har informasjonen med et tastetrykk kontrollen..

Stort sett alle bransjer har akkurat de samme utfordringene med å få til rekruttering av lærlinger / læreplasser til alle de relevante yrkesgruppene som mediebransjen. Hvorfor skal vi man ha en behov for en aktør som NRK akkurat i denne bransjen? I så fall virker det langt mer logisk at vi fullfinansierer noen bedrifter innenfor miljøteknologi eller lignende. Å gjøre det mer attraktivt for andre å tre inn i mediebransjen i det norske markedet vil også gi folk muligheter her. Støtteordninger for lærlinger mv. finnes overalt.

Det er jo heller ikke slik at en avvikling av statsstøtten til NRK vil være kroken på døren. Det virker jo åpenbart å være mange som synes det er ok å betale kr 250-300 i måneden for tilbudet, så den bør jo ha livets rett på egne ben.

Endret av Grandidosa83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (Akkurat nå):

Med den tankegangen er også AP krigsforbrytere da de var i fornektelse for at tyskerene kom for å ta Norge selvom de var halvveis inn oslofjorden. 

Det er ikke krigsforbrytelse å gjør et dårlig forsøk på å forsvare landet. For øvrig skal vi være svært glade for at AP valgte strategien de valgte. Vi hadde tapt uansett og da bør fokus være å ha så få ofre som mulig.  Hadde det ikke vært for AP så hadde kanskje dine forfedre dødd i kampen for Norge og du hadde aldri vært født. 

Takk Arbeiderpartiet for at du lever sier nå jeg. 

Anonymkode: a2e82...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Arbeiderpartiet bygde landet så skulle det bare mangle om de ikke fikk en særstatus hos NRK. Sosialdemokratiet er en viktig del av Norge. 

Anonymkode: a2e82...12c

Arbeiderpartiet har ikke bygget noe som helst, de som bygget landet er arbeidere, den private industrien og bøndene.

Det arbeiderpartiet har sørget for er å skattlegge det private næringslivet og industrien så mye at det er billigere å flytte produksjonen og arbeidsplassene til andre land, Norge var også en stor sjøfartsnasjon men igjen så er det billigere å flagge ut. Arbeiderpartiet er ikke lenger et parti for arbeidere og det norske folk men for EU.

Slagordet er jo at nå er det vanlige folks tur, nå er det altså ikke lenger bare fattige som skal flås men vanlige folk også.  

Anonymkode: 690da...964

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grandidosa83 skrev (5 minutter siden):

 

En annen side med NRK er at jeg misliker hvordan statlige bedrifter skal ha lønnsfest på skattebetalernes regning. Spesielt når det er snakk om underholdning. 

 

Lønnsfest var veldig tabloid beskrivelse. At NRK med sine 3300 ansatte har 100 ansatte med millionlønn er vel ikke akkurat noe å skrike over. Da har de færre med millionlønn enn det som er gjennomsnittet i Norge og Oslo. 

Anonymkode: a2e82...12c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lønnsfest var veldig tabloid beskrivelse. At NRK med sine 3300 ansatte har 100 ansatte med millionlønn er vel ikke akkurat noe å skrike over. Da har de færre med millionlønn enn det som er gjennomsnittet i Norge og Oslo. 

Anonymkode: a2e82...12c

100 ansatte med grunnlønn over 1 million - altså mer enn våre folkevalgte på stortinget får i vederlag ffør overtid og tillegg. Lederen for bedriften har over 3 millioner i lønn. Til sammenligning har statsministeren mindre enn det det fremstår nyhetssjefen i NRK har. 

Dette i en bedrift som er like sikker som enhver annen offentlig finansiert arbeidsplass.

Du må gjerne synes dette er greit. Kanskje hadde jeg også synes det var greit dersom jeg faktisk ønsket å se på dette. Jeg synes det er en dårlig prioritering av våre skattepenger i en tid der mange offentlige yrkesgrupper burde hatt et lønnsløft. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke krigsforbrytelse å gjør et dårlig forsøk på å forsvare landet. For øvrig skal vi være svært glade for at AP valgte strategien de valgte. Vi hadde tapt uansett og da bør fokus være å ha så få ofre som mulig.  Hadde det ikke vært for AP så hadde kanskje dine forfedre dødd i kampen for Norge og du hadde aldri vært født. 

Takk Arbeiderpartiet for at du lever sier nå jeg. 

Anonymkode: a2e82...12c

De gjorde ingen forsøk annet enn å sende ut brev om innkalling samme dag de innså at tyskerne faktisk kom. Det var langt i fra gitt at vi ville tape uansett da tyskerne var faktisk ikke så mange som en skulle tro og hadde vi mobilisert så kunne ting vært annerledes! AP reddet ikke mine forfedre, de reddet seg selv, noen av de kjempet faktisk i motstandsbevegelsen og levede ut krigen og lenge etter. AP stakk av med kongen og kom hjem igjen som "helter" og trodde det var de som hadde endt krigen, men sannheten var at de ikke hadde gjort stort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gler meg til at NRK blir nedlagt. Fordi da kan vi bare se mer av program som paradise hotel, sex på beachen, nakensjekking, og ikke minst en eller annen serie der alt handler om å baktale andre og å stemme ut en stakkar.

Anonymkode: 590df...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de kunne blitt privatisert og konkurrert med andre kanaler om seere mot avgift og jeg hadde nok abonnert for å se Lykkeland og Førstegangstjenesten. I 2022 trenger vi ikke statsfinansierte tv serier og nyheter.  

Anonymkode: d6db2...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 16.43):

At NRK er et talerør for venstrepolitikk er bare en myte satt ut av visse elementer på høyresiden. Joda, nåværende NRK-sjef har tilhørighet i SV, men han forrige kom fra Høyre. Dessuten kan du jo se på hvem som har vært mest med i debatter på TV og radio. Der har Sylvi Listhaug vært øverst opptil flere ganger om jeg ikke husker feil.

Ang "Familien Larkin" så har vel de originale episodene nettopp gått i reprise? Mulig jeg husker feil, men uansett er det virkelig ikke spesielt oppsiktsvekkende at de da sender en nyinnspilling av serien. At du ikke liker den er en helt annen problemstilling.

Anonymkode: 1dc5a...099

Joda men tiden for vanlig tv er over! De fleste tilpasser seg dette ved å "strømme" programmer de liker og betale for det når det passer de, så bytte mellom forskjellige tilbud. Så om du liker NRK og mange gjør som deg? Da er det vel bare å betale for dette da! Så tilpasser NRK seg markedet og kundene sine og leverer det de vil ha. Du betaler for dette i dag over skatteseddelen, så det som da endrer seg er at du betaler for dette via et abonnement.  På alle de strømme appene jeg har så er det niks og null reklame også. NRK kunne jo lagt seg på en linje med ski, dokumentarer og nyheter som var deres greie, og så hadde folk betalt for å se på dette her. Om det er så bra som dere sier? Da burde jo det være bra butikk, selv uten reklame eller veldig begrenset i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke krigsforbrytelse å gjør et dårlig forsøk på å forsvare landet. For øvrig skal vi være svært glade for at AP valgte strategien de valgte. Vi hadde tapt uansett og da bør fokus være å ha så få ofre som mulig.  Hadde det ikke vært for AP så hadde kanskje dine forfedre dødd i kampen for Norge og du hadde aldri vært født. 

Takk Arbeiderpartiet for at du lever sier nå jeg. 

Anonymkode: a2e82...12c

Så strategien med å rømme landet var bra mener du?

Anonymkode: b459d...d62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis NRK virkelig hadde vært så "fantastisk" og "populært" så ville det ha klart seg som en privat bedrift også.

Og så kunne myndighetene ha spart flere milliarder fra denne skatteposten hvert eneste år, og heller overført alle disse pengene til for eksempel utdannelse. Kanskje NRK slipper å produsere søppel av typen Maskorama, eller Melodi Grand Prix også.   

Anonymkode: 33701...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje NRK slipper å produsere søppel av typen Maskorama, eller Melodi Grand Prix også.

Nå er det jo nettopp dette folk liker å se på da...

Anonymkode: b459d...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nå er det jo nettopp dette folk liker å se på da...

Anonymkode: b459d...d62

Tviler 

Anonymkode: 44eb1...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2022 den 12.56):

Hvis NRK virkelig hadde vært så "fantastisk" og "populært" så ville det ha klart seg som en privat bedrift også.

Og så kunne myndighetene ha spart flere milliarder fra denne skatteposten hvert eneste år, og heller overført alle disse pengene til for eksempel utdannelse. Kanskje NRK slipper å produsere søppel av typen Maskorama, eller Melodi Grand Prix også.   

Anonymkode: 33701...263

Du foretrekker kanskje Paradise Hotel og Ex on the Beach? Eller Hollywood-fruer og den serien om han som er gift med en drøss med damer som krangler? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...