Gå til innhold

på tide å legge ned hele NRK nå!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

NRK er tvangsfinansiert statspropaganda. Jeg ser aldri på den dritten der, men blir jeg tvunget til å betale for alt dette tullet. Å legge ned hele NRK er det eneste fornuftige å gjøre! Dersom en eller annen "privat aktør" ikke hadde klart å overleve økonomisk uten så ufattelig mye støtte fra skattebetalerne, så ville en slik aktør selvfølgelig gått konkurs for lenge siden.

Dette er vanvittig kostbart, og gir NULL mening å tvinge befolkningen til å betale for noe de aldri har bedt om.  Studenter (og andre med utrolig lav inntekt) har ikke en gang råd til å betale for nødvendig elektrisitet engang! 

Anonymkode: 33701...263

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

NRK er tvangsfinansiert statspropaganda. Jeg ser aldri på den dritten der, men blir jeg tvunget til å betale for alt dette tullet. Å legge ned hele NRK er det eneste fornuftige å gjøre! Dersom en eller annen "privat aktør" ikke hadde klart å overleve økonomisk uten så ufattelig mye støtte fra skattebetalerne, så ville en slik aktør selvfølgelig gått konkurs for lenge siden.

Dette er vanvittig kostbart, og gir NULL mening å tvinge befolkningen til å betale for noe de aldri har bedt om.  Studenter (og andre med utrolig lav inntekt) har ikke en gang råd til å betale for nødvendig elektrisitet engang! 

Anonymkode: 33701...263

Dagens dummeste innlegg!!

Anonymkode: 2f9df...0ba

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nrk bør i hvertfall krympes betraktelig. Behovet for en rikskringkaster er minimal i dag sammenlignet med da Nrk ble opprettet.

Jeg synes de kan ha nettsider, strømmetjeneste og kanskje 1 lineærkanal.

Vi kan ikke ha 1/3 av alle journalister ansatt hos staten, det er ikke bra for demokratiet. Nrk må rett og slett tilpasse seg utviklingen

Anonymkode: 522a6...e35

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vel vært diskutert om hvorvidt NRK er moden for privatisering, og de er vel delprivatisert nå om jeg ikke tar helt feil. Som statskanal har de for eksempel ikke lov til å ha reklame jf kringkastningsloven, men det finnes en del gråsone-tilfeller i NRK, som gjør at de mister troverdighet. Det er ikke uvanlig at statskanaler er finansiert av innbyggerne gjennom skatt, selv om andre finansieringsmodeller kunne vært vurdert. Synes AB over her har gode poenger. 

Jeg er dog enig i at NRK er den overlegent beste TV-kanalen. 

Anonymkode: 85e08...c22

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

NRK er den eneste kanalen i Norge det i det hele tatt går ann å se på.

Alle de andre er bare reklame, produktplasseringer, og "reality"-TV. Søppel fra ende til annen.

Anonymkode: 0247c...888

Signerer.

Hvis NRK på et eller annet tidspunkt begynner med reklame og reality-TV boikotter jeg kanalen - som jeg har gjort med TV2. 

Anonymkode: 3e361...b6b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behovet for NRK er nok større enn på lenge! Blandt annet som et alternativ til all tanketomme søpla som sendes.

Anonymkode: 8f171...d28

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det må du få lov til å gjøre. For min del presenterer NRK et balansert innhold med noe som passer de aller fleste. En kanal som til og med av og til gir deg det du ikke visste du ville ha. For meg er NRK TV den overlegent beste TV-kanalen. Og den eneste som stimulerer hjernen.

Anonymkode: 1dc5a...099

NRK har veldig mye bra og da spesielt dokumentarer og noe av det de kjøper inn fra utenlandske produsenter.

Men når det er sagt så er ikke NRK så veldig balansert når det gjelder politikk, NRK har alltid vært et talerør for AP og venstresiden i norsk politikk.

Dessverre så har NRK kastet seg på WOKE og PK bølgen, det er så tydelig i nesten alt de produserer selv og også når det gjelder programledere.

Var innom nettsidene en dag og fikk se at de hadde Familien Larkin tilgjengelig, tenkte at dette var de gode gamle episodene fra 90 tallet, men det var det absolutt ikke. Det var en ny serie som er så WOKE at det er til å spy av, settingen er den samme og det foregår altså i Kent på 50 tallet men rollebesetningen gjenspeiler absolutt ikke virkeligheten og bøkene som serien er basert på.

Er jo nesten sjokkerende at de ikke har ødelagt serien Lykkeland med det samme mølet, er jo også veldig overraskende at det ikke har kommet massive protester fordi serien er for hvit.

Anonymkode: 690da...964

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Det må du få lov til å gjøre. For min del presenterer NRK et balansert innhold med noe som passer de aller fleste. En kanal som til og med av og til gir deg det du ikke visste du ville ha. For meg er NRK TV den overlegent beste TV-kanalen. Og den eneste som stimulerer hjernen.

Anonymkode: 1dc5a...099

Balansert? 9 av 10 ganger jeg skrur på NRK er det skirenn. Og det er etter at de mistet rettighetene til det meste av ski. Resten av tiden er det gamle repriser og Der ingen skulle tru at nokon kunne bu. Nytt på nytt pleide jeg å like da de sparket i alle retninger, men nå er de for pk (dvs venstreorientert) til at jeg orker å se på mer. Da er Debatten bedre, selv om programlederen kjører en litt vel eplekjekk stil. 

Anonymkode: aca32...713

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

NRK er tvangsfinansiert statspropaganda. Jeg ser aldri på den dritten der, men blir jeg tvunget til å betale for alt dette tullet. Å legge ned hele NRK er det eneste fornuftige å gjøre! Dersom en eller annen "privat aktør" ikke hadde klart å overleve økonomisk uten så ufattelig mye støtte fra skattebetalerne, så ville en slik aktør selvfølgelig gått konkurs for lenge siden.

Dette er vanvittig kostbart, og gir NULL mening å tvinge befolkningen til å betale for noe de aldri har bedt om.  Studenter (og andre med utrolig lav inntekt) har ikke en gang råd til å betale for nødvendig elektrisitet engang! 

Anonymkode: 33701...263

Disse betaler ikke for NRK, da de har for lav inntekt... 

Anonymkode: 225b5...cd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

NRK har veldig mye bra og da spesielt dokumentarer og noe av det de kjøper inn fra utenlandske produsenter.

Men når det er sagt så er ikke NRK så veldig balansert når det gjelder politikk, NRK har alltid vært et talerør for AP og venstresiden i norsk politikk.

Dessverre så har NRK kastet seg på WOKE og PK bølgen, det er så tydelig i nesten alt de produserer selv og også når det gjelder programledere.

Var innom nettsidene en dag og fikk se at de hadde Familien Larkin tilgjengelig, tenkte at dette var de gode gamle episodene fra 90 tallet, men det var det absolutt ikke. Det var en ny serie som er så WOKE at det er til å spy av, settingen er den samme og det foregår altså i Kent på 50 tallet men rollebesetningen gjenspeiler absolutt ikke virkeligheten og bøkene som serien er basert på.

Er jo nesten sjokkerende at de ikke har ødelagt serien Lykkeland med det samme mølet, er jo også veldig overraskende at det ikke har kommet massive protester fordi serien er for hvit.

Anonymkode: 690da...964

Det er ikke NRK som har laget ny-versjon av Familien Larkin.

Anonymkode: cf95c...304

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

NRK er den eneste kanalen i Norge det i det hele tatt går ann å se på.

Alle de andre er bare reklame, produktplasseringer, og "reality"-TV. Søppel fra ende til annen.

Anonymkode: 0247c...888

Javel, men hva hjelper det når NRK har fjernet masse tv-programmer? 

Anonymkode: af8e1...7aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke NRK som har laget ny-versjon av Familien Larkin.

Anonymkode: cf95c...304

Jeg er fullstendig klar over det men de kunne heller sendt den originale serien fra 90 tallet i stedet for det mølet den nye serien er.

Anonymkode: 690da...964

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint med i det minste én TV-kanal hvor vi ikke risikerer at kjendisforbrytere blir invitert som gjester i sportsstudio for å øke seertallene.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

NRK har veldig mye bra og da spesielt dokumentarer og noe av det de kjøper inn fra utenlandske produsenter.

Men når det er sagt så er ikke NRK så veldig balansert når det gjelder politikk, NRK har alltid vært et talerør for AP og venstresiden i norsk politikk.

Dessverre så har NRK kastet seg på WOKE og PK bølgen, det er så tydelig i nesten alt de produserer selv og også når det gjelder programledere.

Var innom nettsidene en dag og fikk se at de hadde Familien Larkin tilgjengelig, tenkte at dette var de gode gamle episodene fra 90 tallet, men det var det absolutt ikke. Det var en ny serie som er så WOKE at det er til å spy av, settingen er den samme og det foregår altså i Kent på 50 tallet men rollebesetningen gjenspeiler absolutt ikke virkeligheten og bøkene som serien er basert på.

Er jo nesten sjokkerende at de ikke har ødelagt serien Lykkeland med det samme mølet, er jo også veldig overraskende at det ikke har kommet massive protester fordi serien er for hvit.

Anonymkode: 690da...964

At NRK er et talerør for venstrepolitikk er bare en myte satt ut av visse elementer på høyresiden. Joda, nåværende NRK-sjef har tilhørighet i SV, men han forrige kom fra Høyre. Dessuten kan du jo se på hvem som har vært mest med i debatter på TV og radio. Der har Sylvi Listhaug vært øverst opptil flere ganger om jeg ikke husker feil.

Ang "Familien Larkin" så har vel de originale episodene nettopp gått i reprise? Mulig jeg husker feil, men uansett er det virkelig ikke spesielt oppsiktsvekkende at de da sender en nyinnspilling av serien. At du ikke liker den er en helt annen problemstilling.

Anonymkode: 1dc5a...099

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Balansert? 9 av 10 ganger jeg skrur på NRK er det skirenn. Og det er etter at de mistet rettighetene til det meste av ski. Resten av tiden er det gamle repriser og Der ingen skulle tru at nokon kunne bu. Nytt på nytt pleide jeg å like da de sparket i alle retninger, men nå er de for pk (dvs venstreorientert) til at jeg orker å se på mer. Da er Debatten bedre, selv om programlederen kjører en litt vel eplekjekk stil. 

Anonymkode: aca32...713

Det er litt ski for tiden, ja. ;)  Men hvis det og gamle repriser er det enste du ser så foreslår jeg at du slår på tv på kveldstid også.

Feks tilbyr NRK2 i kveld et program om oppussing, astronomi, Muhammed Ali, trening, serie(Lykkeland), rasisme og en serie til (På tynn is). Det er veldig allsidig og du finner ikke en tv-kanal med det spektret av programmer.

 

Anonymkode: 1dc5a...099

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

NRK er tvangsfinansiert statspropaganda. Jeg ser aldri på den dritten der, men blir jeg tvunget til å betale for alt dette tullet. Å legge ned hele NRK er det eneste fornuftige å gjøre! Dersom en eller annen "privat aktør" ikke hadde klart å overleve økonomisk uten så ufattelig mye støtte fra skattebetalerne, så ville en slik aktør selvfølgelig gått konkurs for lenge siden.

Dette er vanvittig kostbart, og gir NULL mening å tvinge befolkningen til å betale for noe de aldri har bedt om.  Studenter (og andre med utrolig lav inntekt) har ikke en gang råd til å betale for nødvendig elektrisitet engang! 

Anonymkode: 33701...263

Skal du bestemme det for alle? Jeg liker nrk og ser mye på de kanalene. Hvorfor legge ned fordi du mener det? Tåpelig greier. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Behovet for NRK er nok større enn på lenge! Blandt annet som et alternativ til all tanketomme søpla som sendes.

Anonymkode: 8f171...d28

Signerer! 
Livet med Larkins har vel også gått i reprise x-antall ganger på Nrk. 
Ikke nok med det, når de sender repriser, får de kjeft for det også... skal ikke være lett, men vil påstå at NRK er den beste tv-kanalen vi har

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...