Gå til innhold

på tide å legge ned hele NRK nå!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

NRK er tvangsfinansiert statspropaganda. Jeg ser aldri på den dritten der, men blir jeg tvunget til å betale for alt dette tullet. Å legge ned hele NRK er det eneste fornuftige å gjøre! Dersom en eller annen "privat aktør" ikke hadde klart å overleve økonomisk uten så ufattelig mye støtte fra skattebetalerne, så ville en slik aktør selvfølgelig gått konkurs for lenge siden.

Dette er vanvittig kostbart, og gir NULL mening å tvinge befolkningen til å betale for noe de aldri har bedt om.  Studenter (og andre med utrolig lav inntekt) har ikke en gang råd til å betale for nødvendig elektrisitet engang! 

Anonymkode: 33701...263

Du snakker om NRK nyhetene. Og ja, NRK nyhetene er ren propaganda. Men NRK lager veldig gode barneprogrammer, de har usedvanlig god smak i hvillke dokumentarer og serier de kjøper inn. Så jeg er litt ambvivalent. NRK P2 er også en fin radio kanal. NRKs drama-avdeling har også blitt en ok del av NRK. Det er  egentlig bare nyhetene som står igjen som det svake punktet. Grunnen er at NRK er "intelectually dishonest". Ingen agenda må være skjult. Det er ikke normalt. 

Endret av Michaelhe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Disse betaler ikke for NRK, da de har for lav inntekt... 

Anonymkode: 225b5...cd1

NRK finansieres av staten, som igjen finansieres av skatter og avgifter, f.eks. merverdiavgift. Dermed er alle som bruker penger i Norge, med på å finansiere NRK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste vi burde endre ved finnansieringen av NRK er å ta bort avgiften, og bare ta pengene direkte fra skatten. På den måten betaler fattige mindre og rike mer.

Anonymkode: 0247c...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det eneste vi burde endre ved finnansieringen av NRK er å ta bort avgiften, og bare ta pengene direkte fra skatten. På den måten betaler fattige mindre og rike mer.

Anonymkode: 0247c...888

Velkommen etter, det er 2 år siden lisensavgiften ble bakt inn i skatteseddelen.

Anonymkode: 690da...964

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

NRK er tvangsfinansiert statspropaganda. Jeg ser aldri på den dritten der, men blir jeg tvunget til å betale for alt dette tullet. Å legge ned hele NRK er det eneste fornuftige å gjøre! Dersom en eller annen "privat aktør" ikke hadde klart å overleve økonomisk uten så ufattelig mye støtte fra skattebetalerne, så ville en slik aktør selvfølgelig gått konkurs for lenge siden.

Dette er vanvittig kostbart, og gir NULL mening å tvinge befolkningen til å betale for noe de aldri har bedt om.  Studenter (og andre med utrolig lav inntekt) har ikke en gang råd til å betale for nødvendig elektrisitet engang! 

Anonymkode: 33701...263

OK. Føler du deg bedre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, CAPS LOCK said:

NRK finansieres av staten, som igjen finansieres av skatter og avgifter, f.eks. merverdiavgift. Dermed er alle som bruker penger i Norge, med på å finansiere NRK. 

Men hadde det hjulpet studenter om deres del av skatt og avgifter ikke gikk til finansiering av NRK, men noe annet på statsbudsjettet?

Anonymkode: b459d...d62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hadde det hjulpet studenter om deres del av skatt og avgifter ikke gikk til finansiering av NRK, men noe annet på statsbudsjettet?

Anonymkode: b459d...d62

Nei, men det hadde hjulpet hvis de avgiftene de er med på å betale ble redusert med 6 milliarder kroner i året, som er hva det koster å drive NRK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig, vi trenger fortsatt en statskanal fri for reklame som kan fremme programmer av nasjonal interesse og drive informasjon i krisetid. Man burde redusere NRK en god del og kutte antall kanaler for å spare, flere kanaler som konkurrer med andre kanaler virker unødig.

Anonymkode: 575f8...a1e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At NRK ikke er reklamefinansiert er grunnen til at alle de andre kanalene, med unntak av TV2, kan drive. NRK hadde støvsugd markedet for reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fristende for en rik stat å bygge opp et mektig propagandaapparat. Den er i sin fulle rett, men jeg ser ikke på Dagsrevyen. Folk uten Netflix og HBO har glede av de idiotiske krimseriene og den åndsforlatte skisporten. Enig i et NRK bør skaleres ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

NRK er tvangsfinansiert statspropaganda. Jeg ser aldri på den dritten der, men blir jeg tvunget til å betale for alt dette tullet. Å legge ned hele NRK er det eneste fornuftige å gjøre! Dersom en eller annen "privat aktør" ikke hadde klart å overleve økonomisk uten så ufattelig mye støtte fra skattebetalerne, så ville en slik aktør selvfølgelig gått konkurs for lenge siden.

Dette er vanvittig kostbart, og gir NULL mening å tvinge befolkningen til å betale for noe de aldri har bedt om.  Studenter (og andre med utrolig lav inntekt) har ikke en gang råd til å betale for nødvendig elektrisitet engang! 

Anonymkode: 33701...263

Jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne, da absolutt hele innlegget er fullt av misforståelser om hva rikskringkastende kanaler sin rolle er. Du ser ut til å være av den oppfatningen at NRK er sløsing med penger fordi du ikke nødvendigvis liker programmene som sendes. Hele poenget er å dekke en bredde som kommersielle kanaler aldri kan gjøre, da de hele tiden må forholde seg til bunnlinjen.
Nå er det slik at det er en forsvinnende liten del av skattepengene dine som går til å finansiere NRK og hvis du hadde klart å se forbi det du mener er pengesløseri, og forstått NRK sin viktige rolle i samfunn og kultur, med de ringvirkninger det har, så foreslår jeg at du tar hodet ut av ræva, leser litt om emnet, så kommer tilbake til oss.

Endret av K.B.
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K.B. skrev (15 minutter siden):

Jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne, da absolutt hele innlegget er fullt av misforståelser om hva rikskringkastende kanaler sin rolle er. Du ser ut til å være av den oppfatningen at NRK er sløsing med penger fordi du ikke nødvendigvis liker programmene som sendes. Hele poenget er å dekke en bredde som kommersielle kanaler aldri kan gjøre, da de hele tiden må forholde seg til bunnlinjen.
Nå er det slik at det er en forsvinnende liten del av skattepengene dine som går til å finansiere NRK og hvis du hadde klart å se forbi det du mener er pengesløseri, og forstått NRK sin viktige rolle i samfunn og kultur, med de ringvirkninger det har, så foreslår jeg at du tar hodet ut av ræva, leser litt om emnet, så kommer tilbake til oss.

Det er nyhetene folk ikke liker. Man ikke si at man er uavhengig presse, og så oppføre seg akkurat motsatt. 

Endret av Michaelhe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, CAPS LOCK said:

Nei, men det hadde hjulpet hvis de avgiftene de er med på å betale ble redusert med 6 milliarder kroner i året, som er hva det koster å drive NRK.

Å hvordan tenkte du man skal skille mva på varer som blir kjøpt?

Anonymkode: b459d...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å hvordan tenkte du man skal skille mva på varer som blir kjøpt?

Anonymkode: b459d...d62

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Anonym11223344 said:

Folk uten Netflix og HBO har glede av de idiotiske krimseriene

Har Netiflix, HBO + en del mer, og jeg ser krimseriene på NRK

Anonymkode: b459d...d62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, CAPS LOCK said:

Hva mener du?

Du skrev: NRK finansieres av staten, som igjen finansieres av skatter og avgifter, f.eks. merverdiavgift. Dermed er alle som bruker penger i Norge, med på å finansiere NRK. 

Hvordan tenker du at man skal skille mva delen "fattige" skal betale og de andre?

 

Anonymkode: b459d...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 15.41):

NRK har veldig mye bra og da spesielt dokumentarer og noe av det de kjøper inn fra utenlandske produsenter.

Men når det er sagt så er ikke NRK så veldig balansert når det gjelder politikk, NRK har alltid vært et talerør for AP og venstresiden i norsk politikk.

Dessverre så har NRK kastet seg på WOKE og PK bølgen, det er så tydelig i nesten alt de produserer selv og også når det gjelder programledere.

Var innom nettsidene en dag og fikk se at de hadde Familien Larkin tilgjengelig, tenkte at dette var de gode gamle episodene fra 90 tallet, men det var det absolutt ikke. Det var en ny serie som er så WOKE at det er til å spy av, settingen er den samme og det foregår altså i Kent på 50 tallet men rollebesetningen gjenspeiler absolutt ikke virkeligheten og bøkene som serien er basert på.

Er jo nesten sjokkerende at de ikke har ødelagt serien Lykkeland med det samme mølet, er jo også veldig overraskende at det ikke har kommet massive protester fordi serien er for hvit.

Anonymkode: 690da...964

Enig, og det er dette som er problemet.

Hvorfor skal jeg tvangsbetale for en tjeneste som helt åpenlyst bare taler den ene sides sak?

Jeg er ganske lei av at debattanter fra FRP og Høyre blir avbrutt i debatter oftere og tydeligere enn debattantene fra rød side.

Jeg stemmer ikke Frp eller Høyre, men legger godt merke til forskjellsbehandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...