Antiviruset Skrevet 17. januar 2022 #141 Del Skrevet 17. januar 2022 Bag skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke om du ikke kan norsk. Det var kun en som var direkte ansvarlig for drapet og det var Schumann. Det man kan diskutere er i hvilken grad andre var indirekte ansvarlige og hvilket straffeansvar det innebærer. Men du står nok veldig alene, uten støtte fra påtalemyndighet eller politi når du hevder Toska var direkte ansvarlig. Det sier litt om Jussen! At du kan planlegge å tenne på en politistasjon, sperre utgangene der, skyte deg inn i Nokas sentralen, skyte deg ut av situasjonen når politiet dukker opp og ved dette at mennesker blir drept og ikke være ansvarlig direkte. Det sier alt om jussen og lovene politikerne har laget. Han er etter mitt og flertallet sitt syn direkte ansvarlig garantert. Det er mitt syn og mange andre sitt syn. Så driter jeg i påtalemakten og politikerne. De kjører sitt hyklerske løp mot avgrunnen uten etikk og moral. Det som er galt blir rett, og det som er rett blir galt. Dette ser vi på stadig flere området. Har aldri sett dokumentert at Hitler drepte et menneske med sine egne hender, med sitt intellekt og sin giftige tunge drepte han mange millioner mennesker. Han var den direkte ansvarlige for alt sammen. Speer akkurat det samme, slapp unna. Historien viser at han dro i masse tråder og var medansvarlig for det aller meste. Disse smarte "hjernene" bak gjør alt de kan for at man ikke skal klare å klistre noe som helst på de, det er de egne "krigshunder" til å utføre. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 17. januar 2022 #142 Del Skrevet 17. januar 2022 Antiviruset skrev (12 minutter siden): Forbannet tull og vås. Når du går løs på samfunnet med tunge våpen! Du sperrer politistasjonen inne med brennende biler og så håpe på at dette ikke går "sideveis" og noe kan gå hakkende gale og mennesker kan bli drept? Dette var ikke bare et ran, det var et direkte angrep på samfunnet vårt, demokratiet vårt og langt innenfor definisjonen for ren terror. At vi har politikere og domstoler uten ryggrad som ikke har så knallharde straffer for slike at de aldri mer får se dagens lys ? Ja det har i alle fall fått meg til å ikke stemme på dagens etablerte partier. Mannen var så forbannet kynisk at han ville ha de pengene koste hva det koste ville, og det kostet en politimann livet. Bare ikke kom her og påstå at Toska ikke var klar over den risikoen når han satte i gang Nokas ranet, han gav faen i det ! Pengene og grådigheten styrte. At de var klar over risikoen er vel rimelig selvsagt.. Men argumentene du legger frem her kan også brukes til å argumentere for at de gjorde en stor innsats i å prøve å forhindre en skarp situasjon ute på plassen.. Jeg forsvarer ikke Toska, men jeg forsvarer heller ikke Håland’s rolle oppi det som skjedde. De hadde begge sin del av skyld i sluttresultatet.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 17. januar 2022 #143 Del Skrevet 17. januar 2022 Oppgitt78 skrev (Akkurat nå): At de var klar over risikoen er vel rimelig selvsagt.. Men argumentene du legger frem her kan også brukes til å argumentere for at de gjorde en stor innsats i å prøve å forhindre en skarp situasjon ute på plassen.. Jeg forsvarer ikke Toska, men jeg forsvarer heller ikke Håland’s rolle oppi det som skjedde. De hadde begge sin del av skyld i sluttresultatet.. Da er diskusjonen avsluttet, han forstod risikoen, tok den av grådighet og gav faen i om mennesker ble drept. At du angriper en politimann som kommer til en terroraksjon at de ikke skal gripe inn? Ja det sier mye om din moral og etikk. Hele ansvaret ligger hos Toska og det vet alle som har litt etisk tankegang rundt dette her. Oppfordrer alle til å la være å se på dette TV2 tullet her. Akkurat som jeg oppfordrer alle til å ikke se på fotball VM til vinteren og det korrupte faenskapet som ligger bak det og alle menneskene som er drept i pengegriskhetens navn. Myndighetene må få innført dødsstraff for slike handlinger, og gjennomføre de konsekvent. Rydde ut slike elementer før de brer om seg som kreft i samfunnet. Det ble gjort etter Nokas ranet, men de samme folkene hadde fått holde på med mange ran før dette gikk helt galt. Da sprengte man hele ligaen. Bakmennene slapp unna. De rike menneskene bak Toska som garantert finansierte dette her. Toska har beskyttet disse og ikke fortalt hvor pengene tok veien. Han har ikke gjort opp for seg på noen som helst måte. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 17. januar 2022 #144 Del Skrevet 17. januar 2022 Antiviruset skrev (Akkurat nå): Da er diskusjonen avsluttet, han forstod risikoen, tok den av grådighet og gav faen i om mennesker ble drept. At du angriper en politimann som kommer til en terroraksjon at de ikke skal gripe inn? Ja det sier mye om din moral og etikk. Hele ansvaret ligger hos Toska og det vet alle som har litt etisk tankegang rundt dette her. Oppfordrer alle til å la være å se på dette TV2 tullet her. Akkurat som jeg oppfordrer alle til å ikke se på fotball VM til vinteren og det korrupte faenskapet som ligger bak det og alle menneskene som er drept i pengegriskhetens navn. Myndighetene må få innført dødsstraff for slike handlinger, og gjennomføre de konsekvent. Rydde ut slike elementer før de brer om seg som kreft i samfunnet. Det ble gjort etter Nokas ranet, men de samme folkene hadde fått holde på med mange ran før dette gikk helt galt. Da sprengte man hele ligaen. Bakmennene slapp unna. De rike menneskene bak Toska som garantert finansierte dette her. Toska har beskyttet disse og ikke fortalt hvor pengene tok veien. Han har ikke gjort opp for seg på noen som helst måte. Åpningsargumentet ditt kan i all hovedsak også brukes om Håland.. Straffenivå er en helt annen diskusjon, og jeg er ikke nødvendigvis motstander av dødsstraff for alvorlig kriminalitet. Men inntil videre, så må vi forholde oss til de rammer som er satt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bag Skrevet 17. januar 2022 #145 Del Skrevet 17. januar 2022 (endret) 20 minutter siden, Antiviruset said: Det sier litt om Jussen! At du kan planlegge å tenne på en politistasjon, sperre utgangene der, skyte deg inn i Nokas sentralen, skyte deg ut av situasjonen når politiet dukker opp og ved dette at mennesker blir drept og ikke være ansvarlig direkte. Det sier alt om jussen og lovene politikerne har laget. Han er etter mitt og flertallet sitt syn direkte ansvarlig garantert. Det er mitt syn og mange andre sitt syn. Så driter jeg i påtalemakten og politikerne. De kjører sitt hyklerske løp mot avgrunnen uten etikk og moral. Det som er galt blir rett, og det som er rett blir galt. Dette ser vi på stadig flere området. Har aldri sett dokumentert at Hitler drepte et menneske med sine egne hender, med sitt intellekt og sin giftige tunge drepte han mange millioner mennesker. Han var den direkte ansvarlige for alt sammen. Speer akkurat det samme, slapp unna. Historien viser at han dro i masse tråder og var medansvarlig for det aller meste. Disse smarte "hjernene" bak gjør alt de kan for at man ikke skal klare å klistre noe som helst på de, det er de egne "krigshunder" til å utføre. Tror ikke du forstår forskjellen på direkte og indirekte ansvarlig. Det finnes forøvrig mange eksempler på at en indirekte ansvarlig får større straff enn den direkte ansvarlige. At man ikke er direkte ansvarlig innebærer ikke steaffefritak på noen måte. At de fleste er enige med deg i at Toska er direkte ansvarlig er helt feil. Hendelsesforløpet er såpass kartlagt at vi vet det er feil. Endret 17. januar 2022 av Bag 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 17. januar 2022 #146 Del Skrevet 17. januar 2022 Antiviruset skrev (12 minutter siden): Oppfordrer alle til å la være å se på dette TV2 tullet her. Jeg kommer til å se på sjakk der de har de beste ekspertene uavhengig av hvilke kjendiser de trekker inn. Hvis TV2 får tak i sterkere stormestre enn andre kanaler så blir det TV2. VGTV er de som har hatt de sterkeste norskspråklige jeg har sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 17. januar 2022 #147 Del Skrevet 17. januar 2022 Synes det virker rart at han skal få en slik rolle på tv … Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 17. januar 2022 #148 Del Skrevet 17. januar 2022 Jeg synes generelt det er positivt at han prøver å leve et normalt liv etter soning. Men med bismak. Han trenger ikke være på tv av den grunn. Personer som har sonet lange dommer for svært alvorlige kriminelle handlinger bør for all del jobbe og leve et normalt liv etter det, men ikke på tv, ikke som kjendis, helst i det stille. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hipparchia Skrevet 17. januar 2022 #149 Del Skrevet 17. januar 2022 Fakta? skrev (11 timer siden): LItt forskjell på å ha meninger man ikke liker og å være hovedmannen bak et dødsran og yrkeskriminell i mange år. Jeg tror heller ikke noe på at ikke han vet hvor pengene har blitt av. Er det noe som vet det så burde det være han. Det er litt forskjell på å ha vært delaktig i et ran som drepte 1 person og planlegge å utføre et terrorangrep som kunne drept 100. Helt enig det er en forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 17. januar 2022 #150 Del Skrevet 17. januar 2022 Nei, helt bak mål av TV2. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 17. januar 2022 #151 Del Skrevet 17. januar 2022 Ugreit. Han må gjerne jobbe for TV 2, men denne mannen bør ikke få skjermtid eller for eksempel stå som journalist på nettsiden. Altfor negative assosiasjoner knyttet til navnet og ansiktet hans. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 17. januar 2022 #152 Del Skrevet 17. januar 2022 solmåneogstjerner skrev (19 timer siden): Hva synes dere? Jeg mener: det er viktig at tidligere kriminelle får anledning til å leve et vanlig liv med jobb, det forebygger jo ny kriminalitet. Men det er litt usmakelig at han skal sitte og være kjendis på tv... https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/L5d1aJ/nokas-raneren-david-toska-blir-sjakkekspert-paa-tv-2 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qWERMw/politimannen-ble-beskutt-under-nokas-ranet-hodeloes-glorifisering?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos1 Enig, å være profilert kjendis på tv er ikke et vanlig liv. Det er mangen straffedømte journalister og kjendiser men ikke i den skalaen der, som disse gjorde seg skyldig i. Det bør være en viss begrensning for hvilken type kriminalitet. Hadde det vært aktuelt med lommemannen som tv-kjendis? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 17. januar 2022 #153 Del Skrevet 17. januar 2022 Chagall skrev (2 timer siden): Norge 10 høyest rangerte jenter/kvinner i sjakk er vel alle kvalifiserte i større grad enn dette avskummet som TV2 nå har ansatt. Som noen sier. Hans rangering på 1600 poeng viser at han ikke engang kan forstå nivået det spilles på internasjonalt. Jeg sier ikke at Toska er udugelig med 1600 eller ikke kan ha noe å bidra med, men det er ingen tvil om at han er invitert på grunn av navnet, og at han aldri hadde vært invitert om han var en klubbspiller fra Toten som var musikklærer på fritiden. På det nivået forstår man mye, for all del, men nivået på toppen er milevis over. Det er vanskelig å forklare sånn helt spesifikt hva forskjellen er for "vi på dette nivået" er jo mye, mye bedre enn amatørerer som spiller en gang i blant med venner og ikke vet hva caro-kann er. Man forstår jo ofte til en viss grad hva som skjer på brettet i VM også, men forskjellen på 1600 og 2000 er stor, forskjellen på 2000 og 2400 (Torstein Bae) er stor, og forskjellen på 2400 og 2800 (de beste) er også stor. Selv Torstein Bae sliter med å "forstå" spillet i VM. Han er bedre enn de aller fleste som ser på, men han er der som kjendis og ikke fordi han er uhorvelig god i sjakk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alabay Skrevet 17. januar 2022 #154 Del Skrevet 17. januar 2022 så kanskje han kan spillet bra.. han har jo i fengslet nå,, ferdig i 3 år med fengslet.,, skal kommetere sjakk ikke bankran og våpen og slike ting,,,, ikke så viktig hvem som snakke om sjakken,,, magnis carlsen dette handle om ikke denne toska mannen som er ferdig med fengsel og da jobber han for penger sånne som deg meg og alle andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 17. januar 2022 #155 Del Skrevet 17. januar 2022 Nå ser det ut til at David Toska har gått langt i å innrømme at det ikke først og fremst er hans sjakkekspertise som ligger til grunn for gjesteopptredenen hans. «Jeg er ikke kjempegod, så jeg er ikke noen sjakkekspert. Jeg tror ikke det er den rollen jeg er tiltenkt. Jeg er gjest med over gjennomsnittet sjakkinteresse.» Når får vi se Pål Enger i FotballXtra? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akkar Skrevet 17. januar 2022 #156 Del Skrevet 17. januar 2022 Dette er helt tragisk. Det ble drept en person i Nokasranet. TV2 bør bryte denne avtalen med en gang, det er ikke sånn man skaffer flere seere. Denne veien kan ikke det norske folk gå. Håper alle boikotter sendingene. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 17. januar 2022 #157 Del Skrevet 17. januar 2022 Bag skrev (2 timer siden): Da lærte du noe nytt. Kjendiser finner du også blant politikere, meterologer, trenere, vitenskapsfolk, m.m. Og selvfølgelig er de fleste kriminelle ikke kjendiser. Hvis kriteriet er at kjendisen skal ha kriminell bakgrunn så kan man jo velge mindre aggressiv kriminalitet. Munchtyven er ikke slem, jeg tror egentlig han sliter med kleptomani. Han var veldig god i fotball, såpass god at det forsterket kjendisstatusen som Munchtyv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 17. januar 2022 #158 Del Skrevet 17. januar 2022 (endret) Klossmajor skrev (8 minutter siden): Nå ser det ut til at David Toska har gått langt i å innrømme at det ikke først og fremst er hans sjakkekspertise som ligger til grunn for gjesteopptredenen hans. «Jeg er ikke kjempegod, så jeg er ikke noen sjakkekspert. Jeg tror ikke det er den rollen jeg er tiltenkt. Jeg er gjest med over gjennomsnittet sjakkinteresse.» Når får vi se Pål Enger i FotballXtra? Tenkte akkurat på Enger Er det han som er på bildet, som sjakkinterressert kjendis på TV? Endret 17. januar 2022 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 17. januar 2022 #159 Del Skrevet 17. januar 2022 I Grosny skrev (1 minutt siden): Hvis kriteriet er at kjendisen skal ha kriminell bakgrunn så kan man jo velge mindre aggressiv kriminalitet. Munchtyven er ikke slem, jeg tror egentlig han sliter med kleptomani. Han var veldig god i fotball, såpass god at det forsterket kjendisstatusen som Munchtyv. Pål Enger er dømt for vold han og. Personen Enger begikk kunsttyveriet sammen med var Toskas nærmeste partner-in-crime, og ville vært med på Nokasranet hvis han ikke hadde blitt drept noen måneder i forveien. De to skal ha forsøkt å rane Nokas litt tidligere, men så seg visst nødt til å avbryte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 17. januar 2022 #160 Del Skrevet 17. januar 2022 Klossmajor skrev (12 minutter siden): Pål Enger er dømt for vold han og. Personen Enger begikk kunsttyveriet sammen med var Toskas nærmeste partner-in-crime, og ville vært med på Nokasranet hvis han ikke hadde blitt drept noen måneder i forveien. De to skal ha forsøkt å rane Nokas litt tidligere, men så seg visst nødt til å avbryte. Trist, vold er slemt. Lurer på hvem som er snille kriminelle. Kanskje noen med narkotikadom som har brukt narkotika til selvmedisinering ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå