Gå til innhold

Hvorfor blir egentlig folk sykepleiere? Hvis det er så fælt som det fremstilles her inne...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer fra et lite sted (type 1500 innbyggere), og ALLE som er sykepleiere hadde tidligere jobbet som helsefagarbeidere, gjerne i en god del år før de tok utdanningen som sykepleier. Tipper de gjorde det for å gå opp i lønn, og andre arbeidsoppgaver? 

Anonymkode: 9986b...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så er det bare brøkdelen av det sykepleiere er utdannet til også. Det viktige fremover er å satse på helsefagarbeiderene, ansette flere 100% stillinger, og satse på disse. De vil kunne avlaste sykepleierne mye. Tenker sykehjem burde satse mer på sykepleier i stab, som de har begynt med på flere sykehjem, virker som om det fungerer veldig bra.

Anonymkode: c74fe...362

Hva vil det si å være sykepleier i stab?

Anonymkode: 6f782...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva vil det si å være sykepleier i stab?

Anonymkode: 6f782...dd2

At man jobber utenfor avdelingen, slik fysio og lege gjør, helsefagarbeidere drifter avdelingen, sykepleiere deler medisiner, tar blodprøver, legevisitt, steller sår, palliativ pleie osv. De har satset mye mer på helsefagarbeidere, og gitt sykepleiere de oppgavene kun de kan gjøre. Bare å Google så finner du sykehjem som prøver ut denne ordningen nå.

Anonymkode: c74fe...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 10.43):

Dere som er utdannet sykepleiere, som er eller vurderer å omskolere dere. Hvorfor studerer dere ikke jus eller noe jus relatert. Og melder dere inn i sykepleierforbundet og faktisk stiller krav om bedre lønn og bedre arbeidstider, flere kollegaer et. Legeforening er krever så mye og hjelper leger. Noen må stå opp for sykepleierne. Har noen vurdert det? Man vil for alltid trenge sykepleiere. 😊

Anonymkode: 4fac8...53c

Dette kan jeg svare på. Jeg er grunnleggende uenig med nsf og den profesjonskampen de fører. Jeg mener løsningen er flere helsefagarbeidere, og sykepleierstab. Altså ikke høyere lønn, men en annen måte å organisere arbeidet på. Gjerne flere sykepleiere, men ikke i hopetall slik som nsf hevder er nødvendig. Så nsf gidder jeg ikke ha noe med å gjøre. Men nå omskolerer jeg meg til noe helt annet, lykkelig og takknemlig.☺️

Vil likevel si at jeg er glad for kunnskapen som sykepleien har gitt meg, og mye av det kan være meningsfullt. Men å jobbe som sykepleier, som en ordentlig jobb, det er helt uaktuelt for meg.

Anonymkode: fdeeb...799

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...