Gå til innhold

Termin September - Oktober 22

stAre

Anbefalte innlegg

Hei, 

Oppretter skravletråd for oss med termin September - Oktober 22 😁

👶Terminliste 

Fiora - 33år - B1 - født 4. 9 :babygutt:

purpletuliip -31 år - B1 - Termin 4.9 :babyjente:

Alilja - 25år - B1 - termin 11. 9

StAre -  30 år - B1 - termin 15. 9 :babygutt:

Flamme - termin 16. 9

Simam - 23 år - B1 - termin midt sept. 

lehangolta - 28 år - B1 - termin 17.9 :babyjente:

ActiveChip - 25år - B1 - termin 17. 9

Tingtingeling - 30 år - B2 - termin 22. 9:babyjente:

Snorkfrøkener - 32 - B1 - født 23. 9:babyjente:

sexybby - 24år - B2 - født 25.9 :babygutt:

KaffeLurker - 32 år - B3 - termin 26. 9

adermiss - 25 år - B1 - termin 29. 9

kavasaa - B3 - termin månedsskiftet sept/okt

89jenta - 28 år - B1 - Termin 15.10

love90 - B2 - Termin 24.10

Louie19 - B1- termin 25.10

SuzsuZ - 34 år - B3 - termin slutten av okt 

Jeg fyller ut terminlisten underveis så er den i øverste innlegg. Skriv en kommentar med brukernavn - alder - B (barn nr) - termin så kan jeg oppdatere den

😊

Endret av stAre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt om meg :

Jeg er 30 fra Sørlandet 😊 Samboer er også 30 (31 snart). Vi har vært sammen i nesten ti år, og veldig fint å gå inn i tredveårene med en liten! 

Denne syklusen merket jeg meg veldig annerledes fra El til IKM. jeg følte meg veldig hoven, akkurat som jeg kjente når Spira satt seg fast der. Det var en rar følelse, men følte likesom på meg at denne gangen gikk det. 

Jeg har hatt litt ulike symptomer, men mest ligamentsmerter eller denne hovne følelsen. Det er bla ubehagelig å ligge på ryggen fordi da strekker jeg ut magen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (13 timer siden):

Hei, 

Oppretter skravletråd for oss med termin September - Oktober 22 😁

👶Terminliste 

StAre - B1- Termin 18. September 

Jeg kan fylle ut terminlisten underveis så er den i øverste innlegg. Bare skriv en kommentar med brukernavn - B og termin så kan jeg oppdatere den 😊

B2 og termin ca 22 september 🤩 jeg er 29 år fra Østlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dria skrev (27 minutter siden):

B2 og termin ca 22 september 🤩 jeg er 29 år fra Østlandet. 

Så gøy 😁 Gratulerer med graviditeten!  

Fint å ha ei med barn fra før så har du kanskje noen gode tips til oss andre som kommer med første barn 🧒 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra og gratulerer til oss fine September terminene 🥰 (og oktober som kommer etterhvert!)

Fiora - B1 - termin 2. september 

Jeg er 33 og samboeren er 34. Fikk endelig positiv test den 17.12.21 på 9 dpo etter 9 lange prøvemåneder! 

Jeg merket også at noe var annerledes den pp’en. Testet aldri tidlig de andre pp’ene men plutselig bare «visste jeg» 😊

I dag er jeg 7+1 og var på TUL for to dager siden og så et bankende hjerte på den lille skatten i magen ❤️

Gleder meg til veien videre! 

@stAre Jeg har hatt masse ligamentsmerter siden omtrent når jeg var like langt som du er nå. Det er SÅ VONDT! :sjokkbla: Heldigvis er det jo et veldig godt tegn på at det står bra til i magehuset!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! 

Gøy at det har blitt opprettet en terminside for oss nå 🤩 25 år og har en flott samboer! 

ActiveChip - B1 - termin 17.september. 

Tok en HcG-prøve på mandag (da var jeg 4+6), og fikk svar i dag på at den var på 1200. Vet at man må ta en til for å se stigning, men fortsatt veldig usikker på om det er et godt tall? 

Skal på tidlig ultralyd 28.01, og er så ufattelig spent!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Så gøy med termintråd 🤩 Har hatt lyst til å lage en selv en stund, men har ikke turt å gjøre det 🤭 

Alilja - 25år - B1 - termin 11. september 

Jeg er 5+6 idag, ut i fra hva jeg antar selv. Er 6+2 ut i fra menstermin, er vel den som blir brukt av helsepersonell, iogmed jeg ikke testet og vet EL sikkert? Det blir spennende å se. 

Skal på TUL 24. januar, og er veldig spent! Ble gravid i pp4, men sluttet med prevensjon for et år siden. Brukte litt over 6 mnd på å få igang syklus, da jeg ikke fikk eggløsning på egenhånd ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med termintråd og at det er så mange med allerede! 🥰 

Prøver2021 - 27 år - B1 - termin 12.09.

Ut i fra eggløsning, er jeg 5+5 i dag. Skal på TUL neste fredag 21.01. Da er jeg 7+0. Jeg velger å dra tidlig fordi jeg gjennomgikk MA i fjor. Da var jeg på TUL i uke 8, men fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 5/6. Det tok 5 måneder før jeg ble gravid igjen. Veldig spent! Håper virkelig at fosteret har utviklet seg og at vi får en sunn og frisk baby til slutt. Vi er såå klare ❤️ 

Gleder meg til å følge dere alle! 💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med alle sammen 😁 

Det blir fint for alle som har TUL og faktisk få se det lille Nurket. 

Jeg har egentlig ingen "grunn" til å ta TUL, så vet ikke helt om jeg skal bestille privat. Skal til legen neste uke så får høre da. 

Jeg sitter å vurderer når jeg skal ta clearblue for å få 3+, er 4+6 (ut fra mensen) /5 (ut fra El) idag. har kun en test. Hadde vært gøy å få 3+ første testen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, stAre said:

Så spennende med alle sammen 😁 

Det blir fint for alle som har TUL og faktisk få se det lille Nurket. 

Jeg har egentlig ingen "grunn" til å ta TUL, så vet ikke helt om jeg skal bestille privat. Skal til legen neste uke så får høre da. 

Jeg sitter å vurderer når jeg skal ta clearblue for å få 3+, er 4+6 (ut fra mensen) /5 (ut fra El) idag. har kun en test. Hadde vært gøy å få 3+ første testen 😊

Jeg hadde heller ingen grunn til å ta TUL, tok det privat fordi vi trengte å se den lille, det har jo nesten føltes for godt til å være sant 🙈

Jeg fikk 3+ på 5+2, ser det er mange som får det rundt den tiden. Aner ikke hva som er det tidligste man kan få 3+, men på 5+0 er jo embryo 3 uker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (23 minutter siden):

Jeg hadde heller ingen grunn til å ta TUL, tok det privat fordi vi trengte å se den lille, det har jo nesten føltes for godt til å være sant 🙈

Jeg fikk 3+ på 5+2, ser det er mange som får det rundt den tiden. Aner ikke hva som er det tidligste man kan få 3+, men på 5+0 er jo embryo 3 uker 😊

Har også tenkt at embryo er 3 uker da, men tror jeg venter noen dager for å "safe" 😊 Da kan jeg prøve 5+2 ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (1 time siden):

Har også tenkt at embryo er 3 uker da, men tror jeg venter noen dager for å "safe" 😊 Da kan jeg prøve 5+2 ☺️

Jeg testet for både 1-2, 2-3 og 3+ med ca en ukes mellomrom. Testet etter 3+ en dag for tidlig (etter 6 dager) og da fikk jeg 2-3. Ble så stresset, men dagen etter fikk jeg 3+. Høres lurt ut å vente til 5+2 🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (7 timer siden):

Så gøy 😁 Gratulerer med graviditeten!  

Fint å ha ei med barn fra før så har du kanskje noen gode tips til oss andre som kommer med første barn 🧒 

Takk og gratulerer tilbake! 
Jeg syns det er vanskelig å gi tips, fordi jeg vet med meg selv at uansett for eksempel hvor slitsomt man sier det er, så klarer man ikke forstå det før man er i det 😂 kanskje det er lettere å svare på konkrete spørsmål om det dukker opp etterhvert. 

tenkte jeg og kunne si litt om symptomer. Jeg må si jeg egentlig ikke kjente mye unormalt denne gangen før jeg fikk positiv test, men fikk det allerede tydelig på 9dpo.. jeg er småuggen gjennom dagen, mer trøtt og tisser litt oftere. Kjenner litt stikk i livmorsområdet en gang i blant. 

ellers syns jeg det er veldig hyggelig å dele litt opplevelser her med dere, for vi skal prøve å holde det hemmelig en liten stund😂 sist delte vi det allerede en uke etter vi fikk vite det selv, i uke 5😂 vi tenker og dra på TUL når vi kommer litt lengre, ikke bestilt enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dria skrev (1 minutt siden):

Takk og gratulerer tilbake! 
Jeg syns det er vanskelig å gi tips, fordi jeg vet med meg selv at uansett for eksempel hvor slitsomt man sier det er, så klarer man ikke forstå det før man er i det 😂 kanskje det er lettere å svare på konkrete spørsmål om det dukker opp etterhvert. 

tenkte jeg og kunne si litt om symptomer. Jeg må si jeg egentlig ikke kjente mye unormalt denne gangen før jeg fikk positiv test, men fikk det allerede tydelig på 9dpo.. jeg er småuggen gjennom dagen, mer trøtt og tisser litt oftere. Kjenner litt stikk i livmorsområdet en gang i blant. 

ellers syns jeg det er veldig hyggelig å dele litt opplevelser her med dere, for vi skal prøve å holde det hemmelig en liten stund😂 sist delte vi det allerede en uke etter vi fikk vite det selv, i uke 5😂 vi tenker og dra på TUL når vi kommer litt lengre, ikke bestilt enda. 

Ja jeg tenkte mer sånn konkrete spørsmål etterhvert når det kanskje blir mer snakk om utstyr og mammaklær og alt sånn 😊

Vi har delt til svigers pga vi er veldig mye sammen med de og da blir alt enklere med mat og alkohol. de ble veldig rørt og glade  ❤️ Resten venter vi med ☺️ Må se an litt med sjefen ang jobb og alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en runde med jobbsøking. Startet før jeg visste at jeg var gravid! 
Kjenner jeg har litt dårlig samvittighet for å holde det skjult frem til jeg får et eventuelt tilbud og jobbet noen uker, men.. 

Har dere allerede noe idè om hva dere tenker å gjøre etter permisjonen? Gå direkte tilbake i 100% jobb, redusert eller har dere noen andre fine løsninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, ActiveChip said:

Kjenner jeg har litt dårlig samvittighet for å holde det skjult frem til jeg får et eventuelt tilbud og jobbet noen uker, men.. 

Har dere allerede noe idè om hva dere tenker å gjøre etter permisjonen? Gå direkte tilbake i 100% jobb, redusert eller har dere noen andre fine løsninger? 

Så spennende! Skjønner godt at du kjenner på den, tror det er viktig å huske på at du har all rett til å sette nytt liv til verden! :klem: Kjenner likevel selv at jeg synes det er vanskelig med jobb.. hadde egentlig tenkt å fortelle sjefen denne uken, men kvier meg og har fremdeles ikke fått meg til å gjøre det. Føler på at jeg lager problemer for arbeidsgiver…

Håper å strekke permisjonen lengst mulig! Prøver å få med mannen på å ta noen måneder ulønnet, ønsker ikke at barnet skal begynne i bhg før januar 2024, men vi må finne ut hvordan vi løser det økonomisk. Hva har du tenkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker også mye på dette med jobb om dagen. Jeg begynner i ny jobb 1. februar, og har allerede nå begynt å grue meg til å fortelle om graviditeten. Føler jeg lurer arbeidsgiver, og at jeg lager så veldig mye ekstraarbeid. Slitsomme tanker som jeg helst skulle klart å legge fra meg. Det er jo som @Fiora sier vår rett til å sette barn til verden, og det må alle rundt oss bare håndtere på et vis, uten at vi skal behøve å få dårlig samvittighet for det.. 

Jeg ønsker også å dra ut permisjonen til januar -24. Usikker på hvordan vi skal løse det enda, men antagelig må jeg begynne å spare opp allerede nå, slik at jeg kan ta ulønnet permisjon en god stund. Har vurdert å jobbe 30-40% i perioden, og få hjelp til pass av besteforeldre, men aner ikke om det er en løsning som er gjennomførbar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ActiveChip skrev (11 timer siden):

Som arbeidsgiver må man jo forvente dette. Ja, det er kjipt men sånn er det 😊 Man blir jo ansatt fordi arbeidsgiver virkelig ønsker deg. Hvis det er fast stilling vil jo en permisjon være lite tid i et lengre løp.

Jeg sitter selv som tillitsvalgt i ansettelse hos oss, og vi har ansatt en som skal ut i permisjon slik at vikariatet blir da tre mnd kortere. Samtidig tenker vi at sånn er det og vi tenker at den personen vil gjøre en god jobb så det er verd det 😊

Ang permisjon så passer jo vår termin veldig godt med barnehagestart. Det er lovbestemt rett til bhg fra september. Jeg er bekymret for om man venter lengre så er man ikke sikret barnehage. 

Vi tenker å ta min permisjon +noen uker ferie, ut fra min plan vil jeg være tilbake i mai. så hans permisjon +sommerferie +videre hans permisjon slik at permisjonen er fram til midten av september. Jeg kommer til å ta fellesperioden iom at jeg får vikar, han får ikke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ActiveChip skrev (12 timer siden):

100% tilbake i jobb, synes det fungerte veldig fint sist. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...