Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Klink skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner ingenting av dette lenger jeg. 

Kortversjon: Putin er grinete (mulig forsterket av sykdom?) Fordi USA organiserte et kupp i 2014 . Russland sendte agenter til Østukraina og hjalp disse som ikke godkjente kuppregimet med å kjempe mot Ukraina sin arme, deres leiesoldater og frivillige mer eller mindre nazistiske grupper.

Nå ruller Putin inn med fredsbevarende styrker for å "redde" Donbassukrainer-russerne fra "nazistene"

Og han ruller enda lenger inn og lager full krig og ødeleggelse i Ukraina. Ergo var den fredsbevaringen bare et påskudd for å ta dette landet tilbake fra vesten.

Han møter mer motstand enn planlagt- det virker som hans egen soldater er imot prosjektet , saboterer, går tom for bensin, somler...) og russiskukrainere han trodde skulle heie på han kriger i mot. Putins hær er bedre bevæpnet enn Ukraina, men de kjemper en krig de ikke vil ha og presterer deretter.

Jeg tror dette er en krig som kan påføre død og ødeleggelse så lenge Putin vil (men ikke lenger enn han får sitte med makten), men som han aldri kan vinne. Før eller senere kommer russerne til å arestere Putin. Etter min mening er Putin en forræder av Russland som er skyldig i tap av russiske liv og lemmer og militærmateriell. Jeg vet at pensjonerte Russiske offiser , blant annet en general er sterkt imot Putin, og jeg gjetter at han enten blir arrestert av militæret eller av etteretningstjenesten. Putin har KGB- bakgrunn, men jeg tror ikke alle i FSB er psykopatiske idioter som ikke tar ansvar for verden , sin familie og Russlands og Ukrainas folk.

Endret av I Grosny
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Odine skrev (12 minutter siden):

Interessant ! Hvordan har Putin klart å undersøke dette Mon tro… alt er jo regissert der borte, så kanskje den meningsmålingen er for å skremme vesten.. tipper den er på 20%

Hadde det ikke vært mer fruktbart om du prøvde å finne noen tall du mener er mer troverdige, enn at du "tipper"?

Den jeg så hadde en laaang periode med støtte på 60% (litt variasjon) og "ikke-støtte" på 40% før dette. Hvis alt bare er juks, hvorfor ikke gå for støtte på 90%+? Hvorfor innrømmer han å ha 40% mot seg?

Skrevet
Utsiden skrev (8 minutter siden):

Hmm interessant. Hvordan kom du til 20%? 

Tipper😅

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
likestilling skrev (8 minutter siden):

Hadde det ikke vært mer fruktbart om du prøvde å finne noen tall du mener er mer troverdige, enn at du "tipper"?

Den jeg så hadde en laaang periode med støtte på 60% (litt variasjon) og "ikke-støtte" på 40% før dette. Hvis alt bare er juks, hvorfor ikke gå for støtte på 90%+? Hvorfor innrømmer han å ha 40% mot seg?

Fordi 60 % støtte er mye mer troverdig enn 90%,.  Nå er det krig, og det som slippes av nyheter under en krig er gjerne en del av krigføringen, altså propaganda. Sannheter kan også komme ut, enten et offer for å vinne troverdighet, eller fordi utvalgte sannheter kan være hensiktsmessige.

Endret av I Grosny
Skrevet

Jeg blir så sint over at enkelte tar ut frustrasjon over krigen på vanlige russere, som å tagge ned den smørebussen i Holmenkollen. Sånn oppførsel er bare til fordel for Putin da det kan lede til at russere som ikke støtter han, vender om, fordi de føler seg hatet og bare ikke har andre steder å vende seg. Både Russlands og Ukrainas befolkning er utsatt for grove overgrep av Putin og hans regime, de er bare ikke de samme. Den Ukrainske befolkningen blir utsatt for grusomme og fullstendig umenneskelig vold, men Putin har satt sitt land i en situasjon som på ingen måte er i deres interesse og gjorde Russland ble et skammens navn over natten. Tror man burde fokusert mer på å rekke ut hånden til den gjengse russer som ser sitt land bli en bøddel uten å ha hatt noen say og russiske soldater som ønsker desertere. Der ligger mange videoer på Youtube der russiske krigsfanger forteller om hvordan de ikke ble informert og gjerne ikke engang viste hvor de var. Legger ved lenke til en slik video under. Håper Putin blir straffedømt både for folkemordet i Ukraina, men også maktmisbruket mot russere der han har  frarøvet sitt eget folk frihet, rett til rettferdig behandling i domstoler, rett til nøytral informasjon osv. 

https://www.youtube.com/watch?v=BuaMpxtzo_0

• Liker 5
  • Hjerte 5
Skrevet
I Grosny skrev (21 minutter siden):

Igjen minner jeg om at propaganda er et avgjørende våpen. En flatbombing av Kiev hadde blitt et knusende propagandanederlag for Putin og uforenlig med "fredsbevarende styrker" . Avnazifisering i kategorien "Die endlösung der nazifrage".

Åh, tro meg, det trenger man ikke å gå lenger enn til Dagbladet eller NRK for å se.

Zelensky står i skyttergravene med skuddsikker vest, klar for krig, og "Ghost of Kiev" holder vakt i luften, mens "Reaper of Ukraine" passer på, udødelig som han er. 13 Ukrainske helter sier "fuck you" og blir drept, for så å vise seg å være 82 soldater som alle ble tatt med i live til Krim.

Boligblokk "treffes av rakett" og det er ikke så farlig hvor de kommer fra, i alle fall ikke hva sannheten er, og gale russere kjører over sivile for moro skyld.

Jeg synes hele "nazi"-greia som Putin driver med er latterlig, men det er i det minste ikke løgn. Azov startet i 2014 som en "fremmedlegion" av nazister (merkelig nok betalt av en jødisk oligark) og ble raskt en del av hæren. I Kharkov har de "Freikorps".

See the source image

Azov med "Wolfsangel"-logo og "Schwartzsonne" i logoen

Andriy Biletsky som var første kommandør satt i regjeringen til 2019

Sitat

The goals of the "Social-National Assembly", that he co-founded, are "the protection of the white race by creating an anti-democratic and anti-capitalist "nationocracy" system" and the eradication of "international Zionist speculative capital".[33] In 2010, Biletsky said that it was the Ukrainian nation's mission to "lead the white races of the world in a final crusade … against Semite-led Untermenschen".[34]

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg så et interessant klipp på Twitter, fra fransk TV.

Det er fra en nyhetskanal som er en underkanal av TF1 som er den største kanalen i Frankrike, likt NRK.

• Nyttig 2
Gjest Sirisiri10
Skrevet
askefast skrev (2 timer siden):

Ser at barn og unge fra Russland og Hviterussland ikke får lov til å delta i Norway cup til sommeren. 

Jeg synes kanskje sanksjonene begynner å gå vel langt nå. La ikke barna måtte betale for det voksne steller i stand. 

Hva med de ukrainske barna? De rammes hardest her av alle. I tillegg vil jeg ikke tro at å være med på Norway cup som russer vil være en særlig god opplevelse. De fleste barn og unge får med seg det som skjer via medier. 

Skrevet
I Grosny skrev (46 minutter siden):

Igjen minner jeg om at propaganda er et avgjørende våpen. En flatbombing av Kiev hadde blitt et knusende propagandanederlag for Putin og uforenlig med "fredsbevarende styrker" . Avnazifisering i kategorien "Die endlösung der nazifrage".

Propaganda går begge veier. Vil anbefale dere å Google litt om Ukraina de siste årene, spes i 2014. Alt det grusomme ligger ute om man leter. Men dette har vi glemt, Ukraina var ikke så viktig for oss den gang. Hva har endret seg? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor bra er det egentlig at vi får takk fra Ukraina? Å rette oppmerksomhet mot landet vårt er neppe bra..

• Liker 2
Skrevet

Redd dette skal provosere Putin mer fra Norge sin side, hva tenker dere? Jeg tror ikke dette var lurt å gå ut med på denne måten. 

Screenshot_20220302-163804_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20220302-163754_Samsung Internet.jpg

• Liker 2
Skrevet
likestilling skrev (24 minutter siden):

Åh, tro meg, det trenger man ikke å gå lenger enn til Dagbladet eller NRK for å se.

Zelensky står i skyttergravene med skuddsikker vest, klar for krig, og "Ghost of Kiev" holder vakt i luften, mens "Reaper of Ukraine" passer på, udødelig som han er. 13 Ukrainske helter sier "fuck you" og blir drept, for så å vise seg å være 82 soldater som alle ble tatt med i live til Krim.

Boligblokk "treffes av rakett" og det er ikke så farlig hvor de kommer fra, i alle fall ikke hva sannheten er, og gale russere kjører over sivile for moro skyld.

Jeg synes hele "nazi"-greia som Putin driver med er latterlig, men det er i det minste ikke løgn. Azov startet i 2014 som en "fremmedlegion" av nazister (merkelig nok betalt av en jødisk oligark) og ble raskt en del av hæren. I Kharkov har de "Freikorps".

See the source image

Azov med "Wolfsangel"-logo og "Schwartzsonne" i logoen

Andriy Biletsky som var første kommandør satt i regjeringen til 2019

Ja, krigsretorikken fra våre egne media er også en uting . Det er bensin på bålet. Målet bør være å vinne krigen med minst mulig tap. Jeg tror det lønner seg å gjøre alt mulig for å utsette slagene. Klarer man å utstette lenge nok så rekker russerne å arrestere Putin slik at krigen kan avsluttes.

• Liker 2
Skrevet
Nafiaa skrev (2 minutter siden):

Redd dette skal provosere Putin mer fra Norge sin side, hva tenker dere? Jeg tror ikke dette var lurt å gå ut med på denne måten. 

Screenshot_20220302-163804_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20220302-163754_Samsung Internet.jpg

Han gjør det med de fleste land som støtter , slapp av :)

• Liker 4
Skrevet
Hjertestein skrev (3 timer siden):

Hva hadde skjedd om russerne nektet å krige? Hvis de fleste legger ned våpen og drar hjem? Vet det ikke skjer, men hva hadde skjedd med de? Tenker siden det er så mange krigere som faktisk trodde de var i øvelse og ikke vil krige.

I følge New York Times skjer dette allerede. (Link)

Sitat: "Plagued by poor morale as well as fuel and food shortages, some Russian troops in Ukraine have surrendered en masse or sabotaged their own vehicles to avoid fighting, a senior Pentagon official said on Tuesday."

Om dette stemmer er vanskelig å si. Bør kanskje tas med ei klype salt.

• Liker 3
Skrevet

Å se på nyhetene er som å se " hunger games " 🙈🙄

President snow= Putin

Katniss  Everdeen , distrikt 12 = det ukrainske folk.

• Liker 1
Skrevet

La oss holde fokus på det som egentlig skjer,

Russland har invadert Ukraina, og har absolutt ingen grunn til å gjøre det. Russland har ingen rett, ingen lovlig grunn, ingen moralske unnskyldninger å forsvare seg med.

Dette er den Russiske hæren, i Ukraina, mot sivile Ukrainere som forsvarer hjemmene sine.

All annen diskusjon om hva som skjedde eller ikke skjedde i 2014 er helt irrelevant nå, det kunne muligens vært en diskusjon dersom ikke Russland hadde angrepet uskyldige.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
tig skrev (Akkurat nå):

All annen diskusjon om hva som skjedde eller ikke skjedde i 2014 er helt irrelevant nå, det kunne muligens vært en diskusjon dersom ikke Russland hadde angrepet uskyldige.

Det er akkurat dette!

• Liker 2
Skrevet
Sitat

Russland med advarsel til Nato

Risikoen for sammenstøt mellom Russland og Nato øker når forsvarsalliansen bistår Ukraina med våpen, sier Russlands viseutenriksminister Aleksandr Grusjko.

– Det er ingen garantier, risiko oppstår, sier Grusjko til det russiske TV-kanalen Rossija-24.

– Selvsagt er vi bekymret over våpenforsendelsene. Alt dette er svært farlig, sier han.

– Det fins ingen garantier mot at det kan skje hendelser, sier Grusjko.

En rekke Nato-land, blant dem Norge, har de siste dagene lovet våpenhjelp til Ukraina.

(NTB)

Skrevet (endret)

Det her er ekkelt 

Screenshot_20220302-165700_Chrome.jpg

Endret av lady90
Skrevet
Jajajane skrev (21 minutter siden):

Propaganda går begge veier. Vil anbefale dere å Google litt om Ukraina de siste årene, spes i 2014. Alt det grusomme ligger ute om man leter. Men dette har vi glemt, Ukraina var ikke så viktig for oss den gang. Hva har endret seg? 

Jeg vet fint lite om forholdene i Donbass 2015- 2022, og har fått veldig liten hjelp av vestlige medier som fortier disse problemene som kommer fram nå. Sannheten er veldig vanskelig å få grep på fordi det er konfliktsone , og i konfliktsoner så er det gjerne propaganda fra begge sider. Dama mi har hatt kontakt med et par damer der nede i forbindelse med julegaver, og de har det mye roligere og bedre enn det var for få år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...