Odine Skrevet 2. mars 2022 #3321 Skrevet 2. mars 2022 likestilling skrev (26 minutter siden): Man kan ikke bare forenkle alt som skjer i verden til Harry Potter-historier eller hva som skjer på barnehager. Dette er en fordumming av situasjonen som ikke tilfører noe av verdi. Hva vil Putin egentlig oppnå? Hvordan kom vi hit, og hva skal til for at situasjonen skal bedres? Nå mener jo ikke jeg alt som skjer i verden, men om en gal diktator. Hvor har det ført oss med å diskutere dipolomatisk med denne mannen da? Han handler jo på barnehagenivå. «Får jeg ikke det jeg peker på, da slår jeg!» Hva som skal til for å forbedre dette har man jo forsøkt , på et vis. Men hva dersom motpart ikke er mottagelig for fredsforhandlinger, hva gjør man da? 2 1
I Grosny Skrevet 2. mars 2022 #3322 Skrevet 2. mars 2022 (endret) Utsiden skrev (1 time siden): Det ble gjort i 2014. Det er lekket lydopptak av Amerikanske planleggere som setter sammen den Ukrainske regjeringen dengang. Krigen begynte da, med påfølgende massakrer av dusinvis av Russiske-Ukrainere (vet ikke hvordan de betegner seg selv) som ble brent levende. Tror det var det "likestilling" her på forumet prøvde å formidle dette tidligere tråden Jeg hørte lydopptaket, og dersom det er autentisk er det ingen tvil om at 2014 kuppet iallfall til en viss grad var et USA-prosjekt. Alle milliardene som gikk til demokratisering av Ukraina viser jo også det. At USA klarte å ta Ukraina på den måten har nok Putin aldri kommet over. Angående massakrer: Du sikter nok mest til massakren i Odessa da østukrainere rømte inn i fagforeningsbygningen og mange ble myrdet inne i bygningen, og bygningen ble påtent. Så langt har jeg ikke hørt om etterforskning og arrestasjoner av skyldige, noe som setter Ukrainas påtalemyndigheter i et veldig dårlig lys. Endret 2. mars 2022 av I Grosny 2 1
Egenskap Skrevet 2. mars 2022 #3323 Skrevet 2. mars 2022 likestilling skrev (26 minutter siden): US official apologizes to EU over disparaging remarks | News | DW | 07.02.2014 Ukraine crisis: Transcript of leaked Nuland-Pyatt call - BBC News ... i tilfelle noen ikke har fått det med seg. hva er dette?
Gjest malifika Skrevet 2. mars 2022 #3324 Skrevet 2. mars 2022 Hunky Dory skrev (2 timer siden): "krigen" fremstår som en proxy krig for Amerika. Norge burde helt klart ikke sende våpen. Å tillate folk å reise til Ukraina som skjer i England for å kjempe er sinnsykt, er vi bare en gjeng med barbarer. Eneste grunnen vesten pøser på med håndvåpen og militære våpen er 1. det er ikke disse lederene som skal få sitt ego såret det er Putin som skal det 2. aksjer 3. våpen skal testes. Putin skulle fått Ukraina, han ville omgjort styre og trekt seg ut etter noen mnd. Hvor mange liv hadde ikke vært spart? Hvor er våpnene til Palestina??? Fredsnasjon Norge? Jeg reagerer på at du sier det er sinnsykt å TILLATE folk og reise til Ukraina å krige. I Norge er vi alle frie mennesker som eier våre egne liv. Skulle Norge begynt å kontrollere befolkningen sin på den måten så hadde vi jo blitt et diktatur selv.
askefast Skrevet 2. mars 2022 #3325 Skrevet 2. mars 2022 kar90 skrev (32 minutter siden): Du mener slik som ukrainske barn nå blir gjort foreldreløse av russiske barns foreldre? Hvorfor skal norske barn og andre barn måtte forholde seg til barna fra en krigsnasjon, og hvorfor syns du det er greit at våre barn skal vokse opp i en verden der de ser at en nasjon inhumane handlinger ikke får konsekvenser på alle plan? Det er noe så utrolig symptomatisk for mange verdensproblemer, at noen har det så godt at de kan heve seg over strengt nødvendige sanksjoner i et forsøk på å enten ha moralsk høygrunn, eller slippe å være brydd med å ta tunge, men prinsippfaste beslutninger. Ingen er tjent med at vi lar russere på noen måte kan føle at det deres land gjør ikke er så avskyelig at det ikke skal gå utover fornøyelsen til russere ellers. Alle fordømmer krigen i Ukraina! Men hvor mange skal man ramme og hvor mange sanksjoner skal settes? Jeg er usikker på om dette bidrar til å dempe konflikten, og i stedet kan eskalere den. Jeg ønsker ikke 3.verdens krig. 3
kar90 Skrevet 2. mars 2022 #3326 Skrevet 2. mars 2022 askefast skrev (2 minutter siden): Alle fordømmer krigen i Ukraina! Men hvor mange skal man ramme og hvor mange sanksjoner skal settes? Jeg er usikker på om dette bidrar til å dempe konflikten, og i stedet kan eskalere den. Jeg ønsker ikke 3.verdens krig. Så du mener nå det ikke handler om russiske barn likevel, men din frykt for 3. verdenskrig. Det hjelper ikke. Vi kan ikke prioritere å ikke eskalere dette. Det som kommer til å eskalere det er å gi russere et talerør og en middelmådig vei til å ytre misnøye mot tiltak og diskriminering. Det er akkurat sånn vi er i den situasjonen vi er i med de nå. Vi lar de bjeffe litt og prøver å leve i solidaritet, men det fører bare til at de ser på oss som mulig å overkjøre. De forstår bare styrke 3
Gjest malifika Skrevet 2. mars 2022 #3327 Skrevet 2. mars 2022 tussi84 skrev (2 timer siden): Ukraina er langt fra uskyldig i dette her. Det har vært konflikter mellom Russland og Ukraina i mange mange år. Det er derimot ikke noen grunn for å gå til millitært angrep. Når det gjelder min personlige mening så er det at det å spare mest mulig liv aller viktigst. Heller krig/Okkupasjonen mellom noen få land, enn at Hele den nordlige halvkule dør pga atomkrig. Det passer veldig fint å si at din personlige mening er at å spare mest mulig liv er viktigst. Det du egentlig sier er at livene til deg og dine er viktigst.
likestilling Skrevet 2. mars 2022 #3328 Skrevet 2. mars 2022 (endret) Egenskap skrev (21 minutter siden): hva er dette? En lekket telefonsamtale der Victoria Nuland og Geoffrey Pyatt diskuterer hvordan de skal sette sammen den nye, USA-vennlige regjeringen i Ukraina etter at den gamle er styrtet... Victoria Nuland - Wikipedia Sitat In their phone conversation, Nuland and Pyatt discussed who should join a unity government. Nuland notified Pyatt that after the review of the three opposition candidates for the post of Prime Minister of Ukraine, the US State Department had selected Arseniy Yatsenyuk. She said: "I think Yats is the guy who's got the economic experience, the governing experience. What he needs is Klitsch and Tyahnybok on the outside. He needs to be talking to them four times a week." Pyatt asked: "Do you want us to set up a call with him as the next step?" Nuland told Pyatt that the next step should be to set up a telephone conversation between her and the three Ukrainian candidates, with Pyatt also possibly participating. Pyatt agreed: "I think you reaching out directly to him helps with the personality management among the three and it gives you also a chance to move fast on all this stuff and put us behind it".[25][26] Yatsenyuk became prime minister of Ukraine on February 27, 2014.[30] They discussed that the EU would not commit to mediate, with Nuland adding "Fuck the EU."[25][31][29][32] Geoffrey R. Pyatt - Wikipedia Dette ble sluppet 4. februar 2014, skytingen på Maidan og den virkelige opptrappingen der ting kollapset var 20. februar. Snikskyttere begynte å skyte både politi og de som protesterte. Endret 2. mars 2022 av likestilling 1 2
Odine Skrevet 2. mars 2022 #3329 Skrevet 2. mars 2022 askefast skrev (14 minutter siden): Alle fordømmer krigen i Ukraina! Men hvor mange skal man ramme og hvor mange sanksjoner skal settes? Jeg er usikker på om dette bidrar til å dempe konflikten, og i stedet kan eskalere den. Jeg ønsker ikke 3.verdens krig. Ikke alle fordømmer krigen, det er mange russere som ønska krigen. 1 1
askefast Skrevet 2. mars 2022 #3330 Skrevet 2. mars 2022 kar90 skrev (6 minutter siden): Så du mener nå det ikke handler om russiske barn likevel, men din frykt for 3. verdenskrig. Det hjelper ikke. Vi kan ikke prioritere å ikke eskalere dette. Det som kommer til å eskalere det er å gi russere et talerør og en middelmådig vei til å ytre misnøye mot tiltak og diskriminering. Det er akkurat sånn vi er i den situasjonen vi er i med de nå. Vi lar de bjeffe litt og prøver å leve i solidaritet, men det fører bare til at de ser på oss som mulig å overkjøre. De forstår bare styrke Det viktigste er jo at ikke 3.verdenskrig starter. Og etter mitt syn så tror jeg alle sanksjoner ikke bare kan gjøre Putin og Co enda mer kampvillige og sinna, men også få sivile russere i opposisjon mot vesten. Noen mener at det bare er å pøse på med straff, og strenge sanksjoner, og så vil konflikten ta slutt. Det ville virket på normalt oppegående mennesker, men en mann som har startet dette er ingen normal mann. Mye må ha tiltet, og han er åpenbart syk. Da bør man være mer forsiktig. Vil vi ha en mentalt ustabil ensom ulv i Kreml? Og, ja jeg undres jo på om det er nødvendig å la barna rammes. 3 1
askefast Skrevet 2. mars 2022 #3331 Skrevet 2. mars 2022 Odine skrev (9 minutter siden): Ikke alle fordømmer krigen, det er mange russere som ønska krigen. Alle i Europa da.
kar90 Skrevet 2. mars 2022 #3332 Skrevet 2. mars 2022 askefast skrev (1 minutt siden): Og, ja jeg undres jo på om det er nødvendig å la barna rammes. Du kan jo spørre Putin om det er nødvendig å la barna rammes, for det er han og Russland som rammer barn i både ukraina og russland. Forøvrig i Norge og resten av Europa med masse barn som er angstfulle for krig. Merk deg nå at det er ganske rolig fra Russland i mediene de siste dagene. Retorikken er tydelig dempet, Putin har gått i dekning. Hvor er trusselene mot Finland som tok nye skritt mot mulig natomedlemskap i går? Mye av det Russland er stolt av og forventet er at de i mye høyere grad har en befolkning som kan tåle å lide. De regnet ikke med vesten skarpe sanksjoner og tiltak, fordi de regnet med at vi enten ville være redde, eller at det ville bli veldig blande reaksjoner far vestlige innbyggere som ikke vil ha ubeleilighetene som treffer oss ved å reagere. Du kan jo høre hva den britisk førstesekretæren for forsvaret om hvordan forsvarsministeren i Russland anså sitt folk for å tåle lidelse bedre enn europeere, og hvordan de bruker dette på en måte å måle styrkeforhold på. Ingen ønsker vel å leve under et sånt regime, som ser på folket som bondebrikker som kan disponeres for regimets interesser. Du kan jo høre selv på 03:30. Den mentaliteten og det regime Europa står overfor er noe som ikke kan møtes med å unngå å sende et signal. 2 1 1
Knottogtott Skrevet 2. mars 2022 #3333 Skrevet 2. mars 2022 askefast skrev (9 minutter siden): Alle i Europa da. Ikke Kari J og Charter Svein! 2
I Grosny Skrevet 2. mars 2022 #3334 Skrevet 2. mars 2022 (endret) askefast skrev (19 minutter siden): Det viktigste er jo at ikke 3.verdenskrig starter. Og etter mitt syn så tror jeg alle sanksjoner ikke bare kan gjøre Putin og Co enda mer kampvillige og sinna, men også få sivile russere i opposisjon mot vesten. Noen mener at det bare er å pøse på med straff, og strenge sanksjoner, og så vil konflikten ta slutt. Det ville virket på normalt oppegående mennesker, men en mann som har startet dette er ingen normal mann. Mye må ha tiltet, og han er åpenbart syk. Da bør man være mer forsiktig. Vil vi ha en mentalt ustabil ensom ulv i Kreml? Og, ja jeg undres jo på om det er nødvendig å la barna rammes. Dette er en krig som ikke vinnes med vestlig/Ukrainske skytevåpen, eller russiske for den saks skyld. Den vinnes med informasjon , og informerte russere kommer til å arrestere Putin. Det finnes tre kategorier Russere, de som er rundlurt av Putin og tror på hans budskap, de som er absolutt rasende, og noen i mellom. Disse tre gruppene trenger nok litt forskjellig tilnærming, men jeg tenker at vi må være spesielt forsiktig med de i mellom. Viser vi dem kjærlighet så vil de lande på riktig side. Endret 2. mars 2022 av I Grosny 3 2
Jajajane Skrevet 2. mars 2022 #3335 Skrevet 2. mars 2022 kar90 skrev (3 minutter siden): Du kan jo spørre Putin om det er nødvendig å la barna rammes, for det er han og Russland som rammer barn i både ukraina og russland. Forøvrig i Norge og resten av Europa med masse barn som er angstfulle for krig. Merk deg nå at det er ganske rolig fra Russland i mediene de siste dagene. Retorikken er tydelig dempet, Putin har gått i dekning. Hvor er trusselene mot Finland som tok nye skritt mot mulig natomedlemskap i går? Mye av det Russland er stolt av og forventet er at de i mye høyere grad har en befolkning som kan tåle å lide. De regnet ikke med vesten skarpe sanksjoner og tiltak, fordi de regnet med at vi enten ville være redde, eller at det ville bli veldig blande reaksjoner far vestlige innbyggere som ikke vil ha ubeleilighetene som treffer oss ved å reagere. Du kan jo høre hva den britisk førstesekretæren for forsvaret om hvordan forsvarsministeren i Russland anså sitt folk for å tåle lidelse bedre enn europeere, og hvordan de bruker dette på en måte å måle styrkeforhold på. Ingen ønsker vel å leve under et sånt regime, som ser på folket som bondebrikker som kan disponeres for regimets interesser. Du kan jo høre selv på 03:30. Den mentaliteten og det regime Europa står overfor er noe som ikke kan møtes med å unngå å sende et signal. De mistenker at Russland har en taktikk vi ikke kjenner til. At det er stille trenger ikke bety svakhet, men heller motsatt. Tror det er som de sier, stille før stormen…. 4
Gjest Peanut Skrevet 2. mars 2022 #3336 Skrevet 2. mars 2022 27 minutter siden, malifika said: Det du egentlig sier er at livene til deg og dine er viktigst. Det gjelder jo da for veldig mange i så fall, spesielt de som hamstrer…
Becky Skrevet 2. mars 2022 #3337 Skrevet 2. mars 2022 (endret) matsats skrev (2 timer siden): Hva som er "høyst sannsynlig" er en helt idiotisk tilnærming når det gjelder atomvåpen. Risiko er grovt sett sannsynlighet for hendelse multiplisert med konsekvens av hendelse. Det er mulig at det er bare 5-10% sannsynlighet for at Russland benytter atomvåpen i en konflikt med NATO, men konsekvensene er at alt liv i Europa, Nord-Amerika og store deler av Asia utslettes. Du skal være rimelig blåst i hodet for å ta den risikoen. Det tror jeg vi alle vet. Dette har jeg også skrevet flere ganger her inne. Dette er en alvorlig situasjon , ingenting tilsier annet. Med «høyest sannsynlig» mente jeg at Putin prøver å skremme vesten. Atomvåpnene er i beredskap, det er nesten helt sikkert. Prøvde å si at USA’s atomvåpen har vært i beredskap lenge før denne krigen startet. På samme nivå som Russlands atomvåpen nå er i beredskap. Jeg personlig tror han kun vil skremme, ikke utslette planeten. Men hvem vet. Endret 2. mars 2022 av Becky
Utsiden Skrevet 2. mars 2022 #3338 Skrevet 2. mars 2022 48 minutter siden, I Grosny said: Angående massakrer: Du sikter nok mest til massakren i Odessa da østukrainere rømte inn i fagforeningsbygningen og mange ble myrdet inne i bygningen, og bygningen ble påtent. Så langt har jeg ikke hørt om etterforskning og arrestasjoner av skyldige, noe som setter Ukrainas påtalemyndigheter i et veldig dårlig lys. Takk for info. 1 hour ago, likestilling said: US official apologizes to EU over disparaging remarks | News | DW | 07.02.2014 ... i tilfelle noen ikke har fått det med seg. Er nok mange som ikke har. 1
Klink Skrevet 2. mars 2022 #3339 Skrevet 2. mars 2022 Jeg skjønner egentlig ikke hvordan Russland kan vinne dette? Hele Europa om ikke hele verden fordømmer jo dette her. 3
Gjest Peanut Skrevet 2. mars 2022 #3340 Skrevet 2. mars 2022 5 minutter siden, Jajajane said: De mistenker at Russland har en taktikk vi ikke kjenner til. At det er stille trenger ikke bety svakhet, men heller motsatt. Tror det er som de sier, stille før stormen…. Man burde egentlig ikke være overrasket lenger om mulige taktikker når vi ser hva Russland har gjort hittil. Russland vil ha Ukraina og når tydeligvis det andre ikke funker så…
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå