Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Visdomstannaverker skrev (10 minutter siden):

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/lAlRpy/ville-du-overlevd-en-atombombe

Stemmer det at atombombe ikke tar større enn dette? Trodde et helt land ble utslettet av en atombombe. Uansett helt jævlig. Har stikkinger, smerter i brystet, kvalm og uvel. Fy faen. 

Atombomber kommer i alle størrelser, men ingen tar et helt land på størrelse med Norge. Uansett grusomme våpen, og vi får håpe de aldri blir brukt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Salikatten
Visdomstannaverker skrev (13 minutter siden):

Stemmer det at atombombe ikke tar større enn dette? Trodde et helt land ble utslettet av en atombombe. Uansett helt jævlig. Har stikkinger, smerter i brystet, kvalm og uvel. Fy faen. 

Hele Norge hadde blitt påvirket uansett. Di fleste hadde dødd en lang og grufull død pga radiasjon....  å spise jod tabletter redder ingen fra skader og død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salikatten skrev (12 minutter siden):

Hele Norge hadde blitt påvirket uansett. Di fleste hadde dødd en lang og grufull død pga radiasjon....  å spise jod tabletter redder ingen fra skader og død.

https://forskning.no/kjernefysikk-atombombe-kreft/atombombene-ga-mindre-kreft-og-misdannelser-enn-fryktet/402350

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (1 time siden):

Jeg tuller overhodet ikke med Nostradamus! Jeg så klippet nedenfor på TV når jeg var barn, på tidlig nitti tallet en gang, det var fra dokumentaren "The man who saw tomorrow" fra 1981. Jeg var sikker på at dette kanskje dreide seg om 9/11, men man vet jo aldri. (For de som allerede er veldig redde nå ville jeg kanskje ikke trykket play.)

jeg Så den selv da jeg var barn/ungdom på 90 tallet engang.

Det er vanskelig å tolke dette, men det han spår er at Midtøsten med hjelp fra Russland kommer til å få tilgang til atomvåpen for å bombe vesten. Vi vet i nåværende tid at deler av Midtøsten hater vesten,.og alt den står for. Det er derfor ikke en umulighet at Russland og noen land i Midtøsten kan i fremtiden inngå samarbeid for å ta vesten.  

Det som ikke stemmer i dem videoen er jo årstallet. Det er lenge siden år 1999, da Notredamus hevder at new York vil bli bombet. Enn skal ikke mer enn 2 år fram da så ble New York angrepet, omtrent slik Notredamus foreslo.

Krigen skal også utslette mesteparten av folket, og veldig mange steder vil bli ubebolig, pga atomvåpen. Vi får vel se om de blir tatt i bruk eller ikke fremover, men skummelt er det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella
tussi84 skrev (9 timer siden):

tror Putin ser på all hjelp til Ukraina som en form for for trussel. Han sa at det ville få konsekvenser, og det er godt mulig at atomvåpen kan være konsekvensen mot Nato land. Han uttalte selv at han skulle gjøre de i beredskap, fordi ledere av nato land snakket/skrev så mye negativt om Russland.

Jeg kan faktisk se for meg at han er villig til å ta i bruk det middelet. Han er allerede desperat. I tillegg har han sagt mye før som var regelrett løgn. Russland skulle jo ikke gå til krig mot Ukraina, sa Putin. Det var bare trening av soldater, osv.. Så feil kunne man ta.

Det er nesten bare en ting som kan stoppe dette. Vesten må slutte å blande seg i konflikten, og godta Russland sine krav. Det må også Ukraina gjøre. De må bli et nøytral land, styrt av Russland. 

Jeg er ikke noe for den løsningen så det er sagt, men Putin kommer ikke til å stoppe. Skal vi risikere hele verdensfreden for 1 land? 

Nei det er noe med det, nevnte det over her også. Man kan ikke risikere 30 land for 1 land, slikt går ikke og vil aldri gå bra. Så lenge Kina ikke blander seg så vil nok Putin tape en eventuell krig med Nato, vi har også atomvåpen. Men hvis enkelte andre diktatorer henger seg på Putin så er det faktisk helt krise.. Tenker som deg, at Norge og Nato bør la være å sende ned millitært utstyr. Foreløpig sender de kun til Litauen, for å beskytte grensene til Nato-land. Tyskland har sendt våpen til Ukraina, men de har gjort det som eget land, ikke gjennom Nato. Får håpe Putin ser forskjell på det, men enig i det du sier.. han virker desperat. Jeg har på følelsen av at han aldri vil godta et tap, og hvis han går ned så tar han de han kan med seg..

Endret av Shawtyella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shawtyella

https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2022/02/27/7827113/kina-tar-avstand-fra-putin-noe-vi-ikke-onsker-a-se

Dette sier vel sitt om Kina's syn på saken, så om Putin angriper et Nato-land først, tviler jeg meget sterkt på at Kina ønsker å støtte han. Hvis derimot Nato angriper først, vil risikoen være der.. men det vil ikke Nato gjøre, det har de uttrykt sterkt.

Det å sende ned utstyr er ikke en stor nok trussel for Putin til å måtte starte krig. Starter han krig på bakrunn av noe sånt så vil heller ikke Kina støtte han. Ingen ønsker krig, kun Putin ønsker krig! Det sier egentlig nok om hva ustabil, gal og desperat han har blitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shawtyella skrev (6 minutter siden):

https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2022/02/27/7827113/kina-tar-avstand-fra-putin-noe-vi-ikke-onsker-a-se

Dette sier vel sitt om Kina's syn på saken, så om Putin angriper et Nato-land først, tviler jeg meget sterkt på at Kina ønsker å støtte han. Hvis derimot Nato angriper først, vil risikoen være der.. men det vil ikke Nato gjøre, det har de uttrykt sterkt.

Det å sende ned utstyr er ikke en stor nok trussel for Putin til å måtte starte krig. Starter han krig på bakrunn av noe sånt så vil heller ikke Kina støtte han. Ingen ønsker krig, kun Putin ønsker krig! Det sier egentlig nok om hva ustabil, gal og desperat han har blitt. 

Dette var godt å lese.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer Russland kapitulerer som land, fjerner alle som har tilknyttet til russiske ledelse og presidenten, fjerner partiet til de forente Russland og partiene tilknyttet partiet. 

Endret av Egenskap
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (5 timer siden):

er ikke så mye å le av. Han spådde rett om både 1 og 2 verdenskrig, om world trade senter, og en rekke andre ting som har hendt i verdenshistorien opp gjennom flere hundre år.

Han har spådd den tredje også, og den spådommen er skremmende lik det som foregår i verdensbildet i dag.

Bortsett fra feil årstall  og mnd i artikkelen, så stemmer omtrent alt det som står der.

https://www.nettavisen.no/3-verdenskrig/nostradamus/historie/starter-3-verdenskrig-i-2010/s/12-95-3034904

Startskuddet for den tredje verdenskrigen skal ifølge spådommene starte i november og involvere biokjemiske våpen. Konflikter mellom USA og Vest-Europa, Storbritannia og Frankrike, en væpnet konflikt på Krim-halvøya og store problemer i verdensøkonomien er de eksplosive ingrediensene de Nostredame mikser for å komme fram til sine spådommer.

Spådommene skal varsle om en «hensynsløs og blodtørstig» leder som knyttes til uttrykket «sverd av ild» - som noen mener i moderne oversettelser kan henvise til ballistiske missiler. 

...

25.11.10 12:21
26.11.10 13:57

Russlands anneksjon av Krim i 2014
20. februar 2014

Altså fire år senere. 

Jeg blir forbauset for mange av de samme som vil sende våpen og trekke norge inn i dette ser ikke ut til å forstå at Russland sin eneste reelle årsak til å gå til verdenskrig er passasjen vår. Som er underkjent. Det er rett og slett skremmende. Jeg håper vi hjelper kvinner og barna som flykter å bistår humanitært. Men holder oss så nøytrale som overhode mulig så lenge som mulig. Hvis ikke så får vi forsvarskrig i Norge pga kystlinjen.. tenker endel av de som vil sende våpen på det? 

de neste dagene må alle som en forberede seg på et blodbad de aldri har sett maken til. For dette vil bli så stygt at de færreste aner hvilke konsekvenser det får. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visdomstannaverker skrev (5 timer siden):

Det er godt mulig Putin vil bruke mindre atomvåpen i Ukraina hvis det ikke går hans vei på bakken. Men at han vil «nuke» andre land, tror jeg ikke vil skje. Skulle det vise seg at han er så gal er jeg sikker på at noen i maktapparatet rundt han vil fjerne han.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lille pille skrev (27 minutter siden):

Det er godt mulig Putin vil bruke mindre atomvåpen i Ukraina hvis det ikke går hans vei på bakken. Men at han vil «nuke» andre land, tror jeg ikke vil skje. Skulle det vise seg at han er så gal er jeg sikker på at noen i maktapparatet rundt han vil fjerne han.

Du tror noen av de rundt han vil fjerne helten fra Dresden? 

se på Tajik. Skal ikke lenger en eget land for å se på eget maktapparat å denne konflikten er mer komplisert en mange egentlig forstår. Jeg tror Norge risikerer krig her om vi blander oss før et Nato land angripes. 

tos-1 er allerede på vei. De neste dagene vil bli grusomme for dere som har sarte sjeler. You have been warned. Bare å forberede seg på det mest grusomme du og de fleste i landet antageligvis har opplevd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg til alt det jævlige som skjer nå tror jeg vi sitter på en bombe av inkompetent Europeisk og vestlig lederskap. 
Eskalasjonen av  krisen ser i mine enkle øyne ut til å være ute av kontroll. Vanligvis upopulære "tomme" Europeiske og vestlige ledere ser ut til å overby hverandre i å vise folket handlekraft og styrke, kjenne på en popularitet -makt som ikke er mulig i en traust Europeisk hverdag. Jeg tror dette er en farlig kombinasjon, ingen viser fornuftig lederskap og trykker på bremsen. I tillegg har vi Biden med et kabinett av noen av de verste krigshisserne som kan oppdrives i USA. 

Joda Putins Russland er aggressoren her, men det er faktisk Støre og vesten som er våre ledere og vårt ansvar å appelere til. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valentin skrev (2 timer siden):

25.11.10 12:21
26.11.10 13:57

Russlands anneksjon av Krim i 2014
20. februar 2014

Altså fire år senere. 

Jeg blir forbauset for mange av de samme som vil sende våpen og trekke norge inn i dette ser ikke ut til å forstå at Russland sin eneste reelle årsak til å gå til verdenskrig er passasjen vår. Som er underkjent. Det er rett og slett skremmende. Jeg håper vi hjelper kvinner og barna som flykter å bistår humanitært. Men holder oss så nøytrale som overhode mulig så lenge som mulig. Hvis ikke så får vi forsvarskrig i Norge pga kystlinjen.. tenker endel av de som vil sende våpen på det? 

de neste dagene må alle som en forberede seg på et blodbad de aldri har sett maken til. For dette vil bli så stygt at de færreste aner hvilke konsekvenser det får. 

vesten har innblandet seg for mye allerede. Humanitært bistand greit, men sende millitært utstyr fra vesten/nato land blir sett på fra Russland om at vi blander oss inn. Det ville få konsekvenser som verden aldri før har sett som Putin sa. Han nøler ikke, han gjør det hvis han mener at det er en trussel. Han er ikke til å stole på. Han manipuler og lurer både sine egne folk og andre land trill rundt. Sier Putin feks at han ikke kommer til å angripe noen land med atomvåpen, så er det nettopp det motsatte han gjør. Vi skal bare være så uforberedt som mulig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsiden skrev (35 minutter siden):

I tillegg til alt det jævlige som skjer nå tror jeg vi sitter på en bombe av inkompetent Europeisk og vestlig lederskap. 
Eskalasjonen av  krisen ser i mine enkle øyne ut til å være ute av kontroll. Vanligvis upopulære "tomme" Europeiske og vestlige ledere ser ut til å overby hverandre i å vise folket handlekraft og styrke, kjenne på en popularitet -makt som ikke er mulig i en traust Europeisk hverdag. Jeg tror dette er en farlig kombinasjon, ingen viser fornuftig lederskap og trykker på bremsen. I tillegg har vi Biden med et kabinett av noen av de verste krigshisserne som kan oppdrives i USA. 

Joda Putins Russland er aggressoren her, men det er faktisk Støre og vesten som er våre ledere og vårt ansvar å appelere til. 

vesten skulle latt være å blande seg. Beklager, synes veldig synd på Ukraina altså, men jeg synes ikke det er verdt å hjelpe et land hvis det blir verdenskrig ut av det isteden. Heller et land i krig enn mange.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...