Peanut Skrevet 1. mars 2022 #3201 Del Skrevet 1. mars 2022 5 minutter siden, Mønepanne said: Daily Mail er vel ikke akkurat kjent for å være en god kilde.. Nei, og ikke han fyren heller. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 1. mars 2022 #3202 Del Skrevet 1. mars 2022 God nyhet 24m ago 21:31 In other developments, earlier today, EU officials were considering offering asylum and refugee status for soldiers who want to leave the Russian army, as long as they have not committed war crimes. Hvis russerne har et reelt alternativ kan det være de ikke vil sloss. Hittil har alternativet vært å dra tilbake til Russland. Og Russland har ikke behandla dessertører så bra. Jeg håper bare at de mer brutale elementene av motstandsfolkene i Ukraina respekterer amnestiet og ikke bare slakter ned dessertørene likevel. 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 1. mars 2022 #3203 Del Skrevet 1. mars 2022 6 minutter siden, NymeriaRhoynar said: Og Russland har ikke behandla dessertører så bra. Nei, de vil jo innføre dødsstraff igjen og siden de ble slengt ut av Europarådet eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 1. mars 2022 #3204 Del Skrevet 1. mars 2022 someone_here skrev (44 minutter siden): Godt du nevner det, men glemmer å nevne hvem som er ansvarlig for det som skjedde: Igor Ivanovitsj Strelkov, og er en russisk feltartilleriveteran som spilte en sentral rolle i Russlands annektering av Krim, og senere Krigen i Donbass. Han var sentral som arrangør av Donetsk People ' s Republic's militante grupper.[2][3] Strelkov, som er beskrevet som en russisk nasjonalist, ble anklaget av ukrainske myndigheter for terrorisme.[4]. EU har iverksatt straffetiltak mot Girkin for sin ledende rolle i den væpnede konflikten i øst-Ukraina. Det du skriver om Strelkov /Girkin , om at han var en sentral offiser i Donbassmilitsen, passer med det jeg har lest. Men noe som er uklart for meg er hvor stor rolle leiesoldatbedriften Wagner hadde, og hvilke mektige oligarker som var innblandet. Donbassurolighetene står det lite om i Norske media. Jeg tror Donbassfolk var irritert på Ukraina og ikke respekterte kuppregimet sin nasjonalistiske politikk der de krevde at folk skulle snakke på (for dem) fremmedspråket Ukrainsk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 1. mars 2022 #3205 Del Skrevet 1. mars 2022 NymeriaRhoynar skrev (12 minutter siden): God nyhet 24m ago 21:31 In other developments, earlier today, EU officials were considering offering asylum and refugee status for soldiers who want to leave the Russian army, as long as they have not committed war crimes. Hvis russerne har et reelt alternativ kan det være de ikke vil sloss. Hittil har alternativet vært å dra tilbake til Russland. Og Russland har ikke behandla dessertører så bra. Jeg håper bare at de mer brutale elementene av motstandsfolkene i Ukraina respekterer amnestiet og ikke bare slakter ned dessertørene likevel. Jeg også. Men selv de mest brutale må vel se hvor kontraproduktivt det er å drepe desertører. Det er jo den beste måten å stoppe desertering og å få russerne til å kjempe enda mer brutalt. Så håper og tror det kjøres jerndisiplin på at desertørene skal behandles så bra som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 1. mars 2022 #3206 Del Skrevet 1. mars 2022 Peanut skrev (6 minutter siden): Nei, de vil jo innføre dødsstraff igjen og siden de ble slengt ut av Europarådet eller noe sånt. Ja, det er forsåvidt rett. Jeg tenkte mer på at de blir sendt bort for å råtne i fengsler i Sibir hvor det foregår ting jeg helst ikke vil sove. Jeg har venta på at noen kommer med et reelt alternativ til å legge ned våpnene. Det holder ikke å si "Du kan jo dra tilbake til Russland." 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Marshmallow** Skrevet 1. mars 2022 #3207 Del Skrevet 1. mars 2022 Selv om puten ikke bryr seg om folket, så håper jeg de rundt han gjør. folk vil ikke at familie og venner skal dø, pga han er gal. Det vet at hvis han fyrer av atomvåpen så får de det i retur. Han har ikke kontroll på krigen nå, hvordan vil det se ut når han må krige med resten av verden? Ja han kan sende ut noen raketter, men han taper uansett. Jeg tror ikke de rundt han vil ofre alt for galskap. Han må bare forsette å klikke på de rundt, noen kommer til å få nokk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stranger15 Skrevet 1. mars 2022 #3208 Del Skrevet 1. mars 2022 Hva skjer når muslimske land blir okkupert? Da er det ingen land som sier noe Ingen sender våpen for å hjelpe, men derimot støtter med våpen de som Kriger med muslimske landene. Er det fordi da er det USA som er innblandet? Når Ukraina blir angrepet av Russland da våkner plutselig hele verden. Alle vil hjelpe Ukraina som blir angrepet. Hjelper med våpen og mannskap selv om de ikke er medlem av Nato. Noen tanker rundt dette? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 1. mars 2022 #3209 Del Skrevet 1. mars 2022 Stranger15 skrev (10 minutter siden): Hva skjer når muslimske land blir okkupert? Da er det ingen land som sier noe Ingen sender våpen for å hjelpe, men derimot støtter med våpen de som Kriger med muslimske landene. Er det fordi da er det USA som er innblandet? Når Ukraina blir angrepet av Russland da våkner plutselig hele verden. Alle vil hjelpe Ukraina som blir angrepet. Hjelper med våpen og mannskap selv om de ikke er medlem av Nato. Noen tanker rundt dette? Jeg har tenkt det samme! Og ikke bare angående muslimske land. I Afrika er det jo kriger i bøtter og spann. Noen når ikke en gang en liten notis i en avis. Men nå er det jo plutselig i nabogata, og vi kan være Next. Da våkner folk.. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBræker Skrevet 1. mars 2022 #3210 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) Har noen av dere lest denne nyhetsanalysen (for abbonenter) og kan fortelle om hva som trolig er Putins mål i Ukraina? i helgen gjorde russiske statlige medier en stor tabbe. Da fikk vi vite at Putins mål trolig er enda større enn vi tidligere har trodd. https://www.aftenposten.no/verden/nyhetsanalyse/i/mrd0X0/putins-medier-gjorde-en-stor-tabbe-naa-vet-vi-trolig-hva-maalet-hans-er Jeg fikk ikke lest mer enn dette: " Målet er å knuse den ukrainske regjeringen, ta kontroll over hele landet og løse «det ukrainske..." Endret 1. mars 2022 av AnonymBræker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
einsteinium Skrevet 1. mars 2022 #3211 Del Skrevet 1. mars 2022 Stranger15 skrev (34 minutter siden): Hva skjer når muslimske land blir okkupert? Da er det ingen land som sier noe Ingen sender våpen for å hjelpe, men derimot støtter med våpen de som Kriger med muslimske landene. Er det fordi da er det USA som er innblandet? Når Ukraina blir angrepet av Russland da våkner plutselig hele verden. Alle vil hjelpe Ukraina som blir angrepet. Hjelper med våpen og mannskap selv om de ikke er medlem av Nato. Noen tanker rundt dette? Grunnen er så enkel som at Ukraina er en "del" av oss siden de befinner seg i Europa. Det ser vi jo når Sylvi Listhaug uttaler seg om at vi må BARE hente flyktninger fra Ukraina, og stenge grensen for de som kommer fra alle andre steder. I tillegg har Ukraina ønske om å utvikle seg mer i en demokratisk retning - dette støtter vesten. At andre land som tidligere har vært en del av kommunismen nå er på vei mot vår ideologi gjør at vi støtter det, og et tilbakefall på kommunismen for Ukraina som utvikler seg i riktig retning er et tilbakeskritt for vesten. Vesten har ingen interesser i å blande seg i muslimske land. Ikke har disse landene tenkt å utvikle seg til noe vi liker ideologisk sett, og ikke har disse tett samarbeid med noen andre i vesten. Vi har rett og slett ikke noe å tjene på. Ikke er det heller like lett å forstå konfliktene når de ikke står oss like nært ... Russlands motiv har vært kjent for oss lenge opp gjennom historien, for landet vårt har vært påvirket av dette. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oleidole1999 Skrevet 1. mars 2022 #3212 Del Skrevet 1. mars 2022 Tilbake i 2019 hevdet Donald Trump at Ukraina er et av de mest korrupte land i verden, og han var ukomfortabel med å støtte de økonomisk. Krigen i ukraina er tragisk og den sivile befolkningen lider, men landet er ikke vesten, og alle de milliardene de får, vil til slutt havne i oligarkenes hender, for ja, ukraina har også sine oligarker. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 2. mars 2022 #3213 Del Skrevet 2. mars 2022 Ville vært interessant med vestlige styrker i Hviterussland nå, på bombetokt, for å gi dem en lærepenge og som en advarsel til Russland om at dere er next. Russland og Hviterussland bør tvinges tilbake for å forsvare seg på hjemmebane. Bare synd at det øker sannsynligheten for at Russland tyr til atomvåpen, og det virker uansett risikabelt å bevege seg inn i disse landene, piloter/soldater vil miste livet osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 2. mars 2022 #3214 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) Stranger15 skrev (4 timer siden): Hva skjer når muslimske land blir okkupert? Da er det ingen land som sier noe Ingen sender våpen for å hjelpe, men derimot støtter med våpen de som Kriger med muslimske landene. Er det fordi da er det USA som er innblandet? Når Ukraina blir angrepet av Russland da våkner plutselig hele verden. Alle vil hjelpe Ukraina som blir angrepet. Hjelper med våpen og mannskap selv om de ikke er medlem av Nato. Noen tanker rundt dette? Vel, jeg støtter i hvert fall amerikanernes tilstedeværelse i de muslimske landene, og mener at det var en kjempetabbe å trekke seg ut av Afghanistan. Amerikanerne/vesten prøver å rette opp i det som har gått galt i visse land, og få dem på rett kjøl. Man har begått feil, sivile har blitt drept osv, men i det store og hele har de min støtte. Endret 2. mars 2022 av norw 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honeywell Skrevet 2. mars 2022 #3215 Del Skrevet 2. mars 2022 Norge har gitt flere milliarder til for eksempel Syria og Somalia krisen. Så blir for dumt å si at vi bare er opptatt av våre egne. Hadde det brutt ut krig i Norge, ville ikke dette blitt en like stor nyhetssak i muslimske land, som i Sverige. Sannsynligvis ville heller ikke muslimske land hjulpet oss på noen som helst måte. Selv om vi har hjulpet dem aldri så mye på ulike måter. Tatt inn flyktninger har vi også. Sånne som mener dette, blir aldri fornøyd. Vil nesten si det er litt rasistisk tankegang. Selvfølgelig er ulykker osv som skjer i Norge, større nyheter i Norge enn i fks Kina. Skal vi da være sure på at ikke kineserne dekket Åsta ulykken for eksempel? 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest someone_here Skrevet 2. mars 2022 #3216 Del Skrevet 2. mars 2022 likestilling skrev (6 timer siden): Hæh? Hvordan kommer du frem til at han er ansvarlig for dette? Fordi det er han som begynte å fange institusjoner i Donetsk. Igjen, han er en erfaren fsb offiser og kommer fra Russland. Høres det litt rart ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest someone_here Skrevet 2. mars 2022 #3217 Del Skrevet 2. mars 2022 I Grosny skrev (6 timer siden): Det du skriver om Strelkov /Girkin , om at han var en sentral offiser i Donbassmilitsen, passer med det jeg har lest. Men noe som er uklart for meg er hvor stor rolle leiesoldatbedriften Wagner hadde, og hvilke mektige oligarker som var innblandet. Donbassurolighetene står det lite om i Norske media. Jeg tror Donbassfolk var irritert på Ukraina og ikke respekterte kuppregimet sin nasjonalistiske politikk der de krevde at folk skulle snakke på (for dem) fremmedspråket Ukrainsk. Strelkov er den som begynte hele hybridkrigen i Donbas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 2. mars 2022 #3218 Del Skrevet 2. mars 2022 Jeg syns sanksjonene mot Russland, samt utsending av våpen, virker lite gjennomtenkt. Jeg syns heller ikke det er riktig å ødelegge økonomien deres. Jeg er skuffet over Europas evne til diplomati i denne saken. Jeg ønsker ikke Ukraina hverken som medlem i EU eller NATO. La de forbli et nøytralt land med en avtale om at hvis Russland angriper Ukraina, så blir de påført økonomiske sanksjoner slik som i dag. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunarstone Skrevet 2. mars 2022 #3219 Del Skrevet 2. mars 2022 lille pille skrev (1 minutt siden): Jeg syns sanksjonene mot Russland, samt utsending av våpen, virker lite gjennomtenkt. Jeg syns heller ikke det er riktig å ødelegge økonomien deres. Jeg er skuffet over Europas evne til diplomati i denne saken. Jeg ønsker ikke Ukraina hverken som medlem i EU eller NATO. La de forbli et nøytralt land med en avtale om at hvis Russland angriper Ukraina, så blir de påført økonomiske sanksjoner slik som i dag. Helt enig. Dette er veien å gå. Vi er på dypt vann nå. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 2. mars 2022 #3220 Del Skrevet 2. mars 2022 lille pille skrev (11 minutter siden): Jeg syns sanksjonene mot Russland, samt utsending av våpen, virker lite gjennomtenkt. Jeg syns heller ikke det er riktig å ødelegge økonomien deres. Jeg er skuffet over Europas evne til diplomati i denne saken. Jeg ønsker ikke Ukraina hverken som medlem i EU eller NATO. La de forbli et nøytralt land med en avtale om at hvis Russland angriper Ukraina, så blir de påført økonomiske sanksjoner slik som i dag. Diplomati funker ikke på Putin. Han hadde invadert Ukraina uansett. Dette viser seg nå å ha vært en plan han har hatt lenge. Og selvsagt vil han ikke stoppe der. Han ønsker et nytt Sovjet, og kommer til å gå etter Moldova, Georgia etc. Det er kun én ting som kan stanse han nå; hans egne. Når de økonomiske sanskjonene etterhvert rammes så knallhardt at det går kraftig utover folkets hverdag og levestandard, noe de allerede har begynt å merke, så få vi håpe at de skjønner hva som skjer, og at folket vil vende seg mer og mer mot han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå