MAGEROST Skrevet 1. mars 2022 #3101 Skrevet 1. mars 2022 Jajajane skrev (Akkurat nå): Russland har også åpen innbydelse til å være med på denne øvelsen, så tror ikke 30.000 soldater vil få Russland til å sutre. Joda, de vil fremstille denne faste øvelsen som noe ekstraordinært som aldri før har blitt gjennomført og ett angrep fra naziregimet i Norge. Nå har Russland alltid vært ganske salty mot cold response, tross at de får være observatører. 2
PITTY Skrevet 1. mars 2022 #3102 Skrevet 1. mars 2022 I Grosny skrev (2 minutter siden): Han er så massedrepende farlig at folk, offiserer eller politi kan pågripe han med visshet om at de dør i aksjonen. Vi har i årevis hatt one way missions.. Kamikaze i krigens ånd, og mangt i religionens ånd. Hvorfor ikke nå i å redde klodens ånd ? 1
askefast Skrevet 1. mars 2022 #3103 Skrevet 1. mars 2022 Jajajane skrev (40 minutter siden): Vi er for lengst passert å provosere. Nå har vi levert våpen til motparten, og som du sier skulle vi få redaksjoner som vi aldri før har sett. Han har en plan, folk reagerer på at det ikke skjer så mye enda. Folk tolker det som om at det går dårlig, jeg tenker det motsatte. Hvis dere hørte på «ekspertene» på nyhetene nå, så sa de alle det samme. Ingen vet hva Putin tenker, og det bety så mangt. At de ikke har tatt i bruk flyvåpen osv enda, er et tegn på at det ikke er behov for det enda. Ukraina jobber ræva av seg, mens Russland ligger «lavt» og har så vidt begynt. Tror vi får se mye elendighet fremover, og at vi garantert får reaksjoner fra Putin, som han lovet oss. At vi utestenger alle russere i absolutt alt, er ikke et pluss. Jeg tror straffen mot vesten vil avhenge av hvordan han lykkes i Ukraina. Får han det som han vil i Ukraina, blir det ingen atombombe. Taper han krigen blir han som en skadeskutt bjørn. Jeg tror han da vil legge all skyld på vesten, at vesten har sendt våpen til Ukraina, etc. Jeg tror videre at han vil dirre av sinne, selvforakt og hevnlyst. Det er da atomvåpenene kommer... 4 1
Hjertestein Skrevet 1. mars 2022 #3104 Skrevet 1. mars 2022 For en fantastisk mann Zelenskyy er. Ikke en feiging slik som Putin. 6 7 1
askefast Skrevet 1. mars 2022 #3105 Skrevet 1. mars 2022 Egenskap skrev (12 minutter siden): Europaparlamentet: Anbefaler at Ukraina blir EU-kandidat Europaparlamentet har anbefalt at Ukraina får status som EU-kandidat. Det skriver blant annet Gerashchenko på sin Telegram-bruker. Det er også bekreftet at Europaparlamentet selv. Under møtet i Europaparlamentet tirsdag ble dokumentet tilhørende saken godkjent av 637 parlamentarikere. 13 stemte imot, mens 26 ikke avga sin stemme. Jeg forstår ikke helt logikken til all denne eskaleringen? Tror de at alt dette skal bidra til at det blir fred? Jeg tenker dette bare bidrar til å eskalere konflikten ytterligere. Vi vet nå hvor redd Putin er for at Ukraina skal bli med i NATO, dra landet mot vesten etc. Og så velger de dette trekket? Jeg forstår det ikke! Vi ønsker alle fred, og jeg tror veldig mange istendig ber om at det skal bli fred. 4 1
askefast Skrevet 1. mars 2022 #3106 Skrevet 1. mars 2022 Anne Liese Braun skrev (10 minutter siden): nå er hovedstaden mer eller mindre helt omringet, stemmer ikke det? Jeg er virkelig ikke veldig optimistisk på Ukrainas vegner lenger. TV tårnene knust - presidenten mister muligheten til å kommunisere med folket. Hvor lang tid tar det før våpnene fra Vesten blir levert? Vi vil jo gjerne tro at det som sies og loves også virkelig overholdes, men.. kan det være tomme ord fra Vesten? Hvis det tar 14 dager før man i det hele tatt får de første hjelmene fram, (grepet ut av luften - jeg vet ikke) kan det hende at det uansett for sent og aksjonen avblåses. Hva tror dere? Tror det allerede er på vei. Dette blir sendt med ekspress til en grense, sikkert i sørvest, og smuglet inn i ulike etapper.
Becky Skrevet 1. mars 2022 #3107 Skrevet 1. mars 2022 (endret) Trampstamped skrev (1 time siden): Jeg syns det kommer ut veldig lite nyheter i dag, på alle nyhetssider. Gjør det faktisk det, eller kan jeg ha fått en eller annen form for russisk informasjons blokk? Jeg skjønner der vil være mindre nyheter fra inne i Ukraina siden journalistene er sendt hjem, men likevel. Enig med deg. Ikke at jeg tror det har noe med russisk blokk å gjøre. Men lederne av dette landet har nok mye å gjøre nå. Endret 1. mars 2022 av Becky
Jeffe Skrevet 1. mars 2022 #3108 Skrevet 1. mars 2022 MAGEROST skrev (13 minutter siden): Joda, de vil fremstille denne faste øvelsen som noe ekstraordinært som aldri før har blitt gjennomført og ett angrep fra naziregimet i Norge. Nå har Russland alltid vært ganske salty mot cold response, tross at de får være observatører. Kommer de til å kalle oss naziregimet? Høres ikke riktig ut
Gjest Acer Skrevet 1. mars 2022 #3109 Skrevet 1. mars 2022 MAGEROST skrev (2 minutter siden): Joda, de vil fremstille denne faste øvelsen som noe ekstraordinært som aldri før har blitt gjennomført og ett angrep fra naziregimet i Norge. Nå har Russland alltid vært ganske salty mot cold response, tross at de får være observatører. Mange russiske soldater hevder det vart sagt de skulle på en øvelse, men er blitt regelret lurt inn i krigshandlinger. Hvordan kampmoralen er blandt russiske soldater er det ikkje som mange som vet forløbi, men de har nok ikkje noe valg en å adlyde ordrer fra generalene. Kampviljen hos Putin, og hans disipler er tydelegvis stor, og sålenge desse morderne sitter m/ makter vil verden fortsatt stå overfor trussler. Det vil nok bli utlovet stor dusør til den personen som greier å få plassert en kule i tinningen på Putin.
Trampstamped Skrevet 1. mars 2022 #3110 Skrevet 1. mars 2022 askefast skrev (20 minutter siden): Jeg forstår ikke helt logikken til all denne eskaleringen? Tror de at alt dette skal bidra til at det blir fred? Jeg tenker dette bare bidrar til å eskalere konflikten ytterligere. Vi vet nå hvor redd Putin er for at Ukraina skal bli med i NATO, dra landet mot vesten etc. Og så velger de dette trekket? Jeg forstår det ikke! Vi ønsker alle fred, og jeg tror veldig mange istendig ber om at det skal bli fred. Ukraina har bedt om hastemedlemskap i EU, fordi de ønsker å markere at de ikke føler tilhørighet til Russland men Europa og ønsker handle med Europa, ikke Russland. Eu er ikke det samme som Nato. Man ser heller ikke for seg at Ukraina kan bli Eu medlem på lenge, da det er en rekke krav et land må oppfylle for å bli godtatt. Så det er mest av alt symbolsk der det ikke betyr noe mer en at Ukraina kan begynne å jobbe mot å oppfylle EUs krav til godkjennelse. Men selvfølgelig: russerne greier sikkert å fremsette noen løgner rundt dette også. De anklagde jo Tyskland for å være nazister også i dag i regi av det slitsomme kvinnemennesket Zakharova, samtidig som de selv drev å bombet jødiske gravplasser i Ukraina, trolig bare for å pisse på den Ukrainiske president. 2
Gjest someone_here Skrevet 1. mars 2022 #3111 Skrevet 1. mars 2022 askefast skrev (45 minutter siden): Jeg forstår ikke helt logikken til all denne eskaleringen? Tror de at alt dette skal bidra til at det blir fred? Jeg tenker dette bare bidrar til å eskalere konflikten ytterligere. Vi vet nå hvor redd Putin er for at Ukraina skal bli med i NATO, dra landet mot vesten etc. Og så velger de dette trekket? Jeg forstår det ikke! Vi ønsker alle fred, og jeg tror veldig mange istendig ber om at det skal bli fred. Jeg antar at fredsavtalen skal inneholde at Ukraina får bli med i EU, men ikke i NATO. På denne måten får Ukraina sin vilje, og heller ikke Russland blir sett på som taper
Gjest someone_here Skrevet 1. mars 2022 #3112 Skrevet 1. mars 2022 Skybe skrev (38 minutter siden): Mange russiske soldater hevder det vart sagt de skulle på en øvelse, men er blitt regelret lurt inn i krigshandlinger. Hvordan kampmoralen er blandt russiske soldater er det ikkje som mange som vet forløbi, men de har nok ikkje noe valg en å adlyde ordrer fra generalene. Kampviljen hos Putin, og hans disipler er tydelegvis stor, og sålenge desse morderne sitter m/ makter vil verden fortsatt stå overfor trussler. Det vil nok bli utlovet stor dusør til den personen som greier å få plassert en kule i tinningen på Putin. Dette er løgn, de visste hva de skulle.
Gjest someone_here Skrevet 1. mars 2022 #3113 Skrevet 1. mars 2022 I Grosny skrev (2 timer siden): Det kan se ut som om Putin har stor-russiske visjoner, men han kan umulig ha den støtten i befolkningen som kan gjøre ekspansjon mulig. Jeg lurer forresten på om Putin lever til påske. Over en million russere har skrevet under mot krigen og han har stor motvilje i forsvaret og sannsynligvis også i FSB. Jeg har iallfall null bekymring om noen invasjon i andre land enn Ukraina og håper og tror på rask tilbaketrekning. Nå er det hele 71% som støtter putain, sammenlignet med 60 for noen uker siden
kar90 Skrevet 1. mars 2022 #3114 Skrevet 1. mars 2022 someone_here skrev (2 minutter siden): Dette er løgn, de visste hva de skulle. Det er vel ingen grunn til å tro at de viste noe annet enn det Russland uttalte på forhånd av invasjonen. At det kun handlet om øvelser. 3
tussi84 Skrevet 1. mars 2022 #3115 Skrevet 1. mars 2022 someone_here skrev (1 minutt siden): Dette er løgn, de visste hva de skulle. spiller forsåvidt ingen rolle hva de har blitt fortalt og ikke. De har ikke noen annet valg enn å gjøre det de blir beordret til. Gjør dem det ikke, så blir de arrestert, i verste fall drept. Det er ikke slik at mange i det militære Tyskland likte hva dem gjorde under den 2.verdenskrig heller. De ble tvunget. 2
martine96 Skrevet 1. mars 2022 #3116 Skrevet 1. mars 2022 askefast skrev (49 minutter siden): Jeg forstår ikke helt logikken til all denne eskaleringen? Tror de at alt dette skal bidra til at det blir fred? Jeg tenker dette bare bidrar til å eskalere konflikten ytterligere. Vi vet nå hvor redd Putin er for at Ukraina skal bli med i NATO, dra landet mot vesten etc. Og så velger de dette trekket? Jeg forstår det ikke! Vi ønsker alle fred, og jeg tror veldig mange istendig ber om at det skal bli fred. Jeg tror logikken er at vestlige land ønsker fred, mens Putin gjør alt for å sikre det motsatte. For å demonstrere at krig ikke er ålreit, er de vestlige landene villig til å fire på noen gamle prinsipper. De vil ikke bare stå og se på at han knuser et selvstendig land. 2 1
Gjest someone_here Skrevet 1. mars 2022 #3117 Skrevet 1. mars 2022 kar90 skrev (Akkurat nå): Det er vel ingen grunn til å tro at de viste noe annet enn det Russland uttalte på forhånd av invasjonen. At det kun handlet om øvelser. Jeg har sett meldingene til noen av de drepte russiske soldatene, de visste hva de skulle.
Utsiden Skrevet 1. mars 2022 #3118 Skrevet 1. mars 2022 51 minutter siden, askefast said: Jeg forstår ikke helt logikken til all denne eskaleringen? Tror de at alt dette skal bidra til at det blir fred? Jeg tenker dette bare bidrar til å eskalere konflikten ytterligere. Vi vet nå hvor redd Putin er for at Ukraina skal bli med i NATO, dra landet mot vesten etc. Og så velger de dette trekket? Jeg forstår det ikke! Vi ønsker alle fred, og jeg tror veldig mange istendig ber om at det skal bli fred. Syns det er rare greier som foregår. Den gamle verden møter den nye. Autoritære kjeltringen Putin møter twitrende Macron, som ser ut til å tro han vinner krigen med likes. De snakker ikke bare forskjellige språk, jeg tror de er på to forskjellige planeter. Ser ikke mye lyst for fortsettelsen. Mitt syn på EU til side. Er det så veldig lurt, jeg mener om fred er målet(?) og stemme på Ukrainas EU kandidatur nå? Skal være forsiktig med å kritisere Zelenskyy her inne (jo Putin er en hestkuk😁) men er slike handlinger det beste for folket? 5
Jajajane Skrevet 1. mars 2022 #3119 Skrevet 1. mars 2022 someone_here skrev (8 minutter siden): Nå er det hele 71% som støtter putain, sammenlignet med 60 for noen uker siden Det kan jeg tenke meg, jeg tror det slår feil an det verden prøver på nå… når vi straffer alle russere, så er det jo vi selv som ber om at de snur ryggen til oss også! 3
Smos1 Skrevet 1. mars 2022 #3120 Skrevet 1. mars 2022 someone_here skrev (8 minutter siden): Jeg har sett meldingene til noen av de drepte russiske soldatene, de visste hva de skulle. Jeg har Også sett meldinger av fra russiske soldater hjem til foreldrene sine - de visste ikke hva de skulle. 5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå