Kid Cox Skrevet 1. mars 2022 #3141 Del Skrevet 1. mars 2022 Vi har virkelig bæsjet på leggen når det kommer til denne våpenforsendelsen. Nå sitter vi på limpinnen og håper på at vi skal gå klar. Et russisk angrep kan skje når som helst. Vi deler mange km grense med Russland. At norske våpen dreper russiske soldater vil selvsagt provosere enormt. Naboland bør sitte stille i båten og ikke provosere denne farlige mannen. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goldlion Skrevet 1. mars 2022 #3142 Del Skrevet 1. mars 2022 Kid Cox skrev (2 minutter siden): Vi har virkelig bæsjet på leggen når det kommer til denne våpenforsendelsen. Nå sitter vi på limpinnen og håper på at vi skal gå klar. Et russisk angrep kan skje når som helst. Vi deler mange km grense med Russland. At norske våpen dreper russiske soldater vil selvsagt provosere enormt. Naboland bør sitte stille i båten og ikke provosere denne farlige mannen. Ja, nå må vi faktisk bare ta det som kommer vår vei, vel vitende om at vi er skyld i det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RS_ Skrevet 1. mars 2022 #3143 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) T1gerlilje skrev (2 timer siden): En gedigen tabbe av Norge å sende våpen til Ukraina. Hvilke våpen? Norge har jo bare sendt håndholdte fredsbevarende apparater som skal brukes i spesialoperasjoner... 😏 Endret 1. mars 2022 av RS_ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smos1 Skrevet 1. mars 2022 #3144 Del Skrevet 1. mars 2022 someone_here skrev (15 minutter siden): Og hvem/hva, hvilke kilder kan vi stole på? Det er også videoer av flere russere som er tatt i fangenskap på forskjellige steder som alle sier det samme. det er visstnok en av grunnene til at de russiske styrkene ikke hadde nok mat eller bensin, de visste som sagt ikke at de skulle i krig..! Vil også presisere at det er unge gutter det er snakk om, typ 18 åringer som blir drept. Det er tragisk 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 1. mars 2022 #3145 Del Skrevet 1. mars 2022 Vi skulle ikke ha sendt våpen. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 1. mars 2022 #3146 Del Skrevet 1. mars 2022 Jeg har ikke lest alt siden sist jeg var aktiv i denne tråden. Den vokser noe enormt så beklager om jeg tar opp ting som allerede er diskutert. Jeg er forresten ikke enig i at det var feil å sende våpen. Ukrainerne trenger all den hjelpen de kan få. Det virker ikke som denne invasjonen var særlig godt planlagt. Leser om russere som blir tatt til fange, at de trodde de skulle på øvelse og så plutselig blir de sendt i krigen og så denne kolonnen som er på vei til Kyiv. De har vært på vei i flere dager så det går utrolig sakte. De virker som de russiske soldatene er blitt fortalt løgner om hva de skulle og ser i denne artikkelen at de mener at kampmoralen er lav. https://www.nrk.no/urix/_-ser-ut-som-russerne-har-problemer-med-kampmoralen-1.15874965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 1. mars 2022 #3147 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) AprilRyan skrev (6 minutter siden): Det virker ikke som denne invasjonen var særlig godt planlagt. Leser om russere som blir tatt til fange, at de trodde de skulle på øvelse og så plutselig blir de sendt i krigen og så denne kolonnen som er på vei til Kyiv. De har vært på vei i flere dager så det går utrolig sakte. De virker som de russiske soldatene er blitt fortalt løgner om hva de skulle og ser i denne artikkelen at de mener at kampmoralen er lav. https://www.nrk.no/urix/_-ser-ut-som-russerne-har-problemer-med-kampmoralen-1.15874965 Det med å fortelle soldatene at det bare var øvelse er vel kanskje for å holde invasjonen og invasjonsdatoen hemmelig. Putin kunne jo ikke fortalt 1 million soldater at de skulle til krig samtidig som han fortalte resten av verden at det var snakk om en øvelse. Endret 1. mars 2022 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 1. mars 2022 #3148 Del Skrevet 1. mars 2022 Nimbus2000 skrev (Akkurat nå): Det med å fortelle soldatene at det bare var øvelse er vel kanskje for å holde invasjonen og invasjonsdatoen hemmelig. Putin kunne jo ikke fortalt 1 million soldater at de skulle til krig samtidig som han fortalte resten av verden at det var snakk om en øvelse. Neida, selvfølgelig ikke, men de var jo ikke litt forberedt. Manglet mat og andre forsyninger så det var jo dårlig planlagt og spontant, men det kan virke som Putin trodde at det skulle gå kjapt og greit. Han undervurderte den motstanden de fikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 1. mars 2022 #3149 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) AprilRyan skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke lest alt siden sist jeg var aktiv i denne tråden. Den vokser noe enormt så beklager om jeg tar opp ting som allerede er diskutert. Jeg er forresten ikke enig i at det var feil å sende våpen. Ukrainerne trenger all den hjelpen de kan få. Det virker ikke som denne invasjonen var særlig godt planlagt. Leser om russere som blir tatt til fange, at de trodde de skulle på øvelse og så plutselig blir de sendt i krigen og så denne kolonnen som er på vei til Kyiv. De har vært på vei i flere dager så det går utrolig sakte. De virker som de russiske soldatene er blitt fortalt løgner om hva de skulle og ser i denne artikkelen at de mener at kampmoralen er lav. https://www.nrk.no/urix/_-ser-ut-som-russerne-har-problemer-med-kampmoralen-1.15874965 Den der er litt vrien. Våpenforsendelsen kan framskynde et angrep på administrasjonssenteret i Kiev, fordi angriperne vil mene at det er lettere å ta Kiev før våpnene kommer . Putin ber jo innbyggerne om å evakuere, og vil muligens anse alle som blir igjen som soldater som skal drepes, og bruke monstervåpen i Kiev sentrum. Men våpnene fra Europa vil nok hindre Russland i å ta Vest-Ukraina. Endret 1. mars 2022 av I Grosny 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 1. mars 2022 #3150 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) Vi har på TV-en fått sett den store flykningstraumen på veg til Polen, Romania, og vestlige land. Mange Ukrainere har tette bånd til Russland, og undres på hvor mange Ukrainere som flykter over grensene til fienden Russland ? Endret 1. mars 2022 av Skybe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 1. mars 2022 #3151 Del Skrevet 1. mars 2022 AprilRyan skrev (1 minutt siden): Neida, selvfølgelig ikke, men de var jo ikke litt forberedt. Manglet mat og andre forsyninger så det var jo dårlig planlagt og spontant, men det kan virke som Putin trodde at det skulle gå kjapt og greit. Han undervurderte den motstanden de fikk. Ja, jeg tror også Putun undervurderte motstanden. Håper russerne snart skjønner hvor galskap dette er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 1. mars 2022 #3152 Del Skrevet 1. mars 2022 Skybe skrev (1 minutt siden): Vi har på TV-en fått sett den store flykningstraumen på veg til Polen, Romania, og vestlige land. Mange Ukrainere har tette bånd til Russland, og undres på hvor mange Ukrainere som flykter over grensene til Russland ? Det er faktisk en god del. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 1. mars 2022 #3153 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) I Grosny skrev (5 minutter siden): Den der er litt vrien. Våpenforsendelsen kan framskynde et angrep på administrasjonssenteret i Kiev, fordi angriperne vil mene at det er lettere å ta Kiev før våpnene kommer . De ber jo innbyggerne om å evakuere, og vil muligens anse alle som blir igjen som soldater som skal drepes, og bruke monstervåpen i Kiev sentrum. Men våpnene vil nok hindre Russland i å ta Vest-Ukraina. Ja, jeg antar at fokuset er på å ta Kyiv. Den kolonnen som er på vei er jo ikke akkurat liten, men jeg synes det er feil å si at vi ikke skulle sendt våpen fordi da risikerer vi vår egen sikkerhet. Det gjør vi vel uansett siden vi er med i Nato og det hadde bare virket feigt om Norge skulle si nei av frykt. Endret 1. mars 2022 av AprilRyan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 1. mars 2022 #3154 Del Skrevet 1. mars 2022 Nimbus2000 skrev (1 minutt siden): Ja, jeg tror også Putun undervurderte motstanden. Håper russerne snart skjønner hvor galskap dette er. Ja, det virker som mange synes det, men ikke mange nok enda i hvert fall og Putins nærmeste er vel enn så lenge lojale mot han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 1. mars 2022 #3155 Del Skrevet 1. mars 2022 I Grosny skrev (3 minutter siden): Den der er litt vrien. Våpenforsendelsen kan framskynde et angrep på administrasjonssenteret i Kiev, fordi angriperne vil mene at det er lettere å ta Kiev før våpnene kommer . Putin ber jo innbyggerne om å evakuere, og vil muligens anse alle som blir igjen som soldater som skal drepes, og bruke monstervåpen i Kiev sentrum. Men våpnene fra Europa vil nok hindre Russland i å ta Vest-Ukraina. Det vil være utilgivelig. Ikke bare fra Putin, men også fra soldatene som velger å følge en slik ordre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 1. mars 2022 #3156 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) AprilRyan skrev (2 minutter siden): Ja, jeg antar at fokuset er på å ta Kyiv. Den kolonnen som er på vei er jo ikke akkurat liten, men jeg synes det er feil å si at vi skulle sendt våpen fordi da risikerer vi vår egen sikkerhet. Det gjør vi vel uansett siden vi er med i Nato og det hadde bare virket feigt om Norge skulle si nei av frykt. Ukraina er ikke Nato-land så våpen fra Norge er et selvstendig initiativ uavhengig av NATO. Vi riskerer forsåvidt noen atombomber her, men det som bekymrer meg mer er at våpnene provoserer fram et raskere, mer brutalt og mer massedødelig angrep på KIev. Min strategi ville ha vært å forhandle og forsøke å utsette krigshandlignger for å gi russerne tid til å arrestere Putin og trekke seg tilbake med minst mulig kriging. Endret 1. mars 2022 av I Grosny 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 1. mars 2022 #3157 Del Skrevet 1. mars 2022 Egenskap skrev (46 minutter siden): jeg regner med dem ikke er velkommen. De er jo blitt avvist på alle andre arenaer så det vil være merkelig om de kan få være observatør. Helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 1. mars 2022 #3158 Del Skrevet 1. mars 2022 Nimbus2000 skrev (4 minutter siden): Det vil være utilgivelig. Ikke bare fra Putin, men også fra soldatene som velger å følge en slik ordre. Det er ikke bare russiske soldater som angriper, men også Tsjetsjenere, og disse har ingen respekt for Ukrainske liv. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 1. mars 2022 #3159 Del Skrevet 1. mars 2022 AprilRyan skrev (13 minutter siden): Neida, selvfølgelig ikke, men de var jo ikke litt forberedt. Manglet mat og andre forsyninger så det var jo dårlig planlagt og spontant, men det kan virke som Putin trodde at det skulle gå kjapt og greit. Han undervurderte den motstanden de fikk. Er det faktisk bekreftet at dette stemmer? At russiske soldater faktisk har gått tom for mat og drivstoff? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 1. mars 2022 #3160 Del Skrevet 1. mars 2022 I Grosny skrev (4 minutter siden): Ukraina er ikke Nato-land så våpen fra Norge er et selvstendig initiativ uavhengig av NATO. Vi riskerer forsåvidt noen atombomber her, men det som bekymrer meg mer er at våpnene provoserer fram et raskere, mer brutalt og mer massedødelig angrep på KIev. Min strategi ville ha vært å forhandle og forsøke å utsette krigshandlignger for å gi russerne tid til å arrestere Putin og trekke seg tilbake med minst mulig kriging. Jeg ser ikke at jeg skrev at Ukraina er med i Nato. Poenget mitt var at om Putin bestemmer seg for å begynne med noe i et Nato-land så risikerer vi uansett vår sikkerhet. Tja, slik jeg ser det så er ikke Putin interessert i forhandlinger med mindre han får viljen sin og så lurer jeg på hvem i Russland som skal arrestere han? Han sitter på et enevelde og de nærmest han er fortsatt lojale så jeg ser ikke hvordan en slik strategi skulle fungert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå