Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Anne Liese Braun said:

Hvis Putin så mye som fiser mot Norge, tar jeg på meg uniform og stiller meg opp på fronten! 

Jeg merker at jeg bare blir mer og mer forbanna! Han kan faen steike meg bare prøve seg 

Enveisbillett til Australia er bestilt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anne Liese Braun skrev (7 minutter siden):

Hvis Putin så mye som fiser mot Norge, tar jeg på meg uniform og stiller meg opp på fronten! 

Jeg merker at jeg bare blir mer og mer forbanna! Han kan faen steike meg bare prøve seg 

Jeg joiner.. har steikepanna klar..

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (1 time siden):

Hvis alle hadde trukket seg unna og latt Ukraina bli overtatt av Russland, hva hadde skjedd etter det? Hadde han vært fornøyd med det eller fortsatt?

Fortsatt. Nesten garantert. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (13 minutter siden):

Nå er atom-krig mot vesten en meget dårlig strategi.. Det eneste man garantert oppnår med dette er selvutslettelse. 

Han har jo selv sagt at en verden uten Russland er en verden som ikke er verdt å ha. Så hvis man tenker som han, så kan man tenke at hvis noen truer Russland i graven så utsletter han like greit så mye han kan før den tid. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (1 time siden):

Hvis alle hadde trukket seg unna og latt Ukraina bli overtatt av Russland, hva hadde skjedd etter det? Hadde han vært fornøyd med det eller fortsatt?

Sannsynlig vis. I Putin og mange russere sin verdensanskuelse ble russere i Luhansk/Donbass utsatt for reelle grove overgrep fra Ukrainsk sikkerhetspoliti, militær, regulert politi og sivilbefolkning i svært lang tid. Dette var den drivende faktoren for at de slutt grep inn militært. 

Jeg har venner og bekjente både i Russland og Ukraina som bekrefter voldtekter av og drap på russere i blant annet Luhansk. Systematiske overgrep fra ukrainske myndigheter (politi, millits, militær). Ukraina er velkjent for å ha et  stort innslag av nasjonalister og ja, nynazister i sine væpnede styrker. 

Bare for å understreke det, jeg er 100% mot Putin og hans vanvidd. Jeg støtter den Ukrainske motstanden fullt ut, og håper Putin enten blir styrtet av sitt eget folk, eller tatt av dage. Det er eneste utveien nå slik jeg ser det.

Men vær så vennlig å forstå litt av bakgrunnen for krigen vi ser nå. Ukraina er ikke et land av blomsterbarn og engler. Svært mange russere har lidd stort i Ukraina. Dette blir litt glemt nå som Putin velger å gå i full «Hitler mode». 

Ja, russisk statseide/kontrollerte medier er rene propagandamaskiner. Men all informasjonen som kommer ut fra Ukraina nå er også 100% propaganda fra Ukrainsk side, Ikke glem det. 

Jeg gruer meg til mer reelle tapstall kommer for dagen. Jeg frykter mange tusen drepte Ukrainere så vel som russere. Bildene dere ser på feks twitter fra Russiske kolonner i brann, med drepte og maltrakterte soldater strødd rundt, finner man også tilsvarende av med nedslaktede Ukrainere og haugevis av Ukrainsk materiell i brann. Du ser det bare ikke på twitter, face, insta osv grunnet sensuren av russisk videomateriale og den massive propagandaen fra Ukraina.

Endret av sicario
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (2 minutter siden):

Sannsynlig vis. I Putin og mange russere sin verdensanskuelse ble russere i Luhansk/Donbass utsatt for reelle grove overgrep fra Ukrainsk sikkerhetspoliti, militær, regulert politi og sivilbefolkning i svært lang tid. Dette var den drivende faktoren for at de slutt grep inn militært. 

Jeg har venner og bekjente både i Russland og Ukraina som bekrefter voldtekter av og drap på russere i blant annet Luhansk. Systematiske overgrep fra ukrainske myndigheter (politi, millits, militær). Ukraina er velkjent for å ha et  stort innslag av nasjonalister og ja, nynazister i sine væpnede styrker. 

Bare for å understreke det, jeg er 100% mot Putin og hans vanvidd. Jeg støtter den Ukrainske motstanden fullt ut, og håper Putin enten blir styrtet av sitt eget folk, eller tatt av dage. Det er eneste utveien nå slik jeg ser det.

Men vær så vennlig å forstå litt av bakgrunnen for krigen vi ser nå. Ukraina er ikke et land av blomsterbarn og engler. Svært mange russere har lidd stort i Ukraina. Dette blir litt glemt nå som Putin velger å gå i full «Hitler mode». 

Ja, russisk statseide/kontrollerte medier er rene propagandamaskiner. Men all informasjonen som kommer ut fra Ukraina nå er også 100% propaganda fra Ukrainsk side, Ikke glem det. 

Jeg gruer meg til mer reelle tapstall kommer for dagen. Jeg frykter mange tusen drepte Ukrainere så vel som russere. Bildene dere ser på feks twitter fra Russiske kolonner i brann, med drepte og maltrakterte soldater strødd rundt, finner man også tilsvarende av med nedslaktede Ukrainere og haugevis av Ukrainsk materiell i brann. Du ser det bare ikke på twitter, face, insta osv grunnet sensuren av russisk videomateriale og den massive propagandaen fra Ukraina.

Takk for et balansert innlegg som ikke bare er ensidig hysteri...

De som vil ha historie kan finne videoer på youtube fra konflikten i Ukraina, det har vært begått grusomme overgrep mot russiske minoriteter der også.

Azov er en del av den ukrainske hæren og har vært det siden 2014, og det er så mye propaganda og løgner fra Ukraina nå at det er helt umulig å skille sant fra usant. Et godt eksempel er den raketten de klarte å skyte inn i en blokk i Kiev, og så skyldte de på Russland.

Jeg skal ikke linke til grusomme videoer på youtube, men dette er ingen enkel konflikt i sort/hvitt.

Azov Battalion - Wikipedia

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser i vg at; russiske atomvåpen kan plasseres på grensen mot Nato-landene Polen, Litauen og Latvia. 

De tror at målet vil være spesielt usa. Det er atomvåpen både i fly, båter og på land klare nå. Det står også at Russland har 10 ganger så mange atomvåpen enn Usa. 

jeg tror fortsatt at Nato (og andre) undervurderer Putin og hva han er i stand til å gjøre!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putins mål med hele militæroperasjonen er å oppnå et regjeringsskifte, og i hans øyne kan det være lettere å erstatte regjeringen om han fjerner sjefen. Russland har jo før tatt livet av politiske fiender, og Zelenskyj er blitt Russlands fiende… 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rieber97 skrev (22 minutter siden):

Enveisbillett til Australia er bestilt. 

Australia og New Zealand går under vestlige land, selv om de ikke er på den nordlige halvkule. Dette pga levesett, og mye til felles med Europeiske/nord amerikanske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tussi84 said:

Australia og New Zealand går under vestlige land, selv om de ikke er på den nordlige halvkule. Dette pga levesett, og mye til felles med Europeiske/nord amerikanske land.

Det er jeg fullt klar over, har bodd der før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det beste for Norge og Nato er å ikke blande seg, fordi Russerne kommer til å ordne opp selv. Jeg gjetter at det blir militærkupp. Når soldatene saboterer uten å bli skutt av militærpolitiet så tyder det på at kommanderende offiserer i invasjonsstyrken også er imot invasjonen.

Dessuten har en pensjonert general gått ut før krigen startet og sagt at det er galskap og i følge han er 80% av pensjonerte offiserer i mot krigen. Før krigen var nok andelen av krigsmotstandere i det aktive offiserkorpset noe lavere,men jfr  pensjonistgeneralen er de inkompetente idioter. I krigens løp kan motstanden i hæren mot Putin ha økt.

Det er sannsynlig at de aller fleste invasjonsstyrkene i Ukraina er imot Putin, og det vil være veldig dumt å drepe Putinmotstanderne.

De som er farlige er Tsjetsjernene. De elsker ikke Russland. De elsker ikke Ukraina. 

En enorm forskjell på Stalin - og Putinregimet er at Stalin hadde mye større kontroll over "sannheten" mens under Putin så lekker det inn informasjon over alt. Putin kommer ikke unna med like mye faenskap som Stalin gjorde.

Endret av I Grosny
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tutte skrev (5 minutter siden):

Åpner etterforskning om situasjonen i Ukraina helt tilbake til 2013

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/den-internasjonale-straffedomstolen-aapner-etterforskning-i-ukraina.N2LLqGSkj?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1

Kan dette bety at de prøver å få Putin og hans folk dømt og straffet?

Hvis du går tilbake til 2013 er du før kuppet i Maidan. Hvis de ser på alt som skjedde da vil de finne mye stygt og massakrer etc. som ikke er utført av Russland. Spørsmålet er om de er interesserte i å "ta" Russland eller å gå etter alle de grusomme tingene som skjedde. Det vet jeg ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (58 minutter siden):

vekk fra den nordlige halvkule. Jeg vil tro at de tryggeste landene blir et sted i Afrika eller Sør Amerika. 

Ja godt poeng. Hjelper neppe og dra til Danmark eller Tyskland lissom.

Anne Liese Braun skrev (54 minutter siden):

Enig med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakkes så mye om at Putin kanskje har undervurdert Ukraina og motstanden der. 

Men ingen snakker om at han kanskje også undervurderer sitt eget folk. 

Jeg håper at det er det russiske folk som kan redde oss alle ut av denne farlige situasjonen. Tenk på det: Putin er gammel KGB-mann. I en tid der det var Sovjetunionen. Ingen sovjetborgere fikk forlate landet/unionen. Internett var ikke oppfunnet. Sovjetborgerne forholdt seg kun til en sannhet: Avisa "Pravda" og Sovjetstyrte tv- og radiokanaler. 

Nå bor det flere hundretusen russere rundt om i verden. De bor i Norge, i Europa, i Usa, i Australia. De lever i land der media ikke er sensurert. Og de har slekt og venner hjemme i Russland. 

Også inne i selve Russland klarer ikke Putin og hans folk å stoppe befolkningen fra å bli påvirket av det de leser og hører fra resten av verden. 

Russland er ikke Sovjetunionen. Russerne er ikke et kuet bondefolk uten forbindelser med resten av verden. 

Jeg tror og håper at det er det russiske folket som kan sette en stopper for galskapen vi ser nå. 

Endret av Dolce
  • Liker 16
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på flere ting rundt det med at Ukraina har dratt saken til Haag.

Hvilken følge har sitatet under, fra VG, for Ukraina?

"Khan skriver at Ukraina ikke er et medlem av domstolen under Romavedtektene, og derfor ikke kan henvise saker dit selv. Han registrerer likevel at de to ganger har valgt å akseptere domstolens rettshåndhevelse på sine territorier"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/den-internasjonale-straffedomstolen-aapner-etterforskning-i-ukraina.N2LLqGSkj?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1

Jeg lurte og på hvorfor ikke FN har kastet Russland ut av sikkerhetsrådet, når de misbrukte sin stilling med vetorett. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trampstamped said:

Jeg lurer på flere ting rundt det med at Ukraina har dratt saken til Haag.

Hvilken følge har sitatet under, fra VG, for Ukraina?

"Khan skriver at Ukraina ikke er et medlem av domstolen under Romavedtektene, og derfor ikke kan henvise saker dit selv. Han registrerer likevel at de to ganger har valgt å akseptere domstolens rettshåndhevelse på sine territorier"

Jeg lurte og på hvorfor ikke FN har kastet Russland ut av sikkerhetsrådet, når de misbrukte sin stilling med vetorett. 

På grunn av frykt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sirah said:

Ja godt poeng. Hjelper neppe og dra til Danmark eller Tyskland lissom.

Faren min sa at han husket første gangen vi skulle fly til Norge etter at jeg ble født. Da hadde han snakket med noen på flyplassen som sa det var så bra at jeg ble født i statene for om det skjer noe i Norge så kan jeg bli hentet ut... 

Vil ikke helt tenke på sånt, livet mitt er her, selv om jeg og har amerikansk statsborgerskap.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå at det russiske folk aksepterer Putin lenger eller ikke er redd for ham når han nå truer med atomvåpen 😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...