Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Putin kan ikke vinne dette på lang sikt. Hele verden snur nå ryggen til Russland, og de er i ferd med å bli isolert fullstendig.

Spørsmålet hvor gal han er. Frykter at han kan finne på hva som helst når han til slutt er trengt opp i et hjørne. Det vi behøver er et statskupp i Russland der han tas ut av sine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Urias skrev (2 minutter siden):

Putin kan ikke vinne dette på lang sikt. Hele verden snur nå ryggen til Russland, og de er i ferd med å bli isolert fullstendig.

Spørsmålet hvor gal han er. Frykter at han kan finne på hva som helst når han til slutt er trengt opp i et hjørne. Det vi behøver er et statskupp i Russland der han tas ut av sine egne.

Han er som en tikkende bombe. Øyene hans er også helt kalde. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere det vil komme noe info osv om dette med atomtrussel og hvordan det vil kunne påvirke oss? Føler at det er det folk i Norge er redde for nå og så leser man disse sakene om det og klarer ikke vurdere reell trussel eller hva atomkrig vil si i praksis, hvor stor skade atombomber vil gjøre osv. 
det blir mye spekulasjoner og redsel rundt om nå, men vil ikke våre myndigheter uttale seg om det fordi de ikke vet, fordi det faktisk ikke er en reell fare for det, for å ikke uroe folk unødvendig, for å vente og se? Osv?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AttilaTheHun skrev (58 minutter siden):

image.thumb.jpeg.3a4dc5ee05bd7877da9c7ebb53b7c01a.jpeg

Var ikke det akkurat samma jeg sa i går? Nå følte jeg meg skikkelig sånn kopiert. Hehe

Grusomt at du ler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Urias said:

Det er ikke nødvendigvis riktig. Kina et enormt land, med en industrielle kapasatiet hinsides noe vesten kan stille opp mot,  etter at grådighet har gjort Europeiske og Vestlige land til "rene" "service økonomier" (om det går an å si på norsk??) Også, hvis  vi ser hvordan den Kinesiske ambassaden i russland Tweeter så er det kanskje ikke så klart.  Jo det er bare Tweets.. men..

I Latin og Sør Amerika, kontinenter som USA har hundset, manipulert, stoppet demokrati og reformer,støttet diktatorer  i mer enn et halvt århundre er stemningen kanskje ikke så klar? 

Afrika? 

For å ikke snakke om Midtøsten? 

Sist verden ble spurt mente flesteparten at USA (VÅR ALLIERT) er den største trusselen mot fred i verden. I alle fall sist jeg hørte.. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"2.700 panservernraketter som det danske forsvaret kjøpte fra norske Nammo i 2018, skal nå gis videre til Ukraina.

Det dreier seg om raketter av typen M72 EC LAW, skriver NRK.

Disse avfyres over skulderen og skal være svært enkle å bruke. Det er første gang i nyere tid at Danmark donerer våpen til et land i krig, skriver Danmarks Radio.

I helgen åpnet Norge for at ammunisjon som er produsert i Norge, kan videreeksporteres til Ukraina. I utgangspunktet tillater ikke det norske regelverket dette, fordi norske våpen ikke skal havne i konfliktsoner.

Formelt må Danmark henvende seg til Norge for å få lov til å sende våpnene videre, men Norge kommer ikke til å stoppe dem."
Direktestudio: Russland invaderer Ukraina (aftenposten.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (8 timer siden):

de har jo allerede angrepet ukraina...

Innlegget du siterte ble skrevet 10. januar. På det tidspunktet hadde NATO og Russland fortsatt møter og samtaler. Men allerede da visste man at det var en risiko for krig hvis NATO ikke ville gi Russland garantier for at Ukraina ikke skulle bli medlem i NATO. Russland startet invasjonen 24. februar.

Endret av *luna*
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (22 minutter siden):

vesten har innblandet seg for mye allerede. Humanitært bistand greit, men sende millitært utstyr fra vesten/nato land blir sett på fra Russland om at vi blander oss inn. Det ville få konsekvenser som verden aldri før har sett som Putin sa. Han nøler ikke, han gjør det hvis han mener at det er en trussel. Han er ikke til å stole på. Han manipuler og lurer både sine egne folk og andre land trill rundt. Sier Putin feks at han ikke kommer til å angripe noen land med atomvåpen, så er det nettopp det motsatte han gjør. Vi skal bare være så uforberedt som mulig. 

Når Hitler begynte å angripe land så Verden en anden vei og håpet de ikke skulle bli innblandet. Det virket ikke så bra det heller! Jeg tror det er bedre og blande seg nå end å vente til Russland angriper oss. Vi er tros alt nærmeste nabo, Finland og Sverige er ikke NATO medlemer en gang. Jeg vill ikke ha «nye Soviet» in i Skandinavia!   

Nå hinter han ganske kraftig til atomvåpen, så vi får håpe det betyr han ikke bruker dem da.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzanne
Utsiden skrev (4 minutter siden):

Sist verden ble spurt mente flesteparten at USA (VÅR ALLIERT) er den største trusselen mot fred i verden. I alle fall sist jeg hørte.. 

Da var vel Trump USAs president, og han var hakket mer hissig på krig og krigsretorikk.

Verdensfreden har alltid vært avhengig av forholdet mellom USA og Russland, eller hvilken side supermaktene står på i andre konflikter, evt blander seg inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som ser fordeler ved å sende krigsutstyr til Ukraina? Slik jeg ser det: 

• Russland kommer til å ta Ukraina - koste hva det koste vil. Å sende inn mer krigsutstyr vil bare forlenge krigen
  • Vi har ikke noe med å blande oss inn militært. Vi burde holde oss til økonomiske sanksjoner for å unngå at det kan tolkes som NATO trekker seg inn.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzanne
Fjugur skrev (9 minutter siden):

"2.700 panservernraketter som det danske forsvaret kjøpte fra norske Nammo i 2018, skal nå gis videre til Ukraina.

Det dreier seg om raketter av typen M72 EC LAW, skriver NRK.

Disse avfyres over skulderen og skal være svært enkle å bruke. Det er første gang i nyere tid at Danmark donerer våpen til et land i krig, skriver Danmarks Radio.

I helgen åpnet Norge for at ammunisjon som er produsert i Norge, kan videreeksporteres til Ukraina. I utgangspunktet tillater ikke det norske regelverket dette, fordi norske våpen ikke skal havne i konfliktsoner.

Formelt må Danmark henvende seg til Norge for å få lov til å sende våpnene videre, men Norge kommer ikke til å stoppe dem."
Direktestudio: Russland invaderer Ukraina (aftenposten.no)

Da havner våpnene til syvende og sist i Russland/ Putins rike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Når Hitler begynte å angripe land så Verden en anden vei og håpet de ikke skulle bli innblandet. Det virket ikke så bra det heller! Jeg tror det er bedre og blande seg nå end å vente til Russland angriper oss. Vi er tros alt nærmeste nabo, Finland og Sverige er ikke NATO medlemer en gang. Jeg vill ikke ha «nye Soviet» in i Skandinavia!   

Nå hinter han ganske kraftig til atomvåpen, så vi får håpe det betyr han ikke bruker dem da.

Det er ingenting som tyder på at Russland skal ta andre land enn Ukraina. Hvorfor skulle han det? 

Slik jeg forstår det, ser Russland på Ukraina som en forlengelse av seg selv. Det bor mange russere der og mange ukrainere jobber i Russland. Ukraina virker som en buffer mot Russlands kjerneområder. I tillegg står de kulturelt nærme hverandre.

Russland ønsker ikke at Ukraina skal se mot vesten. De ønsker Ukraina som bufferstat. I tillegg ønsker de ikke at Ukraina skal få høyere levestandard siden det kan føre til misnøye i Russland.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Suzanne said:

Da var vel Trump USAs president, og han var hakket mer hissig på krig og krigsretorikk.

Verdensfreden har alltid vært avhengig av forholdet mellom USA og Russland, eller hvilken side supermaktene står på i andre konflikter, evt blander seg inn. 

Nei det har vært svaret siden Bush, fortsatte med Obama og Trump, hva det er i dag vet jeg ikke. Men at det ikke svinger forteller også noe? Mye av verden så ikke på Trump (som joda er en idiot) slik vestlige liberale gjorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om dette som Kina nå har uttalt? 

Jeg klarer ikke legge fra meg tanken om at Kina egentlig kommer til å stå sammen med Russland.

Screenshot_20220228-085202_Samsung Internet.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille pille skrev (5 minutter siden):

• Russland kommer til å ta Ukraina - koste hva det koste vil. Å sende inn mer krigsutstyr vil bare forlenge krigen
  • Vi har ikke noe med å blande oss inn militært. Vi burde holde oss til økonomiske sanksjoner for å unngå at det kan tolkes som NATO trekker seg inn.

I går hadde jeg ikke vært enig, men i dag er jeg faktisk enig i det du skriver. Når han nå truer med atomvåpen, så bør man være forsiktig.

Å ødelegge økonomisk for dem, vil hindre dem i å kunne fortsette dette snart uansett. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, lille pille said:

Vet ikke hvor langt Russland er villig til å gå. Men det kan se ut som du har rett, de er villige til å gå hele veien. 

Enig i det andre også..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valentin skrev (1 time siden):

Du tror noen av de rundt han vil fjerne helten fra Dresden? 

se på Tajik. Skal ikke lenger en eget land for å se på eget maktapparat å denne konflikten er mer komplisert en mange egentlig forstår. Jeg tror Norge risikerer krig her om vi blander oss før et Nato land angripes. 

tos-1 er allerede på vei. De neste dagene vil bli grusomme for dere som har sarte sjeler. You have been warned. Bare å forberede seg på det mest grusomme du og de fleste i landet antageligvis har opplevd.

Ja, hvis folk får inntrykk av at han er gal, så tror jeg det. Jeg tviler på at apparatet rundt han er interessert i å dø for å bevare Putins stolthet. Vi nærmer oss det punktet hvor dette begynner å bli personlig og hvor Putin ikke ønsker å tape ansikt.

Jeg liker heller ikke utviklingen. Jeg mener man ikke burde sende krigsutstyr til Ukraina, og jeg er redd det er Ukraina som til slutt vil betale prisen for vår innblanding. Ukraina burde overgi seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, tussi84 said:

Han er som en tikkende bombe. Øyene hans er også helt kalde. 

Ja, Putins øyne virker veldig kalde og blottet for følelser; er det bare meg, eller er det flere som ser en viss likhet i blikket til Putin og Breivik ...?

blikk.jpg.2c1c1821ece6aed04e270d88e90e2016.jpg

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...