Gå til innhold

«Jeg blir beskyldt for skjult rasisme når jeg snakker om lysere tider»


Balian d'Ibelin

Anbefalte innlegg

Om et samfunn er i strid med seg selv er det lett å ta over. 

https://folkogforsvar.no/leksikon/psyops/ 

 

Jeg kjenner to (stor)makter der den ene er glad i sjakk og den andre er god på langsiktige strategier (Sun Zi skrev en bok i dette landet). Begge kan se nytten av noe slikt. 

Endret av Tiuren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens ungdom leter etter ting de kan føle seg krenket over, lurer på hvordan de skal klare seg selv når de innser (om de gjør det) hvordan livet faktisk er 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes den læreren overdriver voldsomt. I en klasse med kanskje 25+ elever er det ikke rart elevene har forskjellige meninger og spør høyt. Det er bedre at de spør enn at de går rundt og tror hun er rasist. Læreren sutrer og lager sak ut av ingenting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catliner skrev (6 timer siden):

Jeg syntes den læreren overdriver voldsomt. I en klasse med kanskje 25+ elever er det ikke rart elevene har forskjellige meninger og spør høyt. Det er bedre at de spør enn at de går rundt og tror hun er rasist. Læreren sutrer og lager sak ut av ingenting. 

Her er det elevene som oppfører seg idiotisk ikke læreren, 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (7 timer siden):

Dagens ungdom leter etter ting de kan føle seg krenket over, lurer på hvordan de skal klare seg selv når de innser (om de gjør det) hvordan livet faktisk er 

Ikke bare ungdom som gjør det, voksne driver også på med det.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En dråpe i havet skrev (På 16.1.2022 den 6.05):

Skulle av og til ønske jeg ble født i en annen tid. Den greia der er jo helt latterlig og tydeliggjør hvor vi er på vei. Blir bare ferre og ferre ting og ord som ikke folk blir krenket over. Og mindre og mindre som man får lov å ytre for hvert år som går.

Jeg er glad at jeg vokste opp i en normal tid og vil videreføre samme verdier til mine barn og skjerme dem mest mulig fra ekstremister og fanatikere der ute. Så er det bare å håpe at de vil klare å avsløre hjernevaskingen i tide før de blir ofre av den. Men jo mer slike fenomener sprer seg i samfunnet, jo større blir presset mot unge og uerfarne hjerner. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Balian d'Ibelin said:

Ikke bare ungdom som gjør det, voksne driver også på med det.

Ja dessverre er det det også,  men har merket meg det veldig blant de yngre at det er nærmest konkurranse om å finne "feil" med samfunnet og folks meninger. De takler ikke at verden er annerledes enn det de blir oppdratt til, heia politisk korrekthet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt og brudd på rommets retningslinjer, og svar til det. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Balian d'Ibelin said:

Ikke bare ungdom som gjør det, voksne driver også på med det.

Her må jeg påpeke en feil, de du her omtaler som voksne er mennesker "i voksen alder". De er ikke voksne, og kommer ikke til å bli det før de de blir stilt til ansvar for noe her i livet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nei. 99% av det som hevdes å være rasistisk har ingenting med rasisme å gjøre. 

 

P.S. Elever må lære på skolen hva rasisme er og enda viktigere hva rasisme ikke er. Foreldre og samfunn for øvrig svikter, så lærerne må gjøre jobben.

Endret av Drizzt
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig tror jeg denne eleven som reagerte på det læreren sa, gjorde det for spetakkel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Det er forbundet med at lyst er dag, sommer og varme, mens mørkt er natt, kulde og vinter. Derfor vi tenker på lyst som positivt og mørke som negativt. Det er har ingenting med hudfarge å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med lysere og mørkere tider har vi alltid hatt! Så lenge det har bodd folk i Norge, har det vært mørketid og lysere tider osv. mye av den gamle norske overtroen kommer fra dette. Det er ikke noe nytt og har i hvert fall ingenting med hudfarger å gjøre! Da dette begynte å ta av for fullt, så var de aller fleste her helt uvitende om at det i det hele tatt fantes andre hudfarger enn deres egen. Så det her blir så dumt at jeg kjenner jeg nesten begynner å gråte i fortvilelse over idiotien i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

USA stiger ned i de mest banale former for rasisme. Hudfarge er alt.

Historien skrives om for å passe den nye BLM-retorikken. Skuespilleren Whoopi Goldberg har et program på en av tv-kanalene.

Hun sa at Holocaust hadde ikke noe å gjøre med rase, at jødene ikke var en rase, men Holocaust var "hvite mennesker som drepte hvite mennesker". Selv om nazistene var helt klar på at jødene var en mindreverdig rase som skulle utryddes i hele verden.

For Whoopi dreier seg om svart eller ikke-svart. Martin Luther King sa at hans etterkommere skulle ikke bli bedømt etter fargen på deres hud. Han må le ironisk hvis han kunne se at liberale krefter er de ivrigste på å gjøre hudfarge til den viktigste definisjonen på et menneske.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (3 timer siden):

USA stiger ned i de mest banale former for rasisme. Hudfarge er alt.

Historien skrives om for å passe den nye BLM-retorikken. Skuespilleren Whoopi Goldberg har et program på en av tv-kanalene.

Hun sa at Holocaust hadde ikke noe å gjøre med rase, at jødene ikke var en rase, men Holocaust var "hvite mennesker som drepte hvite mennesker". Selv om nazistene var helt klar på at jødene var en mindreverdig rase som skulle utryddes i hele verden.

For Whoopi dreier seg om svart eller ikke-svart. Martin Luther King sa at hans etterkommere skulle ikke bli bedømt etter fargen på deres hud. Han må le ironisk hvis han kunne se at liberale krefter er de ivrigste på å gjøre hudfarge til den viktigste definisjonen på et menneske.

Whoopi Goldbergs uttalelser tolker jeg som et eksempel på hvordan veldig mange amerikanere ser hele verden med sine snevre amerikanske briller. Hun ser verden ut fra hvordan amerikanerne har for vane å forholde seg til sin egen demografi, og overfører det synet til resten av verden. Hun er ganske enkelt amerisentrisk.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerisentrisk - godt ord. Men tilbake til skole. I USA mener NAIS (National Association of Independent Schools) at man skal dele opp barn i grupper basert på rase allerede i barnehagen. https://undercovermother.substack.com/p/nais-an-origin-storyc277eb83-f6fd-4ad3-8a12-5e506a6ef04a_119

Det dreier seg i bunn og grunn om penger. Det er store økonomiske fordeler i å være "rasekonsulent" fordi alle skoler som vil bli godkjent av NAIS må gjøre mer og mer hvert år. Det beyr å bruke mer penger på NAIS konsultasjon.

I New York Post forteller representanter for "Undercover Mothers" hvorfor de må være anonyme. De frykter å få sine liv ødelagt, og går til ekstreme skritt for å ikke bli outet: https://nypost.com/2022/02/02/undercover-mothers-reveal-how-they-fight-woke-us-schools/

Quote

The mothers of the group communicate almost solely over the encrypted phone app Signal and do not disclose their real last names — even to each other.

En e-post som gruppen har fått, og vist til avisen:

Quote

You’ve seen what happens these days. You can’t disagree or publicly express common sense anymore with risking your livelihood or even your life. My firm would terminate me and I’d probably lose a friend or two if I said out loud what many of us already talk about privately.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulllakrekar skrev (På 9.1.2022 den 16.33):

Jeg er mørk. Hvorfor er lyse tider så mye bedre enn de mørke? er dere bedre en meg? sånn det virker som her dere prater

Nå har det gått en måned siden innlegget ditt, dagen er lengre  og sola skinner. Det blir vel ikke mørkt før enn i femtiden. Herlig , ikke sant?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...