Gå til innhold

«Jeg blir beskyldt for skjult rasisme når jeg snakker om lysere tider»


Balian d'Ibelin

Anbefalte innlegg

mulllakrekar skrev (1 time siden):

Mange snik rasister i kommentarene her ser jeg.

Snik-rasist faktisk!!   Hysterisk morsomt. 🤣

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mulllakrekar skrev (1 time siden):

Jeg er mørk. Hvorfor er lyse tider så mye bedre enn de mørke? er dere bedre en meg? sånn det virker som her dere prater

Lyse tider er selvsagt mye bedre enn mørke.  Sol og lys er bedre enn svarte natta.  Det er vel de fleste mennesker heldigvis enige om. 

Om du er mørk har jo ingenting med dette å gjøre. 😄

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (2 timer siden):

Dette er så tåpelig at jeg finner ikke ord. Så da passer denne godt. :rolleyes:

 

Athena79 skrev (2 timer siden):

Det er latterlig, dette har ingenting med rasisme å gjøre. 

Enig. Uæææææ… Jeg blir skremt av hvor krenket folk blir av alt mulig som ikke engang angår dem personlig. At man kan tenke tanken engang? Galskap!

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart blir det vel umulig å gifte seg i hvit kjole også, ettersom det kan være krenkende. Svart kjole er det nye antrekket. Eller enda verre, den gyldne middelvei; beige :snurt:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (3 timer siden):

Liz Nor med åpen Facebook svarer bra på dette. 

https://www.facebook.com/elisabeth.norheim

Scroll noen cm ned på siden hennes.

Er det samme person som har hatt en rekke ganske absurde utspill relatert til hudfarge oppigjennom og som måtte gå kanossagang etter noen lite heldige uttalelser om jøder for noen år siden?

https://www.nettavisen.no/artikkel/hoster-storm-etter-jodeuttalelser/s/12-95-5179863

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg var lærer og ble anklaget for rasisme når jeg jeg omtalte "lyse tider" som positivt ville jeg trukket for gardinene og skrudd av lyset før jeg ba elevene om å skrive en innlevering basert på historie pensum fra boka side 132-248. Samt en botanikk øvelse på dyrking av gulerøtter i mørke. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Embryo said:

Eh… Du er på kvinneguiden. Dette forumet driver også «sensur» av meninger de ikke liker.

Et lite forum i et pittelite land, og å bli sensurert her kan ikke tas seriøst. KG er heller ikke noe millardærforetak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra at dagens ungdom er engasjerte å reflekterer over slike ting. Så er jo ungdomen alltid litt mer ekstrem end voksne da, så de nedtoner seg sikkert med åra. Dette er uansett å foretrekke over uengasjerte og selvsentrert ungdom mener jeg☺️ Voksen generasjonen har godt av å få spørsmål rundt ting som «alltid har vært slik». 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embryo
ops2 skrev (5 minutter siden):

Et lite forum i et pittelite land, og å bli sensurert her kan ikke tas seriøst. KG er heller ikke noe millardærforetak.

Jeg tror kanskje ikke poenget mitt kom tydelig nok frem. Landets størrelse er irrelevant, det samme er størrelsen på omsetningen. Jeg skrev forresten «sensur» fordi det ikke er sensur at et privat foretak begrenser hvilke ytringer de tillater på sine plattformer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (3 timer siden):

Spørs om ikke mange (eller de aller fleste) av disse tilfellene egentlig er elever som bevisst troller med lærerne. De kan være ute etter å sette lærerne i en vanskelig situasjon fordi de kjenner til woke-retorikk og vet hvor sårbare lærerne er for å trå feil om sånt. Fra egen skolegang kjenner helt sikkert alle til elever som gjerne utfordret lærere for å teste dem og å hevde seg for medelevene.

Da bør lærerne sette elevene i en vanskelig situasjon ved å gjenta til det uendelige ''dette har ingenting med rase å gjøre'' og ''jeg ser at du ikke har kjennskap til begrepet rasisme, så vi tar det en annen gang fordi det er viktig at dere vet hva som er og enda viktigere - hva som ikke er rasisme'' hver gang en eller annen woke-elev prøver å være morsom. 

 

Lacuna skrev (3 timer siden):

Snart blir det vel umulig å gifte seg i hvit kjole også, ettersom det kan være krenkende. Svart kjole er det nye antrekket. Eller enda verre, den gyldne middelvei; beige :snurt:

Du sier noe der. Svart til bryllup og hvit til begravelse? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Jeg synes det er bra at dagens ungdom er engasjerte å reflekterer over slike ting. Så er jo ungdomen alltid litt mer ekstrem end voksne da, så de nedtoner seg sikkert med åra. Dette er uansett å foretrekke over uengasjerte og selvsentrert ungdom mener jeg☺️ Voksen generasjonen har godt av å få spørsmål rundt ting som «alltid har vært slik». 

Heller uengasjert ungdom enn hjernevasket ungdom. Den uengasjerte ungdommen kan ikke gjøre skade.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (51 minutter siden):

Heller uengasjert ungdom enn hjernevasket ungdom. Den uengasjerte ungdommen kan ikke gjøre skade.

Selvfølgelig kan uengasjert ungdom gjøre skade og man må da ikke være hjernevasket bare for de man stiler spørsmål med etablerte «sannheter». Alle gamle generasjoner har rynket på nesen over ungdomen, men det blir da folk av de fleste☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Balian d'Ibelin said:

En lærer på tåhev
Jeg blir beskyldt for skjult rasisme når jeg snakker om lysere tider eller hvite løgner. Det er noe som skurrer.

https://www.nrk.no/ytring/en-laerer-pa-tahev-1.15797173

Er dette galskap ?

Eller er dere enige med elevene, det er rasistisk og snakke om lysere tider og hvite løgner?

Ikke se så svart på det!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et resultat av at det det het på 70 tallet som ikke var rasistisk da har blitt det nå. Folk vet ikke hva det er lenger.

Var en person svart (som regel på fingrene) var det beskjed om å gå å vaske seg.

Jeg tror nesten bare det er same en kan si nå som ikke er rasistisk av det en sa på 70 tallet. Det hadde vært mye bedre om det hadde snudd, slik som de homofile som eier det med foreksempel begrepet homse.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørt tilsvarende kommentarer ytret selv. Helt klart et reelt problem. 

Folk er også helt «nazi» på alt fra brettekantet, til smuler i vasken, og leggetiden til ungene.

Alt mulig er rasistisk, fra å leke cowboy og indianer, til å spørre hvor folk kommer fra.

Hva med å bruke alvorlige ord på alvorlige saker? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balian d'Ibelin skrev (7 timer siden):

En lærer på tåhev
Jeg blir beskyldt for skjult rasisme når jeg snakker om lysere tider eller hvite løgner. Det er noe som skurrer.

https://www.nrk.no/ytring/en-laerer-pa-tahev-1.15797173

Er dette galskap ?

Eller er dere enige med elevene, det er rasistisk og snakke om lysere tider og hvite løgner?

Oh boy. Godt man ikke jobber i skolen lenger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med læreren her som sier at man må differensiere på woke i usa og hvordan vær historie er. 
 

stort sett har ikke vi historie at vi har tatt slaver og de var eid av nordmenn. 
 

vi har en annen historie enn de mørke i usa. 
 

språket vårt har ikke nødvendigvis noe med rasisme der da. Ja, vi kan ha ord men slike uttrykk er jo ikke ment for å krenke noen. 
 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...