Gå til innhold

«Jeg blir beskyldt for skjult rasisme når jeg snakker om lysere tider»


Balian d'Ibelin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, Dævendøtte said:

Liz Nor med åpen Facebook svarer bra på dette. 

https://www.facebook.com/elisabeth.norheim

Scroll noen cm ned på siden hennes.

Jeg har ikke Facebook, og skal ikke ha det heller, for jeg støtter ikke et foretak som driver sensur av meninger de ikke liker. Det er mulig at jeg får lese det hvis du linker direkte til posten. Den lenken du har oppgitt går til en profil som jeg ikke kan se.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
ops2 skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke Facebook, og skal ikke ha det heller, for jeg støtter ikke et foretak som driver sensur av meninger de ikke liker. Det er mulig at jeg får lese det hvis du linker direkte til posten. Den lenken du har oppgitt går til en profil som jeg ikke kan se.

Er det lov å kopiere det som er skrevet når innlegget er offentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liz Nor er jo akkurat like skrullete som hun i artikkelen. Sånnsett passer de jo godt sammen.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en åpen artikkel om hvordan det utviklet seg i USA.

Quote

Jeg hadde hørt om det, men visste ikke at det var så stort. Så jeg la ut det på Facebook med en kommentar om «se på dette folkens» og alle reagerte unisont på at dette var galskap og gærne amerikanere. Det var ikke snakk om at det kom til Norge.

Alt bør leses, det gir et godt bilde på USA. Du forstår ikke hvorfor USA har blitt så polarisert, før du skjønner hvordan venstresiden har gjort vanlige ord og uttrykk til hat, og hvor de på ramme alvor krever egne opptak for fargete til fag som matematikk. https://www.nettavisen.no/okonomi/venstresiden-har-sviktet-ganske-stort/f/5-95-355793

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Dævendøtte said:

Er det lov å kopiere det som er skrevet når innlegget er offentlig? 

Jeg tror ikke KG tillater mer enn 2-3 setninger. Men kan du ikke prøve å åpne innlegget i en egen fane og linke dit? Jeg kan lese slike linker, ikke linker til en profil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dikteren
Dævendøtte skrev (19 minutter siden):

Er det lov å kopiere det som er skrevet når innlegget er offentlig? 

Det skal gå bra, så lenge du legger til kilden det er hentet fra.

Korriger meg hvis jeg tar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embryo
ops2 skrev (25 minutter siden):

Jeg har ikke Facebook, og skal ikke ha det heller, for jeg støtter ikke et foretak som driver sensur av meninger de ikke liker. Det er mulig at jeg får lese det hvis du linker direkte til posten. Den lenken du har oppgitt går til en profil som jeg ikke kan se.

Eh… Du er på kvinneguiden. Dette forumet driver også «sensur» av meninger de ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BobbySocks skrev (27 minutter siden):

Liz Nor er jo akkurat like skrullete som hun i artikkelen. Sånnsett passer de jo godt sammen.

Når man må bruke farger for å beskrive oppførselen og tilstanden til folk, som i dette tilfellet til Liz Nor, er man jo bare en stakkarslig rasist. White fragility og white tears som hun bruker i posten sin.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balian d'Ibelin skrev (48 minutter siden):

En lærer på tåhev
Jeg blir beskyldt for skjult rasisme når jeg snakker om lysere tider eller hvite løgner. Det er noe som skurrer.

https://www.nrk.no/ytring/en-laerer-pa-tahev-1.15797173

Er dette galskap ?

Eller er dere enige med elevene, det er rasistisk og snakke om lysere tider og hvite løgner?

Er så dumt at man kan spy. På tide at folk roer dette rasismemaset sitt, er bare latterlig. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mulllakrekar skrev (1 minutt siden):

Mange snik rasister i kommentarene her ser jeg.

Vil du utdype?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
fotosyntesen skrev (5 minutter siden):

Når man må bruke farger for å beskrive oppførselen og tilstanden til folk, som i dette tilfellet til Liz Nor, er man jo bare en stakkarslig rasist. White fragility og white tears som hun bruker i posten sin.

Ja, jeg reagerte også på de ordene. Det er altså feil å si "vi går mot lysere tider" som handler om at vi går mot sommer der det fysisk blir lysere på morgen og kveld, mens det er helt ok å klassifisere at andre er "lettkrenket" som noe som har med hudfargen deres å gjøre.

Jeg synes denne læreren stiller et viktig spørsmål her, og jeg håper hun svarer alle spørsmål med seriøse svar -  det virker slik.

Det kan virkelig ikke være slik at ord som referer til farger automatisk er rasistiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (4 minutter siden):

Vil du utdype?

Jeg er mørk. Hvorfor er lyse tider så mye bedre enn de mørke? er dere bedre en meg? sånn det virker som her dere prater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulllakrekar skrev (3 minutter siden):

Jeg er mørk. Hvorfor er lyse tider så mye bedre enn de mørke? er dere bedre en meg? sånn det virker som her dere prater

Ikke gjør deg dum. Jeg biter ikke på tullet ditt. Skal jeg bli krenket fordi du antar at jeg ikke er mørkhudet? 

Endret av Hannah80
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...