Gå til innhold

Tråden for hva som irriterer oss ved andre hundeeiere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Twinkle~ skrev (5 timer siden):

Hva er greia med de man passerer som spør «er det tispe?» «hannhund?»?

Hva har det med saken å gjøre egentlig? Man prøver jo å få til en bra passering uansett hvilket kjønn hunden man møter har?

Det kan være fordi at de tenker at de kan hilse, om det er motsatt kjønn. 

 

Eller om det er samme kjønn så må de trekke seg unna, eller ha større avstand ved passering. Dette opplever jeg som har hann selv, at er noe andre med hanner spørr pga. 

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

De verste hundeeierne er de som dreper sin egen hund. Hvis man ikke takler at en annen løs hund angriper din, så bør man ikke omgås andre. Shit happens!

Jeg så en Dachs som ble angrepet av en Schäfer. Dachsen var den aggressive. Den større hunden hadde et godt grep om halsen og  eieren skulle "dra den" ut av grepet hvilket medførte store rivningskader og død.

Dette skjedde i en hundepark i Oslo. Jeg var like i nærheten, og enten jeg eller min ellers fredelige riesenschnauser kunne lett stoppet dette utfallet.

 

Anonymkode: 7f964...6f6

Dessverre så klarer ikke så mange å lese kroppsspråket til sin egen eller andre hund særlig, og får panikk når det oppstår sånne situasjoner. Mange med små hunder forstår ikke at deres lille hund kan være jævlig provoserende på andre hunder, og yppe til bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke fordra hundeeiere som surrer rundt på fortauet så man må gå i sikksakk mellom alle med hunder. 
 

Jeg vil gå til høyre på fortauet. Den siden du pleier å være på når du kjører bil. Jaaa, den siden, jaaa. Å, nå var du flink!!!
 

Kanskje jeg skal begynne å gi godbiter til hundeeiere som klarer å gå på høyre side. En hundesjokolade? Flink hundeeier.  

Anonymkode: fe50a...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan ikke fordra hundeeiere som surrer rundt på fortauet så man må gå i sikksakk mellom alle med hunder. 
 

Jeg vil gå til høyre på fortauet. Den siden du pleier å være på når du kjører bil. Jaaa, den siden, jaaa. Å, nå var du flink!!!
 

Kanskje jeg skal begynne å gi godbiter til hundeeiere som klarer å gå på høyre side. En hundesjokolade? Flink hundeeier.  

Anonymkode: fe50a...754

For en tåpelig kommentar, du har åpenbart null erfaring med hund. Mine hunder oppholder seg i grøfta/langs huskanten 99% av turen. Dette fordi det er der alle de spennende luktene er. 

Mellom meg og hundene er det en snor som kalles bånd, dette kan du ikke krysse igjennom.

Hvis jeg skal føye meg etter din stahet, må jeg altså avbryte hundene i sin naturlige adferd for å drasse dem ut mot kanten av fortauet, hvorpå de sannsynligvis vil stritte imot, ønske seg mot grøfta/veggen igjen, og antakelig oppfattes som at de trekker mot deg i det du passer på innsiden av oss. Dette må jeg gjenta 1000 ganger gjennom turen da vi bor i Oslo og passerer folk hele tiden.

Eller, du som ikke har to dyr med egen vilje i enden av en snor kan ta ett skritt til siden og passere oss på «feil» side av fortauet.

Anonymkode: 8ba51...cbb

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sparke altså, seriøst? Eller er du bare et troll som håper å fyre opp stemningen?

Har du to armer er det  jo bare å bruke armene til å skyve ned hunder som hopper.

Aldri sett noen normale folk som sparker viltre hunder. Da er man jo litt "off" i hodet spør du meg....

Anonymkode: d01ac...469

 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg gjør det også. Jeg sparker ikke med kraft, men jeg bruker beina for å holde ukontrollerte hunder borte fra meg og mine. Dersom eieren ikke liker det får de ganske enkelt sørge for å ha kontroll eller hunden i bånd. 

Anonymkode: 566f0...28b

Jeg sparker! Og jeg gir eier klar beskjed om at jeg kommer til å gjøre det, dersom de ikke får kontroll over hunden sin. Det er bedre at jeg tar ansvar, enn at en av mine skal få erfaring med å måtte sette en idiothund på plass. For ironien her er at jeg har lov å sparke en hund bort i selvforsvar, men dersom hunden jeg har ansvar for gjør det, må den hunden avlives. 

Folk får passe på slik at deres hund er under kontroll og ikke løper bort til meg og mine hunder. Hvis ikke påberoper jeg meg nødvergeretten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som mange andre skriver, at andre bare slipper hunden sin bort til min uten forvarsel eller spørsmål. Det skjer også når jeg gir tydelig varsel ved å fjerne meg fra veien, og setter meg på motsatt side der jeg gjør øvelser med hunden min for å distrahere.

Min unghund bjeffer nå som oftest på andre hunder når vi møter dem, nettopp for å prøve å hindre dem i å komme bort til seg. Har møtt for mange som bare lot hunden komme bort, selv om jeg et par ganger også fysisk måtte stoppe den andre hunden. 
Min er av liten rase og vet godt at den er underlegen. «Men den var jo så søt!» sier den dustete eieren… De kunne være glad for at jeg hadde barn med meg eller så skulle jeg slengt «Hva faen har det å si?! Det er jævla idiotisk, potensielt farlig, og veldig respektløst å bare slippe hunden din bort til en liten valp som sitter og gjør øvelser med eieren sin! Idiot!🤬🤬🤬»  

Sånne folk…!🤬

Anonymkode: f7159...385

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...