Gå til innhold

Tråden for hva som irriterer oss ved andre hundeeiere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vinterjenta skrev (2 minutter siden):

Jo men, - hva om hunden ikke har noen faste kamerater da? 

Da må man finne noen. I hvert fall i hundens oppvekst. 

Dessuten må man huske på at det er eier som er en del av hundens familiegruppe. Den har ikke det store behovet for å sosialiseres med andre hunder når den er voksen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vinterjenta skrev (2 timer siden):

Kanskje de venter på at du skal gå forbi?

Anyhow, lurer litt på hvorfor folk ikke ønsker at hundene skal hilse? Jeg skjønner det om hunden har dårlige erfaringer eller kan være vanskelig, men det er sunt for hunder å treffe egen art. 

Hilser du på alle du møter på i gågata i byen din? Det å hilse på i bånd er en uting da hunder ikke får utøvet normalt hundespråk og det ofte ender med at en eller begge parter vil vise et snev av ubehag i form av «redsel» eller «aggerisivitet» (Skrevet med hermetegn fordi man ofte kun ser drypp av det)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterjenta skrev (8 timer siden):

Kanskje de venter på at du skal gå forbi?

Anyhow, lurer litt på hvorfor folk ikke ønsker at hundene skal hilse? Jeg skjønner det om hunden har dårlige erfaringer eller kan være vanskelig, men det er sunt for hunder å treffe egen art. 

Fordi mine hunder har faste lekevenner, og jeg har ingen interesse av å møte fremmede hunder hvor jeg ikke kjenner til verken temperament eller helse (tenker kennelhoste, nesemidd osv). 

Folk kan selvfølgelig spørre, men jeg svarer alltid nei. Det som irriterer meg er de som tar det som en selvfølge at de kan hilse, som lar hunden få akkurat langt nok bånd til å snuse på min ved passering, som lar hunden gå midt i veien og jeg med mine to digre bikkjer må gå ned i grøfta, eller de som generelt stopper og smiler mens bikkja står og nistirrer på mine ved passering. Det trigger rimelig bra...

Anonymkode: 61c72...58e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater hundeeiere som gir opp på hundene sine om de har bitt. I de fleste situasjoner er det hundeeier selv som ikke så signalene til hunden og dreit seg ut. Å ha et bitt også bare åååå neeeei vi skal jo ha baaaarn. Faen altså, du skal aldri ha skaffa deg hund, og stakkars neste hunden din om den ikke oppfører seg riktig rundt de gullbarna dine.

Anonymkode: 10170...fad

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 Det som irriterer meg er de som tar det som en selvfølge at de kan hilse, som lar hunden få akkurat langt nok bånd til å snuse på min ved passering, som lar hunden gå midt i veien og jeg med mine to digre bikkjer må gå ned i grøfta, eller de som generelt stopper og smiler mens bikkja står og nistirrer på mine ved passering. Det trigger rimelig bra...

Anonymkode: 61c72...58e

Kjenner meg igjen. Gjerne så forstår ikke disse eierne hvorfor min tenåring svarer opp på utfordringen fra deres bikkje. Og så er det jeg som har idiot hund jeg må korrigere fordi andre ikke har kontroll på sin... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som lar hundene være løse. Har møtte på så mange som ikke har kontroll, så det har gjort meg veldig skeptisk til løse hunder. 

Kjempe gøy å møte bikkje uten bånd og ikke se eieren i nærheten. Skjedde her om dagen og det var utrolig ubehagelig. Sto med egen hund i bånd og det skaper en dårlig situasjon. Heldigvis snudde hunden når jeg ropte etter eieren.. de fikk høre det for å si det sånn. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som irriterer meg absolutt mest er folk som ikke plukker opp bæsj etter hunden sin.  Om det er på fortauet eller i grøften, folk og andre hunder skal gå der !
Min hund har tråkket i hundedrit flere ganger  og barn får driten under skoene på vei til og fra skolen.
Motbydelig og fullstendig unødvendig.

Ellers syns jeg det er spesielt fælt å se folk som sykkler på tur med småhunder (chihuahua ol) på varme dager, løpende etter med de små korte beina sine, når jeg vet hvor langt det er til nærmeste bebyggelse..

Anonymkode: a3eb7...1fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle~ skrev (På 2.1.2022 den 21.01):

Hvorfor er dere irritert over løse hunder? Det er ikke båndtvang og så lenge man har stødig innkalling (som man bør ha for å ha den løs) så ser jeg ikke problemet?

Det er INGEN som har kontroll på hunden om noe skulle skje!! Hund / dyr = instinkt!

Det er bare til å se å høre på alle de latterlige eieren som stadig plystrer, fløyter, roper, skriker, løper rundt / etter sitt dyr 🤪🤯 for å få på plass sin "lydige" hund! 🤯

Anonymkode: ae1d6...f83

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeeiere som ikke har respekt for at det finnes mennesker som faktisk er redd for/ikke liker hunder!

Har en venninne som eier en rottweiler som stikker av hele tiden. Hun er ikke bekymret i det hele tatt, fordi hun mener at det er naboens (og deres små barn) ansvar å lese seg opp på hvordan man oppfører seg overfor denne rasen. Skulle den bite fordi de har gjort noe som kunne trigget hunden, er det deres feil...

Jeg har også hund, men er ikke ekspert på hvordan jeg skal forholde meg til en løpsk rottweiler fordi om 🙈

Anonymkode: 9d2af...304

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er INGEN som har kontroll på hunden om noe skulle skje!! Hund / dyr = instinkt!

Det er bare til å se å høre på alle de latterlige eieren som stadig plystrer, fløyter, roper, skriker, løper rundt / etter sitt dyr 🤪🤯 for å få på plass sin "lydige" hund! 🤯

Anonymkode: ae1d6...f83

Ok, så du ønsker helårs håndtvang over hele Norge?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg grønn over hundeiere som ikke plukker opp etter hunden sin og ikke minst de som plukker opp for så å slenge posen inn i busker og trær. De som lar sine hunder får tisse på søppelkasser, grindstolper osv. synes jeg er respektløse ovenfor andre og andres eiendeler. Faktisk ble ei som var på besøk hos meg fornærmet over at jeg hoiet til hunden hennes da den løftet på benet for å tisse på bilen min - INNI carporten!

En annen ting som både irritere meg og som faktisk skremmer meg litt er de som slipper frem hunden sin til alt og alle når man går tur. Tror faktisk ikke de tenker lengre enn nesa rekker mtp. sykdommer, slåsskamper, redsler osv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å slite med å ikke bli respektert når jeg sa nei til å hilse på både mennesker og andre hunder, men så begynte jeg å si at hunden min har lus. Hun har egentlig ikke det, men ingen vil hilse på en hund med lus. :phaedra:

Anonymkode: 39ceb...f4a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre som lar ungene går tur med unghund uten noen form for trening i flexibånd, hvor hunden har så lang line som mulig og ungen kun fokuserer på mobilen... hver gang vi møter disse barna må vi over veien og håpe at det ikke kommer bil, for hunden løper ut i veien for å komme til oss mens ungene fortsetter å gå videre

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Taktløse,selvsentrerte hundeeiere. I det ligger både de som gir f i å plukke opp møkka, lar hunden svirre rundt ukritisk i fleksibånd, ignorerer båndtvang, som ikke hensyntar at folk kan være redd hunder, som slipper bort hunden for å hilse uten å spørre «motparten» om det er ok. 


Heldigvis opplever jeg at de fleste hundeeiere er trivelige folk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute

Folk som mener de må ha jakthund fordi de jakter 1-2 ganger i året, men ellers har 8-4 jobb og ikke nok tid til å aktivisere stakkars hunden, og klager når hunden får atferdsproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som kun kan gå hos en trener, og mener at alle andre trener feil og sånt.

Anonymkode: 10170...fad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kjefter høylytt på hunden når den gjør noe "galt"

Disse primitive amøbene av noen hundeeiere burde skjønne at en hund ikke bjeffer mindre av at eieren også står der og bjeffer.

Anonymkode: 5a26d...d7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeeiere som lar hunden løpe fritt. Nei, det er ikke alle som vet at bikkja di er snill. Løp med den i bånd om det er så viktig at den får "løpe fra seg".

Hundeeiere som ikke plukker opp etter hunden. Vi andre vil ikke tråkke i bikkjedrit, å nei, det er ikke "greit" dersom det er i grøfta.

Hundeeiere som lar hunden stå ute å bjeffe i timesvis. Trenger jeg å si mer?

Anonymkode: 409aa...d36

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i nabolaget som har en stor, ung og vilter hund som ofte rømmer - og jakter på kattene våre. Blir stressa flere ganger i måneden når vi hører at den tar jakthylet sitt. 

Anonymkode: a7534...df3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...