Gå til innhold

Mesternes mester 2022


Ordsmed

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ifyousayso skrev (4 timer siden):

Hva mente egentlig Anja når hun sa hun ikke kunne si noe på tv? Under den huskeoppgaven. 

Lurer jeg også på. En eller annen grov eller ukorrekt huskeregel på tallet 16 vil jeg tro :laugh:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (23 timer siden):

Lurer jeg også på. En eller annen grov eller ukorrekt huskeregel på tallet 16 vil jeg tro :laugh:

Jeg tipper seksuell lavalder, eller noe sånt 🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gikk den «gamle natt-testen» ut på? Har et vagt minne om en vegg, og baller med vann?? 
 

Synes også det er litt rart nå og høre den på nederste plass «vurdere» hvem h*n skal velge i natt-test. Det blir jo «alltid» den nest nederste. 
Noen som husker eldre sesonger- var det mer vanlig før å velge litt høyere opp på lista? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (23 minutter siden):

Hva gikk den «gamle natt-testen» ut på? Har et vagt minne om en vegg, og baller med vann?? 
 

Synes også det er litt rart nå og høre den på nederste plass «vurdere» hvem h*n skal velge i natt-test. Det blir jo «alltid» den nest nederste. 
Noen som husker eldre sesonger- var det mer vanlig før å velge litt høyere opp på lista? 

Den opprinnelige natt-testen var vel den samme som nå, altså reaksjon.

Alltid vært vanligst å ta den på nest siste.  Unntak har vel vært når den på nest sist har vist seg suveren i en av øvelsene, ev. forventet så god at sannsynligheten ville være veldig liten for å vinne ved å velge vedkommende.

Det eneste jeg husker av unntak fra dette er da Isabel Blanco valgte Andreas Ygre Wiig rett før semifinalen og slo ham, og banet vei for Gro Hammerseng-Edin som første kvinnelige vinner. Andreas hadde vel vært klart best sesongen sett under ett, og var også høyt oppe, men selvsagt ikke best, og dermed ikke immun, i episoden hvor han ble valgt. Tydelig at han var skuffet/lei seg over å bli slått ut på den måten, men en del av spillet og opplagt et riktig valg for å slå ut den sterkeste konkurrenten, så kan man diskutere hvor rettferdig det er at man kan velge alle unntatt den som er øverst akkurat i den episoden.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reaksjon ja. Det har jo vært flere varianter, som f eks med en vegg mellom de to deltakerne og de skulle sende ball til hverandre. Eller "lysstakene" på et bord med deltakerne på hver side. Og så var det vel også lamper på en vegg hvor de skulle reagere ved lys i en av dem. 

Ellers har det jo også vært flere varianter av balanse. Kan ikke huske noe annet enn reaksjon og balanse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chord skrev (3 timer siden):

Reaksjon ja. Det har jo vært flere varianter, som f eks med en vegg mellom de to deltakerne og de skulle sende ball til hverandre. Eller "lysstakene" på et bord med deltakerne på hver side. Og så var det vel også lamper på en vegg hvor de skulle reagere ved lys i en av dem. 

Ellers har det jo også vært flere varianter av balanse. Kan ikke huske noe annet enn reaksjon og balanse.

Årets reaksjonsøvelse er den samme som den originale.

I tillegg hadde man skyting med armbrøst i tillegg til reaksjon et år, men det ble vel med den ene gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonobilis

Burde det ikke bare vært slik at de to nederst måtte i nattest mot hverandre? Slik det er lagt opp med "fritt valg" og "nervepirrende utvelgelse" hvor uskreven regel er å velge personen som ligger nest-sist er bare teit! "Det var et tøft valg" og "Ikke ta det personlig", og så er det flere sesonger siden en annen enn nest-sist ble valgt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonobilis skrev (3 timer siden):

Burde det ikke bare vært slik at de to nederst måtte i nattest mot hverandre? Slik det er lagt opp med "fritt valg" og "nervepirrende utvelgelse" hvor uskreven regel er å velge personen som ligger nest-sist er bare teit! "Det var et tøft valg" og "Ikke ta det personlig", og så er det flere sesonger siden en annen enn nest-sist ble valgt...

Helt enig. Og så kan den som er nest nederst få den fordelen av å velge hvilken gren.  Litt premie for ikke å havne sist. Det blir jo ikke noe "premie" til tema vinneren som immunitet, men for disse eks-idrettsatletene  folkene er en seier i seg selv noe de kjemper sterkt om likevel..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øystein Pettersen sa i podcasten sin ar de mer eller mindre hadde en avtale i gruppa om at den som skulle i natt-test skulle velge den nest nederste på lista. Han nevnte at det ble ganske dårlig stemning i gruppa da noen hadde gjort noe annet for et par år siden, tipper det var da Magnus Moan valgte Ingvild Måkestad Bovim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/26/2022 at 6:57 AM, odipodis said:

Øystein Pettersen sa i podcasten sin ar de mer eller mindre hadde en avtale i gruppa om at den som skulle i natt-test skulle velge den nest nederste på lista. Han nevnte at det ble ganske dårlig stemning i gruppa da noen hadde gjort noe annet for et par år siden, tipper det var da Magnus Moan valgte Ingvild Måkestad Bovim.

Var det da han ble slått ut? Husker det var en mann som valgte en kvinne som ikke var nederst på resultatlista, også ble han jaggu slått ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvplanke skrev (14 timer siden):

Var det da han ble slått ut? Husker det var en mann som valgte en kvinne som ikke var nederst på resultatlista, også ble han jaggu slått ut. 

Jepp, Magnus vinner sjelden når det gjelder som mest :)

Flere sølv og bronse individuelt i mesterskap, og nr. 2 i Skal vi danse. 

Nesten overraskende at han ikke ble nr. 2 i Mesternes Mester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eventuelt så kunne de vel droppet hele den "natt-testen" snart. 

går alle deltakerne gjennom en rekke øvelser og en av dem havner helt nederst på resultat-listen, så kan vel vel denne deltakeren sparkes rett ut av hele TV-programmet. I stedet for å få muligheten til å redde seg selv inn, gjennom sånne tester.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

savner den sesongen Isabel Blanco var med i. Husker dere når hun fløy over bordet under nattesten og ja når hun valgte "vinner-finalisten"  Andreas Wiig til nattesten og vant. Det er mye underholdene og gøyalt på den måten.
Mener derimot at de tidligere sesongene så velger man så oftest den nest siste, men i ny og ne om man "tredje sist" så var det en mulighet for å bli valgt.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/23/2022 at 1:52 PM, Djækklåsst said:

Den opprinnelige natt-testen var vel den samme som nå, altså reaksjon.

Alltid vært vanligst å ta den på nest siste.  Unntak har vel vært når den på nest sist har vist seg suveren i en av øvelsene, ev. forventet så god at sannsynligheten ville være veldig liten for å vinne ved å velge vedkommende.

Det eneste jeg husker av unntak fra dette er da Isabel Blanco valgte Andreas Ygre Wiig rett før semifinalen og slo ham, og banet vei for Gro Hammerseng-Edin som første kvinnelige vinner. Andreas hadde vel vært klart best sesongen sett under ett, og var også høyt oppe, men selvsagt ikke best, og dermed ikke immun, i episoden hvor han ble valgt. Tydelig at han var skuffet/lei seg over å bli slått ut på den måten, men en del av spillet og opplagt et riktig valg for å slå ut den sterkeste konkurrenten, så kan man diskutere hvor rettferdig det er at man kan velge alle unntatt den som er øverst akkurat i den episoden.

I 2015 var det mer spill

www.seher.no/kjendis/jeg-er-fortsatt-fly-forbanna/64168226/amp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

gjest:) skrev (8 timer siden):

I 2015 var det mer spill

www.seher.no/kjendis/jeg-er-fortsatt-fly-forbanna/64168226/amp

De har vel fjernet disse øvelsene man hadde den gangen hvor man kunne rotte seg sammen mot noen andre, sikkert for å unngå dårlig stemning i gruppa. Men jeg synes det var underholdende med denslags :)

Endret av Djækklåsst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 time siden):

Helt greit Nadja røk ut. 
eEllers en fin gjeng med i år synes jeg 

Ja, hun kom jo sist i alle konkurransene i går. Da er det fortjent å ryke.

Er imponert over Bjørn Einar og hvor langt han har kommet. Du ser på kroppen hans at han ikke er på topp fysisk etter alt hva han har vært gjennom. Jeg vet han ikke vinner MM, men han er min favoritt og ønsker han kommer så langt som mulig og viser fingeren til den alvorlige sykdommen han har hatt.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...