Gå til innhold

Mesternes mester 2022


Ordsmed

Anbefalte innlegg

Chord skrev (13 timer siden):

Hva tenker dere om snakket om at Pettersen "juksa" i 90-graderen i første episode? 

Da er det evnt. at han beveget på beina underveis ?  Såvidt jeg vet er det ikke noe som sier at man må sitte helt i ro ?  Er jo lurt å endre litt på hvor trykket r slik at man kanskje får litt mer blodomløp. 

Det er vel dommere som følger med ?      Kan jo være dette er en "videreutvikling" av øvelsen eller  evnt. at de strammer inn reglene om det ikke skal være noen bevegelse. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror årets sesong blir litt kjedeligere enn de foregående. Virker så opplagt at Øystein Pettersen kommer til å vinne det meste. Men han er en kul fyr som gjør seg på tv. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Othilia skrev (9 minutter siden):

Tror årets sesong blir litt kjedeligere enn de foregående. Virker så opplagt at Øystein Pettersen kommer til å vinne det meste. Men han er en kul fyr som gjør seg på tv. 

Ang. hvem som vinner så er jeg enig. 

Av de andre gutta så er det vel eneste Nils Jakob Hoff som kan gi han konkurranse - men han tror jeg sliter for mye i kondisjonsøvelser som vi så i siste episode - han blir nok også for stor/tung i antall kilo visse øvelser hvor det er en fordel å være lettere. 

Av damene er det kanskje bare Ida Njåtun som kan konkurrere - men hun slet jo også den del i de siste øvelsene. Anja H. Edin var ikke så imponerende som jeg trodde hun skulle være rent fysisk. 

Men jeg tror fremdeles dette vil bli veldig fint å se på - det er jo en feelgood-serie med masse hyggelige folk som vil hverandre vel. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på flere, deriblant Øystein. Men jeg håper ikke han vinner om han leder hele veien, da blir det ikke noe gøy å se på…

Men jeg synes det var skikkelig fint å se at selv om Nils Jakob akkurat har slitt seg i mål selv, så kommer han og spør Bjørn Einar om han vil klare det selv eller vil ha hjelp❤️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipanmor skrev (41 minutter siden):

Jeg følger mest med på grunn av Anja🤩 Hun er vel min kjendis-crush, uansett hvor hetero jeg nå er.

Helt enig! 🤩

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjennom hver eneste sesong bobler absolutt alle over av entusiasme når temaet er lag. Det må da finnes noen som ikke synes lag er så innmari stas, men som ikke helt tør å si det...?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

House Red skrev (1 time siden):

Virker som Tommy tapte nattesten med vilje.

Det der var unødvendig! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Aksel gjør en god jobb som programleder :Nikke:. Eneste jeg skulle ønske, var at Dag Erik tok seg av voicen når det gjøres portrettintervju.

(Ps: Det bør være minimum å forvente før programmet er sendt lineært at man spoiler under tag, om man absolutt skal 🙈). 

 

 

Endret av Tradegy
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry, men jeg har virkelig ikke fått med meg hva Ida og Madelene er kjent for. Noen som gidder å gi en kort forklaring?

Takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Krutthøna said:

Sorry, men jeg har virkelig ikke fått med meg hva Ida og Madelene er kjent for. Noen som gidder å gi en kort forklaring?

Takk 😊

Ida skøyteløp og Madelene judo. :) Det er vel ikke meningen at de skal være kjendiser for hvermannsen, poenget er vel at de er tidligere profesjonelle idrettsutøvere innenfor ulike idretter. Gøy at forskjellige idretter utover de mest profilerte også er representert :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (47 minutter siden):

Ida skøyteløp og Madelene judo. :) Det er vel ikke meningen at de skal være kjendiser for hvermannsen, poenget er vel at de er tidligere profesjonelle idrettsutøvere innenfor ulike idretter. Gøy at forskjellige idretter utover de mest profilerte også er representert :)

Takker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var vel ikke ufortjent at Tommy havnet nederst, men kan ikke si han var heldig med lagene han havnet på.

På sykkel hadde de to andre lagene minst to med bra kondisjon, mens Tommys lag hadde kun Øystein med en viss kapasitet, så det laget var dømt til å tape siden laget ikke er bedre enn den nest beste.

På siste øvelse var det en klar fordel med en sterk mann, Tommy verken på lag med Nils Jakob eller Øystein.

Den andre øvelsen var litt bingo.

Det er jo bare uhøytidelig underholdning, men tilfeldigheter og uflaks har litt for mye å si den gangen det er lag som tema. I fjor var det Magnus Moan som var den «uheldige», liker det bedre når det er opp til hver enkelt.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (58 minutter siden):

Var vel ikke ufortjent at Tommy havnet nederst, men kan ikke si han var heldig med lagene han havnet på.

På sykkel hadde de to andre lagene minst to med bra kondisjon, mens Tommys lag hadde kun Øystein med en viss kapasitet, så det laget var dømt til å tape siden laget ikke er bedre enn den nest beste.

På siste øvelse var det en klar fordel med en sterk mann, Tommy verken på lag med Nils Jakob eller Øystein.

Den andre øvelsen var litt bingo.

Det er jo bare uhøytidelig underholdning, men tilfeldigheter og uflaks har litt for mye å si den gangen det er lag som tema. I fjor var det Magnus Moan som var den «uheldige», liker det bedre når det er opp til hver enkelt.

Øystein en vis kapasitet innen kondisjon? Mannen har jo gått lang løp, Det laget tapte vel p.g.a uhellet til Nadia på sykkel. 

Syntes det er trist de sender utøvere hjem, syntes alle kunne hvert der til slutten, og innbyrdes poengsum avgjorde hvem som vant, evt en finale

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (2 timer siden):

Øystein en vis kapasitet innen kondisjon? Mannen har jo gått lang løp, Det laget tapte vel p.g.a uhellet til Nadia på sykkel. 

Syntes det er trist de sender utøvere hjem, syntes alle kunne hvert der til slutten, og innbyrdes poengsum avgjorde hvem som vant, evt en finale

 

Her tror jeg du misforstod meg. De andre lagene hadde minst to personer med minst en viss kapasitet innen utholdenhet, mens det rød laget kun hadde én person, dermed på forhånd nærmest gitt at det røde laget ville tape, siden man var avhengig av de to beste på laget, og det ville neppe endret utfallet om Nadya ikke hadde falt. Det burde ikke være vanskelig å skjønne at jeg ikke mente å nedvurdere Pølsas utholdenhet, og jeg er godt kjent med hans karriere, både innen sprintlangrenn og langløp.

Ellers er jeg enig i at man fint kunne hatt alle deltakerne med i de fleste programmene, før man laget et finaleopplegg på slutten med f.eks. tre deltakere, hvor f.eks. de to beste samt en konkurranse med de gjenværende om å være den siste blant de tre i en finaleepisode, slik at det hele tiden vil være spenning, samt en viss rettferdighet.  I hvert fall noe i den duren.

Ulempen med dette er selvsagt at man ville gått glipp av nattesten, men synes ærlig talt den har mistet litt av underholdningsverdien i forhold til i starten, hvor det var langt mer spennende med den originale øvelsen. Samtidig mer rettferdig nå at den som blir valgt av personen på sisteplass får velge mellom to øvelser, da noen tidligere kunne nå langt nærmest bare fordi man var veldig god i den "gamle" nattesten.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig poenget med immuniteten? Så lenge du unngår nest sisteplass og sisteplass så blir du jo ikke valgt uansett.. 

Føler den regelen bare ble laget et år også er det ingen som tørr å velge noen lenger oppover på lista.. tror mange kunne gått lenger om de tenkte mer taktisk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...