Gå til innhold

Taco på nyttårsaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Crazydoglady skrev (3 timer siden):

Ikke feil, men all den nydelige maten på en kveld da og begrenset magekapasitet.  Nei, jeg må ha det hver for seg så jeg kan spise meg stappmett på hver av de, den ene dagen i året jeg får servert/lager sånn mat 😍 hadde blitt skikkelig nedtur om jeg bare orket et par biter av hver også er det fullt. 

Haha! Ja, den forklaringa kjøper jeg😁 

Anonymkode: a4b6f...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det med alle dem som blir skuffet over maten man får servert når man er hos andre? Jeg mener at så lenge man blir mett, maten ikke smaker direkte vondt, og man ikke blir syk av dem, så er det vel ingenting å bli skuffet over!!

Voksne mennesker skal da ikke gå rundt å være skuffet over at andre ikke serverer akkurat det man selv ville ha valgt. Om selskapet er hyggelig, så kan man vel ha det koselig nesten uavhengig av hva som serveres.

Og det er greit nok med tradisjoner, men når enkelte absolutt   ha det på en bestemt måte fordi det er julaften, nyttårsaften, bryllup, konfirmasjon etc, og blir direkte sure og skuffet om de ikke får det slik, så grenser det til tvangstanker i mitt hode.

 

Endret av Thyra
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei på nyttårsaften har jeg ingen preferanser utover litt mer flott mat en tomatsuppe

Anonymkode: 543b4...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferreira skrev (På 3.1.2022 den 13.49):

Nå forstår jeg fullt og helt at dere liker det, men apropos mat jeg hadde blitt ekstremt skuffa over å få: pastasalat med kjøttrester fra middager tidligere i jula 🤣 Jeg skjønner at dere ikke serverer det til andre altså, at det bare var til dere to! 😉 

Ja, nei, hadde vi hatt besøk til middag, så hadde det blitt annen servering 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde jeg ikke om det var mye godt tilbehør.

Anonymkode: 13fe2...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var kjøttdeigtaco med salat og boksmais only, ja. Hvis man hadde kjørt pulled pork med hjemmelaget guacamole, hjemmelagede tortillas osv. hadde jeg blitt kjempeglad.

Anonymkode: eb9be...a1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikke - det har vi hatt i flere år nå som fast servering på nyttårsaften sammen med de vi feier med. Deilig med litt "lettere" mat enn julemat etter julaften og x antall julebesøk. 

Anonymkode: de57b...825

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (På 4.1.2022 den 13.08):

Hva er det med alle dem som blir skuffet over maten man får servert når man er hos andre? Jeg mener at så lenge man blir mett, maten ikke smaker direkte vondt, og man ikke blir syk av dem, så er det vel ingenting å bli skuffet over!!

Voksne mennesker skal da ikke gå rundt å være skuffet over at andre ikke serverer akkurat det man selv ville ha valgt. Om selskapet er hyggelig, så kan man vel ha det koselig nesten uavhengig av hva som serveres.

Og det er greit nok med tradisjoner, men når enkelte absolutt   ha det på en bestemt måte fordi det er julaften, nyttårsaften, bryllup, konfirmasjon etc, og blir direkte sure og skuffet om de ikke får det slik, så grenser det til tvangstanker i mitt hode.

 

Jeg må ikke ha det på en viss, tradisjonell måte. 

Jeg kunne sikkert også fått taco. Riktignok en variant av barbacoa med mye tilbehør, laget fra bunnen. Eller chicken tinga. Da også helst med tostados eller annen mexicansk forrett. Og dessert i samme stil, for eksempel lime-is. 

Blir det for komplisert velger man en annen løsning. Kjøper skikkelig sushi. Lager et stort ostebord med mye tilbehør. Eller enkel men gjennomtenkt fingermat.

Man serverer rett og slett ikke basic fredagstaco til fest. Det kunne jeg faktisk ikke funnet på å sette på bordet her hjemme uansett. Og nettopp derfor ville det vært en enorm skuffelse. 

Anonymkode: d3ef1...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 13.31):

Jeg er overrasket over hvor mange som skriver det i denne tråden.

I år blir det frittgående black turkey som langtidsstekes. Fløtesaus kokt på krøset. Tranebærsaus og mintegele. Søtpotetchips. Hasselbackpoteter. Parmasangratinert rosenkål. Stuffing med bacon, sopp, kremost og urter. Og waldorf på en ikke-tradisjonell måte.

Anonymkode: d3ef1...75c

Ser bra ut dette, men jeg er fremdeles glad jeg ikke hadde kalkun på nyttårsaften 😅

Anonymkode: 75304...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/4/2022 at 1:08 PM, Thyra said:

Hva er det med alle dem som blir skuffet over maten man får servert når man er hos andre? Jeg mener at så lenge man blir mett, maten ikke smaker direkte vondt, og man ikke blir syk av dem, så er det vel ingenting å bli skuffet over!!

Voksne mennesker skal da ikke gå rundt å være skuffet over at andre ikke serverer akkurat det man selv ville ha valgt. Om selskapet er hyggelig, så kan man vel ha det koselig nesten uavhengig av hva som serveres.

Og det er greit nok med tradisjoner, men når enkelte absolutt   ha det på en bestemt måte fordi det er julaften, nyttårsaften, bryllup, konfirmasjon etc, og blir direkte sure og skuffet om de ikke får det slik, så grenser det til tvangstanker i mitt hode.

 

Amen! Snakk om I-landsproblem! Jeg drar aldri i selskap på grunn av maten, de jeg feirer med er langt viktigere og taco hadde vært supert for min del om det var på julaften, nyttårs, bryllup eller bursdag. Ville aldri falt meg inn å klage på noe så banalt som mat. 

Anonymkode: 18f3f...52a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg må ikke ha det på en viss, tradisjonell måte. 

Jeg kunne sikkert også fått taco. Riktignok en variant av barbacoa med mye tilbehør, laget fra bunnen. Eller chicken tinga. Da også helst med tostados eller annen mexicansk forrett. Og dessert i samme stil, for eksempel lime-is. 

Blir det for komplisert velger man en annen løsning. Kjøper skikkelig sushi. Lager et stort ostebord med mye tilbehør. Eller enkel men gjennomtenkt fingermat.

Man serverer rett og slett ikke basic fredagstaco til fest. Det kunne jeg faktisk ikke funnet på å sette på bordet her hjemme uansett. Og nettopp derfor ville det vært en enorm skuffelse. 

Anonymkode: d3ef1...75c

Alle har ikke like god økonomi, og alle er ikke like gode kokker. Folk har også ulik smak. Enkelte koser seg veldig med fredagstaco. Mulig de har en litt "enklere" smak en visse andre, men hva så?

Om noen inviterer meg til hyggelig samvær, vil jeg aldri bli skuffet over "enkel" servering. Uansett anledning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (8 minutter siden):

Alle har ikke like god økonomi, og alle er ikke like gode kokker. Folk har også ulik smak. Enkelte koser seg veldig med fredagstaco. Mulig de har en litt "enklere" smak en visse andre, men hva så?

Om noen inviterer meg til hyggelig samvær, vil jeg aldri bli skuffet over "enkel" servering. Uansett anledning.

Da får man invitere på kaffe og litt sjokolade. Og la folk spise en skikkelig middag hjemme først. Må jo være vinn-vinn, for da sparer de jo penger og. 

Anonymkode: d3ef1...75c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig skuffa, det er typisk noe ekssvogeren og familien kunne funnet på å servere, kun fordi det er enkelt, billig og fordi jul ikke er så stort. Feiret jul der et år og fikk verken dessert på julaften eller snacks/julekaker, kun ribbe til middag.

Anonymkode: 8c38c...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såkalt «tradisjonell», norsk fredagstaco hadde vært skuffende. Men vi fikk flere ulike typer kjøtt, blant annet revet svin, flere typer hjemmelaget salsa og pico de gallo, hjemmelagde lefser, osv. Det var terningkast seks! Lett og friskt, som er godt etter en jul med mye feit mat, men allikevel langt mer enn en fredagsmiddag fra tidlig 2000-tallet basert på nesten bare halv- eller helfabrikata.

Anonymkode: 28993...c99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så lenge det er ordentlig guacamole til, vi hadde faktisk fajitas og taco tiul nyttårs som var, det ble kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde blitt litt skuffet. Vi har ingen fast meny for nyttårsaften, men det må være hakket mer classy enn taco🙈

Anonymkode: 0fc52...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 11.26):

Hadde du blitt skuffet om du fikk så kalt fredagstaco på nyttårsaften?

Anonymkode: ea59b...c2d

Ja, veldig veldig skuffet. Anser ikke taco som festmat, men som hverdagsmat. Nyttårsaften er for meg en dag som skal markeres og feires.

Anonymkode: 2fda5...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (På 30.12.2021 den 11.55):

Her blir det taco på nyttårsaften, vi skal bare være hjemme og ta det med ro sammen med hu på 14 og da var taco et ønske.

Ja, vi skal naturligvis også være hjemme å ta det rolig sammens med barna våre. Men jeg serverer jo ikke hverdagsmat på en festdag. Barna kan bestemme middag på hverdagene.

Hvis det var opp til min fjortenåring så hadde vi spist toast både på julaften og nyttårsaften. Det er jo vi foreldre som skaper mattradisjoner i forbindelse med høytiden. 

Anonymkode: 2fda5...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, vi skal naturligvis også være hjemme å ta det rolig sammens med barna våre. Men jeg serverer jo ikke hverdagsmat på en festdag. Barna kan bestemme middag på hverdagene.

Hvis det var opp til min fjortenåring så hadde vi spist toast både på julaften og nyttårsaften. Det er jo vi foreldre som skaper mattradisjoner i forbindelse med høytiden. 

Anonymkode: 2fda5...88e

Ok? Vi hadde en litt spesiell situasjon i jula og derfor valgte vi og litt annerledes enn normalt på nyttårsaften. Det skal være forskjell på hverdag og fest, men akkurat denne dagen gjorde vi ikke mye ut av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 11.26):

Hadde du blitt skuffet om du fikk så kalt fredagstaco på nyttårsaften?

Anonymkode: ea59b...c2d

Nei!

Anonymkode: c6c9f...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...