Gå til innhold

Taco på nyttårsaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde blitt skuffet om det var satt fram et rømmebeger, isbergsalat og alt så litt ut som at man er lat og ikke gidder å gjøre litt ekstra ut av det. Hadde derimot ikke blitt skuffet over taco som middag

Men syns selv at om man ber gjester over til taco, uansett om det er nyttårsaften eller en vanlig fredag, så gjør man litt mer ut av det enn når man spiser det uten gjester. 
Da ville jeg servert det i litt finere skåler, hatt et bredere utvalg som f.eks tacokjøttdeig, men også strimlet, marinert kjøtt osv. I tillegg til mer utvalg enn bare rømme, men også gjerne hjemmelaget guacamole osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Taco er godt det, kalkun også. Viktigere maten på julaften enn nytttårsaften syns jeg, men greit å gjøre det til et festlig måltid uansett hva man serverer på nyttårsaften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg spesielt glad i den typisk norske tacoen så jeg hadde ikke blitt superglad uansett når den ble servert, men hvis hensikten med spørsmålet var om man ville bli skuffet av hverdagsmat på nyttårsaften så er svaret at jeg hadde blitt overrasket, men ikke direkte skuffet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde ikke blitt skuffet :) 

Selv skal vi ha lasagne på nyttårsaften i år (ikke Toro-versjonen :fnise: )

Anonymkode: 8f914...c77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig taco med hjemmelaget guacamole, salsa, sylta rødløk ect. Ulike typer hjemmemarinert kjøtt/proteiner. Nam nam. 

Slår en hver kalkun middag! 

Anonymkode: ad3e6...b21

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt greit med Taco, det liker alle hos oss. Det som er stusselig er hvis man får servert mat som noen bare pirker i.

Anonymkode: eca9b...d0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 12.09):

Ja, det hadde jeg blitt! Da blir det jo som en vanlig helg, selv om det er godt.. Kalkun er heller ikke nyttårsmat her jeg bor. Vi spiser det samme som på julaften (pinnekjøtt, ribbe og tilbehør -  vi spiser begge deler, fordi foreldrene mine er fra hver sin del av landet og har blandet tradisjonene sine 😋❤). Det er kun de to dagene i året, og smaker derfor helt himmelsk 🤩 Men, om jeg hadde fått servert taco borte, hadde jeg selvsagt spist og kost meg. Gjester bestemmer ikke menyen😊

Anonymkode: 53a59...2f9

Beklager, men jeg forstår ikke dette. Det blir helt feil å ha ribbe og pinnekjøtt med alt tilbehør på samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i familien/slekta har vi hatt taco omtrent hvert år, alle synes det er godt med litt frisk mat etter å ha spist julemat hele julen.

Anonymkode: 1780f...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferreira skrev (3 timer siden):

Beklager, men jeg forstår ikke dette. Det blir helt feil å ha ribbe og pinnekjøtt med alt tilbehør på samme dag.

Hvorfor blir det feil? Vi bruker også det på julaften og nyttårsaften. Har hatt det sånn de siste 30 årene, og det har ikke føltes feil en eneste gang.

Hadde vi takket ja til en invitasjon på nyttårsaften, ville vi ikke blitt skuffet over taco, for forhåpentligvis hadde vi fått visst det på forhånd, så vi hadde visst hva vi takket ja til.

Anonymkode: a4b6f...b9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 11.26):

 Hadde du blitt skuffet om du fikk så kalt fredagstaco på nyttårsaften?

 Anonymkode: ea59b...c2d

utrolig my bedre enn for eksempel pinnekjøtt eller lutefisk i alle fall... 

Anonymkode: ce856...dd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hadde nok selv laget kalkun om jeg skulle lagd mat, men det er utelukkende pga tradisjon og assosiasjon. Men det aller viktigste med en middag/feiring/sosiale sammenkomster er selskapet, så skal nok mye til før jeg hadde reagert negativt på maten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor blir det feil? Vi bruker også det på julaften og nyttårsaften. Har hatt det sånn de siste 30 årene, og det har ikke føltes feil en eneste gang.

Hadde vi takket ja til en invitasjon på nyttårsaften, ville vi ikke blitt skuffet over taco, for forhåpentligvis hadde vi fått visst det på forhånd, så vi hadde visst hva vi takket ja til.

Anonymkode: a4b6f...b9e

Ikke feil, men all den nydelige maten på en kveld da og begrenset magekapasitet.  Nei, jeg må ha det hver for seg så jeg kan spise meg stappmett på hver av de, den ene dagen i året jeg får servert/lager sånn mat 😍 hadde blitt skikkelig nedtur om jeg bare orket et par biter av hver også er det fullt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor blir det feil? Vi bruker også det på julaften og nyttårsaften. Har hatt det sånn de siste 30 årene, og det har ikke føltes feil en eneste gang.

Hadde vi takket ja til en invitasjon på nyttårsaften, ville vi ikke blitt skuffet over taco, for forhåpentligvis hadde vi fått visst det på forhånd, så vi hadde visst hva vi takket ja til.

Anonymkode: a4b6f...b9e

Fordi det er som å servere lasagne og carbonara ved siden av hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er lei julematen når nyttårsaften kommer. Så vår tradisjon er pastasalat med masse friske grønnsaker, hjemmelaget dressing, og kjøttrester fra middager tidligere i jula. Funker fint for oss to som er hjemme med dyr på nyttårsaften.

Hvis vi hadde vert bedt bort på middag, så hadde jeg ikke blitt skuffa over taco. Jeg er takknemlig når noen tar seg bryet med å tilberede og servere meg mat ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C8H10N4O2 skrev (26 minutter siden):

Vi er lei julematen når nyttårsaften kommer. Så vår tradisjon er pastasalat med masse friske grønnsaker, hjemmelaget dressing, og kjøttrester fra middager tidligere i jula. Funker fint for oss to som er hjemme med dyr på nyttårsaften.

Hvis vi hadde vert bedt bort på middag, så hadde jeg ikke blitt skuffa over taco. Jeg er takknemlig når noen tar seg bryet med å tilberede og servere meg mat ☺️

Nå forstår jeg fullt og helt at dere liker det, men apropos mat jeg hadde blitt ekstremt skuffa over å få: pastasalat med kjøttrester fra middager tidligere i jula 🤣 Jeg skjønner at dere ikke serverer det til andre altså, at det bare var til dere to! 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor alene og lager sjelden taco for jeg syns det er mye styr kun for en person. SÅ jeg hadde blitt glad for å bli bedt bort på taco. 

Anonymkode: 98b0a...028

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...