Gå til innhold

Taco på nyttårsaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde elsket å fått servert taco på nyttårsaften! Men aller helst pinnekjøtt da!  Heller taco enn kalkun.

Anonymkode: 87e3c...384

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke blitt skuffet. Hva jeg spiser på nyttårsaften er ikke så viktig for meg, julaften er mye "viktigere" for min del. Er ikke superfan av kalkun, ville heller spist taco. 

Anonymkode: 75304...360

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Jeg synes standard Taco er kjedelig selv en vanlig fredag, det lager jeg ulike varianter av, og kan ikke fordra den "norske" varianten med skjell/lefse, kjøttdeig, mais og gulost... 

Har nok i overkant høye forventninger til mat. Så her inviterer vi selv :)  

Anonymkode: d3ef1...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker taco så jeg hadde ikke vært skuffet men vi lager det så ofte selv at på slike dager så benytter vi selv sjansen til å lage noe vi sjeldent har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville visst det på forhånd iallefall, jeg elsker taco så spiser det ganske ofte ellers i året. Kalkun er det jeg pleier å spise og helst ønsker nyttårsaften.

Anonymkode: 557f4...61f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å lage en eksploderende tex mex chiligryte med kidney bønner. 

Skal være helt alene, så da kan jeg spise det jeg vil. 

Anonymkode: 0f124...bca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser både kalkun, ribbe og pinnekjøtt nevnes. Personlig ville jeg blitt skikkelig skuffa om det ble servert. Nyttårsaftenen for meg er festmåltid, og da må maten være langt mer avansert enn det. Helst 5-6 retter eller mer. Og eksklusive råvarer. Skalldyr, fin fisk som piggvar eller kveite, viltkjøtt m.m. Og god vin til.

Hadde også blitt skuffa over Taco, men heller spennende taco enn julemiddag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok blitt en smule overrasket, ja. Er vant til å dra til litt på nyttårsaften. Har ingen fast tradisjon, men gjerne noe litt "finere" som helstekt indrefilet, kalvefilet, kveite, andebryst e.l. Forrett har vi også. Feks. skalldyrsuppe, kamskjell e.l. Kommer litt an på sammensetningen av gjester og om det er yngre barn tilstede. 

Anonymkode: 92792...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hadde likt det. Syns kalkun ofte er en trist affære.

Anonymkode: 5dc8e...7d6

Jeg er overrasket over hvor mange som skriver det i denne tråden.

I år blir det frittgående black turkey som langtidsstekes. Fløtesaus kokt på krøset. Tranebærsaus og mintegele. Søtpotetchips. Hasselbackpoteter. Parmasangratinert rosenkål. Stuffing med bacon, sopp, kremost og urter. Og waldorf på en ikke-tradisjonell måte.

Anonymkode: d3ef1...75c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg er overrasket over hvor mange som skriver det i denne tråden.

I år blir det frittgående black turkey som langtidsstekes. Fløtesaus kokt på krøset. Tranebærsaus og mintegele. Søtpotetchips. Hasselbackpoteter. Parmasangratinert rosenkål. Stuffing med bacon, sopp, kremost og urter. Og waldorf på en ikke-tradisjonell måte.

Anonymkode: d3ef1...75c

Vi er nok mange som har blitt bedt i selskap og fått tørr kalkun, toro posesaus, kokte grønnsaker og dårlig waldorf. Spesielt kokt rosenkål er forferdelig. Da er det bedre å bli bedt på taco.

Selv har vi alltid noe viltkjøtt på nyttårsaften om vi er hjemme.

Anonymkode: 5dc8e...7d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor akkurat kalkun?🤔

Anonymkode: 40c4e...162

Dette 👆😂 folk er så fastlåste 😂 opp til hver enkelt hva man spiser på nyttårsaften , så lenge de rundt bordet er enig vel ? . Her kjører vi pinnekjøtt som julaften , da alle ønsker seg det😋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss hadde vi taco på nyttårsaften et par år. Nå er vi tilbake til kalkun. Jeg liker kalkun, men må helt ærlig innrømme at taco frister litt mer etter mye ribbe og pinnekjøtt i jula 🙈 Skulle vi hatt gjester ville jeg nok servert kalkun. Eventuelt gitt de en liten forvarsel om at det blir taco, og hørt hva de tenker 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har laget det selv på nyttårsaften et år, men da hadde vi ikke gjester. Har ellers laget/spist alt fra kalkun og and til hjemmelaget thai kyllinggryte og koldtbord på årets siste dag. 

Anonymkode: a738a...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ville blitt glad :)

Har fått taco i nyttårsselskap en gang faktisk men det var ikke helt standard "fredagstaco" det var iallfall 3 typer kjøtt, hjemmelaget salsa, flere oster, mye tilbehør osv. Var kjempegodt! 

Anonymkode: c41fb...b13

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja. På nyttårsaften bør det serveres kalkun

Anonymkode: b0fa0...fc2

Og hvorfor det? Fordi det er det DU liker og er vant på å få? 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: 4f86d...f73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde du blitt skuffet om du fikk så kalt fredagstaco på nyttårsaften?

Anonymkode: ea59b...c2d

Nei, jeg hadde blitt veldig fornøyd, liker taco og liker å kunne ta mat og mengde selv 😊 Jeg liker ikke sånn typisk fancy selskapsmat. Taco kan man jo gjøre mye godt utav og man kan velge selv mer hva man vil ha mye og lite av ❤️

Anonymkode: 9ac7c...cd8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...