Fiora Skrevet 27. august 2022 Forfatter #441 Del Skrevet 27. august 2022 Tusen takk @Angeleye, @gyngestolen og @Prøver2021! 🥰 @Kakaoen, lite nytt å melde fra denne kanten! Akkurat nå ligger lillegutt å hikker og koser seg i magen ❤️ Kroppen på sin side holder nok på med noe - kynnere og modningsrier er stadig i farta og (sorry tmi, men) jeg er ganske løs i magen Tar med meg de modningstegnene jeg kan for tiden! I dag skal vi bestille oss indisk til middag! Mest fordi mannen har bursdag og hadde lyst på det, men det gjør jo ikke noe om kjerringrådet med sterk mat har noe for seg heller! 😉 Jeg skal jo egentlig ikke klage, i dag er det akkurat 1 uke til termin og som førstegangs må jeg vel bare regne med å stå løpet ut! Skal til jordmor på tirsdag, blir spennende å høre hva hun sier da! Noen som vet om uke 40 kontrollen er annerledes? Så en YouTube video i går (riktignok amerikansk) der de sa at jordmor sjekker om livmorhalsen er moden på kontrollen i uke 40? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 27. august 2022 #442 Del Skrevet 27. august 2022 Fiora skrev (15 minutter siden): Tusen takk @Angeleye, @gyngestolen og @Prøver2021! 🥰 @Kakaoen, lite nytt å melde fra denne kanten! Akkurat nå ligger lillegutt å hikker og koser seg i magen ❤️ Kroppen på sin side holder nok på med noe - kynnere og modningsrier er stadig i farta og (sorry tmi, men) jeg er ganske løs i magen Tar med meg de modningstegnene jeg kan for tiden! I dag skal vi bestille oss indisk til middag! Mest fordi mannen har bursdag og hadde lyst på det, men det gjør jo ikke noe om kjerringrådet med sterk mat har noe for seg heller! 😉 Jeg skal jo egentlig ikke klage, i dag er det akkurat 1 uke til termin og som førstegangs må jeg vel bare regne med å stå løpet ut! Skal til jordmor på tirsdag, blir spennende å høre hva hun sier da! Noen som vet om uke 40 kontrollen er annerledes? Så en YouTube video i går (riktignok amerikansk) der de sa at jordmor sjekker om livmorhalsen er moden på kontrollen i uke 40? 🤔 Altså jeg jubler for løs i magen er bare å få tømt ryggen Jeg fikk jo ikke gjort det, og det merket vi da jeg skulle presse ut denne ungen Godt jeg ikke tar meg selv så høytidelig Tenk bare en uke igjen. Er jo så rart at vi plutselig er her. Jeg har kikket gjennom «gamle» snaps fra tidlig i svangerskapet og lest litt i begynnelsen av dagboka mi. Det er så rart å gjøre. Føles så utrolig lenge siden og så uvirkelig. Samtidig som det ikke er det. Kan godt hende JM sjekker livmorhalsen. Jeg har aldri nådd uke 40, men på siste sjekk hos JM sa ho at ho kunne strippe meg om jeg ønsket. Om du får tilbudet, så go for it 🤪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 27. august 2022 Forfatter #443 Del Skrevet 27. august 2022 15 minutter siden, Kakaoen said: Altså jeg jubler for løs i magen er bare å få tømt ryggen Jeg fikk jo ikke gjort det, og det merket vi da jeg skulle presse ut denne ungen Godt jeg ikke tar meg selv så høytidelig Tenk bare en uke igjen. Er jo så rart at vi plutselig er her. Jeg har kikket gjennom «gamle» snaps fra tidlig i svangerskapet og lest litt i begynnelsen av dagboka mi. Det er så rart å gjøre. Føles så utrolig lenge siden og så uvirkelig. Samtidig som det ikke er det. Kan godt hende JM sjekker livmorhalsen. Jeg har aldri nådd uke 40, men på siste sjekk hos JM sa ho at ho kunne strippe meg om jeg ønsket. Om du får tilbudet, så go for it 🤪 Er akkurat det jeg tenker også, veldig fint med alt kroppen kan greie å rydde opp i selv i forkant Om ikke annet har jeg hørt det er bra for baby om det skjer et lite uhell under trykkefasen, så det er jo en grei trøst 😉 Ja, det er helt uvirkelig! Glad jeg har ført dagbok, skal bli gøy å se tilbake på tanker og følelser senere - og ikke minst så er man jo blitt litt glad i denne lille dagbokgjengen vår over disse månedene! 😍 Aha, da er jeg ekstra spent! Hadde vært såååå fint om hun sier at det er litt modent i det minste Det er jo et veldig godt poeng, håper hun har mulighet til å gjøre det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 27. august 2022 #444 Del Skrevet 27. august 2022 Fiora skrev (1 time siden): Er akkurat det jeg tenker også, veldig fint med alt kroppen kan greie å rydde opp i selv i forkant Om ikke annet har jeg hørt det er bra for baby om det skjer et lite uhell under trykkefasen, så det er jo en grei trøst 😉 Ja, det er helt uvirkelig! Glad jeg har ført dagbok, skal bli gøy å se tilbake på tanker og følelser senere - og ikke minst så er man jo blitt litt glad i denne lille dagbokgjengen vår over disse månedene! 😍 Aha, da er jeg ekstra spent! Hadde vært såååå fint om hun sier at det er litt modent i det minste Det er jo et veldig godt poeng, håper hun har mulighet til å gjøre det! Altså, det ble ikke et lite uhell. Mannen måtte åpne et vindu og jeg merka det selv, men ga totalt f.. Men forstår jo at noen synes sånt er flaut, jeg bare lever i den gode troen om at de garantert har opplevd værre enn meg Tipper han her har fått en skikkelig boost med imunforsvaret ja! Jeg elsker dagbøkene her inne. Merker i siste tiden at det har blitt så stille i flere av de jeg følger og jeg synes det er så kjipt. Liker å lese om andres kaos Men er jo ofte jeg er inne og leser uten å kommentere fordi jeg ikke har tid.. Gå for stripping! Uansett greit å oppleve det med en JM du er trygg på. Jeg har jo hørt at noen synes det gjør fryktelig vondt med sjekk av livmorhalsen. Jeg er ikke en av de. Er jo som å bli fingra, minus noen som helst form for nytelse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 27. august 2022 #445 Del Skrevet 27. august 2022 Jeg stikker bare hodet innom for å ønske deg masse lykke til med siste fase før du har babyen din i armene❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 30. august 2022 Forfatter #446 Del Skrevet 30. august 2022 (endret) 40+0 Da var man jammen passert 40 fullgåtte og det er 3 (!!!!) dager igjen til termin. Nå håper jeg jammen ikke det blir mange fler gravid-oppdateringer her 🙈 Det ble noen tårer hos jm i dag. Hun mener svangerskapet begynner å bli så hardt på kroppen min at hun ikke synes jeg skal gå noe særlig over termin. Blir derfor sannsynligvis trivselskontroll i neste uke og mulig igangsetting. Vet ikke hvorfor jeg tok akkurat det så tungt, men verden raste liksom litt sammen. Samtidig har hun jo helt rett i at jeg er sliten, jeg ser ut som michelinmannen og kroppen min er nok i aller høyeste grad klar for å avslutte utleiekontrakten. På den positive siden har jeg en liten skatt i magen som storkoser seg! Han har det godt, vokser fint og hjertelyden er helt perfekt ❤️ Han er jo tross alt det viktigste oppi dette! Nå krysser jeg alt som krysses kan for at han bestemmer seg for å komme ut på eget initiativ før sykehuset bestemmer seg for å sette i gang! Endret 30. august 2022 av Fiora 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 30. august 2022 #447 Del Skrevet 30. august 2022 Jeg forstår godt at du ble lei deg over det ❤️ Og det er veldig lov. Har vært en sorg her og at jeg aldri får oppleve en fødsel som har startet naturlig. Og du har sikkert lest en del skrekkhistorier om igangsetting også. Stor takk til meg for den Men igangsetting kan også gå veldig greit og enkelt for seg. Det gjorde det med min første Snart får Michelinmannen Michelinbabyen sin Ho ville ikke sjekke modning altså? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 30. august 2022 Forfatter #448 Del Skrevet 30. august 2022 6 minutter siden, Kakaoen said: Jeg forstår godt at du ble lei deg over det ❤️ Og det er veldig lov. Har vært en sorg her og at jeg aldri får oppleve en fødsel som har startet naturlig. Og du har sikkert lest en del skrekkhistorier om igangsetting også. Stor takk til meg for den Men igangsetting kan også gå veldig greit og enkelt for seg. Det gjorde det med min første Snart får Michelinmannen Michelinbabyen sin Ho ville ikke sjekke modning altså? Godt å høre at det ikke er jeg som er helt på utur! Det er nok noe i det som du sier ja, man går jo i den spenningen å venter på at kroppen skal starte fødsel, og da blir det så nedtur å skulle vite at nå skjer det på en måte 🤔 Og ja, så er det skrekkhistoriene da.. har jo fått noen av de på den tv serien om fødeavdelingen også. Ser jo unektelig ikke spesielt ålreit ut å gå i dagesvis med økende rier på den måten! Fordelen er jo at da er man ihvertfall på sykehuset! Godt å høre det var en fin opplevelse med din første, håper det blir en grei igangsetting her også om det går den veien 😍 hihi ja! Michelin skal få baby veldig snart uansett! ❤️ Nei, hun hørtes egentlig ganske bestemt ut på at sykehuset må undersøke. Hun hadde vel en slags undertone av at fødsel må skje snart uansett, men hun satte meg opp på time om 1 uke igjen i tilfelle sykehuset er treige med å gi meg trivselskontroll og lovte at hun kunne sjekke modning og evt vurdere stripping da 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 30. august 2022 #449 Del Skrevet 30. august 2022 Bare kjapt innom her en tur - er så spent på når din lille kommer 😍 Jeg har ikke rukket å skrive fødselshistorien min ordentlig enda, men må bare si at bortsett fra at det var et par kjedelige dager med venting mens jeg fikk modningstabletter før de tok vannet, så var igangsetting for min del helt supert! Jeg sitter igjen med en skikkelig god følelse angående fødselen, og selve fødselen fra de tok vannet var i grunnen skikkelig bra! Så ikke ta sorgene på forskudd angående igangsetting altså, jeg hadde en veldig bra fødsel 😄😄 Kort fortalt - de tok vannet 21:45, epidural rundt midnatt da riene startet umiddelbart etter de tok vannet. Hvilte meg fra 4cm til 10cm åpning, og opplevde selve trykkingen som helt rått! 09:15 var hun ute 💖 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stAre Skrevet 30. august 2022 #450 Del Skrevet 30. august 2022 Såå spennende 😊 ikke så lenge igjen! Vi satser på at du ikke får tatt de kontrollene i neste uke Jeg har enda 16 dager og lite modningstegn, så forventer ikke at det skjer noe helt enda. Håper alt går veldig bra 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 31. august 2022 #451 Del Skrevet 31. august 2022 Så spennende her nå😄 håper sånn at han kan komme eller har kommet av seg selv som du ønsker❤️ Masse lykke til med fødsel nå og endelig snart få møte den lille💫 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 31. august 2022 #452 Del Skrevet 31. august 2022 Lykke til med fødsel!! Snart er han her 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 2. september 2022 #453 Del Skrevet 2. september 2022 Flere dager uten oppdatering!! Jeg er så nysgjerrig! Håper ikke du føler at jeg maser altså 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 2. september 2022 Forfatter #454 Del Skrevet 2. september 2022 (endret) On 8/30/2022 at 4:51 PM, Yrno said: Bare kjapt innom her en tur - er så spent på når din lille kommer 😍 Jeg har ikke rukket å skrive fødselshistorien min ordentlig enda, men må bare si at bortsett fra at det var et par kjedelige dager med venting mens jeg fikk modningstabletter før de tok vannet, så var igangsetting for min del helt supert! Jeg sitter igjen med en skikkelig god følelse angående fødselen, og selve fødselen fra de tok vannet var i grunnen skikkelig bra! Så ikke ta sorgene på forskudd angående igangsetting altså, jeg hadde en veldig bra fødsel 😄😄 Kort fortalt - de tok vannet 21:45, epidural rundt midnatt da riene startet umiddelbart etter de tok vannet. Hvilte meg fra 4cm til 10cm åpning, og opplevde selve trykkingen som helt rått! 09:15 var hun ute 💖 Så glad jeg blir for å se at alt har gått så fint med dere! Det hørtes jo faktisk ut som en veldig fin igangsetting selv om det tok litt tid! Jeg ønsker egentlig å prøve uten epidural siden jeg har helt hetta for sprøyter og medisiner, men det er kanskje lurt å ta når man blir igangsatt? On 8/30/2022 at 8:58 PM, stAre said: Såå spennende 😊 ikke så lenge igjen! Vi satser på at du ikke får tatt de kontrollene i neste uke Jeg har enda 16 dager og lite modningstegn, så forventer ikke at det skjer noe helt enda. Håper alt går veldig bra 😊 Nei, nå kan det ikke være lenge igjen, selv om det føles ut som du fort kan ta meg igjen på de 16 dagene, for her er det ikke mye tegn til at han har tenkt seg ut her heller Hvordan er gravidformen ellers? On 8/31/2022 at 9:58 AM, Love90 said: Så spennende her nå😄 håper sånn at han kan komme eller har kommet av seg selv som du ønsker❤️ Masse lykke til med fødsel nå og endelig snart få møte den lille💫 Tusen takk! ❤️ Jeg håper og håper, spør den lille mageboeren pent hver dag om ikke han kunne tenke seg å komme ut i dag, men virker som han har det veldig godt inni der On 8/31/2022 at 12:13 PM, Prøver2021 said: Lykke til med fødsel!! Snart er han her 🥰 Tusen takk! 🥰 4 hours ago, Kakaoen said: Flere dager uten oppdatering!! Jeg er så nysgjerrig! Håper ikke du føler at jeg maser altså Du maser aldri, bare hyggelig at folk bryr seg Det eneste som maser her i gården er alle maseriene som kommer hver natt og holder meg våken i timesvis. Det blir selvfølgelig aldri noe ut av dem, jeg sovner til slutt og våkner skuffet og like gravid på morgenen 🙈 ——— 40+3 Kort oppdatering - I dag er jeg på menstermin! Termin fra OUL i morgen. Hadde vært gøy om han hadde bestemt seg for å komme PÅ termin, men å være blant de 5 prosentene skal vel noe til 😅 Vi håper han kommer i løpet av helgen, men med unntak av mye maserier de siste to nettene er det lite modningstegn å hente. Jeg fikk ikke time til trivselskontroll på sykehuset før neste fredag, kjente på en måte at det var litt godt! Nå har lille en hel uke ekstra på å bestemme seg for å komme ut før de evt vurderer igangsetting… på den annen side føles en uke ut som en hel evighet å gå sånn å vente! Nå krysser jeg fingre og tær for en smertefull helg med verdens beste premie! 🙈❤️ Endret 2. september 2022 av Fiora 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stAre Skrevet 2. september 2022 #455 Del Skrevet 2. september 2022 (endret) Fiora skrev (8 timer siden): Så glad jeg blir for å se at alt har gått så fint med dere! Det hørtes jo faktisk ut som en veldig fin igangsetting selv om det tok litt tid! Jeg ønsker egentlig å prøve uten epidural siden jeg har helt hetta for sprøyter og medisiner, men det er kanskje lurt å ta når man blir igangsatt? Nei, nå kan det ikke være lenge igjen, selv om det føles ut som du fort kan ta meg igjen på de 16 dagene, for her er det ikke mye tegn til at han har tenkt seg ut her heller Hvordan er gravidformen ellers? Tusen takk! ❤️ Jeg håper og håper, spør den lille mageboeren pent hver dag om ikke han kunne tenke seg å komme ut i dag, men virker som han har det veldig godt inni der Tusen takk! 🥰 Du maser aldri, bare hyggelig at folk bryr seg Det eneste som maser her i gården er alle maseriene som kommer hver natt og holder meg våken i timesvis. Det blir selvfølgelig aldri noe ut av dem, jeg sovner til slutt og våkner skuffet og like gravid på morgenen 🙈 ——— 40+3 Kort oppdatering - I dag er jeg på menstermin! Termin fra OUL i morgen. Hadde vært gøy om han hadde bestemt seg for å komme PÅ termin, men å være blant de 5 prosentene skal vel noe til 😅 Vi håper han kommer i løpet av helgen, men med unntak av mye maserier de siste to nettene er det lite modningstegn å hente. Jeg fikk ikke time til trivselskontroll på sykehuset før neste fredag, kjente på en måte at det var litt godt! Nå har lille en hel uke ekstra på å bestemme seg for å komme ut før de evt vurderer igangsetting… på den annen side føles en uke ut som en hel evighet å gå sånn å vente! Nå krysser jeg fingre og tær for en smertefull helg med verdens beste premie! 🙈❤️ Formen min er veldig varierende, som igår på dagen var den ganske bra, også var jeg kjempekvalm og halsbrann på natt og hele dagen idag. Blir mer trøtt for hver dag som går. formen er desidert best på formiddagen 😅 noe som nok gjør at jeg ender med å gjøre litt for mye på dagtid.. Var hos jm for 2 dager siden og hodet er ikke festet enda. fikk og beskjed om å slappe mer av 😅 Hadde vært gøy om han kom til termin ja 😊 Endret 2. september 2022 av stAre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stAre Skrevet 2. september 2022 #456 Del Skrevet 2. september 2022 Fiora skrev (7 timer siden): Så glad jeg blir for å se at alt har gått så fint med dere! Det hørtes jo faktisk ut som en veldig fin igangsetting selv om det tok litt tid! Jeg ønsker egentlig å prøve uten epidural siden jeg har helt hetta for sprøyter og medisiner, men det er kanskje lurt å ta når man blir igangsatt? Nei, nå kan det ikke være lenge igjen, selv om det føles ut som du fort kan ta meg igjen på de 16 dagene, for her er det ikke mye tegn til at han har tenkt seg ut her heller Hvordan er gravidformen ellers? Tusen takk! ❤️ Jeg håper og håper, spør den lille mageboeren pent hver dag om ikke han kunne tenke seg å komme ut i dag, men virker som han har det veldig godt inni der Tusen takk! 🥰 Du maser aldri, bare hyggelig at folk bryr seg Det eneste som maser her i gården er alle maseriene som kommer hver natt og holder meg våken i timesvis. Det blir selvfølgelig aldri noe ut av dem, jeg sovner til slutt og våkner skuffet og like gravid på morgenen 🙈 ——— 40+3 Kort oppdatering - I dag er jeg på menstermin! Termin fra OUL i morgen. Hadde vært gøy om han hadde bestemt seg for å komme PÅ termin, men å være blant de 5 prosentene skal vel noe til 😅 Vi håper han kommer i løpet av helgen, men med unntak av mye maserier de siste to nettene er det lite modningstegn å hente. Jeg fikk ikke time til trivselskontroll på sykehuset før neste fredag, kjente på en måte at det var litt godt! Nå har lille en hel uke ekstra på å bestemme seg for å komme ut før de evt vurderer igangsetting… på den annen side føles en uke ut som en hel evighet å gå sånn å vente! Nå krysser jeg fingre og tær for en smertefull helg med verdens beste premie! 🙈❤️ Formen min er veldig varierende, som igår på dagen var den ganske bra, også var jeg kjempekvalm og halsbrann på natt og hele dagen idag. formen er desidert best på formiddagen 😅 føler liksom jeg må gjøre hvertfall litt husarbeid og ordne til på dagen. Var hos jm for 2 dager siden og hodet er ikke festet enda. fikk og beskjed om å slappe mer av 😅 så må kanskje tenke litt på det at jeg ikke trenger å gjøre så mye jeg ønsker 😅 Hadde vært gøy om han kom til termin ja 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 3. september 2022 Forfatter #457 Del Skrevet 3. september 2022 40+4 Våknet i dag med vannavgang kl 09! Ingen tvil, det sa «splosj» som på film 😅 Nå sitter vi å venter på regelmessige rier før vi drar på sykehuset! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 3. september 2022 #458 Del Skrevet 3. september 2022 Fiora skrev (24 minutter siden): 40+4 Våknet i dag med vannavgang kl 09! Ingen tvil, det sa «splosj» som på film 😅 Nå sitter vi å venter på regelmessige rier før vi drar på sykehuset! Ååå spennende 🤩🤩 masse masse lykke til med fødselen nå❤️❤️ Og så godt at han kom av seg selv🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 3. september 2022 #459 Del Skrevet 3. september 2022 Fiora skrev (51 minutter siden): 40+4 Våknet i dag med vannavgang kl 09! Ingen tvil, det sa «splosj» som på film 😅 Nå sitter vi å venter på regelmessige rier før vi drar på sykehuset! Åå gud nå fikk jeg skikkelig gåsehud 😍😍 masse masse lykke til. Sender deg masse fødestøv 🥹🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrin94 Skrevet 3. september 2022 #460 Del Skrevet 3. september 2022 Fiora skrev (1 time siden): 40+4 Våknet i dag med vannavgang kl 09! Ingen tvil, det sa «splosj» som på film 😅 Nå sitter vi å venter på regelmessige rier før vi drar på sykehuset! Wow! Så spennende! Masse lykke til 💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå