Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frk.Pøls skrev (På 15.4.2022 den 22.41):

Hei Ginger83!

Jeg har vært borte en stund pga sykdom, så  jeg har ikke sett dette før nå ❤️ Så leit å høre at det ikke gikk veien denne gangen! Hvordan går det med deg nå? 

Jeg lurte på litt det du sa om amming, på riksen må man være helt ferdig med å amme før man kan stimuleres med medisiner, men kanskje det er annerledes med privat sektor og fryseførsøk. Men, verdt å høre 🙂 

Når jeg skulle slutte å amme med minimannen så kuttet jeg ett  og ett "måltid". Til slutt var det bare ammingen ved leggetid og om natten igjen. Når jeg følte meg klar for det reiste jeg rett og slett helt alene til hytta, mens minimannen og pappaen var igjen hjemme. På den måten kunne jeg ikke amme og han ville ikke lete etter det heller fordi han ikke luktet meg. Han var godt over året på det tidspunktet og vi var klare begge to. Etter to netter på hytta kom jeg tilbake, og ammet ikke en eneste gang etter det 🙂 

Når det kommer til mitt opplegg, så har jeg nok stresset unødvendig. Jeg trodde av en eller annen grunn at jeg skulle rett på medisiner nå når mens kom nå, men jeg skal visst bare få vite hvilke medisiner jeg skal ta, få resepter og info og begynne neste mens 🤪 så, jeg fikk mens i dag og skal ringe inn på tirsdag. Så da er det 4 uker til jeg starter 🙂 Så jeg vet egentlig ikke så mye mer nå enn sist vi snakket 😂

Hei hei, 

Jeg har ikke vært her på en stund slev da vi har drevet med salg av leilighet. Utrolig mye å gjøre!! 

Hørtes jo ut som en ganske god plan med dette med å slutte å amme. Men datteren min er såpass gammel så ikke så lett å lure henne fra det. Men her har kjøpt en flaske hun liker som ak likne litt på det å drikke av puppen og vil prøve å gi henne det i stedet. Og  så må jeg nok bare være litt flink til å kutte ut det rett og slett.. Men ikke så lett.. 

Bra det ikke var så mye stress med medisiner, hvor er du i løypa nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er så fint og mektig å lese om andres erfaringer. Jeg er i gang med første IVF-forsøk etter to år med prøving og venting. Vi har ikke funnet noen årsak til barnløshet, jeg er 32 år med amh på 16, men fsh på 13-14, uten at det har vært mulig å lese så mye ut av det grunnet normale verdier på østradiol etc. Jeg har vært gravid tidligere, for 10 år siden (men tok da en abort). Da var jeg uforsiktig, hadde glemt å ta p-pille. Absurd at det da skjedde på et forsøk uten at det var ønsket, mens at det nå ikke går. Annen mann og jeg litt eldre, da ;-). Ble henvist til gynekolog for over ett år siden, kom inn til samtale på riksen i desember, og fikk først tid for oppstart i slutten av april. Skikkelig tålmodighetsprøve. Har gått på Synarela nå i tre uker (to spray tre ganger daglig fra til sprøytestart, og to spray to ganger om dagen med sprøyer) og Gonal F, 150 iu, på dag 8 nå. Var på kontroll i dag, og ser ut som det er 10 eggposer på 10-13 mm. Skal fortsette på samme dose fram til lørdag, og sette eggløsningssprøyte på søndag. Uttak tirsdag. 

Det er så mange faktorer og steg i denne prosessen som man ikke kan planlegge eller forutse, så det er en underlig boble å være i. Jeg har vært helt åpen med alle rundt meg, og det har egentlig gått veldig greit emosjonelt. Men jeg gruer meg til første uttak og innsett (hvis det blir mulig). Da føler jeg vi i større grad får et inntrykk av hvordan ståa egentlig er. Jeg antar at påkjenningen vil bli mye større hvis dette blir en lang prosess med masse motgang og skuffelser, som mange desverre opplever. Fram til nå er det først og fremst ventingen som gjør meg frustrert, og en opplevelse av at det kun står og faller på meg og min kropp. 

Jeg heier på alle dere sterke damer som står i dette, opplever det, og må forholde dere til egen kropp, følelser, ønsker, skuffelser og valg. Det irriterer meg litt når folk sier til meg: «Dere må ikke gi opp», «Dette går bra», «Ikke stress, da skjer det av seg selv», «Jeg kjenner noen som…». Folk vil godt, men jeg får en mye større respekt for menneskers egne opplevelse, og at noen ganger trenger man ikke råd og tips, men bare noen som lytter og stiller spørsmål heller enn å mene noe. 

Jeg har ingen spørsmål. Hadde bare behov for å dele litt. ☺️

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haltefinn skrev (13 minutter siden):

Hei!

Det er så fint og mektig å lese om andres erfaringer. Jeg er i gang med første IVF-forsøk etter to år med prøving og venting. Vi har ikke funnet noen årsak til barnløshet, jeg er 32 år med amh på 16, men fsh på 13-14, uten at det har vært mulig å lese så mye ut av det grunnet normale verdier på østradiol etc. Jeg har vært gravid tidligere, for 10 år siden (men tok da en abort). Da var jeg uforsiktig, hadde glemt å ta p-pille. Absurd at det da skjedde på et forsøk uten at det var ønsket, mens at det nå ikke går. Annen mann og jeg litt eldre, da ;-). Ble henvist til gynekolog for over ett år siden, kom inn til samtale på riksen i desember, og fikk først tid for oppstart i slutten av april. Skikkelig tålmodighetsprøve. Har gått på Synarela nå i tre uker (to spray tre ganger daglig fra til sprøytestart, og to spray to ganger om dagen med sprøyer) og Gonal F, 150 iu, på dag 8 nå. Var på kontroll i dag, og ser ut som det er 10 eggposer på 10-13 mm. Skal fortsette på samme dose fram til lørdag, og sette eggløsningssprøyte på søndag. Uttak tirsdag. 

Det er så mange faktorer og steg i denne prosessen som man ikke kan planlegge eller forutse, så det er en underlig boble å være i. Jeg har vært helt åpen med alle rundt meg, og det har egentlig gått veldig greit emosjonelt. Men jeg gruer meg til første uttak og innsett (hvis det blir mulig). Da føler jeg vi i større grad får et inntrykk av hvordan ståa egentlig er. Jeg antar at påkjenningen vil bli mye større hvis dette blir en lang prosess med masse motgang og skuffelser, som mange desverre opplever. Fram til nå er det først og fremst ventingen som gjør meg frustrert, og en opplevelse av at det kun står og faller på meg og min kropp. 

Jeg heier på alle dere sterke damer som står i dette, opplever det, og må forholde dere til egen kropp, følelser, ønsker, skuffelser og valg. Det irriterer meg litt når folk sier til meg: «Dere må ikke gi opp», «Dette går bra», «Ikke stress, da skjer det av seg selv», «Jeg kjenner noen som…». Folk vil godt, men jeg får en mye større respekt for menneskers egne opplevelse, og at noen ganger trenger man ikke råd og tips, men bare noen som lytter og stiller spørsmål heller enn å mene noe. 

Jeg har ingen spørsmål. Hadde bare behov for å dele litt. ☺️

Tusen takk for at du deler ❤️❤️ dette er en tøff prosess, jeg hadde mitt 6 uttak nå i mars, hadde 4 uttak og bare 2 innsett i Porsgrunn, 2 avbrutt pga de ikke overlevde til dag 5. Skiftet klinikk (privat) hadde ett uttak i nov, totalfrys, fikk satt inn fryst 5 dagers i januar, ble gravid men mistet dessverre. Hadde nå uttak i mars, totalfrys igjen men egget jeg fikk på frys var visst perfekt, skal sette inn i juni, var egentlig meningen i mai, men jeg ønsker å gå ned noen kg for å bedre sjansene mine ❤️ masse lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle,

Meg : prøver for Barn #2. Var tidligere på Livio IVF klinikken og fikk et barn ved hjelp av den. Verdens beste jente 🙂, nå planlegger vi å være på Maigaard Odense. Omtrent halv pris på IVF der.. Jobber med å slutte helt med å amme, da to fryseforsøk I vinter ikke gikk. Overfører blastocyst til Maigård Odense og starter forsøk opp igjen i sommer ca.

Noen I samme situasjon som oss. Alltid hyggelig å blir kjent med noen her :)

Håper alle her lykkes til slutt. Hørt mange historier om mange det går for til slutt når man ikke gir seg. 

Lengre versjon. Siste status er at jeg har hatt kontakt med Maigård Odense i
Med en hyggelig lege.
Og han var overbevist om at det at jeg fortsatt ammer kan grunnen til at jeg ikke har lykkes med fryseforsøk.
Så nå jobber jeg med å prøve å slutte å amme og vi har også nylig lagt ut bolig for salg. Har vært sykt mye å gjøre med flytting så ikke så mye tid her. Gratulerer til alle det har lyktes for :) Planen nå er å flytte vårt siste frosne embryo til Maigaard og forsøke å gjøre assisted hatching. Og så kjøpe 3/4 pk der etter det om det forsøket ikke går. Legen der trodde det var like gode sjanser på å bli gravid både på fryse og fersk forsøk. Så får nesten stole på de som er legeneMen starter nok ikke opp forsøk før i juni /Juli.

Håper alle nyter våren. Babystøv til alle!!

Endret av Ginger83
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ginger83 skrev (1 time siden):

Hei alle,

Meg : prøver for Barn #2. Var tidligere på Livio IVF klinikken og fikk et barn ved hjelp av den. Verdens beste jente 🙂, nå planlegger vi å være på Maigaard Odense. Omtrent halv pris på IVF der.. Jobber med å slutte helt med å amme, da to fryseforsøk I vinter ikke gikk. Overfører blastocyst til Maigård Odense og starter forsøk opp igjen i sommer ca.

Noen I samme situasjon som oss. Alltid hyggelig å blir kjent med noen her :)

Håper alle her lykkes til slutt. Hørt mange historier om mange det går for til slutt når man ikke gir seg. 

Lengre versjon. Siste status er at jeg har hatt kontakt med Maigård Odense i
Med en hyggelig lege.
Og han var overbevist om at det at jeg fortsatt ammer kan grunnen til at jeg ikke har lykkes med fryseforsøk.
Så nå jobber jeg med å prøve å slutte å amme og vi har også nylig lagt ut bolig for salg. Har vært sykt mye å gjøre med flytting så ikke så mye tid her. Gratulerer til alle det har lyktes for :) Planen nå er å flytte vårt siste frosne embryo til Maigaard og forsøke å gjøre assisted hatching. Og så kjøpe 3/4 pk der etter det om det forsøket ikke går. Legen der trodde det var like gode sjanser på å bli gravid både på fryse og fersk forsøk. Så får nesten stole på de som er legeneMen starter nok ikke opp forsøk før i juni /Juli.

Håper alle nyter våren. Babystøv til alle!!

Hvordan opplever du å skulle dra til Danmark for alle kontroller? 🤗 Tenker du at det skal gå helt fint? 

Masse lykke til til deg, babystøv sendes din vei også! ❤️

Jeg går nå på Proginova i forbindelse med fryseforsøk. Har ingen god følelse, da jeg tror det ikke vil gå nå heller. Vet ikke om det er bra eller dumt, for de forrige seks avbrutte forsøkene har jeg vært positiv og fått en knyttneve i trynet alle gangene jeg har vært på kontroller, rundt tyve ganger i løpet av det siste året. Prøver å holder meg så kald og distansert til det som mulig. Så krysse fingrene for at det er trikset. 🤪

Anonymkode: 62fef...a28

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Egguttak i dag og fikk bare 5 egg 😔 kjenner jeg er skikkelig skuffet. Sikkert ingen av de som overlever heller. De skal sette inn igjen på onsdag dersom det blir noe.. trodde det var liksom 3 eller 5 dagers man pleide å sette inn jeg? Følte det var litt lite med 2 dager? 🤔

Anonymkode: 80db0...1a5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Egguttak i dag og fikk bare 5 egg 😔 kjenner jeg er skikkelig skuffet. Sikkert ingen av de som overlever heller. De skal sette inn igjen på onsdag dersom det blir noe.. trodde det var liksom 3 eller 5 dagers man pleide å sette inn jeg? Følte det var litt lite med 2 dager? 🤔

Ett av dem kan jo være gullegget!!🥰🙏🏻 

Anonymkode: d7b4e...217

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg fikk datteren min på en 2 dagers, så krysser fingrene for at gullegget er blant de 5 🤞😁❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Krysser fingrene for at du får satt inn gullegget på onsdag 😊 de fikk ut bare 4 modne og et halvmodent hos meg i mars. Jeg tok nesten sorgene på forskudd og var livredd for at ingen skulle klare seg til innsettdato, men to av de hadde god kvalitet dag fem, så ett ble satt inn og ett på frys. Er nå 9+0 ifølge tidlig ultralyd 😊  Håper det går veien for deg også. Lykke til 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok kanskje sorgene mitt på forskudd. De ringte fra sykehuset nå og det er 3 egg som har blitt befruktet 🤩🥳 blir spennende å se i morgen 🤩 takk for hyggelige støttende svar ☺️❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Testa positivt etter fryseforsøk i dag. Hadde positiv test i mars også, men den hang ikkje. Håpar denne klorar seg fast 🤞

Anonymkode: ab190...88e

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skal ha uttak på torsdag, etter 16-17 dager med stimulering. Startet på 225 Pergoveris, økte til 350 torsdag sist uke. 

Venstre side 5-6 follikler på 18-20 mm, mens på høyre siden er det kun 2-3 stk på 6-10 mm. Er det andre som bare har fått follikler på den ene siden? På de andre forsøkene har begge sidene utviklet seg i samme tempo og opp til samme størrelse, på samme medisin som nå. Men, satser på at gullegget ligger på venstre siden :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 13.39):

Har du hørt noe idag da? Har de blitt befruktet? 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mbetv skrev (15 minutter siden):

Hei!

Skal ha uttak på torsdag, etter 16-17 dager med stimulering. Startet på 225 Pergoveris, økte til 350 torsdag sist uke. 

Venstre side 5-6 follikler på 18-20 mm, mens på høyre siden er det kun 2-3 stk på 6-10 mm. Er det andre som bare har fått follikler på den ene siden? På de andre forsøkene har begge sidene utviklet seg i samme tempo og opp til samme størrelse, på samme medisin som nå. Men, satser på at gullegget ligger på venstre siden :P 

Hei! Jeg har i hvert fall flere store follikler på venstre side enn på høyre, og på venstre side var de også størst. Det var på UL i går, og da skulle jeg ta Gonal i to dager til for å prøve å få med de mindre folliklene også (siste dose blir i kveld, det blir dose nr 10). Tror det ikke er uvanlig at folliklene vokser litt ujevnt. Lykke til på torsdag! Jeg skal ha uttak på fredag🤞🏻☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (På 5.5.2022 den 18.36):

Tusen takk for at du deler ❤️❤️ dette er en tøff prosess, jeg hadde mitt 6 uttak nå i mars, hadde 4 uttak og bare 2 innsett i Porsgrunn, 2 avbrutt pga de ikke overlevde til dag 5. Skiftet klinikk (privat) hadde ett uttak i nov, totalfrys, fikk satt inn fryst 5 dagers i januar, ble gravid men mistet dessverre. Hadde nå uttak i mars, totalfrys igjen men egget jeg fikk på frys var visst perfekt, skal sette inn i juni, var egentlig meningen i mai, men jeg ønsker å gå ned noen kg for å bedre sjansene mine ❤️ masse lykke til ❤️

Oi, 6 uttak! Det er litt av en prosess - du er tøff.  Jeg håper neste innsett sitter for deg! Masse lykke til! 🙏🏻❣️

Jeg hadde første uttak i dag, og jeg merket ikke så mye til beroligende og smertestillende. Helt utrolig vondt, både under og etter. Og jeg har egentlig ganske høy smerteterskel. Men venstre eggstokk lå langt bak, tarmen var visst litt i veien, og jeg har bakovervendt livmor. Gynekologen pressa både innenfra og på magen for å komme til. Heldigvis fikk vi ut noen egg. Det ble 9 egg, og jeg er veldig spent på om de blir befruktet. 🫣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hjertespar skrev (35 minutter siden):

Har du hørt noe idag da? Har de blitt befruktet? 😌

Ja 3 befruktede! 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja 3 befruktede! 🥳

Så bra!☺️🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er det noen her som skal prøve ut/bruker Femar/Letrozol? Ble anbefalt av gynekologen første omgang, om vi ikke ble gravide etter 6 mnd så kunne vi komme tilbake for ny vurdering om å sette igang med IVF❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elinoooor skrev (26 minutter siden):

Hei,

Er det noen her som skal prøve ut/bruker Femar/Letrozol? Ble anbefalt av gynekologen første omgang, om vi ikke ble gravide etter 6 mnd så kunne vi komme tilbake for ny vurdering om å sette igang med IVF❤️ 

Letrozol funker veldig greit for de aller fleste :) har de sjekket om du har eggløsning,  er det derfor du får letrozol? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 minutter siden):

Letrozol funker veldig greit for de aller fleste :) har de sjekket om du har eggløsning,  er det derfor du får letrozol? 

Sliter litt med eggløsning ja😫 Denne mnd jeg egentlig skulle ha eggløsning så målte de kun 8mm på den største folikken som ikke ville bli noe av. Så fikk prøve ut letrozol 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...