Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

prøver89 skrev (2 timer siden):

Så spennende! Håper du får innsett da, da nærmer det seg veldig da i så fall?🤩

Jeg skal på UL i dag👍🏼😊

Jeg skal ha innsett på torsdag 🙈 Håper bare jeg holder meg frisk!! Er så spent at det gjør vondt i magen, også er jeg livredd for å bli syk 🙈😅 

Så spennende! Masse lykke til! Oppdater meg 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frk.bie skrev (3 timer siden):

Jeg skal ha innsett på torsdag 🙈 Håper bare jeg holder meg frisk!! Er så spent at det gjør vondt i magen, også er jeg livredd for å bli syk 🙈😅 

Så spennende! Masse lykke til! Oppdater meg 😁

Wooop! Så gøy! 🤩🤩 Skjønner godt at du kjenner det i magen! 😅 

Stemmer det at innsett blir på dag nr 5 fra positiv eggløsning? Slik at du begynner å telle dag 1 dagen etter eggløsning, og da blir innsett dag nr. 5 (på 5-dagers)?😊

Jeg var på UL i dag, og ting var litt smått enda, men så fint ut. Litt forsinket EL denne mnd også, altså. Ny UL på torsdag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (13 minutter siden):

Wooop! Så gøy! 🤩🤩 Skjønner godt at du kjenner det i magen! 😅 

Stemmer det at innsett blir på dag nr 5 fra positiv eggløsning? Slik at du begynner å telle dag 1 dagen etter eggløsning, og da blir innsett dag nr. 5 (på 5-dagers)?😊

Jeg var på UL i dag, og ting var litt smått enda, men så fint ut. Litt forsinket EL denne mnd også, altså. Ny UL på torsdag😊

Ja dette blir lange dager, er liksom hele tiden noe nytt å være nervøs for i denne prosessen 🙈😅 Ja, siden vi har 5 dagers blasto på frys så teller de fra positiv EL-test 🤗 

Så bra, da blir det nok innsett på deg også ila januar ❤️ Dagene er lange altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (1 time siden):

Ja dette blir lange dager, er liksom hele tiden noe nytt å være nervøs for i denne prosessen 🙈😅 Ja, siden vi har 5 dagers blasto på frys så teller de fra positiv EL-test 🤗 

Så bra, da blir det nok innsett på deg også ila januar ❤️ Dagene er lange altså! 

Såå enig! Dagene går så sakte🥺🤯 Spesielt når ting er forsinket, og man må vente lenger enn men har forberedt seg på!

Masse lykke til på torsdag❤️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager for dere også @frk.bie og @prøver89🤞🏻☺️

Jeg har kommet meg fra de verste smertene etter egguttak og fikk telefon i dag med beskjed om at to av de tre befruktede eggene/embryoene ser bra ut og deler seg som ønsket. Ett har falt fra. Endelig beskjed får jeg onsdag morgen, og da er det planlagt innsett etter lunsj. Krysser fingrene for at minst ett embryo klarer seg.

Jeg er også redd for å bli syk, var frossen og uggen i dag! Men negativ hurtigtest. Satser på at et par gode netter med søvn gjør susen☺️🤞🏻

Lykke til til oss disse dagene!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene @Hjertespar for onsdagen, og lykke til, hold oss oppdatert. Spennende dager for dere som venter også! 

Jeg har endelig fått meldt inn idag, etter litt forsinket syklus, fått UL på mandag!

/ 🐼 AnonymPanda 

Anonymkode: 63af2...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Krysser fingrene @Hjertespar for onsdagen, og lykke til, hold oss oppdatert. Spennende dager for dere som venter også! 

Jeg har endelig fått meldt inn idag, etter litt forsinket syklus, fått UL på mandag!

/ 🐼 AnonymPanda 

Takk for det! Og lykke til du også med dagene som kommer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (3 timer siden):

Såå enig! Dagene går så sakte🥺🤯 Spesielt når ting er forsinket, og man må vente lenger enn men har forberedt seg på!

Masse lykke til på torsdag❤️🤞🏼

Tusen takk❤️ Husk å oppdater meg her inne 🤗 Gøy å følge noen som er ca samme plass i «løypa». 

Hjertespar skrev (1 time siden):

Jeg har kommet meg fra de verste smertene etter egguttak og fikk telefon i dag med beskjed om at to av de tre befruktede eggene/embryoene ser bra ut og deler seg som ønsket. Ett har falt fra. Endelig beskjed får jeg onsdag morgen, og da er det planlagt innsett etter lunsj. Krysser fingrene for at minst ett embryo klarer seg.

Jeg er også redd for å bli syk, var frossen og uggen i dag! Men negativ hurtigtest. Satser på at et par gode netter med søvn gjør susen☺️🤞🏻

Krysser fingrene for innsett på deg også 🤞🏼 Og at vi alle holder oss friske ❤️ Er sååå lei corona nå, måtte det forsvinne snart 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (16 timer siden):

Masse lykke til, krysser fingrene for innsett 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (3 timer siden):

Masse lykke til, krysser fingrene for innsett 🤞🏻

Takk, det gjør jeg også! Spent på den siste telefonen med oppdatering i morgen tidlig 🙊Har ikke spesielt høye forventninger om å få noe på frys, ønsker meg bare et ferskt embryo som forhåpentligvis klarer seg inne i livmoren min😌🤞🏻

Endret av Hjertespar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra meg etter UL i dag. Dessverre ble dette forsøket avbrutt på grunn av dårlig vekst på eggposene. Største var på 9 mm etter 10 dager stimulering 😔 Fryktelig lei meg men samtidig veldig klar for å begynne på nytt i neste syklus. 

Blir satt på et annet opplegg enn sist og blir enda tettere fulgt opp med UL neste gang. Legene tror Cetrotide bremset veksten for mye i starten, så neste runde blir det avgjort med UL når jeg skal starte eggløsningshemmende. 

Kjipt etter så mye jobb, men vi gir oss ikke 🙏🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (5 minutter siden):

Oppdatering fra meg etter UL i dag. Dessverre ble dette forsøket avbrutt på grunn av dårlig vekst på eggposene. Største var på 9 mm etter 10 dager stimulering 😔 Fryktelig lei meg men samtidig veldig klar for å begynne på nytt i neste syklus. 

Blir satt på et annet opplegg enn sist og blir enda tettere fulgt opp med UL neste gang. Legene tror Cetrotide bremset veksten for mye i starten, så neste runde blir det avgjort med UL når jeg skal starte eggløsningshemmende. 

Det var leit å høre 😕 skjønner at det er veldig frustrerende og leit å ikke få gjennomført når man er så motivert og innstilt på det… Håper medisinene fungerer bedre neste gang, kanskje det er da det klaffer❤️😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (18 minutter siden):

Det var leit å høre 😕 skjønner at det er veldig frustrerende og leit å ikke få gjennomført når man er så motivert og innstilt på det… Håper medisinene fungerer bedre neste gang, kanskje det er da det klaffer❤️😌

Vi får bare håpe det blir bra i neste runde. Kan vel kalle dette et prøveforsøk som gikk rett i dass 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LJo11 skrev (5 timer siden):

Vi får bare håpe det blir bra i neste runde. Kan vel kalle dette et prøveforsøk som gikk rett i dass 😅 

Noen ganger klaffer det ikke, og det er ekstra kjedelig når man har lagt inn så mye arbeid i en runde. En mager trøst og krysser fingrene for bedre runde neste gang, men en bekjent av meg hadde et slikt forsøk, og full klaff neste gang. Noen ganger gir ikke alt helt mening!

/ 🐼 AnonymPanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er også med på prøverør 2022! Etter nesten to år med prøving og venting skal vi (dvs. eg :) ) i gang med nesespray i slutten av januar. Dei har ikkje funne noko årsak til infertilitet hos oss, så eg er veldig spent på om dette funkar.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (17 timer siden):

Så kjedelig. Det er nok dessverre litt sånn i dette gamet, at man må prøve seg litt frem fordi vi er så ulike vi kvinner! Trøsten er at de kommer de til å gjøre en ny, ordentlig vurdering av hva som kan gi bedre virkning neste gang ❤️ Men det er fryktelig frustrerende å bruke så mye tid, følelser, energi og penger på et forsøk som blir avbrutt. Har vært der jeg også. Men man må bare smøre seg med tålmodighet, ta seg en pause fra ivf- kjøret, også brette opp ermene for nytt forsøk. 🥰

Endret av prøver89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
prøver89 skrev (7 timer siden):

Så kjedelig. Det er nok dessverre litt sånn i dette gamet, at man må prøve seg litt frem fordi vi er så ulike vi kvinner! Trøsten er at de kommer de til å gjøre en ny, ordentlig vurdering av hva som kan gi bedre virkning neste gang ❤️ Men det er fryktelig frustrerende å bruke så mye tid, følelser, energi og penger på et forsøk som blir avbrutt. Har vært der jeg også. Men man må bare smøre seg med tålmodighet, ta seg en pause fra ivf- kjøret, også brette opp ermene for nytt forsøk. 🥰

Takk for oppmuntring 😊 Ble litt grining i går og var litt lei, men nå ser jeg lysere på neste forsøk. Forstod nå hvilken boble jeg har levd i de siste 2 ukene 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det innsett på meg🙊Det gikk veldig fint, og det var ganske spesielt å se hvordan væsken med et lite embryo ble plassert midt i livmoren min. Tenk om den lille klumpen der blir en baby og et menneske og et helt liv, liksom? Det er jo helt sprøtt å tenke på, ganske ufattelig☺️❤️

Nå blir det 11-12 dager med venting, jeg skal ta blodprøve 31.01.og kan ta urinprøve dagen før. Enten er jeg heldig og blir gravid, hvis ikke så blir det en måneds pause for å la kroppen komme tilbake til normalen før ny runde (da skal jeg i så fall trøste meg selv med et par glass vin og kose meg og lade opp til ny runde🙃). 

Sender gode lykkeønsker til alle her inne! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fine damer 🥰

jeg vill bare starte si at jeg heier på dere.

jeg er godt i gang med 3 runde med IVF, jar funnet mte trøst og støtte i denne tråden under denne prosessen.

jeg hadde eggutakk i går som ikke gikk helt som forventet.

litt kort info om tildligere forsjøk:
De 2 føste rundene med ivf har de hentet ut 11 og 12 egg hvor føste gang var det bare ett som ble blastocyst tilbakeføst og 0 på frys. andre runde 2 blactocyst ett tilbakeført og ett på frys, oktober 21 skulle vi ha fryst forsjøk men egget overlevde ikke opptiningen.  ( ingen positive resultater fra disse forsjøkene som har pågått siden 2017)

men tilbake til eggutaket i går:
Var på fredag på UL da så vi 13 fine follikkel, men da eg kom til uttak i går hadde jeg bare 7. de klarte og få ut 5 egg. de misstenker at jeg har hatt eggløysning førtidlig. noen rom resultere i at de tror at eggene som de fikk ut ikke kan brukes. De vill gi det et forsjøk men kan ikke love noe.

Er det noen av dere som har opplevd det samme ?

Endret av lillespire2022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillespire2022 skrev (3 minutter siden):

Hei fine damer 🥰

jeg vill bare starte si at jeg heier på dere.

jeg er godt i gang med 3 runde med IVF, jar funnet mte trøst og støtte i denne tråden under denne prosessen.

jeg hadde eggutakk i går som ikke gikk helt som forventet.

litt kort info om tildligere forsjøk:
De 2 føste rundene med ivf har de hentet ut 11 og 12 egg hvor føste gang var det bare ett som ble blastocyst tilbakeføst og 0 på frys. andre runde 2 blactocyst ett tilbakeført og ett på frys, oktober 21 skulle vi ha fryst forsjøk men egget overlevde ikke opptiningen.  ( ingen positive resultater fra disse forsjøkene som har pågått siden 2017)

men tilbake til eggutaket i går:
Var på fredag på UL da så vi 13 fine follikkel, men da eg kom til uttak i går hadde jeg bare 7. de klarte og få ut 5 egg. de misstenker at jeg har hatt eggløysning førtidlig. noen rom resultere i at de tror at eggene som de fikk ut ikke kan brukes. De vill gi det et forsjøk men kan ikke love noe.

Er det noen av dere som har opplev det samme ?

Ja! På mandag, faktisk. Helt utrolig forferdelig og jeg er helt ærlig kjempefint. Hadde 18 eggposer, 9 egg ut (de andre 8 hadde sluppet, folliklene var kjempestore). Kun 2 befruktet og jeg har 0 håp om de eggene. 

Føles veldig frustrerende. Så mye tid og penger rett i dass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...