Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Neutral90 skrev (3 minutter siden):

2 eller 3 dager før innsett. Viktig å ikke begynne for tidlig fordi det hemmer eggløsning dersom det blir tatt før eggløsning har skjedd. Sånn egentlig skal man ikke trenge tilskudd, så ikke vær redd for å starte for sent. 

Okei, takk for svar ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var egguttaket overstått for min del, det var en lettelse å bli ferdig! Det var syv eggposer og fire egg. Så nå blir det spennende å få telefon i morgen formiddag om hvor mange som har blitt befruktet.  Jeg håper på ett, og jeg trenger jo ikke mer hvis det fester seg 🙃Blir flere befruktet, blir det bare en bonus🙊🤞🏻

Det gikk greit, mest smerter etterpå. Har ganske sterke menslignende kramper nå, såpass at det ble en ny Paracet og Paralgin forte og jeg ligger rett ut under pleddet på sofaen med varmeflaske på magen 🥲 men det går jo over, det er sikkert mye bedre senere i dag og i hvert fall i morgen. Nå blir det bare ro og hvile😌

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (38 minutter siden):

Da var egguttaket overstått for min del, det var en lettelse å bli ferdig! Det var syv eggposer og fire egg. Så nå blir det spennende å få telefon i morgen formiddag om hvor mange som har blitt befruktet.  Jeg håper på ett, og jeg trenger jo ikke mer hvis det fester seg 🙃Blir flere befruktet, blir det bare en bonus🙊🤞🏻

Det gikk greit, mest smerter etterpå. Har ganske sterke menslignende kramper nå, såpass at det ble en ny Paracet og Paralgin forte og jeg ligger rett ut under pleddet på sofaen med varmeflaske på magen 🥲 men det går jo over, det er sikkert mye bedre senere i dag og i hvert fall i morgen. Nå blir det bare ro og hvile😌

Så bra! 👏🏼👏🏼🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre som har opplevd å få mer smerter noen timer etter egguttak? Jeg lurer på om det kan være lokalbedøvelsen som har gått ut. Har hatt mye mer vondt siste 1-1,5 timen😰 ble også kvalm og kastet opp. Andre med erfaring med dette? Regner med det gradvis blir bedre, men akkurat nå er det grusomt 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (4 minutter siden):

Er det andre som har opplevd å få mer smerter noen timer etter egguttak? Jeg lurer på om det kan være lokalbedøvelsen som har gått ut. Har hatt mye mer vondt siste 1-1,5 timen😰 ble også kvalm og kastet opp. Andre med erfaring med dette? Regner med det gradvis blir bedre, men akkurat nå er det grusomt 😣

Ja ❤ det er aller verst en stund etterpå, dagen etter så er det en annen type smerte, liksom. Dersom det vedvarer eller du får td blod i urin kan det være lurt å kontakte klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (2 minutter siden):

Det er et veldig stort inngrep egentlig, så det er ikke så rart at det gjør vondt når bedøvelsen går ut. :)

For min del var selve inngrepet så vondt at jeg holdt på å besvime, så jeg vet ikke om de glemte bedøvelsen eller hva, men det var vondt resten av dagen ja.

Anonymkode: 62fef...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (15 minutter siden):

Ja ❤ det er aller verst en stund etterpå, dagen etter så er det en annen type smerte, liksom. Dersom det vedvarer eller du får td blod i urin kan det være lurt å kontakte klinikk.

Takk.❤️ Jeg var ikke helt forberedt på at det kom til å bli mer vondt i etterkant, før det sikkert blir bedre. Ringte klinikken som skulle ringe meg tilbake igjen, bare for å bli forsikret om at dette er normale smerter/bivirkninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er et veldig stort inngrep egentlig, så det er ikke så rart at det gjør vondt når bedøvelsen går ut. :)

For min del var selve inngrepet så vondt at jeg holdt på å besvime, så jeg vet ikke om de glemte bedøvelsen eller hva, men det var vondt resten av dagen ja.

Anonymkode: 62fef...a28

Det føles i hvert fall som at bedøvelsen har gått ut her nå, det er veldig vondt. 😰Som intense mensenkramper som kommer i ganske kraftige «tak». Var det sånn du også hadde ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 23.26):

Her venter jeg fremdeles. Føltes ut som den skulle komme siden lørdag, og det kom lyst blod på papiret igår når jeg skrev, men det forsvant. Det hadde jo vært fint om kroppen spilte på lag nå når vi først skulle i gang. Var så spent på og ringe inn idag! 

/ 🐼 AnonymPanda 

Anonymkode: 63af2...668

Jeg har sett blendahvite tester hele livet, aldri kommet så langt til og bli gravid. Hverken ved uhell, halvveis forsøk eller prøving. 

Kroppen som ikke har spilt på lag i påvente av fryseinnsett hele uka, er fordi jeg har hatt to streker på graviditetstest. Litt rart at det skjer nå. Slags ironi i det hele, når vi skulle begynne prosessen for innsett.

Uansett, mensen kom ikveld, men nå venter et innsett, som endelig kan komme i gang. På en eller annen måte, oppi det hele, føles det som en fin bekreftelse at jeg kom et steg videre enn jeg har vært noensinne, og kanskje IVF kan hjelpe oss! 

/ 🐼 AnonymPanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (6 timer siden):

Det føles i hvert fall som at bedøvelsen har gått ut her nå, det er veldig vondt. 😰Som intense mensenkramper som kommer i ganske kraftige «tak». Var det sånn du også hadde ? 

Jeg var sengeliggende i to dager etter uttak, og hadde veldig store smerter. Kunne nesten ikke bevege kroppen uten og lage lyd eller skrike et par ganger. Jeg vagget hele uka etter for det var så vondt over magen hvis jeg vridde meg beveget meg for raskt eller tok for store steg. Det gikk over etterhvert, men det var helt forferdelig en periode. Mitt uttak smertefullt, de gav meg ikke nok medisin, så jeg tror det bidro til at musklene også fikk kjørt seg.  

/ 🐼 AnonymPanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg var sengeliggende i to dager etter uttak, og hadde veldig store smerter. Kunne nesten ikke bevege kroppen uten og lage lyd eller skrike et par ganger. Jeg vagget hele uka etter for det var så vondt over magen hvis jeg vridde meg beveget meg for raskt eller tok for store steg. Det gikk over etterhvert, men det var helt forferdelig en periode. Mitt uttak smertefullt, de gav meg ikke nok medisin, så jeg tror det bidro til at musklene også fikk kjørt seg.  

/ 🐼 AnonymPanda

Takk, det var en trøst å vite at det ikke er unormalt å ha mye smerter etterpå. Jeg begynte å lure på om det var noe galt med meg, siden jeg bare var forberedt på å ha «litt menssmerter, være oppblåst og ha spreng/ubehag» etterpå. Jeg ble så overrasket og tatt på senga av dette 😳Selve uttaket gikk greit for meg, tror jeg var godt smertestilt og opplevde bare milde smerter og ubehag, og så gikk det fort over. Jeg trodde uttaket var det verste. Det var det IKKE😰 Timene etter bedøvelsen slapp var grusomme. Jeg hadde det som deg i mange timer i går ettermiddag. Klarte ikke å snu meg uten å jamre meg av smerter, og klarte ofte ikke å sette meg opp i senga en gang. Ble liggende i samme stilling selv om jeg egentlig trengte å stå opp og bevege på meg. Ikke for å skremme andre her som ikke har vært gjennom det, men det er jo greit å være forberedt på at det kan være en del smerter i etterkant av inngrepet.

Nå har jeg heldigvis fått sove en god del og skal prøve å sove litt til. Nå er det mere som moderate menssmerter, jeg klarer å bevege meg litt lettere og er ikke avhengig av å ha en glovarm varmeflaske på magen konstant for å lindre smertene. Jeg hadde egentlig ingen effekt av verken Paracet eller Paralgin forte mot dette. Var det noen smertestillende som fungerte for deg i etterkant? Jeg håper jeg slipper å gjøre dette igjen, men hvis jeg må det så er jeg hvertfall bedre forberedt nå.😑🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal nå i gang med fryseforsøk etter 1 fersk forsøk i juni og 1 i oktober. Ble gravid på det i oktober, men MA i uke 9 :(

Mitt "problem" er lav AMH, og må f.eks alltid ha Primolut N for å få mensen i gang da den aldri kommer av seg selv. Ved dette fryseforsøket skal jeg gå på Progynova og Cyclogest etterhvert.

Noen som har noen erfaringer med noe lignende, både positive og negative? Er selv litt negativ til fryseforsøk, føler at det er større sjanse å lykkes med ferskforsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mbetv skrev (1 time siden):

Hei!

Jeg skal nå i gang med fryseforsøk etter 1 fersk forsøk i juni og 1 i oktober. Ble gravid på det i oktober, men MA i uke 9 :(

Mitt "problem" er lav AMH, og må f.eks alltid ha Primolut N for å få mensen i gang da den aldri kommer av seg selv. Ved dette fryseforsøket skal jeg gå på Progynova og Cyclogest etterhvert.

Noen som har noen erfaringer med noe lignende, både positive og negative? Er selv litt negativ til fryseforsøk, føler at det er større sjanse å lykkes med ferskforsøk. 

Faktisk er det vel en liten sjanse bedre ved fryseforsøk, rent statistisk. 

Du skal ha styr siden du ikke har eggløsning og det er veldig mange der progynova funker fint og veldig mange barn er født via den komboen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på første UL i går etter 1 uke på Bemfola. Ble en real nedtur hvor legen bare utbryter: her har det ikke skjedd mye 😔 

Fikk endret medisinene mine og må bruke Bemfola og Menopur frem til ny UL på tirsdag. Dette skal visst kick-starte prosessen og kanskje er forholdene my bedre om noen dager. 

Om ikke annet så fant legen 4 egg som har potensiale til uttak hvis de vokser seg store nok 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (33 minutter siden):

Var på første UL i går etter 1 uke på Bemfola. Ble en real nedtur hvor legen bare utbryter: her har det ikke skjedd mye 😔 

Fikk endret medisinene mine og må bruke Bemfola og Menopur frem til ny UL på tirsdag. Dette skal visst kick-starte prosessen og kanskje er forholdene my bedre om noen dager. 

Om ikke annet så fant legen 4 egg som har potensiale til uttak hvis de vokser seg store nok 😊 

Det var leit å høre at eggposene ikke hadde vokst så mye enda. Jeg er ikke kjent med medisiner du bruker, men da får vi håpe at Menopur gjør susen + noen dager til. Det kan jo se bedre ut på tirsdag?🤞🏻❤️
Sender deg lykkeønsker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (9 minutter siden):

Det var leit å høre at eggposene ikke hadde vokst så mye enda. Jeg er ikke kjent med medisiner du bruker, men da får vi håpe at Menopur gjør susen + noen dager til. Det kan jo se bedre ut på tirsdag?🤞🏻❤️
Sender deg lykkeønsker! 

Tusen takk 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
prøver89 skrev (2 timer siden):

Fått positiv test nå @frk.bie?🤗

Jaa, den kom i gårmorgest  🥰 Får vell vite videre plan i morgen🤞🏼 
Var det på tirsdag du skulle på UL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (11 timer siden):

Jaa, den kom i gårmorgest  🥰 Får vell vite videre plan i morgen🤞🏼 
Var det på tirsdag du skulle på UL? 

Så spennende! Håper du får innsett da, da nærmer det seg veldig da i så fall?🤩

Jeg skal på UL i dag👍🏼😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var førstegangskonsultasjonen vel overstått. Takk for alle gode svar jeg har fått av dere, det var betryggende å møte opp med litt info i bakhånd😊 (spesielt det at jeg fikk forberedt meg på UL)

Fikk beskjed om at de har lange køer å hente igjen etter nedstengning/redusert avd. under pandemien. Det ser ikke ut som at vi starter på hormoner før til sommeren, så vi smører oss med tålmodighet og håper at tiden går fort til oppstart🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...