Gå til innhold

Hvordan ble 2021 for deg som sliter psykisk? Og hvordan ser utsiktene for 2022 ut?


Anonymburker

Anbefalte innlegg

Gjest Ghostface
Anonymburker skrev (Akkurat nå):

Ja, vanskelig å få venner i voksen alder så har ikke noen råd der. Nå har jeg på en måte akseptert at jeg ødela livet mitt i 20-årene, hvor jeg egentlig skulle lagt grunnlaget for hele resten av livet, både hva gjelder vennekrets og utdanning.

Jeg ødela mitt i ungdomsårene for har aldri hatt helt faste grupperinger. Som voksen er det vanskelig å komme inn i andre grupper og være den nye. Det skal ikke være lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ghostface skrev (På 26.1.2022 den 21.07):

Jeg ødela mitt i ungdomsårene for har aldri hatt helt faste grupperinger. Som voksen er det vanskelig å komme inn i andre grupper og være den nye. Det skal ikke være lett.

Nei, veldig vanskelig. Jeg prøver så hardt jeg kan å akseptere ting slik de er, men det er vanskelig når man hele tiden får påminnelser om hva alle andre har som man selv mangler i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface
Anonymburker skrev (Akkurat nå):

Nei, veldig vanskelig. Jeg prøver så hardt jeg kan å akseptere ting slik de er, men det er vanskelig når man hele tiden får påminnelser om hva alle andre har som man selv mangler i livet.

Haha. Akkurat det samme som jeg tenker. Vi har nok samme tankegang. Det føles ut som alle er langt foran når det gjelder alt og man er den som står igjen. Da blir det litt ensomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hvordan har 2022 vært for dere hittil?

For min del har jeg- til tross for enkelte tunge dager, hatt en bra første tredjedel av 2022. Kan ha de samme tunge tankene som tidligere, som f.eks at livet ikke er verdt å leve og at alt bare er nedtur. Men til forskjell fra tidligere så har jeg ikke sterke følelsesmessige reaksjoner på tankene. I alle fall frem til nå.

Selvmordstanker kan forekomme sporadisk, men de varer ikke konstant i flere dager som det gjorde før.

Jeg er blitt mer likegyldig, og det er en bra ting. Jeg er ikke lykkelig, og bekymrer meg mye for fremtiden og at jeg ligger bakpå i livet. 

Men generelt har jeg det bedre i 2022 enn i 2021.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2022 kjennes mer ulevelig ut enn 2021.

Anonymkode: 86328...fc5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jevnt over hatt det mye tøft med rettsak, alvorlig depresjon, et par sprekker på rus, selvskading, innleggelser akutt og behandling. Men er også godt i gang med å trene opp kroppen etter alvorlig skade i fjor sommer. Får se hvordan resten av året blir. Akkurat nå er jeg i en tøff og slitsom behandling. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

2022 kjennes mer ulevelig ut enn 2021.

Anonymkode: 86328...fc5

 

Purple_Pixiedust skrev (8 timer siden):

Har jevnt over hatt det mye tøft med rettsak, alvorlig depresjon, et par sprekker på rus, selvskading, innleggelser akutt og behandling. Men er også godt i gang med å trene opp kroppen etter alvorlig skade i fjor sommer. Får se hvordan resten av året blir. Akkurat nå er jeg i en tøff og slitsom behandling. 

Håper det blir bedre for dere begge etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte 2020 med depresjon og det hjalp da ikke at korona kom ...2021 gikk både opp og ned...men fra mai 2021 kom helse angsten min for full...og ødela resten av året...og da med depresjon på slep..

Har 2 fantastisk barn og mann..hadde de ikke vært for barna mine hadde jeg ikke klart å kommet meg ut av senga. I tillegg har vi et barn som sover skikkelig dårlig på natten og gjort det i 4 år...som resulterer i lite søvn..

Så begynte 2022 og ting ble litt bedre..helt til krigen begynte og da kom angsten og depresjon tilbake for fult med panikk/ angst anfall oh fra der har ting gått opp og ned .

Og nå er angsten min på vei opp igjen da jeg leste artikkel om Putin og 9 mai...

Så jeg et sliten... kroppen min er alltid i et overlevde modus..klarer aldri å slappe av...får angst får de minste og største tingene...føler det også har blitt vanskeligere å kjøre bil da jeg katastrofen tenker mye...

Skal til psykolog snart

Anonymkode: ab825...7c3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...