Gå til innhold

Hva betyr brukernavnet ditt?


Gjest Herligheten

Var brukernavnet ditt noe du tenkte i gjennom?   

150 stemmer

  1. 1. Var det noe som var gjennomtenkt?

    • Ja
      70
    • Nei
      45
    • Både ja og nei
      35


Anbefalte innlegg

Gjest Herligheten
Alterego666 skrev (2 timer siden):

Dette er et fristed hvor jeg kan spille ut helt andre sider av meg enn jeg vanligvis gjør. Alter Ego -> Et alternativt jeg. Det er ikke nødvendigvis mine beste sider, derav suffikset 666. 
Alt er meg, men det jeg viser her er blåst ut av proporsjoner.

Interessant at det var så pass gjennomtenkt! Ved første øyekast kan man jo gjøre seg opp en mening om at det betyr noe annet, ikke ta det ille opp. 😆

Million skrev (2 timer siden):

Da jeg satt og skulle finne på et brukernavn her inne, kom jeg ikke på noe med en gang. Så jeg spurte meg selv litt oppgitt:

- men hva vil du ha da???

Svaret kom straks:

- en million! (i penger)

Da ble det MILLION i brukernavn. Etter at det ble bestemt, googlet jeg ordet "million", og fikk opp bilder av den parfymeflasken som heter Million. Bestemte meg for at det får bli mitt avatarbilde, selv om jeg aldri har kjent på den parfymen en gang.

Hahahah, kan vel egentlig relatere meg til det å savne en god sum med penger!

Sera D skrev (2 timer siden):

Jeg hadde akkurat lest en bok som heter "De hemmelige barna" da jeg lagte profilen min her. Navnet til en av karakterene ble inspirasjon til mitt brukernavn. Hun het Serafina MacDonald.

Hvordan var boken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

truserøsket skrev (2 minutter siden):

Hvordan var boken?

Det er noen år siden jeg leste den, men husker at jeg likte den :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en fjollete fyr, men den siden av meg er relativt skjult for omverdenen. Kun mine nærmeste i familien og venner vet om det, men her inne føler jeg at det kan være en del av min "offisielle" identitet. Jeg trives godt med å være en mann, med klær, sminke og accessoirer som interesse. Selv om det hører mer til det kvinner som regel har som antrekk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
truserøsket skrev (16 minutter siden):

Interessant at det var så pass gjennomtenkt! Ved første øyekast kan man jo gjøre seg opp en mening om at det betyr noe annet, ikke ta det ille opp. 😆

Hva annet er det du assosierer med nicket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herligheten
Fjollefyr skrev (40 minutter siden):

Jeg er en fjollete fyr, men den siden av meg er relativt skjult for omverdenen. Kun mine nærmeste i familien og venner vet om det, men her inne føler jeg at det kan være en del av min "offisielle" identitet. Jeg trives godt med å være en mann, med klær, sminke og accessoirer som interesse. Selv om det hører mer til det kvinner som regel har som antrekk. 

Så hyggelig å lese at du er komfortabel med å kjøre egen stil med særpreg, det liker jeg! Never change!

Alterego666 skrev (35 minutter siden):

Hva annet er det du assosierer med nicket?

Det er jo mest den 666-delen egentlig, djevelns tall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste uten å ha bruker på forumet her innimellom, men så kom jeg over en bruker som trengte hjelp til fysikk-leksene sine over PM, så da måtte jeg registrere meg. Derav brukernavnet.

På det tidspunktet hadde jeg faktisk ingen utdannelse i fysikk, men hadde kontroll på VGS-fysikken slik at jeg kunne hjelpe til. Nå, 10 år senere, så har jeg doktorgrad i geofysikk. Så jeg vil si brukernavnet fortsatt er passende.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herligheten
Fysikeren skrev (Akkurat nå):

Jeg leste uten å ha bruker på forumet her innimellom, men så kom jeg over en bruker som trengte hjelp til fysikk-leksene sine over PM, så da måtte jeg registrere meg. Derav brukernavnet.

På det tidspunktet hadde jeg faktisk ingen utdannelse i fysikk, men hadde kontroll på VGS-fysikken slik at jeg kunne hjelpe til. Nå, 10 år senere, så har jeg doktorgrad i geofysikk. Så jeg vil si brukernavnet fortsatt er passende.

Shit! Det tror jeg må være den mest interessante fortellingen bak valg av brukernavn så langt! :kristin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nettopp lest om Hedy Lamarr, en skikkelig kul dame!

Hedy Lamarr was an Austrian-American actress and inventor who pioneered the technology that would one day form the basis for today’s WiFi, GPS, and Bluetooth communication systems. As a natural beauty seen widely on the big screen in films like Samson and Delilah and White Cargo, society has long ignored her inventive genius.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius = en anonym skriver. Bildet er av en statue av en ungarsk historieskriver fra middelalderen, kalt Anonymus.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herligheten
Anonymus Notarius skrev (56 minutter siden):

Anonymus Notarius = en anonym skriver. Bildet er av en statue av en ungarsk historieskriver fra middelalderen, kalt Anonymus.

Veldig gjennomtenkt da, stilig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sagnene om huldrefolket er veldig interesante. De er en viktig del av den norske kulturen. Noen av mine forfedre skal ha sett huldrer. At hulderen var regnet for å være veldig vakker er heller ingen ulempe 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde akkurat klort meg selv på leggen med en litt for lang tånegl😳 

Så da ble det liksom det som ramlet inn i hodet, etter at førstevalget var opptatt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herligheten
tånegla skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde akkurat klort meg selv på leggen med en litt for lang tånegl😳 

Så da ble det liksom det som ramlet inn i hodet, etter at førstevalget var opptatt. 

Hahahaha, den setter seg i mitt minne tror jeg! 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsMacchiato

Satt ofte med en kopp macchiato i hånda mens jeg leste på KG. Jeg var hjemmeværende med to små, og den lille kaffestunden på KG var dyrebar, hadde jo bare tid til å sitte her mens barna sov formiddagshvilen sin.

Kunne egentlig skiftet til MrsMoscato, for strengt tatt sitter jeg vel mer her inne nå på kveldene, gjerne med et glass vin i hånda😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kalte meg «The Ent» på et internasjonalt/amerikansk forum i årevis, ville bruke samme her, vurderte «Enten» men selv om det gir en fin dobbeltbetydning likte jeg «Entern» bedre.

Stor fan av entene i Ringenes Herre 😊

Endret av Entern
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte navnet rett og slett fordi jeg var en tenåring når jeg først begynte å vanke her, nå er jeg snart 30! Tiden flyr 🤭

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (23 timer siden):

"Skreppa med leppa" så jeg på en T-skjorte en gang.. Fengende nok til at jeg beskjedent dro det med meg inn hit :jepp:

Du er tilbake jo....så koselig da! 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...