Gå til innhold

Hva betyr brukernavnet ditt?


Gjest Herligheten

Var brukernavnet ditt noe du tenkte i gjennom?   

150 stemmer

  1. 1. Var det noe som var gjennomtenkt?

    • Ja
      70
    • Nei
      45
    • Både ja og nei
      35


Anbefalte innlegg

Tror det sier seg selv, og ja, det var gjennomtenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hulderen skrev (På 26.3.2022 den 11.59):

Nå kom jeg på et par til:

»Onani fallera, alt går så bra, fallera, når jeg er gra, fallera!»

»Antonio, allegro, helt i bånn!»

«Jeg vil ha kuk, skrek Mari den gamle hora, jeg vil ha kuk skrek Mari som vanlig på»

Hm, jeg tror ikke jeg har helt godt av å gruble på disse kassettene. Jeg er temmelig sikker på at det var tre av dem. Det må være over 30 år siden jeg hørte dem. Utrolig hva hjernen har lagret i sine innerste kroker!

Haha, den spilte venninna mi og jeg på full guffe i tenårene 😂 Den finnes faktisk på Youtube :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt brukernavn er ganske kjedelig, og ikke så vanskelig å forstå, vil jeg tro. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva en kvinne er er vel omdiskutert i disse dager, men en guide er en slags veiviser 

En guide leder omvisninger og turer. Guiden er en formidler av kunnskap om byen, bygda, severdigheter, museum, institusjoner, i naturen til fjells, skogs eller til vanns, og lignende steder hvor besøkende ferdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Anki- skrev (3 timer siden):

Haha, den spilte venninna mi og jeg på full guffe i tenårene 😂 Den finnes faktisk på Youtube :P

Jeg fant også denne på YouTube en dag, 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå knapp skrev (På 4.7.2022 den 2.36):

Åå, er det disse som er nappetasser??😯😯

A7D18788-5C54-496A-B215-1C000794F3CB.jpeg

Korrekt!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Embla Othea skrev (19 timer siden):

Betyr ikke noe spesielt. Liker bare navnet.

Navnet ditt betyr at du er en kvinne, den første som baner vei for andre, og at du er en fryktet kriger på din vei. 

:rose:

Ask og Embla er ifølge norrøn mytologi de to første menneskene i verden. De ble skapt ved at æsene gav liv til to trestokker som lå på stranden. Ask er mann og Embla kvinne, og fra dem stammer alle mennesker i Midgard.

https://snl.no/Ask_og_Embla

Othea er en feminin avart av navnet Ottar som i praksis betyr en fryktet kriger.

Ottar er et mannsnavn dannet av norrøne ótti, «redsel», og harjaR, «kriger, hær». Ottar har norsk navnedag 4. november.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ottar_(navn)

Endret av Gullsjakal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit ordlek rundt mitt forhenværende yrke som dørvakt, som da spiller på stereotypen med brede skuldre og kort lunte som sanerer kjeften på sinte gjester med god flyt og flat neve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullsjakal skrev (3 timer siden):

Navnet ditt betyr at du er en kvinne, den første som baner vei for andre, og at du er en fryktet kriger på din vei. 

:rose:

Ask og Embla er ifølge norrøn mytologi de to første menneskene i verden. De ble skapt ved at æsene gav liv til to trestokker som lå på stranden. Ask er mann og Embla kvinne, og fra dem stammer alle mennesker i Midgard.

https://snl.no/Ask_og_Embla

Othea er en feminin avart av navnet Ottar som i praksis betyr en fryktet kriger.

Ottar er et mannsnavn dannet av norrøne ótti, «redsel», og harjaR, «kriger, hær». Ottar har norsk navnedag 4. november.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ottar_(navn)

☺️👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Entern skrev (På 28.12.2021 den 0.21):

Kalte meg «The Ent» på et internasjonalt/amerikansk forum i årevis, ville bruke samme her, vurderte «Enten» men selv om det gir en fin dobbeltbetydning likte jeg «Entern» bedre.

Stor fan av entene i Ringenes Herre 😊

Opprinnelse:

...fra lavtysk < (midt) nederlandsk enteren = bord (1) < spansk entrar = gå inn < latin intrare = gå inn

 

Entern blir oversatt til "borde, eller ombordstigning" på norsk. 

 

Gereon Rath skrev (På 11.5.2022 den 23.44):

Gereon betyr gammel mann, Hva Rath betyr vet jeg ikke

Rath...

(in Ireland) a strong circular earthen wall forming an enclosure and serving as a fort and residence for a tribal chief.

(i Irland) en sterk sirkulær jordvegg som danner en innhegning og fungerer som et fort og bolig for en stammehøvding.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...