Fibonacci Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #61 Del Skrevet 18. oktober 2005 Huffja, jeg er veldig oppblåst! Men trange klær er ubehagelig åkkesom! Med Brage la jeg på meg 18 kilo, men i de 3 første månedene gikk jeg faktisk litt ned, hadde ikke noe særlig vektøkning før i 4. måned. Nå var jeg tilbake til utgangspunktet igjen, minus en kilo attpåtil. Det er vel naturlig å ha større matbehov når man er gravid, og jeg spiser når jeg føler for det (men skal være flink til å ikke spise godteri). Babyen min er nok av den sultne typen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 18. oktober 2005 #62 Del Skrevet 18. oktober 2005 Høres så spennede ut å være gravid. Lurer på hvordan det kjennes å ha noe som beveger seg inni magen.. Når jeg jobber på fødeavdelingen har jeg heldigvis mange herlige gravide mager å klemme på Er så morsomt når babyer sparker så hardt at foten kommer nesten ut av magen Håper du får en fin morgendag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter #63 Del Skrevet 19. oktober 2005 Takk for hilsen Lille Ballerina! Det gikk bedre med kvalmen i dag morges, jeg spiste noen kjeks på senga og fikk en kopp te av mannen, og tok det veldig rolig (kjente at jeg ble dårligere hvis jeg prøvde å skynde meg). Men så oppdaget vi plutselig at Brage hadde time til lege på helsestasjonen kl halv 9!! Og akkurat i dag skulle det være felles høstfest i alle familiebarnehagene her i området, med felles avreise fra barnehagen kl 9! Ringte helsestasjonen og fikk ny time, det gikk helt greit! Men puh! Jeg merker at stress stresser meg mer enn før, eller kanskje jeg ikke takler det så bra... Er fortsatt litt kvalm, men spiser litt nå og da og prøver å holde det i sjakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanora Skrevet 19. oktober 2005 #64 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det gikk bedre med kvalmen i dag morges, jeg spiste noen kjeks på senga og fikk en kopp te av mannen, og tok det veldig rolig (kjente at jeg ble dårligere hvis jeg prøvde å skynde meg). Er fortsatt litt kvalm, men spiser litt nå og da og prøver å holde det i sjakk ← Fint å høre at det gikk bedre med kvalmen i morrest Og det er ikke bare bare det der når man er så kvalm, og det eneste som hjelper er å spise Jeg skal i allefall prøve passe meg nå om jeg blir like kvalm som sist og ikke bare leve på Grandiosa og få en hel haug ekstra kilo med på kjøpet.... Synes du er flink jeg som prøver å tenke sunt Håper du ellers får en strålende dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanora Skrevet 19. oktober 2005 #65 Del Skrevet 19. oktober 2005 Og skikkelig gøy ja, at vi har termin med bare noen få dagers mellomrom Supergutt kom ut fix ferdig (og med lange negler ) 15 dager før termin han. Hvordan var det med Brage og termindato? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter #66 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hei Leanora! Ja, utrolig gøy at vi har termin omtrent samtidig! Brage ble født 4 dager over termin, med lange negler han også! Han veide 3720 gram og var 51 cm lang. Og på søndag er det ett år siden han kom til verden! Det må feires! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 19. oktober 2005 #67 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hey snupp! Så bra at det hjalp litt på kvalmen, den strategien din! Litt mindre kjekt at morgenen allikevel ble litt hektisk, men fint at også helsesjekktime gikk i orden... Leste ang. vektoppgangen din, og jeg begynner oppriktig å bli bekymret for meg selv. Alle sier at de ikke kan se på meg at jeg faktisk har gått OPP 5 kg allerede , men jeg føler meg som en feit pløs! Og hvor skal det ende!???? Får håpe jeg er en av de som legger på seg mye i begynnelsen, men som roer ned etterhvert... Liker teorien min i allefall! :grine2: Men du, noen ståltips til hvor man kan få kjøpt noen respektable mammabukser til en god pris eller? Noen jeans som ser ut som normale jeans helt opp til magen!?? Jeg sliiiiiter SÅ med å finne noe som ser ok ut - blir jo rent deprimert! God onsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 19. oktober 2005 #68 Del Skrevet 19. oktober 2005 God ettermiddag Har dere noen planer for bursdagen til lillemann? Er så morsomt å feire barnebursdager. Lage morsomme kaker og slikt Ååå, nå fikk jeg lyst på gelè-tog! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter #69 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Hei på dere Orkideen og Lille Ballerina! Jeg er også litt smått bekymra for vekta Orkideen - men det å spise er faktisk det eneste som hjelper mot kvalmen! Matvrak, der har du meg! Jeg spiser jevnt og trutt hele dagen, så hvor dette skal ende vet jeg ikke. Buksene føles for trange allerede! Før jeg ble gravid veide jeg 64,5 kg sånn cirka. Nå tør jeg nesten ikke veie meg, det føles ikke som jeg er stor noe annet sted enn magen riktignok, men den er jo til gjengjeld merkbar. Med Brage var kvalmen annerledes, for da orka jeg ikke tanken på mat, og fikk nesten ikke i meg noenting første månedene, gikk ned i vekt og legen var veldig bekymra for meg. Ingen grunn til bekymring nå i hvert fall! Ja, det med mammabukser er jo et kapittel for seg. Ikke lett å finne fine klær, det er ikke rart man blir lei etter 9 måneder i de klærne der! Jeg kjøpte noen ålreite dongeribukser med lavt liv på H&M sist gang! De var greie, men de holdt ikke hele veien, ble trange på slutten. Jeg gikk mest over til sånne bukser som går over magen, de ser jo helt abnormt svære ut! Den siste måneden var det bare én bukse som passa, en svart joggebukse i str. XXL! Den dagen jeg må finne fram den blir en trist dag altså... JA, det er gøy med barnebursdag Lille Ballerina! Skal lage eplepai og servere vaniljeis til, sjokoladekake med non-stop-pynt på og ha bløtkake med 1 lys på! Og så skal Brage få gaver på senga om morgenen! Det blir nok en stor dag med masse oppmerksomhet! Vi blir 14 gjester her, så det blir nok en travel dag! Det klaffa selvfølgelig sånn at det skal være undervannsfotografering av barna på babysvømminga akkurat den søndagen han har bursdag. Så det rekker vi nok ikke være med på! Men det kommer kanskje flere sjanser! I dag er jeg 4+5, og snart hele 5 uker på vei! Endret 19. oktober 2005 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 19. oktober 2005 #70 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Hei hei Så kjekkt med mammaklær som allerede er i hus. Det er jo greit å ha. Selv loffer jeg rundt i joggebukse/jazzbukse hjemme. Men jeg har jo hatt litt mage lenge allerede da Nå vennter jeg bare på at den skal bli strammere. Sikker på jeg kan holde graviditeten hemmelig lenge jeg på grunn av det Håper du holder kvalmen "at bay" og at høyreside tar igjen den venstre etterhvert Kos dere med bursdagsfeiringen Endret 19. oktober 2005 av smilepia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 19. oktober 2005 #71 Del Skrevet 19. oktober 2005 Skal alle 14 ha bursdagshatter da Husker at mamma tvang pappa å tasse rundt med en slik en når jeg hadde bursdag. Jeg er født 10 år etter den siste, så mamma og pappa trodde sikkert at de var ferdig med slikt styr, men dengang ei. Jeg kom rekende på ei fjøl, og her akter jeg å bli Apropo mammaklær, jeg synes det er litt fornøyelig å se på damer som forviller seg inn på mamma avdelingen på H&M og kommer ut med noen plagg (uten å være gravid), og så sier damen i kassen noe slikt som "Kjempe mange fine høstnyheter på mamma fronten!" og kunden holder på å grave seg ned.. :grine2: Har selv kommet hjem med en topp en gang, hvor det stod MAMA på lappen bak, og jeg tenkte, "Jøss, et nytt merke?!".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter #72 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hei på dere smilepia og Lille Ballerina! Er mer kvalm i dag... Så det varierer en del dette her. Hehe, synes jeg ser alle 14 gjester i bursdagshatter! Brage må jo ha krone på hodet i hvert fall! Vi prøver å tromme sammen til en liten barnebursdag på lørdag også, men unger i nabolaget og fra barnehagen pluss noen venninnebarn. Det blir nok en travel helg! Ha en fin torsdag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanora Skrevet 20. oktober 2005 #73 Del Skrevet 20. oktober 2005 Uff a meg, du sliter for tiden altså med kvalmen og sånn Men det positive er jo at det går over om ikke så aaaltfor lenge Og kan tenke meg at det er sikkert mer slitsomt nå å være kvalm og dårlig siden du har Brage å ta deg av. Det er jo ikke like enkelt å bare slenge seg ned på sofaen da. Får håpe formen bedrer seg til helga med bursdagsfeiring og det hele. Det blir masse stas og gøy for en liten kar kan jeg tenke meg Man kan jo bli rørt av mindre når disse små nurkene skal prøve å blåse lys og når de spiser kake (med hele ansiktet Hvordan går det å jobbe med kvalmen din da? Eller er du blitt sykemeldt kanskje? Det er iallefall slitsomt å sitte på jobben når man har mest lyst til å henge over doskåla eller krype under dyna. Og angående den vekta, så tror jeg det der går seg til etterhvert. Iallefall når nestemann er ute og du har to små gull, da vil det nok ikke bli mye tid til å sitte i ro og POFF, så vil de ekstra kiloene bare renne laaangt bort Ha en fin fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 20. oktober 2005 #74 Del Skrevet 20. oktober 2005 God morgen klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 20. oktober 2005 #75 Del Skrevet 20. oktober 2005 Sukk, tenk å få gå i mammaklær igjen!! Neste gang skal jeg shoppe mye mer fint, blåser i om jeg ikke får brukt det så lenge.. Jeg vil se bra ut! Men det må jo være komfortablet også da! Så gøy det blir med bursdager! Tenk på lille gutt som er et år.. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 20. oktober 2005 #76 Del Skrevet 20. oktober 2005 Tenk, 1-årsdag! Kan tenke meg det siste året med Brage i full flor har gått altfor fort!!! Det er jo det første året som fylles med stormende utvikling i ekstrem dag og hver dag er en ny "milepæl"... Og nå fyller gullet 1 år!!! Det er stort da - første bursdagen! Nei, det er et sørgelig kapittel mtp både vekt og klær... Jeg blir litt deprimert jeg, for jeg liker jo å føle meg vel, men det er jammen ikke lett når jeg eser ut alle veier (ikke magen da ) og ikke finner ett eneste respektabelt plagg! Jaja, det får gå den veien det går, kiloene SKAL av igjen - det er helt sikkert! Har jeg klart å kvitte meg med 26 kilo på egenhånd én gang, så skal jeg pokker meg klare det igjen! Ha en strålende fin torsdag videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 20. oktober 2005 #77 Del Skrevet 20. oktober 2005 fra meg og til kvalmetrollet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter #78 Del Skrevet 20. oktober 2005 Takk for koselige hilsener, Leanora, Lille Ballerina, April og Okeideen! Kvalmen pleier å bedre seg utover dagen, så det er første halve dag på jobb som er verst! Men merker det hvis jeg blir sliten og stressa også. Og så får jeg sånn hjertebank innimellom, og er litt svimmel så da er det best å bare sette seg ned og slappe av (hvis Brage lar meg få lov)! Jeg synes noen av mammaklærne mine er fine April, vel å merke de som passet fra 4.-7. måned cirka, de siste månedene var det så få fine klær som passa og jeg bare vred meg ved synet av dem til slutt! Hadde bare lyst til å gå uten klær jeg på slutten! Det skulle vel tatt seg ut! Men jammen var det noe herk å nesten ikke klare å få på seg sokker og sko. Og samme hvor store klærne er, så strammer de over en mage som allerede er stram innenfra hvis dere skjønner Høres ikke ut som jeg gleder meg til å gå gravid igjen nå kanskje! Men det gjør jeg jo, bare ikke den aller siste biten hvor magen er på det største, man beveger seg like lett som en middels flodhest og man ikke sover noe særlig om nettene. Men min teori er at den tida er det som trengs for å motivere seg for fødsel! Jeg gleder meg masse til å feire Brages 1-årsdag! Det blir barnebursdag lørdag formiddag og familiebursdag på søndag. Har kjøpt inn ballonger, Ole Brumm-servietter, bursdagshatter og masse kakepynt! I kveld skal jeg bake sjokoladeboller, i morgen blir det muffins og bløtkake og så går det nok slag i slag her hele helga... Men moro blir det! God torsdagskveld til alle godjentene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter #79 Del Skrevet 20. oktober 2005 Og stor klem til Peony for at hun prøvde å jage bort kvalmetrollet! Vi må ha posta omtrent likt, så ikke hilsenen din i stad vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 20. oktober 2005 #80 Del Skrevet 20. oktober 2005 Skal dere fiske etter smågodt da :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg