Gå til innhold

Alkohol på julaften

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2021 den 10.09):

De ser lett om barnet er redd, eller utrygt, og vil aldri gjøre noe som fører til at barnet har det ubehagelig.

Evnen til å se dette forsvinner i takt med mengden alkohol som inntas. 

Anonymkode: d4682...d8c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Wade skrev (På 21.12.2021 den 10.46):

Folk får det til å virke som om foreldre er konstant i vater. De som endrer sinnsstemning oftest er jo tenåringer og småbarnsforeldre.

Man endrer sinnsstemning på en annen måte av alkohol. 

Skrevet
Wade skrev (På 21.12.2021 den 10.46):

Den var kanskje skremmende der og da

Er det riktig at barn skal måtte oppleve ting som er skremmende der og da, så lenge man unnskylder det med at de ikke husker det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 13.02):

Det er mange barn som har det som meg også

Hvordan vet du det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 13.24):

Da har du sviktet som en trygg omsorgsperson i utgangspunktet. Om barna ikke tør å være åpne med deg. 

Og hvordan klarer man andre aspekter ved å være foreldre om man ikke kjenner og leser egne barn? Om de egentlig har det ubehagelig når de er på besøk hos akkurat den vennen? Om de egentlig er redd for torden, men ikke tør å vekke deg? 

Anonymkode: 87962...229

Det er jo mye vanskeligere å lese sine egne barn etter man har drukket. Selv om man ikke merker at det blir vanskeligere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 14.24):

Julaften er ikke barnas dag. Det er alles dag.

Har man barn så er alle dager "barnas dag". Man kan ikke sette seg selv først. 

Skrevet

Mannen min på 105 kg drakk fem 0.33 ølbokser på 7 timer. Jeg opplevde han som helt upåvirket og helt vanlig. Vi har små barn. Ingen som var der drakk vin eller akevitt. 

1-2 enheter fremstår litt overdrevet. En kvinne på 50kg tåler mindre enn en stor mann som har spist masse mat. 

Anonymkode: ea60f...0be

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Evnen til å se dette forsvinner i takt med mengden alkohol som inntas. 

Ofte kjører en av oss, av praktiske årsaker.Innimellom drikker begge.

Har aldri merket noe på den andre de (mange) gangene en tar 1-3 enheter, og den andre ikke drikker.  

Skrevet

Foretrekker også julaften uten alkohol. Barn merker at de voksne endrer atferd. Det er unødvendig.

Anonymkode: 280d2...fd6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2021 den 10.21):

Julemat uten alkohol ville for meg vært ganske kjipt. Juleøl hører med. Det betyr for min del én øl. Hvor mange enheter andre har drukket på julaften har jeg ikke tenkt på. Alle er godt innafor. Ganske hysterisk å måtte ha en 100% alkoholfri julaften bare fordi det er barn til stede. 

Anonymkode: d50e0...841

Ja, enig. Problemet oppstår når de voksne blir beruset. Man endrer seg når man drikker og ser plukker barna opp veldig fort og de som oftest vil føle seg utrygge. 

Men noen få enheter ser jeg ikke problemet med. 

Anonymkode: 0bf3d...07b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er de egentlig? Vil man risikere at noen barn får en vond jul pga. alkohol, på grunnlag at av de fleste ikke får det? 

Jeg drakk ett glass rødvin som jeg drakk sakte.  Hvorfor er dette et problem? 

Anonymkode: 86808...78e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er de egentlig? Vil man risikere at noen barn får en vond jul pga. alkohol, på grunnlag at av de fleste ikke får det? 

De foreldrene vil neppe følge oppfordringen om hvit jul uansett. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Foretrekker også julaften uten alkohol. Barn merker at de voksne endrer atferd. Det er unødvendig.

Man endrer ikke atferd av et glass vin.

Anonymkode: 9a235...3c4

Skrevet

Så lenge ikke de(n) som har ansvaret for barna er beruset så er det ikke noe problem

Anonymkode: fc467...cb2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så lenge ikke de(n) som har ansvaret for barna er beruset så er det ikke noe problem

Alle berusede mennesker rundt barnet er et problem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2021 den 0.34):

Her er jeg enig, men ikke enig i at den ene cideren til maten gjorde noe. Eller at pappaen tok en 0,33 flaske øl og en akevitt. Ingen ac oss blir beruset av det og hvertfall ikke så beruset at atferden endrer seg. 

Anonymkode: 86808...78e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2021 den 0.34):

Det er klart, men da legger du premisset om at folk er beruset så fort de har inntatt noe form for alkohol, hvilket ikke nødvendigvis er sant.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2021 den 0.30):

Ingen skal være beruset rundt barna, noen gang.

Men ingen i familien har noen gang blitt beruset av den mengden de selv velger å drikke. Hadde noen drukket slik at det var merkbart ville vi ikke feiret jul med dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...