Gå til innhold

Overvektige kvinner overalt

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil påstå at fedme ikke er en sykdom for mange. Jeg vet veldig godt hvorfor jeg har lagt på meg mye over flere år. Stillesitting i jobb og ellers, ikke trening, spising av sjokolade og godsaker. Rein og skjær latskap og å kose meg alt for mye. Så enkelt er det for meg og sikkert for noen flere også. 

Anonymkode: 0ee42...2b6

https://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/fedme.php

Fedme er en sykdom som oppstår av blant annet livsstilen du beskriver. Og det er på ingen måter en enkel sykdom. Da hadde de aller fleste klart å gå ned i vekt på første forsøk, og samtidig holdt vekten der. Slankeoperasjoner hadde ikke vært nødvendig og fedme hadde ikke vært en av de største helseutfordringene i verden. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Embla82 skrev (1 time siden):

Men hva er poenget? Hvem har behov for den infoen?

Jeg er bifil, men de aller fleste mennesker tenner jeg ikke på. Har null behov for å definere hvorfor.

Det er nok å fokusere på hvem og hva man liker. Og gå for det heller enn å snakke så mye med andre om det. 

Du sier noe. Og om man tar seg nær av at en fremmed mann på et forum ikke liker overvektige kvinner, så har man en selvtillit å jobbe med. Som menneske liker man gjerne ikke folk flest selv, så det blir rart å anta at alle andre må like deg. I stedet for å fokusere på å være bra nok for noen eller alle, så kan man være bra nok for seg selv. Det gir fred i sjela! 

Endret av Trøst
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor TS får så mye tyn, og enkelte svarer jo direkte ufint, bare fordi han kommer med et hjertesukk. Det er da fullstendig innafor å ikke føle seg tiltrukket av overvektige, og det er ikke til å stikke under en stol at nordmenn blir større og større. Til tross for at vi aldri har hatt bedre levestandard, og aldri har trent så mye som vi gjør nå til dags. At så mange unge mennesker er overvektige, er slettes ikke bra, sett fra et helsemessig ståsted. 

Om man føler seg så truffet og diskriminert fordi en person ytrer meningene sine om overvekt hos damer, tror jeg man bør gå i seg selv. TS skriver da overhodet ikke nedsettende eller stygt om overvektige, men beskriver en observasjon han har gjort seg.

Jeg er selv overvektig, og er fullstendig klar over både årsaken til det og mine egne utfordringer, men aksepterer da glatt at mange menn dermed finner meg mindre attraktiv. Helt ærlig så synes jeg ikke jeg er spesielt fin selv heller, med for mange kilo på kroppen. Jeg forstår godt at jeg blir valgt bort av mange på grunn av overvekten min. 

Ingen synes det er feil av TS å ikke tenne på overvektige damer. 

Men det er rart at TS ser overvektige damer over alt (til tross for at flere menn er overvektige), og synes han har et problem fordi "det finnes så mange tjukke damer"

Det er ikke damers ansvar som gruppe å være tiltrekkende for ts. Han får gå for de damene han er tiltrukket av.

Homofile og lesbiske klarer å finne seg kjærester selv om utvalget deres er langt mindre enn heterofile kvinner/menn som ikke er overvektige. 

• Liker 3
Skrevet

Rett skal være rett.

Sist jeg sjekket så var andelen overvektige menn høyere enn kvinner. 

Det er vi menn som må skjerpe oss før vi kan kritisere kvinner.

Anonymkode: 36f96...945

• Liker 4
Skrevet
Trøst skrev (3 minutter siden):

https://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/fedme.php

Fedme er en sykdom som oppstår av blant annet livsstilen du beskriver. Og det er på ingen måter en enkel sykdom. Da hadde de aller fleste klart å gå ned i vekt på første forsøk, og samtidig holdt vekten der. Slankeoperasjoner hadde ikke vært nødvendig og fedme hadde ikke vært en av de største helseutfordringene i verden. 

Jøss, visste ikke at det var en sykdom sånn sett. Hos meg er det ingen arvelige disposisjoner, med slanke foreldre. Og jeg selv var slank eller nærmest tynn i alle de år og kunne spise hva som helst uten å legge på meg noe. Med alderen sluttet dette på noe vis og jeg la på meg sakte men sikkert 😊 Når jeg er lat i tillegg ble det som det ble. Plager meg egentlig ikke, men ser jo at pent er det i hvert fall ikke men jeg prioriterer kosen selv om jeg vet jeg bør tenke på helsa …

Anonymkode: 0ee42...2b6

• Liker 2
Skrevet
Trøst skrev (1 minutt siden):

Du sier noe. Og om man tar seg nær av at en fremmed mann på et forum ikke liker overvektige kvinner, så har man en selvtillit å jobbe med. Som menneske liker man gjerne ikke folk flest selv, så det blir rart å anta at alle andre vil like deg også. I stedet for å fokusere på å være bra nok for noen eller alle, så kan man være bra nok for seg selv, og akseptere de som liker en slik en er. Det gir fred i sjela! 

Det er vel ingen som har sagt at de personlig tar seg nær av det?

Jeg er på ingen måte i TS sin målskive, jeg har allikevel lov å si at jeg synes det er en uting å dra frem hva og hvem man ikke er tiltrukket av. Nettopp fordi mange har dårlig selvbilde og ikke trenger å bli dratt ned av random menn som synes det er en menneskerett at det skal florere med damer som er akkurat sånn han er tiltrukket av.

Og det er så mye flere menn som skal dra frem dette med at kvinner er så overvektige. Selv om statistikken sier at det er flest menn som er det. 

Det er en form for kollektiv hersketeknikk. Damer skal skamme seg generelt, for å ikke være tiltrekkende nok for tilfeldige fremmede menn. Mens mennene selv ikke skal bekymre seg, bare føle seg som offer fordi damene ikke "tar god nok vare på seg selv" til å være dem verdig.

• Liker 4
Skrevet
kar90 skrev (2 timer siden):

Så du er en feeder. Flertallet av oss menn er ikke det. Det går an å være slank uten å være beinete. Eller mener du slanke damer som ikke er beinete er feite?

Aner ikke hva "feeder" er og gidder ikke google det heller...

Jeg liker småfeite kvinner ja og tenner på bmi opp mot 30...Sykelig overvekt faller utenfor preferansene mine..

Jeg liker ikke denne typen tråder som kun har som resultat å såre kvinner som er usikre på seg selv...hvorfor starte en tråd for å trykke ned kvinner?

Skrevet

Det er visst kun 25 % av menn og 40 % av kvinner som er normalvektige i aldersgruppen 40-45 år. Drøyt!

Anonymkode: 57102...e51

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rett skal være rett.

Sist jeg sjekket så var andelen overvektige menn høyere enn kvinner. 

Det er vi menn som må skjerpe oss før vi kan kritisere kvinner.

Anonymkode: 36f96...945

Det er sant, spesielt for oss som er over 40 år. Kun 25 % er normalvektige i aldersgruppen 40-45 år.

Er selv 46 år og har en BMI på 23,8. Bikket så vidt 25 for noen år siden. Følte meg helt ok, men ser på bilder at jeg så ganske feit ut, fortrinnsvis i ansiktet.

Anonymkode: 57102...e51

• Liker 2
Skrevet
kar90 skrev (3 timer siden):

Man er feeder om man spesifikt tenner på personer med mange kg for mye jo.

Feil.

Man er feeder om man tenner på å fóre opp en person til ønsket vekt. Da går man aktivt inn for å gjøre den andre feitere.

Man kan være en "fat admirer" som altså liker å beundre overvektige folk, der man har det som sin preferanse. Er man av dette kaliberet ønsker man ikke å fóre den andre opp på noen måte, men elsker de slik de er - tjukk og feit 😊

• Liker 3
Skrevet
ABM skrev (1 time siden):

Aner ikke hva "feeder" er og gidder ikke google det heller...

Jeg liker småfeite kvinner ja og tenner på bmi opp mot 30...Sykelig overvekt faller utenfor preferansene mine..

Jeg liker ikke denne typen tråder som kun har som resultat å såre kvinner som er usikre på seg selv...hvorfor starte en tråd for å trykke ned kvinner?

Du får spørre han som startet tråden. Jeg opplever det ikke som et forsøk på å såre kvinner, men å lufte en oppriktig frustrasjon over hvor dårlig mange kvinner tar vare på seg selv og hvor lite damer det blir igjen å velge mellom.

• Liker 2
Skrevet
kar90 skrev (2 timer siden):

Du får spørre han som startet tråden. Jeg opplever det ikke som et forsøk på å såre kvinner, men å lufte en oppriktig frustrasjon over hvor dårlig mange kvinner tar vare på seg selv og hvor lite damer det blir igjen å velge mellom.

Er jo lite menn å velge mellom også siden dere er feitere og flere som er feitere enn kvinner. 

Anonymkode: d2b7e...7cf

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er jo lite menn å velge mellom også siden dere er feitere og flere som er feitere enn kvinner. 

Anonymkode: d2b7e...7cf

Det er jo ikke sant en gang.

Skrevet

Ts, hadde jeg vært deg hadde jeg funnet ei du synes har pene ansiktstrekk og så ville jeg sett på hvorfor det er litt overvekt. Kanskje hun egentlig liker å trene men synes det er kjedelig alene? Da kan du potensielt få tak i en skikkelig digg dame, og så slipper du å konkurrere deg helt svett. Bonusen er at hun sikkert også blir hos deg fordi du valgte henne mens hun var mindre perfekt. 
bare tips.

Anonymkode: d3de8...f7b

Skrevet

Jeg liker damer som er sexylubben😍

Anonymkode: d7d16...270

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Veldig synd det har blitt sånn. når jeg vokste opp var det mye mindre sosialt akseptert og være overvektig.

Mens nå om dagen så har det blitt positivt og ikke ta vare på kroppene sine, derav mange flere overvektige.

Og gud forby om du sier imot da er det hets osv..

Anonymkode: 1278e...7c2

Sier imot at noen er tjukk? Tror du det hjelper at du misliker fedme? 

Anonymkode: d5313...889

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Før kunne man ikke finne klær i riktig størrelse hos butikkene om man var overvektig. Nå har ofte butikkene egne avdelinger med plus size, og det finnes også egne butikker. 

Anonymkode: 47e35...65e

Plus size er ikke en "størrelse for fedme", det er rett og slett store størrelser. Man kan fint være normalvektig og bruke mer enn 44, om man er høy, har former etc. Ja, man kan tom være ekstra godt trent og trenge plass til alle musklene 

Men klart, en del har sikkert fedme. Og hva tenkte du de skulle gå i? 

Anonymkode: d5313...889

• Liker 2
Skrevet
kar90 skrev (10 timer siden):

Her er lagt inn kilder fra fhi og SSB, statistikken viser at flere menn er både i overvektig og fedmekategori.

Har også lagt inn en artikkel med statistikk som viser at menn ofte undervurderer menns vekt og overvurderer kvinners vekt. Det kan forklare hvorfor TS (og du?) ser overvektige kvinner over alt.

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet (endret)
kar90 skrev (10 timer siden):

Jo, det er flere menn som er overvektige enn det er kvinner :) Google det om du ikke tror på det. 

Bare 25 % av voksne menn er normalvektige, mens det for kvinner er 40% som er normalvektige.

Endret av Mysticgirl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...