AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #41 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Søstra mi er 182 cm og veier 80 kg. Tenker ikke på hun som feit. Anonymkode: c2a24...c65 Det ville vært rart om du tenkte på ei normalvektig dame som feit. Anonymkode: d5313...889 5
Wade Skrevet 20. desember 2021 #42 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har datet litt av og på siste par årene. Mange vakre og hyggelige damer, men såååå mange med overvekt. Det kommer ikke alltid frem på bilder de legger ut heller. Jeg skjønner at samfunnet er i endring men jeg klarer ikke å tenne på fedme. Man trenger overhodet ikke å være tynn, men kvinne med normal vekt er jo nesten en sjeldenhet på damer over 30 år. Jeg ser det samme på jobben. Jeg føler meg overfladisk som ikke "liker" fedme, men klarer ikke å snu den tankegangen. Anonymkode: c2a24...c65 70 prosent av befolkningen over 20 år er overvektige, så det er ikke så rart du opplever dette. 5
Embla82 Skrevet 20. desember 2021 #43 Skrevet 20. desember 2021 Menn tror kvinner veier for mye (forskning.no) Bare slenger ut denne. Ellers spiller det ingen rolle om mange damer (eller menn) er overvektige og at du har en annen preferanse. Det er nå bare å gå for dem som er i din preferanse, de finnes jo, og du trenger ikke mange damer. Problemet ditt er kanskje at du ikke er attraktiv nok for dem du vil ha? Siden du klager her istedet for å bare date din type dame. 6
Wade Skrevet 20. desember 2021 #44 Skrevet 20. desember 2021 Embla82 skrev (Akkurat nå): Menn tror kvinner veier for mye (forskning.no) Bare slenger ut denne. Ellers spiller det ingen rolle om mange damer (eller menn) er overvektige og at du har en annen preferanse. Det er nå bare å gå for dem som er i din preferanse, de finnes jo, og du trenger ikke mange damer. Problemet ditt er kanskje at du ikke er attraktiv nok for dem du vil ha? Siden du klager her istedet for å bare date din type dame. Den artikkelen er 10 år gammel. Overvekten har økt betraktelig i samfunnet siden den tid. 5
Embla82 Skrevet 20. desember 2021 #45 Skrevet 20. desember 2021 Wade skrev (3 minutter siden): Den artikkelen er 10 år gammel. Overvekten har økt betraktelig i samfunnet siden den tid. Om mange er overvektige eller ikke er ikke så relevant for akkurat denne artikkelen, den har med hvordan menn vurderer overvekt hos menn og kvinner i forhold til egentlig vekt. Her er fra siste fem årene: "Figur 1 og figur 2 viser hvordan norske kvinner og menn fordeler seg i ulike BMI-kategorier, og de viser at de fleste av oss er for normalvektige å regne. 3 av 10 nordmenn er enten overvektig eller har fedme, mens 5 av 10 er normalvektige. I følge Eurostat har Norge flere normalvektige og færre med fedme enn det europeiske gjennomsnittet. Tallene viser videre at det er en høyere andel overvektige blant menn enn blant kvinner, ettersom nesten 5 av 10 menn er noe overvektig eller overvektig mens dette gjelder kun 3 av 10 kvinner. For fedme er det ikke like store kjønnsforskjeller." Kilde: Vi er kanskje ikke så overvektige likevel? - SSB "Cirka 1 av 4 middelaldrande menn og 1 av 5 kvinner har no fedme med kroppsmasseindeks på 30 kg/m2 eller over. Blant barn ser det ut til at den samla andelen med overvekt og fedme har stabilisert seg." Kilde: Overvekt og fedme - FHI Vi kan konkludere med at TS skal være glad han er heterofil, ellers hadde det vært mindre å velge i. 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #46 Skrevet 20. desember 2021 Til dere som mener flere menn enn kvinner er overvektige; BMI tar ikke hensyn til muskelmasse og er derfor en dårlig indikator for fedme hos menn. Jeg kjenner menn som er topptrente og ser ut til okser, men ville vært overvektige på bmi skalaen Anonymkode: 88e59...1df
AprilLudgate Skrevet 20. desember 2021 #47 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det må jo være lov å ikke tenne på overvektige damer. Jeg liker ikke menn med langt hår. Er det lov? Fedme er et helseproblem, både samfunnsmessig og for enkeltpersoner. Anonymkode: e6528...6c1 Absolutt Jeg har ikke særskilt dragning selv mot veldig store eller veldig tynne. Men jeg føler meg ikke invadert av kropp i offentlighet og arbeidsplass 😅🤷♀️ Så kan man jo stille spørsmålene dine tilbake til seg selv fremfor å rette dem utover hele tiden. »Hm, mye tjukke single....kanskje en sammenheng der slik jeg ser det. Ikke interessant for meg. Men....hvilken kategori av «uattraktive trekk» tilhører jeg da? Skal jeg forandre på det? Skal jeg ønske meg noen som aksepterer meg? Skal jeg forvente noe av andre jeg åpenbart ikke leverer på selv? 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #48 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har datet litt av og på siste par årene. Mange vakre og hyggelige damer, men såååå mange med overvekt. Det kommer ikke alltid frem på bilder de legger ut heller. Jeg skjønner at samfunnet er i endring men jeg klarer ikke å tenne på fedme. Man trenger overhodet ikke å være tynn, men kvinne med normal vekt er jo nesten en sjeldenhet på damer over 30 år. Jeg ser det samme på jobben. Jeg føler meg overfladisk som ikke "liker" fedme, men klarer ikke å snu den tankegangen. Anonymkode: c2a24...c65 Jeg opplever det samme med menn 😛 Er i 40-årene og på Tinder. Har datet 8 menn fra Tinder det siste året og halvparten var overvektige. Ingen av de overvektige hadde profilbilder som viste sannheten. Enten hadde de gamle bilder eller kun bilde av ansiktet, tatt i en gunstig vinkel. To av mennene var i skikkelig dårlig form og pustet og peste etter noen hundre menter på turdate (selv om de skrev at de likte å gå tur). Jeg er selv normalvektig og liker heller ikke overvektige menn. Dette er ikke noe jeg klarer å se forbi, dessverre. Kall meg gjerne overfladisk, men det er nå en gang slik det er. Jeg ønsker meg en normalt slank/sprek mann. En som tar vare på seg selv og kan gå tur uten å puste som en hval. Jeg ønsker meg ikke en bodybuilder eller fotomodell, kun en "normal" mann som bryr seg om helsa si Anonymkode: 860c6...194 7
Wade Skrevet 20. desember 2021 #49 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er selv normalvektig og liker heller ikke overvektige menn. Dette er ikke noe jeg klarer å se forbi, dessverre. Jeg synes ikke du skal se forbi det heller, for det vitner om manglende evne til å ta vare på seg selv. Det virker jo som du liker å gå tur siden du hadde turdate, da fungerer det ikke med noen som puster og peser etter hundre meter på turdate. 5
Gjest O.G. Skrevet 20. desember 2021 #50 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har datet litt av og på siste par årene. Mange vakre og hyggelige damer, men såååå mange med overvekt. Det kommer ikke alltid frem på bilder de legger ut heller. Jeg skjønner at samfunnet er i endring men jeg klarer ikke å tenne på fedme. Man trenger overhodet ikke å være tynn, men kvinne med normal vekt er jo nesten en sjeldenhet på damer over 30 år. Jeg ser det samme på jobben. Jeg føler meg overfladisk som ikke "liker" fedme, men klarer ikke å snu den tankegangen. Anonymkode: c2a24...c65 Men klarer disse kvinnene å tenne på deg da?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #51 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg opplever det samme med menn 😛 Er i 40-årene og på Tinder. Har datet 8 menn fra Tinder det siste året og halvparten var overvektige. Ingen av de overvektige hadde profilbilder som viste sannheten. Enten hadde de gamle bilder eller kun bilde av ansiktet, tatt i en gunstig vinkel. To av mennene var i skikkelig dårlig form og pustet og peste etter noen hundre menter på turdate (selv om de skrev at de likte å gå tur). Jeg er selv normalvektig og liker heller ikke overvektige menn. Dette er ikke noe jeg klarer å se forbi, dessverre. Kall meg gjerne overfladisk, men det er nå en gang slik det er. Jeg ønsker meg en normalt slank/sprek mann. En som tar vare på seg selv og kan gå tur uten å puste som en hval. Jeg ønsker meg ikke en bodybuilder eller fotomodell, kun en "normal" mann som bryr seg om helsa si Anonymkode: 860c6...194 Syntes ikke dette er overfladisk, er mann i begynnelsen av førti som er relativt slank (bitteliten pondus pga. korona dog) og ser etter kvinner som ikke er veldig overvektige. Hun trenger ikke være noen fitnessutøver, men å gå/løpe noen hundre meter uten å nærmest krepere ser jeg på som en selvfølge så lenge hun ellers er frisk. Sliter også med å se forbi sterk overvekt. Kan muligens strekke meg til lett overvekt, men stor grad av fedme er nok ikke aktuelt for min del. Anonymkode: dde37...a66 8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #52 Skrevet 20. desember 2021 Kan dere legge ut bilde av hva dere mener er en kvinne med overvekt. Anonymkode: df338...9a4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #53 Skrevet 20. desember 2021 Oi, jeg trodde jeg hadde 25 men har 30. Jeg visste jeg lå på nederste grense på fedme men trodde den var 25. Husket feil og den er 30. Jeg er helt klart og synlig for tykk men ser mange mye verre og da ligger de kanskje på 35 - 40? Er jo ikke bra for noen av oss … Mange overvektige menn også men helt klart flere damer av de jeg ser på kjøpesenter og ellers rundt omkring. Er dame 😊 Anonymkode: 0ee42...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #54 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har datet litt av og på siste par årene. Mange vakre og hyggelige damer, men såååå mange med overvekt. Det kommer ikke alltid frem på bilder de legger ut heller. Jeg skjønner at samfunnet er i endring men jeg klarer ikke å tenne på fedme. Man trenger overhodet ikke å være tynn, men kvinne med normal vekt er jo nesten en sjeldenhet på damer over 30 år. Jeg ser det samme på jobben. Jeg føler meg overfladisk som ikke "liker" fedme, men klarer ikke å snu den tankegangen. Anonymkode: c2a24...c65 Hva vil du med dette innlegget? hetse de overvektige? Anonymkode: d5b46...25f 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #55 Skrevet 20. desember 2021 Veldig synd det har blitt sånn. når jeg vokste opp var det mye mindre sosialt akseptert og være overvektig. Mens nå om dagen så har det blitt positivt og ikke ta vare på kroppene sine, derav mange flere overvektige. Og gud forby om du sier imot da er det hets osv.. Anonymkode: 1278e...7c2 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #56 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har datet litt av og på siste par årene. Mange vakre og hyggelige damer, men såååå mange med overvekt. Det kommer ikke alltid frem på bilder de legger ut heller. Jeg skjønner at samfunnet er i endring men jeg klarer ikke å tenne på fedme. Man trenger overhodet ikke å være tynn, men kvinne med normal vekt er jo nesten en sjeldenhet på damer over 30 år. Jeg ser det samme på jobben. Jeg føler meg overfladisk som ikke "liker" fedme, men klarer ikke å snu den tankegangen. Anonymkode: c2a24...c65 8/10 voksne i Norge er overvektige. Men det gjelder altså begge kjønn. Så en slank mann er like sjeldent som en slank kvinne. Anonymkode: 148fe...83e 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #57 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Syntes ikke dette er overfladisk, er mann i begynnelsen av førti som er relativt slank (bitteliten pondus pga. korona dog) og ser etter kvinner som ikke er veldig overvektige. Hun trenger ikke være noen fitnessutøver, men å gå/løpe noen hundre meter uten å nærmest krepere ser jeg på som en selvfølge så lenge hun ellers er frisk. Sliter også med å se forbi sterk overvekt. Kan muligens strekke meg til lett overvekt, men stor grad av fedme er nok ikke aktuelt for min del. Anonymkode: dde37...a66 Som kvinne i begynnelsen av 40 årene må jeg si at din «lille pondus» gjør deg ganske uaktuell. Man kan fint ha tydelig definerte muskler selv om man er over 40, og selv om det er corona. Fei for egen dør du. Anonymkode: 148fe...83e 3
Hr. Aktiv Skrevet 20. desember 2021 #58 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har datet litt av og på siste par årene. Mange vakre og hyggelige damer, men såååå mange med overvekt. Det kommer ikke alltid frem på bilder de legger ut heller. Jeg skjønner at samfunnet er i endring men jeg klarer ikke å tenne på fedme. Man trenger overhodet ikke å være tynn, men kvinne med normal vekt er jo nesten en sjeldenhet på damer over 30 år. Jeg ser det samme på jobben. Jeg føler meg overfladisk som ikke "liker" fedme, men klarer ikke å snu den tankegangen. Anonymkode: c2a24...c65 Noe av denne vektøkningen ligger i covid og den vanvittige redselen det er rundt den og er et resultat av å stenge seg inne i lang tid. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #59 Skrevet 20. desember 2021 Vi normalvektige kvinner vil heller ikke ha deg ts. Kanskje vi har en overvektig søster, venninne, mor, eller kollega vi er glade i? Veldig usjarmerende med en mann som tenker stygt, om mennesker vi er glade i. Anonymkode: 6d56f...bea 1
kar90 Skrevet 20. desember 2021 #60 Skrevet 20. desember 2021 Fete jenter med lav markedsverdi har funnet ut at filteret og ovenfra fotoer kan gjøre underverker for oppmerksomhetsbehovet deres. Derfor gidder de ikke ta vare på seg lenger. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå