Gå til innhold

Overvektige kvinner overalt

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi normalvektige kvinner vil heller ikke ha deg ts. Kanskje vi har en overvektig søster, venninne, mor, eller kollega vi er glade i?

Veldig usjarmerende med en mann som tenker stygt, om mennesker vi er glade i.

Anonymkode: 6d56f...bea

godt holdninger kan holdes som tanker er inne i hodet eller som en kommentar her på KG, så du ville nok aldri vist dette om du var sammen med meg :)

Anonymkode: 1278e...7c2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Som kvinne i begynnelsen av 40 årene må jeg si at din «lille pondus» gjør deg ganske uaktuell. Man kan fint ha tydelig definerte muskler selv om man er over 40, og selv om det er corona. Fei for egen dør du.

Anonymkode: 148fe...83e

Det er helt greit, jeg forventer ikke at jeg passer for alle kvinner, på lik linje med at alle kvinner heller ikke passer for meg. Ja, man kan ha tydelige muskler, noe jeg har hatt, men det er nå vanskeligere når treningsstudioene har vært nedstengt. Heldigvis begynt å trene igjen nå, så håper man at de ikke blir koronastengt en gang til. 

For øvrig handlet det ikke om tydelige muskler eller ei, men om man er normalvektig eller overvektig. Du kan fint være helt normalvektig selv om du ikke har  tydelig definerte muskler eller er spesielt trent i forstand av muskulær styrke og volum. Og jeg ser da helst etter kvinner som er normalvektige. 

Anonymkode: dde37...a66

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Veldig synd det har blitt sånn. når jeg vokste opp var det mye mindre sosialt akseptert og være overvektig.

Mens nå om dagen så har det blitt positivt og ikke ta vare på kroppene sine, derav mange flere overvektige.

Og gud forby om du sier imot da er det hets osv..

Si imot hva da? 

Skrevet
Trøst skrev (1 minutt siden):

Si imot hva da? 

å si hva man føler om fedme.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

å si hva man føler om fedme.

Hvorfor skal du absolutt fortelle noen som lider av fedme, hva du tenker om deres helsetilstand? 

Skrevet
Trøst skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal du absolutt fortelle noen som lider av fedme, hva du tenker om deres helsetilstand? 

jeg snakker kun generelt og ikke om noen enkelt individer. Hvorfor skal de som lider av fedme gå inn på denne tråden?

• Liker 1
Skrevet

Samfunnet har nok skylden i mye av problemet. 

Før kunne man ikke finne klær i riktig størrelse hos butikkene om man var overvektig. Nå har ofte butikkene egne avdelinger med plus size, og det finnes også egne butikker. 

Jeg tror en del bare tilpasser seg. Det er jo bare å gå i x butikk. Det samme med sminke. Et ok ansikt med bra sminke ser jo pent ut. Da trenger man liksom ikke gjøre noe med kroppen, og bare skjuler den på bilder i stedet. 

Det er også mye snakk om at overvektige ikke overspiser for tiden. At det er en sykdom og blablabla. Ja, for noen stemmer det nok, men for de fleste handler det nok om overspising og minimal aktivitet. 

Kjenner flere overvektige som sliter med å få kjæreste. Jeg tror det hadde løst seg for mange om de heller brukte noen måneder på å prioritere kosthold, trening og vekt. 

Anonymkode: 47e35...65e

• Liker 4
Skrevet
kar90 skrev (25 minutter siden):

Fete jenter med lav markedsverdi har funnet ut at filteret og ovenfra fotoer kan gjøre underverker for oppmerksomhetsbehovet deres. Derfor gidder de ikke ta vare på seg lenger.

"Fete jenter med lav markedsverdi" ??

Hos meg har feite jenter HØY markedsverdi....tynne beinete jenter har litt lavere markedsverdi...

Ingen slår uansett hun jeg har kjemi med..!!

Skrevet
ABM skrev (2 minutter siden):

Hos meg har feite jenter HØY markedsverdi....tynne beinete jenter har litt lavere markedsverdi...

er hu så feit altså? 😂

• Liker 2
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (39 minutter siden):

Noe av denne vektøkningen ligger i covid og den vanvittige redselen det er rundt den og er et resultat av å stenge seg inne i lang tid. 

Det er nok i alle fall delvis sant for mange. Ikke sunt å isolere seg inne, mindre luft og mindre sosialisering er ikke bra for hverken psyksisk eller fysisk helse over tid. 

• Liker 2
Skrevet
ABM skrev (3 minutter siden):

Så du er en feeder. Flertallet av oss menn er ikke det. Det går an å være slank uten å være beinete. Eller mener du slanke damer som ikke er beinete er feite?

• Liker 4
Skrevet

På jobben min er faktisk ingen overvektige, kanskje ei på 60 som snart skal pensjonere seg, men ingen av de i 30-40-årene. Og jeg jobber i en stor bedrift.

Nå er jeg enda slemmere enn TS her, men fedme er et større problem på bygd enn i by, og blant lavere sosioøkonomiske klasser enn blant rike og/eller høyt utdannede. Statistikkens tale.

Det vil si at du TS jobber i et lavstatus yrke. Du er selv en del av det miljøet du ser ned på - er du omringet av det du tenker er tapere, ja så er det faktisk stor sjanse for at du er en taper selv.

Så prøv og bli litt mer suksessfull, flytt til Oslo og få deg jobb i Barcode og leilighet på Sørenga eller Frogner eller noe, så må du omtrent lete for å finne noen som er overvektige. Da vil du heller begynne å klage på at damene er for tynne.

Anonymkode: f7418...643

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvis jeg skal si KUN en ting som er mest attraktivt på kvinner er det å være slank. Resten er en bonus. Så kvinner, dritt i å bruk så mye tid med klær og dilldall. Bruk tiden på sunn mat og trening. Det får dere mye igjen for på datemarkedet. 

Anonymkode: c2a24...c65

Jeg er rund og har vært det hele ungdomstida og som voksen. Jeg har hatt mange dater opp gjennom, en god del kjærester og 4 menn som ønsket å gifte seg med meg. Det å være tynn spiller liten rolle om personligheten er elendig. Har man halvveis noe mellom ørene skjønner man at vekt ikke er dealbreaker.

Anonymkode: 32455...07b

• Liker 2
Skrevet
kar90 skrev (22 minutter siden):

Denne artikkelen er neppe sann. Jeg kan bruke øynene mine. Jeg klarer å se om jenter er overvektige eller ikke.

Denne artikkelen handler ikke om deg som individ.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

jeg snakker kun generelt og ikke om noen enkelt individer. Hvorfor skal de som lider av fedme gå inn på denne tråden?

Da må jeg også spørre hvorfor du generelt uttaler deg om en gitt sykdom, i dette tilfellet fedme, uten å kjenne til personene som lider av det? Du tenker også at om det opprettes en tråd på et forum som omhandler en stor gruppe mennesker (overvektige, fedme er ikke spesifisert her), så skal ikke de som er overvektige, lese i tråden? 

Skrevet
Embla82 skrev (1 minutt siden):

Denne artikkelen handler ikke om deg som individ.

Jeg er revnende likegyldig til hva artikkelen handler om. Menn flest klarer å bruke øynene sine, så menn flest tror ikke at kvinner er overvektige, og de kommer til den konklusjonen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Samfunnet har nok skylden i mye av problemet. 

Før kunne man ikke finne klær i riktig størrelse hos butikkene om man var overvektig. Nå har ofte butikkene egne avdelinger med plus size, og det finnes også egne butikker. 

Jeg tror en del bare tilpasser seg. Det er jo bare å gå i x butikk. Det samme med sminke. Et ok ansikt med bra sminke ser jo pent ut. Da trenger man liksom ikke gjøre noe med kroppen, og bare skjuler den på bilder i stedet. 

Det er også mye snakk om at overvektige ikke overspiser for tiden. At det er en sykdom og blablabla. Ja, for noen stemmer det nok, men for de fleste handler det nok om overspising og minimal aktivitet. 

Kjenner flere overvektige som sliter med å få kjæreste. Jeg tror det hadde løst seg for mange om de heller brukte noen måneder på å prioritere kosthold, trening og vekt. 

Anonymkode: 47e35...65e

Fedme er en sykdom. Å ha noen kg ekstra og å lide av fedme er ikke det samme. For å være overvektig må du innta mer energi enn du forbruker. Simpel matematikk. Det er mange faktorer som spiller inn når det kommer til fedme, og det er mange årsaker til at en person er flere titalls kilo overvektig. Det samme kan man ikke si om det å bære et fåtall kilo ekstra, som i utgangspunktet ikke vil være negativt for helsen din med mindre den er gjennomgående dårlig ellers. En overvektig person som er i daglig fysisk aktivitet, mosjonerer, spiser variert og sunt, vil ikke ha helseutfordringer på lik linje med en som lider av fedme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er nok i alle fall delvis sant for mange. Ikke sunt å isolere seg inne, mindre luft og mindre sosialisering er ikke bra for hverken psyksisk eller fysisk helse over tid. 

Delvis? I Debatten ble det lagt frem bevis for at snittvekta hadde økt med 5kg pr. person under denne pandemien. Så kan man spørre seg hvilke tiltak de har gjort mot det og den helsefaktoren det innebærer?

• Liker 4
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå):

Delvis? I Debatten ble det lagt frem bevis for at snittvekta hadde økt med 5kg pr. person under denne pandemien. Så kan man spørre seg hvilke tiltak de har gjort mot det og den helsefaktoren det innebærer?

Skrev delvis fordi det nok ikke er den eneste faktoren. Det er jo gjerne de som ikke beveget seg så mye fra før (Og som kanskje allerede led av noe overvekt) som sannsynligvis ble mest rammet av dette, korona har jo ikke akkurat gitt så mange insentiver for å komme seg i form. 

Men helt klart at dette kommer til å bli en samfunnsutfordring, da det genererer flere med livsstilssykdommer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...