charlotte0 Skrevet 20. desember 2021 #82 Skrevet 20. desember 2021 miss summers skrev (18 timer siden): Generelt sett syns jeg at jeg bare ser flotte, vakre og slanke kvinner. Men jeg er kvinne, og ser meg ikke rundt etter en kvinne heller. Jeg syns dog det er mange overvektige menn som tar dårlig vare på seg selv, på nettdating. Hva man finner attraktivt trenger man ikke dømmes for (så lenge alt er lovlig). Hvorfor blir kvinner så personlige når menn uttaler dette? Jeg er enig med deg! Jeg synes også det er mye flere pene kvinner enn menn da. Kvinner er jevnt over penere enn menn, må jeg være så ærlig å si. 😅 1
Gjest Trøst Skrevet 20. desember 2021 #83 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er rund og har vært det hele ungdomstida og som voksen. Jeg har hatt mange dater opp gjennom, en god del kjærester og 4 menn som ønsket å gifte seg med meg. Det å være tynn spiller liten rolle om personligheten er elendig. Har man halvveis noe mellom ørene skjønner man at vekt ikke er dealbreaker. Anonymkode: 32455...07b Som kvinne er det ikke vanskelig å få kjæreste eller ha sex som overvektig. Det er kanskje vanskelig for mennene som ikke liker overvektige kvinner å forstå dette, og de tenker nok gjerne at mennene som liker den typen kvinner, har begrensede muligheter og tar det de får. Jeg vet jeg kommer med stråmenn her, men det er basert på noen få kommentarer jeg har lest her inne og på andre forum. Jeg tror de samme mennene glemmer at en overvektig kvinne selvsagt ikke vil være sammen med en mann som ikke finner henne attraktiv. Et fåtall kvinner vil gjerne være attraktiv for "alle" menn, og da er det kanskje lurt å være enten tynn eller slank - men da er du samtidig ikke interessant for de som liker lubne eller overvektige kvinner. Uansett så består et menneske av mer enn bare kropp, men for noen er kroppsstørrelse selvsagt viktig. Jeg ser at noen begrunner sin forakt mot overvekt med at de ønsker en partner med god helse, men jeg syns det er ganske tydelig at det handler om fysisk attraksjon og hva man ser på som pent, sexy og lignende, fremfor hvordan mennesket ivaretar seg selv innenfra. Ingenting galt i det, men hvorfor ikke være ærlig? Om man er opptatt av helse, kosthold og livsstil så er dette ganske selvsagt. Det er åpenbart at fedme ikke er sunt og at det er helseskadelig, derfor vil man så klart anta at en person som lider av fedme, har dårlig helse. Men igjen så er ikke fedme og noen kilo ekstra det samme. Det er stor forskjell på å veie 10 kg for mye og å veie 40 kg for mye.
Ava+, Skrevet 20. desember 2021 #84 Skrevet 20. desember 2021 kar90 skrev (13 minutter siden): Så du er en feeder. Flertallet av oss menn er ikke det. Det går an å være slank uten å være beinete. Eller mener du slanke damer som ikke er beinete er feite? Man trenger absolutt ikke være en feeder selv om man tiltrekkes av mennesker med noen (eller mange) ekstra kilo. Alt handler om preferanser og om man har kjemi med den andre personen. Bare til opplysning👌 2
kar90 Skrevet 20. desember 2021 #85 Skrevet 20. desember 2021 Ava+, skrev (5 minutter siden): Man trenger absolutt ikke være en feeder selv om man tiltrekkes av mennesker med noen (eller mange) ekstra kilo. Alt handler om preferanser og om man har kjemi med den andre personen. Bare til opplysning👌 Man er feeder om man spesifikt tenner på personer med mange kg for mye jo.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #86 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Stygge menn overalt! Det fikk meg til å heller prioritere deilig og god mat hjemme alene hver helg enn å gå ut å sjekke når menn i Norge uansett er noen av de styggeste i verden Anonymkode: 16d98...090 Så dumt svar… Anonymkode: ce2a9...00c 2
Embla82 Skrevet 20. desember 2021 #87 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man må få lov til å skrive at man ikke tenner på fedme på samme måte som noen ikke tenner på personer som er anorektiske, personer som har knallrødt hår, personer som ikke er høyere enn 1 meter og 50 eller personer som har afrikansk utseende. Anonymkode: 7bd7b...3f1 Men hva er poenget? Hvem har behov for den infoen? Jeg er bifil, men de aller fleste mennesker tenner jeg ikke på. Har null behov for å definere hvorfor. Det er nok å fokusere på hvem og hva man liker. Og gå for det heller enn å snakke så mye med andre om det. 2
Gjest Trøst Skrevet 20. desember 2021 #88 Skrevet 20. desember 2021 kar90 skrev (5 minutter siden): Man er feeder om man spesifikt tenner på personer med mange kg for mye jo. At det var? Feederism er en fetisj, og handler om langt mer enn å bare være tiltrukket av en større person. Å være tiltrukket av noen som er overvektig er ikke ensbetydende med det å være en feeder.
Gjest Era Vulgaris Skrevet 20. desember 2021 #89 Skrevet 20. desember 2021 Jeg skjønner ikke hvorfor TS får så mye tyn, og enkelte svarer jo direkte ufint, bare fordi han kommer med et hjertesukk. Det er da fullstendig innafor å ikke føle seg tiltrukket av overvektige, og det er ikke til å stikke under en stol at nordmenn blir større og større. Til tross for at vi aldri har hatt bedre levestandard, og aldri har trent så mye som vi gjør nå til dags. At så mange unge mennesker er overvektige, er slettes ikke bra, sett fra et helsemessig ståsted. Om man føler seg så truffet og diskriminert fordi en person ytrer meningene sine om overvekt hos damer, tror jeg man bør gå i seg selv. TS skriver da overhodet ikke nedsettende eller stygt om overvektige, men beskriver en observasjon han har gjort seg. Jeg er selv overvektig, og er fullstendig klar over både årsaken til det og mine egne utfordringer, men aksepterer da glatt at mange menn dermed finner meg mindre attraktiv. Helt ærlig så synes jeg ikke jeg er spesielt fin selv heller, med for mange kilo på kroppen. Jeg forstår godt at jeg blir valgt bort av mange på grunn av overvekten min.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #90 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har datet litt av og på siste par årene. Mange vakre og hyggelige damer, men såååå mange med overvekt. Det kommer ikke alltid frem på bilder de legger ut heller. Jeg skjønner at samfunnet er i endring men jeg klarer ikke å tenne på fedme. Man trenger overhodet ikke å være tynn, men kvinne med normal vekt er jo nesten en sjeldenhet på damer over 30 år. Jeg ser det samme på jobben. Jeg føler meg overfladisk som ikke "liker" fedme, men klarer ikke å snu den tankegangen. Anonymkode: c2a24...c65 Men så la vær da. Det finnes da mange slanke mennesker også. Anonymkode: 08ba8...e69 2
kar90 Skrevet 20. desember 2021 #91 Skrevet 20. desember 2021 Trøst skrev (3 minutter siden): At det var? Feederism er en fetisj, og handler om langt mer enn å bare være tiltrukket av en større person. Å være tiltrukket av noen som er overvektig er ikke ensbetydende med det å være en feeder. Det er mulig det er et annet ord for det, men å være tiltrukket av direkte overvektige personer er jo en fetish. Overvektige usunne kropper er jo ikke seksuelt, rett og slett. 2
Gjest Trøst Skrevet 20. desember 2021 #92 Skrevet 20. desember 2021 (endret) kar90 skrev (3 minutter siden): Det er mulig det er et annet ord for det, men å være tiltrukket av direkte overvektige personer er jo en fetish. Overvektige usunne kropper er jo ikke seksuelt, rett og slett. Å kun tenne på det fysiske rundt overvekt bunner nok i en fetisj, ja - men å være tiltrukket av et menneske på grunn av andre personlige kvaliteter enn deres kroppsstørrelse, er ikke fetisjisme. Endret 20. desember 2021 av Trøst
kar90 Skrevet 20. desember 2021 #93 Skrevet 20. desember 2021 Trøst skrev (Akkurat nå): Å kun tenne på det fysiske rundt overvekt bunner nok i en fetisj, ja - men å være tiltrukket av et menneske på grunn av mange andre personlige kvaliteter enn deres kroppsstørrelse, er ikke fetisjisme. Nå snakker du om noe helt annet. Min kommentar var til en som forhøyer markedsverdien til damer pga fedme. Det må regnes som en fetish 2
Gjest Trøst Skrevet 20. desember 2021 #94 Skrevet 20. desember 2021 kar90 skrev (Akkurat nå): Nå snakker du om noe helt annet. Min kommentar var til en som forhøyer markedsverdien til damer pga fedme. Det må regnes som en fetish 🤣
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #95 Skrevet 20. desember 2021 kar90 skrev (14 minutter siden): Det er mulig det er et annet ord for det, men å være tiltrukket av direkte overvektige personer er jo en fetish. Overvektige usunne kropper er jo ikke seksuelt, rett og slett. Selv om det ikke er det for deg, er det faktisk mange som synes det. Og selv om en er overvektig, er en også seksuell. Tenk at man må forklare dette for voksne mennesker... Anonymkode: 10a88...eb6 2
kar90 Skrevet 20. desember 2021 #96 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selv om det ikke er det for deg, er det faktisk mange som synes det. Og selv om en er overvektig, er en også seksuell. Tenk at man må forklare dette for voksne mennesker... Anonymkode: 10a88...eb6 Hvis man har en fetish. 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 20. desember 2021 #97 Skrevet 20. desember 2021 Det er vel fordi det er et slit å holde på vekten , så da slapper mange bare av og lever livet med god mat og drikke. Det er ikke bare å spise sunt og trene for mange av oss og vips så holder vi oss slanke. Jeg må spise veldig lite og det å gå sulten over lang tid , er veldig krevende for de som har det slik Heldigvis har jeg en kropp der fett setter seg på de rette plassene om jeg kan si det slik, så mange tror jeg er slank selv om jeg av og til er overvektig i mine perioder der jeg driter litt i det, fordi det er så krevende å holde seg slank😂 Så da velger mange å bare drite i det. Er dessuten flere overvektige menn enn kvinner , så menn sliter også med vekten sin.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #98 Skrevet 20. desember 2021 Era Vulgaris skrev (47 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor TS får så mye tyn, og enkelte svarer jo direkte ufint, bare fordi han kommer med et hjertesukk. Det er da fullstendig innafor å ikke føle seg tiltrukket av overvektige, og det er ikke til å stikke under en stol at nordmenn blir større og større. Til tross for at vi aldri har hatt bedre levestandard, og aldri har trent så mye som vi gjør nå til dags. At så mange unge mennesker er overvektige, er slettes ikke bra, sett fra et helsemessig ståsted. Om man føler seg så truffet og diskriminert fordi en person ytrer meningene sine om overvekt hos damer, tror jeg man bør gå i seg selv. TS skriver da overhodet ikke nedsettende eller stygt om overvektige, men beskriver en observasjon han har gjort seg. Jeg er selv overvektig, og er fullstendig klar over både årsaken til det og mine egne utfordringer, men aksepterer da glatt at mange menn dermed finner meg mindre attraktiv. Helt ærlig så synes jeg ikke jeg er spesielt fin selv heller, med for mange kilo på kroppen. Jeg forstår godt at jeg blir valgt bort av mange på grunn av overvekten min. Enig med deg. Når jeg ikke liker mitt eget utseende i speilet så ønsker jeg heller ikke å møte menn, så enkelt er det for meg. Anonymkode: 0ee42...2b6 1
Gjest Trøst Skrevet 20. desember 2021 #99 Skrevet 20. desember 2021 Era Vulgaris skrev (46 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor TS får så mye tyn, og enkelte svarer jo direkte ufint, bare fordi han kommer med et hjertesukk. Det er da fullstendig innafor å ikke føle seg tiltrukket av overvektige, og det er ikke til å stikke under en stol at nordmenn blir større og større. Til tross for at vi aldri har hatt bedre levestandard, og aldri har trent så mye som vi gjør nå til dags. At så mange unge mennesker er overvektige, er slettes ikke bra, sett fra et helsemessig ståsted. Om man føler seg så truffet og diskriminert fordi en person ytrer meningene sine om overvekt hos damer, tror jeg man bør gå i seg selv. TS skriver da overhodet ikke nedsettende eller stygt om overvektige, men beskriver en observasjon han har gjort seg. Jeg er selv overvektig, og er fullstendig klar over både årsaken til det og mine egne utfordringer, men aksepterer da glatt at mange menn dermed finner meg mindre attraktiv. Helt ærlig så synes jeg ikke jeg er spesielt fin selv heller, med for mange kilo på kroppen. Jeg forstår godt at jeg blir valgt bort av mange på grunn av overvekten min. Det er vel ingen som har påstått noe annet heller. Personlig reagerer jeg på det å likestille overvekt med fedme, ettersom det blir feil å påstå at noen som har noen kg ekstra, lider av fedme. Noen vil kanskje kalle det flisespikkeri, men jeg tenker det ikke er noe galt i å spre kunnskap og informasjon. Fedme er en sykdom, overvekt er noen ekstra kg på kroppen. Trådstarter bruker begge begrepene om hverandre. Løsningen på problemstillingen til trådstarter er for øvrig bare å holde seg unna overvektige kvinner, og ikke bruke tid på de kvinnene han ikke finner attraktive. Det er ikke slik at disse overvektige damene står i kø for å date han og tilfredsstille han. Det er ikke slik at kvinner på magisk vis blir slankere rundt han fordi han kommer med et slikt "hjertesukk". Og det er heller ikke slik at "alle" kvinner er tjukke, det finnes mange slanke og tynne kvinner der ute.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #100 Skrevet 20. desember 2021 Trøst skrev (3 minutter siden): Det er vel ingen som har påstått noe annet heller. Personlig reagerer jeg på det å likestille overvekt med fedme, ettersom det blir feil å påstå at noen som har noen kg ekstra, lider av fedme. Noen vil kanskje kalle det flisespikkeri, men jeg tenker det ikke er noe galt i å spre kunnskap og informasjon. Fedme er en sykdom, overvekt er noen ekstra kg på kroppen. Trådstarter bruker begge begrepene om hverandre. Løsningen på problemstillingen til trådstarter er for øvrig bare å holde seg unna overvektige kvinner, og ikke bruke tid på de kvinnene han ikke finner attraktive. Det er ikke slik at disse overvektige damene står i kø for å date han og tilfredsstille han. Det er ikke slik at kvinner på magisk vis blir slankere rundt han fordi han kommer med et slikt "hjertesukk". Og det er heller ikke slik at "alle" kvinner er tjukke, det finnes mange slanke og tynne kvinner der ute. Jeg vil påstå at fedme ikke er en sykdom for mange. Jeg vet veldig godt hvorfor jeg har lagt på meg mye over flere år. Stillesitting i jobb og ellers, ikke trening, spising av sjokolade og godsaker. Rein og skjær latskap og å kose meg alt for mye. Så enkelt er det for meg og sikkert for noen flere også. Anonymkode: 0ee42...2b6 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå