Elise93 Skrevet 5. februar 2022 #101 Del Skrevet 5. februar 2022 (endret) Hjertespar skrev (21 timer siden): Nå er jeg midt mellom forsøk 2 og 3. Det er ventetid nå, og litt tomt - uten sprøyter, DPO, venting og nedtelling til testing. Et inseminasjonsforsøk + ett ivf-forsøk er gjennomført uten at jeg har blitt gravid😔 Det ble mange tårer på mandag etter to negative tester, men jeg kom meg ut og møtte ei venninne ut på dagen, selv om jeg følte meg som en zombie og hadde mest lyst til å bli liggende under pleddet på sofaen og gråte. Det hjalp å komme seg ut og snakke med en god venn som vet hva jeg går gjennom. Det kom noen tårer i dagene etterpå også. Skuffelsen over å ikke ha blitt gravid nå heller er uunngåelig. Jeg prøver å skjerme meg fra å bli for mye eksponert for nyheter om andres graviditeter og barn/familieliv. Det blir veldig sårt å bli minnet om det "alle andre" tilsynelatende lykkes med og som jeg selv ønsker så sterkt ❤️ Jeg er jo veldig glad for søstera mi og hennes familie, men selv de er det litt vanskelig å være mye sammen med akkurat nå, selv om jeg er så glad i dem... Siden jeg også prøver å få barn som singel, ligger det jo også en liten sorg der knyttet til at jeg heller ikke har en mann jeg gjør dette sammen med. Men, jeg velger jo selv å gjøre det på denne måten nå. Jeg kunne sikkert prøvd å treffe en mann som var veldig klar for familie og barn i stedet, og kanskje hadde det klaffet og det kunne blitt barn på den måten. For noen klaffer det jo bare og når begge er veldig klare for familielivet kan det gå fort. Men jeg velger å ikke gamble på at det skjer og heller ta styring over dette selv, siden jeg nå er sent i 30-åra. Så jeg står ved avgjørelsen min. Kjærligheten får komme senere, eller i hvertfall kommer den i andre rekke nå 🙂 Jeg er på tinder også, bare for å ikke slutte å leve i mellomtiden, og her i går fortalte jeg faktisk en jeg begynte å skrive med at jeg planla å få barn på egen hånd og var i den prosessen nå. Han var litt åpen selv og virket oppriktig interessert i mine verdier og ønsker for livet. Jeg tenkte å teste ut hvordan dette tas i mot, og fortalte det som det var - og han tok det faktisk fint! Han hadde chattet med flere som var gravide på tinder, enten som var blitt gått fra eller som gjorde som meg (!). Det var litt hyggelig å høre at det ikke er umulig å treffe noen likevel. Så kanskje jeg ikke må være helt alene likevel, selv om jeg velger å få barn på egenhånd. Det finnes tydeligvis menn dette ikke nødvendigvis er en dealbreaker for. Det var litt godt at han ikke ble skremt vekk, i hvertfall. Jeg skal treffe ham i helgen eller neste uke. Deilig at han vet om mine planer allerede, så trenger jeg ikke å late som noenting ☺️ I helgen blir det vin, god mat og massasjetime. Neste uke skal jeg ha samtale med legen på klinikken jeg går til og be henne om å henvise meg til offentlig behandling i tillegg. Så ser jeg fram til nytt ivf-forsøk (privat) i mars i mellomtiden. Vi får se om det blir fler. Det er godt å lufte tanker her. Takk til dere som leser ❤️ Denne prøvingen er virkelig en berg og dalbane.. Godt å høre at du kom deg ut med en god venninne som vet hva du går gjennom, det hjelper alltid å snakke om det ❤️ Date, massasjetime og vin høres ikke feil ut!! 😍🍷💆♀️ Kos deg masse i helgen, februar er heldigvis en kort måned så ikke lenge til mars Endret 5. februar 2022 av Elise93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #102 Del Skrevet 6. februar 2022 Elise93 skrev (På 5.2.2022 den 9.11): Denne prøvingen er virkelig en berg og dalbane.. Godt å høre at du kom deg ut med en god venninne som vet hva du går gjennom, det hjelper alltid å snakke om det ❤️ Date, massasjetime og vin høres ikke feil ut!! 😍🍷💆♀️ Kos deg masse i helgen, februar er heldigvis en kort måned så ikke lenge til mars Takk for det. Ja, det hjelper å gjøre gode ting for seg selv ❤️Og så går sikkert ukene ganske fort til neste syklus. Er i hvertfall ferdig med mensen, så da er det bare å telle ned dager til neste syklus etterhvert. 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 8. februar 2022 Forfatter #103 Del Skrevet 8. februar 2022 Idag snakket jeg med gynekologen på klinikken jeg går til, hvor vi planla neste IVF-forsøk som blir i mars. Som hun sa er min AMH fin (23), derfor var de forsiktige med stimulering forrige gang. Man prøver seg litt fram. Jeg tok bare en lav dose Gonal (137,5 enheter daglig) og tålte hormonene godt. Trengte kun stimulering i en ukes tid. På UL så legen 7 store eggposer, men kun 4 av de hadde egg i seg. Det kan visst ha med alderen min å gjøre, at noen av eggposene var tomme🧐🤷🏼♀️Og kun 1 av de 3 befruktede eggene ble en blastocyst. Det var ingenting galt med blastoen, som hun sa. Den kvalifiserte for å settes inn etter kriteriene embryologene bruker. Men det er en fordel å få flere befruktede egg slik at man kan velge det aller beste til innsett, som hun sa. Forhåpninger om å få fryst noe også bør jeg visst ikke ha, forsto jeg. Bare rundt 10% (?) får det, og det er visst egne kriterier for at embryoet skal kunne tåle å fryses også. Det var nytt for meg. Men vi øker i hvertfall dosen på hormonene for å få enda mer stimulering neste gang - da skal jeg bruke 175 enheter daglig. Forhåpentligvis får vi modnet frem flere egg som kan hentes ut. 🤞🏻Nå er det bare å leve livet og ha det godt mens jeg venter på neste forsøk. ☺️Neste mens skal begynne rundt 1.mars, og da begynner jeg med sprøyter 2. syklusdag. Det er bare rundt tre uker til, så det går jo fort. Kanskje gullegget fester seg før påsken, som mamma sa…🐣håper det 🥰🥰🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker_1 Skrevet 8. februar 2022 #104 Del Skrevet 8. februar 2022 Lykke til - håper det går bra 🤞🏻 I vårt første forsøk fikk ut 9 egg, 6 som ble befruktet og 5 som hadde delt seg fint ved innsett. De satt inn 1, og de 4 siste skulle vente en dag til i inkubator før evt frys. Dessverre delte alle 4 seg feil og ble «kastet». De sa man var veldig heldig hvis man fikk noe på frys 😊 Egget som ble satt inn festet seg heldigvis og nå er vi i uke 20 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 8. februar 2022 Forfatter #105 Del Skrevet 8. februar 2022 Anonymbruker_1 skrev (3 minutter siden): Lykke til - håper det går bra 🤞🏻 I vårt første forsøk fikk ut 9 egg, 6 som ble befruktet og 5 som hadde delt seg fint ved innsett. De satt inn 1, og de 4 siste skulle vente en dag til i inkubator før evt frys. Dessverre delte alle 4 seg feil og ble «kastet». De sa man var veldig heldig hvis man fikk noe på frys 😊 Egget som ble satt inn festet seg heldigvis og nå er vi i uke 20 🥰 Takk for det 🥰 Satser på at det er i neste runde det lykkes 🤞🏻Og fint å høre oppmuntrende historier om det ene egget som festet seg! Det er jo bare ett man trenger, og jeg skal ikke håpe på noe på frys…skjønner at man er heldig hvis man får det. Jeg trenger ikke det heller egentlig, alt jeg ønsker meg er ett barn. Om jeg får to på sikt er det bonus (hvis jeg rekker, er 37 og foreløpig er det ingen mann med på dette 🙊😌🤷🏼♀️). Ikke no must med flere barn for min del. Lykke til videre i graviditeten, håper alt går bra med resten av den også 🤞🏻🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker_1 Skrevet 8. februar 2022 #106 Del Skrevet 8. februar 2022 Hjertespar skrev (49 minutter siden): Takk for det 🥰 Satser på at det er i neste runde det lykkes 🤞🏻Og fint å høre oppmuntrende historier om det ene egget som festet seg! Det er jo bare ett man trenger, og jeg skal ikke håpe på noe på frys…skjønner at man er heldig hvis man får det. Jeg trenger ikke det heller egentlig, alt jeg ønsker meg er ett barn. Om jeg får to på sikt er det bonus (hvis jeg rekker, er 37 og foreløpig er det ingen mann med på dette 🙊😌🤷🏼♀️). Ikke no must med flere barn for min del. Lykke til videre i graviditeten, håper alt går bra med resten av den også 🤞🏻🥰 Man leser så mange historier om hvor vondt det er og hvor dårlig det kan gå, så viktig å fortelle de gode historiene også 🥰 Takk skal du ha 🥰 Håper det lykkes for deg også ☺️🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 8. februar 2022 Forfatter #107 Del Skrevet 8. februar 2022 Anonymbruker_1 skrev (2 minutter siden): Man leser så mange historier om hvor vondt det er og hvor dårlig det kan gå, så viktig å fortelle de gode historiene også 🥰 Takk skal du ha 🥰 Håper det lykkes for deg også ☺️🤞🏻 Tusen takk ☺️💕💕💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 24. februar 2022 #108 Del Skrevet 24. februar 2022 Hvordan går det med deg? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 24. februar 2022 Forfatter #109 Del Skrevet 24. februar 2022 Prøver2021 skrev (1 time siden): Hvordan går det med deg? ❤️ Takk for at du spør ☺️ Jeg skal i gang med nytt IVF-forsøk ved neste syklus - venter mensen igjen om noen få dager. Er premenstruell så det holder, så håper den kommer snart🙈🙃 Jeg har også blitt henvist til offentlig behandling, så håper å høre fra sykehuset snart. Hvordan går det med deg?💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 26. februar 2022 Forfatter #110 Del Skrevet 26. februar 2022 CD 1 i ny syklus! Jeg tror aldri jeg har blitt så glad for å få mensen som jeg gjorde nå i kveld😄 For den kom 2-3 dager tidligere enn ventet, og da betyr det at et nytt IVF-forsøk kan startes. Jeg skal ringe klinikken mandag morgen og regner med jeg skal ta første sprøyte Gonal F mandag kveld. Det føles veldig godt at noe skjer igjen, selv om jeg ikke har sånn kjempetro på at det lykkes denne gangen heller. Men jeg vet jo ikke, kanskje det er denne gangen det går🤷🏼♀️🤨uansett må jeg gjennom det. Jeg er også henvist til offentlig behandling nå, så håper jeg får et brev fra sykehuset snart. 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker_1 Skrevet 27. februar 2022 #111 Del Skrevet 27. februar 2022 Masse lykke til! Håper det lykke denne dagen 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 27. februar 2022 #112 Del Skrevet 27. februar 2022 Så spennende! Lykke til 🥰🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 27. februar 2022 #113 Del Skrevet 27. februar 2022 Spennende fremover da😊 masse lykke til🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 27. februar 2022 Forfatter #114 Del Skrevet 27. februar 2022 Anonymbruker_1 skrev (8 timer siden): Masse lykke til! Håper det lykke denne dagen 🥰 Tusen takk🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 27. februar 2022 Forfatter #115 Del Skrevet 27. februar 2022 Prøver2021 skrev (5 timer siden): Så spennende! Lykke til 🥰🥰 Takk☺️☺️☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 27. februar 2022 Forfatter #116 Del Skrevet 27. februar 2022 Love90 skrev (3 timer siden): Spennende fremover da😊 masse lykke til🥰 Ja det blir det 🤞🏻☺️Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 3. mars 2022 Forfatter #117 Del Skrevet 3. mars 2022 Dag 4 på Gonal. 🙃 Idag begynner jeg å kjenne skikkelig hodepine og stikking/spreng i magen. Skal ta siste sprøyte i kveld og på kontroll i morgen. Håper det har vært god fremgang slik at jeg ikke trenger så mange flere sprøyter. Men vi får se🤞🏻Godt å være i gang uansett 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 5. mars 2022 #118 Del Skrevet 5. mars 2022 Masse lykke til❤️❤️ Krysser alt jeg har for at det går for deg denne gangen 🤞🥰❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 12. mars 2022 #119 Del Skrevet 12. mars 2022 Hvordan går det med deg? 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 12. mars 2022 Forfatter #120 Del Skrevet 12. mars 2022 Prøver2021 skrev (7 timer siden): Hvordan går det med deg? 🥰 Hei😊 Her har jeg vært dårlig på å oppdatere, fordi det er dessverre ikke gikk så bra med stimuleringen denne gangen. Etter kontrolltimen hadde jeg muligheten til å fortsette, men det så såpass dårlig ut og jeg vil ikke ta sjansen på at jeg bare fikk kanskje ett eller to egg ut av uttaket. Det er for belastende psykisk og fysisk til det. Så jeg valgte å avbryte. Nå har jeg vært litt i tenkeboksen og tror kanskje jeg skal smøre meg med tålmodighet og vente til jeg får tilbud i det offentlige, mtp økonomien i det hele. Ble henvist for cirka en måned siden🤞🏻Takk for at du spør 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå